שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הכנסת מרחיבה את הגדרת "דואר זבל": גם צנתוק ייחשב להפרה של חוק הספאם

חדשות

הכנסת מרחיבה את הגדרת "דואר זבל": גם צנתוק ייחשב להפרה של חוק הספאם , צילום: צילום: Getty images Israel
הכנסת מרחיבה את הגדרת "דואר זבל": גם צנתוק ייחשב להפרה של חוק הספאם
01/01/2017, ליאור שדמי שפיצר

על פי תיקון לחוק שאושר בכנסת, נוסף לאיסור שיגור דבר פרסומת ללא הסכמה מפורשת מראש של הנמען, ייאסר גם משלוח תכני חדשות או רכילות וכן חיוג לנמען באמצעות מערכת חיוג אוטומטי, שמופסק בטרם השיחה נענית במטרה לגרום לנמען להתקשר חזרה לאותו מספר

 

מליאת הכנסת אישרה תיקון לחוק התקשורת (בזק ושידורים), המכונה גם "חוק הספאם", המרחיב את הגדרת דואר זבל. על פי הצעת החוק, שאושרה בשבוע שעבר, נוסף לאיסור שיגור דבר פרסומת ללא הסכמה מפורשת מראש של הנמען, גם איסור פרסום מסר חדשותי או מסר המציע לחזור למספר ייעודי כדי לקבל את אותו המסר. כמו כן נקבע כי חיוג לנמען באמצעות מערכת חיוג אוטומטי כאשר החיוג מופסק בטרם השיחה נענית ובחיוג למספר שחויג ממנו מושמע דבר פרסומת – ייחשב גם כפרסומת אסורה.

בדברי ההסבר להצעת החוק צוין כי קיימת תופעה של משלוח מסרים שאינם פרסומות, אלא מסרים חדשותיים או תכני רכילות, כאשר בהתקשרות הראשונית ניתנים פרטי מידע חלקיים במטרה לגרום למקבל ההודעה לחייג למספר שמצוין בהקלטה יחד עם הידיעה, וכל התקשרות מהווה מחולל הכנסה עבור משגר ההודעה.

תופעה נוספת שנועדה לעקוף את החוק הקיים, היא של מקרים שבהם המפרסם מחייג לנמען באמצעות מערכת חיוג אוטומטית ומנתק את השיחה, על מנת לגרום לנמען לחייג בחזרה לאותו מספר והמפרסם ירוויח מעצם ההתקשרות. לפיכך, מוצע לתקן את סעיף 30א לחוק כך שגם תכני חדשות או רכילות יוגדרו כדברי פרסומת שהאיסורים הקבועים בסעיף יחולו לגביהם, וכן לקבוע שחיוג לנמען באמצעות מערכת חיוג אוטומטי, יהווה שיגור דבר פרסומת בניגוד להוראות סעיף 30א, אם החיוג הופסק בטרם נענתה השיחה ובחיוג למספר שממנו בוצע החיוג לנמען יושמע דבר פרסומת.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:160
קומיט וכל טופס במתנה