שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום הוגש נגד ראש עיריית רמת השרון בגין עבירות מרמה והפרת אמונים

חדשות

כתב אישום הוגש נגד ראש עיריית רמת השרון בגין עבירות מרמה והפרת אמונים , צילום: צילום: istock
כתב אישום הוגש נגד ראש עיריית רמת השרון בגין עבירות מרמה והפרת אמונים
21/05/2013, עו"ד אנה נודל

לפי כתב האישום, קיבל יצחק רוכברגר כ-118 אלף שקל מהקרן להשתלמות עובדי הרשויות המקומיות בגין הוצאות פרטיות, בהן ארוחות במסעדות וקניות בסופר, שהוצגו כהוצאות לצורך מילוי תפקידו

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה אתמול (ב') כתב אישום נגד ראש עיריית רמת השרון יצחק רוכברגר, בגין עבירות מרמה, הפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד.

על פי כתב האישום, רוכברגר קיבל כ-118 אלף שקל מקרן להשתלמות עובדי הרשויות המקומיות. רוכברגר כיהן כיו"ר הקרן בין השנים 2004-2006 במקביל לכהונתו כראש עיריית רמת השרון. החוק אוסר עליו לקבל שכר במקביל לכהונה כראש עיר. רוכברגר סיכם עם בכירי הקרן כי החזר ההוצאות המגיע לו במסגרת כהונתו כיו"ר הקרן יוגדל מ-500 שקל ל-6,000 שקל בחודש. הוא הגיש קבלות על הוצאות פרטיות והציג אותן כהוצאות שנעשו לצורך מילוי תפקידו בקרן.

בין היתר נטען בכתב האישום כי רוכברגר ביקש החזר הוצאה על שיעורי אנגלית שניתנו לבתו וטען כי אלה שיעורים שהוא מקבל לצורך עבודתו. ראש העיר קיבל החזר של 5,000 שקל כביכול עבור "אירוח כבאים" במסעדה, כאשר לפי כתב האישום מדובר היה באירוע משפחתי. בסך הכול קיבל רוכברגר החזר של 65 אלף שקל בגין ארוחות במסעדות וכ-31.5 אלף שקל בגין קניות בסופר. בשנת 2007, לאחר חשיפת הפרשה, החזיר רוכברגר לקרן כ-120 אלף שקל.

לפני כשלושה שבועות קוים שימוע בעניינו בפני פרקליט המדינה משה לדור. 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:235
קומיט וכל טופס במתנה