שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה לייצוגית נגד חברת החשמל: התרשלותה השיתה עלויות עודפות על הצרכנים

חדשות

בקשה לייצוגית נגד חברת החשמל: התרשלותה השיתה עלויות עודפות על הצרכנים, צילום: דן כהן
בקשה לייצוגית נגד חברת החשמל: התרשלותה השיתה עלויות עודפות על הצרכנים
09/05/2013, עו"ד אנה נודל

התביעה בסך של 200 מיליון שקל הוגשה על רקע פרשת השופט לשעבר דן כהן, המואשם שקיבל שוחד מחברות שזכו במכרזים של חברת החשמל. התובעת: התנהלות החברה בפרשה זו היא קצה הקרחון

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 200 מיליון שקל נגד חברת החשמל הוגשה אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי מרכז. התביעה הוגשה בעקבות פרשת השופט לשעבר דן כהן. לטענת המבקשת, עו"ד תמר טורג'מן, שיוצגה על ידי עוה"ד עידן איידן, דוד תירוש ועמית עידו ממשרד ירושלמי איידן ושות', חברת החשמל התרשלה וגרמה לצרכנים לממן עלויות עודפות ומיותרות.

השופט לשעבר דן כהן מואשם בכך שקיבל שוחד של מיליוני דולרים תמורת קידום מספר חברות במכרזים של חברת החשמל. כהן שימש בין השנים 1991-2001 כדירקטור בחברת החשמל, ומשנת 1993 הוא שימש כיו"ר ועדת הנכסים של הדירקטוריון. לפי כתב האישום, הוא קיבל כספי שוחד מהחברות שזכו במכרזים גדולים של חברת החשמל. בתביעה שהגישה חברת החשמל נגד כהן ונגד חברת סימנס ומעורבים נוספים בפרשה נטען כי נגרם לה נזק של יותר מ-200 מיליון שקל. הסכום כולל בין היתר את הפער בין מחיר השוק של המוצרים והשירותים שנרכשו לבין המחיר ששולם בפועל.

בתביעתה טוענת עו"ד טורג'מן כי "ההתקשרות בעסקות אלו נעשתה ללא כל הפעלת שיקול דעת ובנסיבות העניין היא הייתה בלתי סבירה לחלוטין. קשה להתנער מהרושם כי התנהלות חברת החשמל בפרשה זו אינה אלא קצה הקרחון, וכי על הצרכנים מושתות דרך קבע עלויות עודפות ומייתרות הנובעות לכל הפחות מהתנהלות רשלנית של חברת החשמל, ולעתים מאינטרסים צרים של העומדים בראשה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:31
קומיט וכל טופס במתנה