דף פירמה תזכיר טיוטת אמות מידה לקביעת גובה הסיוע לקיום מופעי אחדות ברשויות מקומיות במסגרת מכרז 03/2025

 

אמות מידה לקביעת גובה הסיוע לקיום מופעי אחדות ברשויות מקומיות  במסגרת מכרז 03/2025

 

 

 

א. רקע

המשרד מקצה לרשויות מקומיות בדירוג החברתי - כלכלי 1-5 של הלמ"ס תקציב עבור קיום אירועי תרבות ואמנות שימותגו תחת השם "מופעי אחדות",. כל אירוע יכלול הופעה של 6 אמנים בתחום המוזיקה מהשורה הראשונה (LIST-A),

מופעי האחדות יתקיימו ב-12 רשויות מקומיות. רשימת הרשויות המקומיות בהן ייתקיימו המופעים תגובש על ידי המשרד, בהליך שוויוני על פי העקרונות שיפורטו להלן.

מסמך זה בא לעגן את  כללי הזכאות והסכום לו זכאית כל רשות לפיהם, שלפיהם בלבד יפעל הספק הזוכה. את יתר היבטי הפעילות מסדיר המשרד ומפעיל במסגרת "מכרז 03/2025 (במבחנים אלה - "המכרז").

 

       

ב. הגדרות

"החלטת הממשלה 1525"- החלטה שעניינה קביעת אירועי הזיכרון הלאומי השנתיים לציון

                        מלחמת   חרבות ברזל מיום 17.3.24;

"המינהל" - מינהל התרבות שבמשרד;

"המשרד" – משרד התרבות והספורט;

"הפעילות הנתמכת"- קיום מופע אחדות;

"מדד הפריפריאליות"- מדד פריפריאליות של רשויות מקומיות לשנת 2020, שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2022.

"מופע אחדות"- בהתאם להגדרת המופע לפי המכרז מופע שייערך תחת כיפת השמים, ויהיה מיועד לקהל של 4,000 איש לפחות המופע יכלול הופעה של ששה (6) אמנים בתחום המוסיקה מהשורה הראשונה, מתוכם אמנית אישה אחת, לכל הפחות;

 

"נתוני מספר תושבים של הרשויות המקומיות"- לפי "מדד פריפריאליות לשנת 2020 של הרשויות המקומיות, שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2022 ;

 

"ספק" ו "ספק זוכה"- מי שנבחר על ידי המשרד ונחתם עימו הסכם למתן השירותים לפי המכרז;

 

"סיווג הלמ"ס" (במבחן זה, "מדד חברתי כלכלי")- מדד חברתי כלכלי  לשנת 2021 של הרשויות המקומיות, שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2024, כפי שיעודכן מעת לעת;

בכל מקום במבחנים אלה שבו מתייחסים למספר תושבים ברשות, למדד הפריפריאליות או לסיווג הלמ"ס של רשות, הנתון יחושב לפי הנתונים העדכניים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הידועים במועד פרסום מבחנים אלה. חל לאחר פרסום המבחנים שינוי במספר התושבים ברשות או בסיווג הלמ"ס של הרשות, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לא ישפיע שינוי כאמור על זכאותה של רשות להיתמך או על גובה התמיכה בה, באותה שנת תמיכה;

 

"מימון עצמי" -–הוצאות הלוגיסטיקה הישירות המשמשות לביצוע כלל המעטפת של הפעילות הנתמכת ובכללן הוצאות בשווה כסף- במות, שערי בטיחות, מגדלי צילום, אבטחה, רישוי וכלל ההתחייבויות המפורטות במכרז.  

לא יוכרו הוצאות עבור בעלי תפקידים המועסקים על ידי הרשות.

 

"רשות" – עירייה, מועצה מקומית או מועצה אזורית;

 

 

 

 

ג. תנאי סף

א. בהתאם לתאריכים הקבועים בהחלטת הממשלה 1525 לא ניתן לקיים את המופע בתאריכים כ"ד-כ"ה בתשרי ובתאריך 7 באוקטובר בשנה קלנדרית.

ב. הרשות עמדה בדרישת המימון העצמי בשיעור שלא יפחת מ 10% מעלות הפעילות במכרז;

לצורך עמידה בתנאי זה-

1. הרשות צירפה לבקשתה כתב התחייבות חתום על ידי גזבר וראש הרשות לפיו היא תישא  בעלויות המוכרות לצורך המימון העצמי.

2. ההיקף הכספי של ההוצאות במימון העצמי לא יפחת מ 10% מעלות המופע.

 

 

 

ד.  אופן חלוקת התמיכה: (התקציב המיועד -- מלש"ח)-

חלוקת התקציב בין כלל הרשויות שיימצאו זכאיות בהתאם לכללי המכרז  תתבצע באופן המפורט להלן:

 

בשלב הראשון –(70%)

יחושב המדד המשולב לכל רשות שעמדה בתנאי הסף באופן הבא:

 

(א)  ראשית, תנוקד רשות בהתאם לשיוכה לפי סיווג הלמ"ס באופן הבא:

ניקוד לפי סיווג הלמ"ס – 50%

1

10

2

9

3

8

4

6

5

4

           

(ב) שנית, הרשות תנוקד בהתאם למדד הפריפריאלי שלה באופן הבא- 50% :

 

1

10

2

9

3

8

4

6

5

4

5R

4

 

 

על מנת לקבל את המדד המשולב של כל רשות זכאית, יחושב השקלול היחסי באופן הבא:

א.  ניקוד שקיבלה הרשות בהתאם לשיוכה לפי  סיווג למ"ס  יוכפל ב 50%;

הניקוד שקיבלה הרשות בהתאם לשיוכה לפי המדד הפריפריאלי יוכפל ב 50%;

חיבור שתי התוצאות הללו יהווה את הניקוד שצברה הרשות בשלב המדד במשולב.

ב.  הניקוד שקיבלה כל רשות  במדד המשולב יחושב באופן יחסי לניקוד המדד המשולב של כלל הרשויות הזכאיות.

 

בשלב השני-

התוצאה שהתקבלה בשלב הראשון, לכל רשות זכאית,  תוכפל ב - 70%. 

 

בשלב השלישי- 30%

 יחושב ניקוד הרשות בהתאם לנתוני מספר התושבים שבה באופן הבא:

מספר התושבים של כל רשות זכאית יחולק בסך התושבים של כלל הרשויות הזכאיות. שיעור זה יהווה את הניקוד בשלב זה. מספר התושבים בסעיף זה יהיה בהתאם למדד הפריפריאליות;

ניקוד זה יוכפל ב – 30%.

 

בשלב הרביעי:

חישוב המדד הבסיסי – התוצאות שהתקבלו בסוף השלב השני והשלישי יחוברו ותוצאה זאת תהווה את הניקוד של המדד  הבסיסי.

 

בשלב החמישי:

עבור  מועצה אזורית זכאית בלבד תוכפל התוצאה שהתקבלה בשלב הרביעי במקדם של 1.2  לאחר מכן ייקבע החלק היחסי של כל רשות בנרמול ל 100%.

 

בשלב השישי:

עבור כל רשות זכאית  "גדולה" שמספר תושביה הינו 40 אלף תושבים ומעלה, בהתאם למדד פריפריאלי  של הלמ"ס שפורסם בסוף שנת 2022 בגין שנת 2020, תוכפל התוצאה שהתקבלה בשלב החמישי במקדם של 1.5. לאחר מכן ייקבע החלק היחסי של כל רשות בנרמול ל 100%;

 

התוצאה שהתקבלה בשלב זה תהווה את הניקוד הסופי לכל רשות זכאית.

 

בשלב השביעי:

הרשויות ידורגו בסדר יורד מהניקוד הגבוה לנמוך ;

 

בשלב השמיני:

בשלב זה יחולק התקציב החל מהרשות בעלת הניקוד הגבוה ביותר ועד לנמוך ביותר ועד למיצוי מלוא התקציב ובסה"כ 12 רשויות זכאיות.

 

מבין הרשויות שהגישו בקשת תמיכה לפי מבחנים אלה ונמצאו זכאיות, רשות שתודיע כי היא מוותרת על זכאותה או שנמצא כי אינה זכאית, תהיה הרשות בעלת הדירוג הגבוה הבא אחריה  זכאית וכך הלאה.

 

לבסוף, הסכום שיחושב לכל רשות, יאושר ע"י ועדת תמיכות עבור כל בקשה והכל בכפוף לזמינות תקציבית.

 

 

ה. אופן אישור סכום הזכאות לרשות

1. מינהל תרבות יגיש לאישור ועדת התמיכות את רשימת  הרשויות שהגישו בקשה ונמצאו זכאיות על פי הכללים שפורטו לעיל ואת גובה הזכאות העומדת לרשותן. יודגש, כי מדובר באישור גובה הזכאות בלבד, ועם אישור הוועדה את הרשימה, יימשכו יתר הליכי הפעילות בהתאם לתנאי המכרז וכלליו.

2. מבין הרשויות שהגישו בקשה ונמצאו זכאיות, רשות שתודיע כי היא מוותרת על זכאותה או שנמצא כי אינה זכאית, תהיה הרשות בעלת הדירוג הגבוה הבא אחריה  זכאית וכך הלאה.

במקרה כזה, תובא רשימת הזכאות המעודכנת לאישור מחודש של ועדת התמיכות.

 

 

ו. תחילה :

תוקפו של מסמך זה הוא לכל תקופת הפעילות במכרז, וכל שינוי של כללי הזכאות שפורטו בו יובא לאישור ועדת התמיכות.

 

 

                                                חתימות חברי ועדת תמיכות