תזכיר טיוטת צו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (תעריפי תשתית במשק הדלק)(תיקון מס' 2), התשפ"ה – 2025

טיוטת צו

 

א. שם הצו המוצע

צו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (תעריפי תשתית במשק הדלק)(תיקון מס' 2),

התשפ"ה – 2025

 

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו

עדכון התעריף בפרט 8(א)(א) בתוספת הראשונה לצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (תעריפי תשתית במשק הדלק), התשע"ד – 2014, כך שלעלויות הקמת קווי גיבוי לתחנות הכח הדו דלקיות ייווסף סכום שמקורו בעלות חיבור תחנת כח נוספת לקווי הגיבוי, ושיני החלוקה של מקטעי קו הגיבוי, כך ששניים מן המקטעים יפוצלו, ויוקדם תשלום עבור חלק מן הקו שיוקם במועד מוקדם יותר.

 

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:


 

טיוטת צו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (תעריפי תשתית במשק הדלק)(תיקון מס' 2),

התשפ"ה – 2025

 

 

 

בתוקף סמכותנו לפי סעיפים  7 ו- 12 לחוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, התשנ"ו – 1996[1] (להלן – החוק), לאחר התייעצות עם וועדת המחירים לפי סעיפים 8 ו- 13 לחוק, אנו מצווים לאמור:

תיקון התוספת הראשונה

1.  

בצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (תעריפי תשתית במשק הדלק), התשע"ד – 2014[2] בפרט 8(א)(א) בתוספת הראשונה לצו העיקרי, במקום הסכום האמור בטור (ד) יבוא: "44,053,546.62".

תיקון התוספת השניה

2.  

במקום הטבלה בתוספת השניה לצו העיקרי יבוא:

 

 

"

מקטע

החלק היחסי של כל מקטע מתוך התעריף הכולל של  הקווים המנויים בתוספת

 

 

1.  

אשקלון עוזה

11.27%

 

 

2.  

קדמה דליה צפית

4.58%

 

 

3.  

יסודות קדמה

11.16%

 

 

4.  

קדמה פלוגות

7.13%

 

 

5.  

צומת אנרגיה

2.72%

 

 

6.  

קדמה באר טוביה

6.16%

 

 

7.  

אשל

6.52%

 

 

8.  

עוזה אשל

12.15%

 

 

9.  

אשל ערוער

15.73%

 

 

10.  

ערוער מישור רותם

22.58%"

 

 

___ ב________ התשפ"ה  (___ ב________ 2025)

 

 (חמ 3-2722-ת3)

 

אלי כהן

שר האנרגיה והתשתיות

 

בצלאל סמוטריץ

שר האוצר

דברי הסבר

פרט 8(א)(א) בתוספת הראשונה לצו פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים (תעריפי תשתית במשק הדלק), התשע"ד – 2014, קובע תשלום עבור הקמה של קווי סולר, המיועדים לספק סולר גיבוי לתחנות כח שמופעלות בד"כ באמצעות גז טבעי, אך בעלות יכולת לייצר חשמל גם באמצעות סולר.

את מערכת הקווים מקמה החברה הממשלתית תשתיות אנרגיה בע"מ (תש"א), ובהתאם לצו המערכת מחולקת למקטעים, כך שעבור כל מקטע שהסתיימה בנייתו, תש"א רשאית לקבות את החלק היחסי מתוך עלות ההקמה הכוללת.

העלות הכוללת, כמו גם החלוקה למקטעים, נקבעו מראש, אולם עם התקדמות הבנייה חלים לעתים שינויים מן התכנית המקורית, וועדת המחירים המשותפת למשרדי האנרגיה והאוצר, המליצה על שינוי בתעריפים בשל השינויים הללו.

המלצת וועדת המחירים פורסמה באתר הוועדה ביום ט' באייר התשפ"ה (07.05.2025).

בהתאם להמלצה, מומלץ להעלות את העלות הכוללת של הקווים, בשל חיבור תחנת כח נוספת, "אורות יוסף" לקווי הגיבוי.

חיבור תחנה זו לקווי הגיבוי יצרה גם חלוקה של אחד המקטעים, ובהתאם לכך מוצע להקדים את התשלום עבור חלק המקטע שעד תחנה זו.

בנוסף, מוצע לחלק מקטע נוסף, שחלקו הושלם, ומבוקש להפעיל את החלק שהושלם על מנת לזרז חיבור שתי תחנות כח לקווי הגיבוי. התשלום עבור החלק שהושלם יוקדם, ואילו עבור החלק שטרם הושלם יבוצע תשלום רק לאחר השלמתו

נוסח הצו המוצע מעגן את המלצת ועדת המחירים.

 



[1] ס"ח התשנ"ו, עמ' 192.

[2] ק"ת התשע"ד, עמ' 1100; התש"ף, עמ'   1326, התשפ"ה, עמ' 1132.