תקנות הפיקוח על מעונות יום לפעוטות (הפחתה של סכומי עיצום כספי ופריסת תשלומים), התשפ"ה-2025
הקליקו על כותרת הסעיף
1. הגדרה
2. הפחתת סכומי העיצום הכספי
3. הפחתה בשל נסיבות אישיות
4. הפחתה בשל כמה נסיבות
5. הפחתה בשל התחשבות במחזור עסקאות
6. פריסת תשלום עיצום כספי

תקנות הפיקוח על מעונות יום לפעוטות (הפחתה של סכומי עיצום כספי ופריסת תשלומים), התשפ"ה-2025 1

בתוקף סמכותי לפי סעיף 43(ב) לחוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות, התשע"ט-2018 (להלן - החוק), ובהסכמת שר המשפטים אני מתקין תקנות אלה:
 
1.   
הגדרה
בתקנות אלה, "הממונה" - כהגדרתו בסעיף 36 לחוק.
2.   
הפחתת סכומי העיצום הכספי
הממונה רשאי להפחית למפר את סכום העיצום הכספי, בהתקיים נסיבה מהנסיבות כמפורט בפסקאות להלן ובשיעור כמפורט לצידה:
(1) בשלוש השנים שקדמו להפרת ההוראה שבשלה מוטל על המפר עיצום כספי, לא הוטל עליו עיצום כספי בשל הפרת אותה הוראה - 10%, ואם, בחמש השנים שקדמו להפרה, לא הוטל על המפר עיצום כספי בשל הפרת כל הוראה שבשל הפרתה ניתן להטיל עיצום כספי לפי החוק - 20%;
(2) המפר הפסיק את ההפרה מיוזמתו ודיווח עליה לממונה - 30%;
(3) המפר נקט פעולות למניעת הישנות ההפרה ולהקטנת הנזק, להנחת דעתו של הממונה - 20%.
3.   
הפחתה בשל נסיבות אישיות
ראה הממונה, לגבי מפר שהוא יחיד, שההפרה נגרמה בשל נסיבות אישיות המצדיקות הפחתה של העיצום הכספי או שהתקיימו נסיבות אישיות קשות המצדיקות שלא למצות את הדין עם המפר, רשאי הוא להפחית למפר את סכום העיצום הכספי המוטל על המפר בשיעור של 20%.
4.   
הפחתה בשל כמה נסיבות
התקיימו לגבי מפר כמה נסיבות כאמור בתקנות 2 ו–3, רשאי הממונה להפחית למפר מסכום העיצום הכספי המוטל עליו את השיעורים המנויים לצד אותן נסיבות במצטבר, ובלבד ששיעור ההפחתה המצטבר לא יעלה על 50% מסכום העיצום הכספי.
5.   
הפחתה בשל התחשבות במחזור עסקאות
(א) מצא הממונה שסכום העיצום הכספי המוטל על המפר, בין שהופחת לפי תקנות 2 או 3 ובין שלא הופחת כאמור, עולה על 5% ממחזור עסקאותיו של המפר, רשאי הוא להפחית את סכום העיצום הכספי ל–5% ממחזור העסקאות שלו.
(ב) מפר המבקש הפחתה של סכום העיצום הכספי לפי תקנה זו, יגיש לממונה אישור לעניין גובה מחזור העסקאות שלו, בתוך 30 ימים ממועד מסירת ההודעה על הכוונה להטיל עליו עיצום כספי.
(ג) בתקנה זו -
"אישור לעניין גובה מחזור העסקאות" - כמפורט להלן, לפי העניין:
(1) לעניין מפר החייב לפי דין במינוי רואה חשבון מבקר כהגדרתו בחוק החברות, התשנ"ט-1999 - אישור שנתן רואה החשבון המבקר;
(2) לעניין מפר שהוא אגודה שיתופית - אישור של מי שביקר את חשבונותיה של האגודה השיתופית לפי סעיף 20 לפקודת האגודות השיתופיות;
(3) לעניין מפר אחר - אישור שנתן רואה חשבון או אישור שנתן יועץ מס מייצג כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייצוג על ידי יועצי מס, התשס"ה-2005, כי גובה מחזור העסקאות שהציג המפר תואם לאמור במסמך שהוגש לרשות המסים בישראל או למוסד לביטוח לאומי לפי דין; "מחזור עסקאות" - מחזור עסקאות של עוסק כהגדרתו בחוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1975.
6.   
פריסת תשלום עיצום כספי
הממונה רשאי לפרוס את תשלום העיצום הכספי, כמפורט בפסקאות להלן:
(1) הממונה רשאי להחליט על פריסת תשלום עיצום כספי, שצורף לה אישור רואה חשבון המעיד על כך שאין ביכולתו לשאת בתשלום האמור, לפי בקשתו של המפר, בין שהחליט הממונה על הפחתת סכום העיצום הכספי לפי תקנות אלה ובין שלאו.
(2) הורה הממונה כאמור בתקנת משנה (א), לא יעלה מספר התשלומים על עשרה תשלומים חודשיים; לא שילם המפר תשלום חודשי במועדו, יראו את החלטת הממונה לעניין פריסת התשלומים לפי תקנת משנה (א) בטלה ויחול על יתרת התשלום האמור בסעיף 46 לחוק.

י"א באדר התשפ"ה (11 במרץ 2025)
יואב קיש
שר החינוך
[1.] ק"ת 11821, התשפ"ה (9.4.2025), עמ' 1497.