|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיף 15(א)(4) לחוק שירותי הדת היהודיים [נוסח משולב], התשל"א-1971[1], אני מתקין תקנות אלה: |
|||
|
תיקון תקנה 3 |
1. |
האמור בתקנה 3 לתקנות שירותי הדת היהודיים (מועצת בתי העלמין היהודיים בברקת), התשס"ג-2002[2], (להלן – התקנות העיקריות), יסומן (א), ולאחריו יבוא – "(ב) תקופת כהונת המועצה ארבע שנים. השר רשאי להאריך את תקופת כהונת המועצה בשתי תקופות נוספות. (ג) אין באמור בתקנת משנה (ב) כדי למנוע מינוי של נציגי הרשויות המקומיות החברות במועצה, נציגי המועצות הדתיות החברות במועצה ונציגי חברות הקבורה לכהונה במועצה לתקופות נוספות מעבר לתקופות הקבועות בתקנת משנה (ב)". |
|||
|
תיקון תקנה 6 |
2. |
א. בתקנה 6(ב) לתקנות העיקריות, במקום המילים "חמש שנים", יבוא "ארבע שנים. השר רשאי להאריך את תקופת כהונתו בשתי תקופות נוספות. הארכת הכהונה לתקופה אחת נוספת מעבר לתקופות ההארכה האמורות, תיעשה רק במקרים חריגים ומיוחדים המצדיקים זאת ומטעמים שיירשמו". ב. האמור בתקנה 6(ג) לתקנות העיקריות יימחק, ובמקומו יבוא: "שכרם של היושב ראש וסגנו, אם מונה כזה, ייקבע בהתאם לסעיף 22 לחוק יסודות התקציב, תשמ"ה-1985". |
|||
|
תיקון תקנה 7 |
3. |
בתקנה 7(5) לתקנות העיקריות, בסופה יבוא "המועצה תתכנס פעמיים בשנה לפחות". |
|||
|
החלפת תקנה 8(א) |
4. |
במקום תקנה 8(א) לתקנות העיקריות, יבוא: "עניני המועצה יתנהלו על ידי הנהלה של שבעה אנשים שמינתה המועצה מבין חבריה לפי הצעת יושב ראש המועצה. בין חברי ההנהלה יהיו היושב ראש וסגנו, אם מונה". |
|||
|
הוספת תקנה 12 |
5. |
לאחר תקנה 11, יבוא: "הוראת מעבר 12 "על אף האמור בתקנות 3 ו- 8(א), עד לתחילת הקבורה בבתי העלמין, מספר חברי המועצה יעמוד על שבעה ומספר חברי ההנהלה יעמוד על חמשה.". |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|||
___ ב________ התשפ"ה (___ ב________ 2025)
(חמ 3-2873 ת1)
_______________
מיכאל מלכיאלי
השר לשירותי דת
דברי הסבר
על פי התקנות הקיימות, תקופת כהונת המועצה איננה מוקצבת בזמן. מוצע לקצוב את תקופת כהונת המועצה לארבע שנים, כמקובל בתאגידים ציבוריים. כן מוצע כי השר רשאי להאריך את תקופת כהונת המועצה בשתי תקופות נוספות.
תקנה 2
על פי התקנות הקיימות, תקופת כהונתו של יושב ראש המועצה הינה לחמש שנים. עקב קציבת תקופת כהונת המועצה לארבע שנים, כמוצע בתקנה 1, מוצע בתקנות אלה לקצוב, באופן דומה, את תקופת כהונת יושב ראש המועצה לארבע שנים במקום חמש שנים. בד בבד עם קציבת תקופת הכהונה, מוצע לאפשר לשר להאריך את תקופת כהונת היושב ראש בשתי תקופות נוספות. כמו כן, מוצע לאפשר לשר, במקרים חריגים ומיוחדים המצדיקים זאת ומטעמים שיירשמו, להאריך את תקופת כהונת היושב ראש בתקופה אחת נוספת מעבר לתקופות ההארכה האמורות.
בנוסף, תקנה 6(ג) לתקנות העיקריות קובעת כי: "השר יקבע, בהודעה בכתב להנהלת המועצה, את שכרם ואת תנאי העסקתם של היושב ראש וסגנו, אם מונה כזה". למעשה, שכר יושב ראש המועצה וסגנו נקבע בהתאם לאמור בחוק יסודות התצקיב. על כן, מוצע לתקן את תקנה 6(ג), באופן שהאמור בה יימחק, ובמקומו יבוא: "שכרם של היושב ראש וסגנו, אם מונה כזה, ייקבע בהתאם לסעיף 22 לחוק יסודות התקציב, תשמ"ה-1985".
תקנה 3
התקנות הקיימות אינן מחייבות את המועצה בקיום מספר מינימלי של ישיבות מועצה. מוצע לחייב את המועצה להתכנס פעמיים בשנה לפחות.
תקנה 4
תקנה 8(א) לתקנות בנוסחה היום קובעת כי: "עניני המועצה יתנהלו על ידי הנהלה של שבעה אנשים שמינה השר מבין חבריה, ובהם היושב ראש". מאחר וחברי ההנהלה ממונים על ידי השר, הם חייבים לעמוד בתנאי הכשירות לפי חוק החברות הממשלתיות, התשל"ה-1975, ומינויים אלה טעונים אישור וועדת המינויים לפי החוק האמור. בעניין זה קובע סעיף 60א לחוק החברות הממשלתיות, כך:
"על אף האמור בסעיף 60, יחולו הוראות סעיפים 16א, 17, 17א, 18א עד 18ג, 24(ג) ו-(ד), ו-37(ג) ו-(ד), לענין מינויים לכהונה בתאגידים שהוקמו בחוק ובגופים אחרים שהוקמו בחיקוק, בשינויים המחוייבים לפי העניין וכמפורט להלן, והכל אם המינוי נעשה בידי שר או בידי הממשלה, או בהמלצתם או באישורם של מי מהם, ובכפוף להוראות החוק או החיקוק שמכוחו מוקם התאגיד או הגוף; נקבע בחוק כי ימונו לתאגידים ולגופים כאמור, נציגים של גופים או ארגונים המנויים באותו חוק, לא יחולו על נציגים אלה הוראות חוק זה."
על מנת שמינוי חברי ההנהלה לא יהיה כפוף לתנאי הכשירות לפי חוק החברות הממשלתיות ולא יהיה טעון אישור ועדת המינויים, מוצע כי המינוי ייעשה בידי המועצה ולא בידי השר.
כן מוצע כי ההנהלה תכלול גם את סגן יושב ראש המועצה, ככל שישנו.
תקנה 5
מאחר ובתי העלמין בברקת נמצאים עדיין בשלבי הקמה וטרם החלה הקבורה בבתי עלמין אלה, מוצע כי בתקופת ההקמה ועד תחילת הקבורה בבתי העלמין, מספר חברי המועצה יעמוד על שבעה ומספר חברי ההנהלה יעמוד על חמשה.