חוק הרשות הלאומית למאבק בעוני, התשפ"ה-2025
הקליקו על כותרת הסעיף
1. מטרה
2. הגדרות
פרק ב': הקמת הרשות ותפקידיה
3. הקמת הרשות
4. תפקידי הרשות
5. תוכנית לאומית רב-שנתית ותוכניות שנתיות
6. חוות דעת על חקיקה וחקיקת משנה
פרק ג': המועצה
7. מינוי המועצה והרכבה
8. ושב ראש המועצה וממלא מקומו
9. תפקידי המועצה
10. ישיבות המועצה
11. סדרי הדיון במועצה
12. תוקף פעולות
13. תקופת כהונה
14. הפסקת כהונה לפני תום תקופת הכהונה
15. ניגוד עניינים
16. גמול והחזר הוצאות לחבר מועצה
17. החלת דינים על חברי המועצה
פרק ד': מנהל הרשות ועובדיה
18. מנהל הרשות
19. עובדי הרשות
פרק ה': תקציב הרשות
20. תקציב הרשות
21. דוחות שנתיים
פרק ו': מרכז לאומי למידע ולמחקר
22. מרכז לאומי למידע ולמחקר
23. מסירת מידע
24. שמירת סודיות
פרק ז': הוראות שונות
25. ביצוע ותקנות
26. שמירת דינים
27. תחילה

חוק הרשות הלאומית למאבק בעוני, התשפ"ה-2025 1

פרק א': מטרה והגדרות
 
1.   
מטרה
מטרתו של חוק זה להקים רשות לאומית למאבק בעוני אשר תפעל לצמצום העוני, למניעת העמקתו ולחילוץ אנשים מעוני, והכול כדי לקדם את זכותו של כל אדם לקיום בכבוד.
2.   
הגדרות
בחוק זה -
"המועצה" - מועצת הרשות שמונתה לפי סעיף 7;
"המנהל" - מנהל הרשות שמונה לפי סעיף 18;
"המשרד" - משרד הרווחה והביטחון החברתי;
"הרשות" - הרשות הלאומית למאבק בעוני שהוקמה לפי סעיף 3;
"השר" - שר הרווחה והביטחון החברתי.
פרק ב': הקמת הרשות ותפקידיה
3.   
הקמת הרשות
(א) מוקמת בזה במשרד הרווחה והביטחון החברתי הרשות הלאומית למאבק בעוני, אשר תפעל לצמצום ממדי העוני בישראל בהתאם להוראות חוק זה.
(ב) הרשות תהיה עצמאית בהפעלת סמכויותיה לשם מילוי תפקידיה בהתאם להוראות חוק זה.
(ג) משרד ממשלתי, רשות מקומית ותאגיד שהוקם בחוק ייוועצו ברשות בעניין מסוים הקשור בתחומי פעולתה.
4.   
תפקידי הרשות
תפקידי הרשות הם:
(1) לגבש תוכנית לאומית רב-שנתית למאבק בעוני (להלן - התוכנית הלאומית הרב-השנתית), לתקופה שלא תפחת מחמש שנים, ולהביאה לאישור הממשלה;
(2) לגבש תוכניות שנתיות ליישום התוכנית הלאומית הרב-שנתית; תוכניות שנתיות כאמור יוכנו בהתחשב, בין השאר, בצרכים של קבוצות שונות באוכלוסייה ובהן קבוצות גיל שונות, וכן יכללו הצעות למניעת עוני;
(3) לפקח על הגורמים שחייבים בביצוע התוכנית הלאומית הרב-שנתית והתוכניות השנתיות;
(4) לייעץ לשר ולממשלה בגיבוש מדיניות ותוכניות בתחום המאבק בעוני ומניעתו, לרבות בתחום הצלת מזון ומתן סיוע לאוכלוסיות מוחלשות, ובכלל זה בדרך של חלוקת מזון;
(5) לתאם בין משרדי הממשלה ובינם לבין הרשויות המקומיות בכל הנוגע לצמצום ממדי העוני, ובכלל זה לקדם שיתוף פעולה בין משרדים ממשלתיים, יחידות סמך, רשויות מקומיות, עמותות, ארגוני חברה אזרחית וגופים נוספים בתחומי פעולתה של הרשות, ובכלל זה קידום פעולות למיצוי ומימוש זכויות לאוכלוסיות מוחלשות;
(6) לעזור, במידת הצורך, לממשלה ולרשויות המקומיות בתחומי פעולתה של הרשות במתן סיוע לחלוקת מזון לאוכלוסיות הזקוקות לכך, וכן לעזור למניעת עוני בקרב אוכלוסיות שנמצאות בסיכון לעוני;
(7) לסייע לעמותות ולארגוני חברה אזרחית הפועלים למאבק בעוני בתחומי פעולתה של הרשות, וכן להמליץ למשרדי הממשלה על מתן תמיכה כספית לפעילות גופים אלו;
(8) להציע חקיקה בתחומי פעולתה של הרשות לאחר התייעצות עם הגורמים הנוגעים בדבר;
(9) להגיש חוות דעת על הצעות חוק וחקיקת משנה לפי הוראות סעיף 6;
(10) לנהל בקרה ומעקב על פעילות משרדי הממשלה, יחידות סמך, הרשויות המקומיות ועמותות בנושאים שבתחומי פעולתה של הרשות, ובכלל זה על תרומות מזון ומתן סיוע כספי לנזקקים ובנוגע ליישום התוכנית הלאומית הרב-שנתית והתוכניות השנתיות ליישומה;
(11) להקים ולנהל מרכז לאומי למידע ולמחקר בתחומי פעולתה של הרשות בהתאם להוראות פרק ו', ובכלל זה לקדם ולקיים קשרים עם גופים בין-לאומיים הפועלים בתחומי פעולתה של הרשות לפי שיקול דעתה, וכן לערוך וליזום סקרים ומחקרים בתחומים אלו;
(12) לטפל בכל עניין אחר ולבצע כל פעולה אחרת הקשורים למאבק בעוני שלא הוטלו בדין על רשות אחרת;
(13) למלא כל תפקיד אחר שהוטל עליה לפי חוק זה.
5.   
תוכנית לאומית רב-שנתית ותוכניות שנתיות
(א) הרשות תגבש תוכנית לאומית רב-שנתית למאבק בעוני, ובין השאר תקבע בה יעדים מדידים לצמצום העוני; לאחר אישור התוכנית הלאומית הרב-שנתית במועצה, הרשות תגישה לאישור הממשלה.
(ב) לאחר אישור התוכנית הלאומית הרב-שנתית בממשלה, תגבש הרשות תוכניות שנתיות ליישומה ותביאן לאישור המועצה עד לחודש יוני בכל שנה לגבי שנת הכספים הבאה.
(ג) הרשות תעביר לשר, לא יאוחר מ-15 בפברואר בכל שנה, דין וחשבון על התוכנית הלאומית הרב-שנתית ועל ביצוע התוכנית השנתית בידי הרשות בשנת התקציב שקדמה למועד הדיווח ועל תוצאותיה ויישומה; הרשות תגיש את הדין וחשבון האמור לוועדת העבודה והרווחה של הכנסת לא יאוחר מ-15 במרץ בכל שנה.
(ד) הרשות תפרסם את הדין וחשבון כאמור בסעיף קטן (ג) באתר האינטרנט שלה.
6.   
חוות דעת על חקיקה וחקיקת משנה
הועברה לוועדה מוועדות הכנסת (בסעיף זה - הוועדה) הצעת חוק, לרבות הצעת חוק תקציב שנתי, או הובאה לאישור הוועדה או להתייעצות עימה חקיקת משנה, והן נוגעות לתחום מתחומי פעולתה של הרשות או שיש להן השלכות על המאבק בעוני או על אוכלוסיות מוחלשות - תגיש הרשות לוועדה חוות דעת בדבר ההשלכות האמורות (בסעיף זה - חוות דעת למאבק בעוני); חוות הדעת למאבק בעוני תונח על שולחן הוועדה לקראת הדיון בעניין ותכלול התייחסות להשפעות אפשריות של ההסדרים המוצעים בהצעת החוק או בחקיקת המשנה על המאבק בעוני.
פרק ג': המועצה
7.   
מינוי המועצה והרכבה
(א) השר ימנה מועצה בת 29 חברים, וזה הרכבה:
(1) שלושה עובדי המשרד;
(2) עובד משרד ראש הממשלה, לפי המלצת ראש הממשלה;
(3) עובד משרד האוצר, לפי המלצת שר האוצר;
(4) עובד משרד הפנים, לפי המלצת שר הפנים;
(5) עובד משרד הבריאות, לפי המלצת שר הבריאות;
(6) עובד משרד החינוך, לפי המלצת שר החינוך;
(7) עובד משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, לפי המלצת שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי;
(8) עובד משרד העלייה והקליטה, לפי המלצת שר העלייה והקליטה;
(9) עובד המשרד לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה, לפי המלצת השר לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה;
(10) עובד משרד הבינוי והשיכון, לפי המלצת שר הבינוי והשיכון;
(11) עובד משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, לפי המלצת שר התחבורה והבטיחות בדרכים;
(12) עובד משרד המשפטים, לפי המלצת שר המשפטים;
(13) סגן המנהל הכללי למחקר ותכנון במוסד לביטוח הלאומי ועובד נוסף של המוסד לביטוח לאומי, לפי המלצת שר העבודה;
(14) עובד שירות התעסוקה, לפי המלצת שר הכלכלה והתעשייה;
(15) עובד הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לפי המלצת הסטטיסטיקן הלאומי;
(16) נציג מרכז השלטון המקומי, לפי המלצת יושב ראש מרכז השלטון המקומי;
(17) נציג מרכז השלטון האזורי, לפי המלצת יושב ראש מרכז השלטון האזורי;
(18) שמונה נציגי ציבור בעלי ידע וניסיון בתחום מתחומי פעולתה של הרשות, ובהם אחד לפחות בעל ידע וניסיון בתחום העבודה הסוציאלית, אחד לפחות מקרב אנשים עם ניסיון חיים בעוני ושלושה נציגים לפחות מטעם ארגוני סיוע שפועלים בתחומים האלה;
(19) איש סגל אקדמי בכיר במוסד להשכלה גבוהה העוסק בתחום מתחומי פעולתה של הרשות.
(ב) חבר המועצה יהיה תושב ישראל כהגדרתו בחוק אומנה לילדים, התשע"ו-2016.
(ג) הרכב חברי המועצה שהם נציגי ציבור ישקף, במידת האפשר, את מגוון תחומי פעולתה של הרשות; חברי המועצה כאמור לא יהיו עובדי המדינה.
(ד) בבחירת חברי המועצה שהם נציגי ציבור יינתן, במידת האפשר, ביטוי הולם, בנסיבות העניין, לייצוגן של כלל קבוצות האוכלוסייה בחברה, ובכלל זה קבוצות האוכלוסייה המנויות בסעיף 15א(א) לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959; בלי לגרוע מהאמור, אחד לפחות מנציגי הציבור כאמור יהיה מקרב האוכלוסייה החרדית ואחד לפחות - מקרב האוכלוסייה הערבית.
(ה) לא ימונה לחבר המועצה מי שהורשע בעבירה פלילית או בעבירת משמעת שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לכהן כחבר המועצה, או שהוגש נגדו כתב אישום בעבירה כאמור וטרם ניתן פסק דין סופי בעניינו.
(ו) הודעה על מינוי המועצה והרכבה תפורסם ברשומות.
8.   
ושב ראש המועצה וממלא מקומו
(א) השר ימנה מקרב חברי המועצה את יושב ראש המועצה ואת ממלא מקומו; לעניין ממלא המקום, מונה היושב ראש מקרב נציגי משרדי הממשלה, ימונה ממלא המקום מקרב נציגי הציבור, ולהפך.
(ב) הודעה על מינוי יושב ראש המועצה וממלא מקומו תפורסם ברשומות.
9.   
תפקידי המועצה
תפקידי המועצה הם:
(1) להתוות את המדיניות ואת קווי הפעולה של הרשות;
(2) להנחות את המנהל ואת הרשות במילוי תפקידיהם לפי חוק זה;
(3) לאשר את התוכנית הלאומית הרב-שנתית שתכין הרשות בטרם תובא לאישור הממשלה;
(4) לאשר את התוכניות השנתיות ליישום התוכנית הלאומית הרב-שנתית;
(5) לדון בהצעת התקציב השנתי ובדין וחשבון השנתי שתגיש לה הרשות;
(6) לדון בכל עניין הנוגע לפעילותה השוטפת ולניהולה של הרשות.
10.   
ישיבות המועצה
(א) המועצה תתכנס ארבע פעמים בשנה לפחות.
(ב) המועצה תקיים ישיבה מיוחדת אם דרשו זאת שליש מחבריה לפחות.
(ג) יושב ראש המועצה יזמן את הישיבות ויקבע את זמנן, מקומן וסדר יומן.
11.   
סדרי הדיון במועצה
(א) (1) המניין החוקי בישיבות המועצה הוא עשרה חברים ובהם יושב ראש המועצה או ממלא מקומו, ובלבד ששלושה מהנוכחים הם נציגי משרדי הממשלה.
(2) משנפתחה הישיבה במניין חוקי, יהיה המשך הישיבה כדין בכל מספר נוכחים, ובלבד שבעת קבלת ההחלטות נכחו שמונה חברים לפחות, ובהם יושב ראש המועצה או ממלא מקומו, וששניים מהנוכחים הם נציגי משרדי הממשלה.
(3) לא היה מניין חוקי בעת שנפתחה ישיבת המועצה, רשאי יושב ראש המועצה לדחותה במחצית השעה; עברה מחצית השעה האמורה, תהיה הישיבה כדין בכל מספר של נוכחים, אולם על קבלת ההחלטות יחולו הוראות פסקה (2).
(ב) החלטות המועצה יתקבלו ברוב דעות החברים המשתתפים והמצביעים בהצבעה; היו הדעות שקולות, תכריע דעתו של יושב ראש המועצה, ובהיעדרו - של ממלא מקומו.
(ג) המועצה תקבע את סדרי עבודתה, ככל שלא נקבעו לפי חוק זה.
12.   
תוקף פעולות
קיום המועצה, סמכויותיה ותוקף החלטותיה לא ייפגעו מחמת שהתפנה מקומו של חבר המועצה או מחמת ליקוי במינויו או בהמשך כהונתו, ובלבד שמכהנים בה רוב חבריה.
13.   
תקופת כהונה
תקופת כהונתו של חבר המועצה שמונה לפי סעיף 7(א) תהיה ארבע שנים, ורשאי השר להאריך את תקופת כהונתו לתקופה נוספת שלא תעלה על ארבע שנים, ובלבד שלא יכהן יותר משתי תקופות כהונה רצופות.
14.   
הפסקת כהונה לפני תום תקופת הכהונה
(א) חבר המועצה יחדל לכהן בה לפני תום תקופת כהונתו בהתקיים אחד מאלה:
(1) הוא התפטר במסירת כתב התפטרות לשר;
(2) הוא חדל להיות עובד המשרד הממשלתי או חבר הגוף שהוא מייצג במועצה, ואם הוא נציג ציבור - הוא נתמנה לעובד המדינה.
(ב) התקיימה נסיבה מהנסיבות כמפורט להלן לגבי חבר המועצה, יעבירו השר מכהונתו לפני תום תקופת הכהונה וסמוך למועד התקיימות הנסיבה, בהודעה בכתב:
(1) חדל להתקיים בו תנאי מהתנאים הדרושים למינויו או התקיימה נסיבה הפוסלת אותו לפי חוק זה מלכהן כחבר המועצה;
(2) הוא הורשע בעבירה פלילית או בעבירת משמעת שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לכהן כחבר המועצה;
(3) נבצר ממנו דרך קבע למלא את תפקידו.
(ג) השר, לאחר התייעצות עם יושב ראש המועצה, ולעניין יושב ראש המועצה - בהסכמת ראש הממשלה, רשאי להעביר את חבר המועצה מכהונתו לפני תום תקופת הכהונה אם קבע כי הוא אינו ממלא את תפקידו כראוי.
(ד) השר, לאחר התייעצות עם יושב ראש המועצה, רשאי להעביר את חבר המועצה מכהונתו לפני תום תקופת הכהונה, אם חבר המועצה נעדר בלא סיבה מוצדקת משלוש ישיבות רצופות של המועצה או מיותר ממחצית הישיבות שקיימה במהלך שנה אחת.
(ה) הוגש כתב אישום נגד חבר המועצה בעבירה שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לכהן במועצה, רשאי השר להשעות את חבר המועצה מכהונתו עד למתן פסק דין סופי בעניינו ולמנות לו ממלא מקום לתקופת ההשעיה בהתאם להוראות סעיפים 7 ו-8, לפי העניין.
(ו) השר לא יפסיק את כהונתו של חבר המועצה לפי סעיפים קטנים (ב) עד (ה) אלא לאחר שנתן לו הזדמנות לטעון את טענותיו לעניין זה.
(ז) הפסיק חבר המועצה לכהן לפי הוראות סעיף זה, יפעל השר בהתאם להוראות סעיף 7 למינוי חבר אחר במקומו בהקדם האפשרי.
15.   
ניגוד עניינים
(א) לא ימונה לחבר המועצה ולא יכהן כחבר כאמור מי שבשל כהונתו יימצא באופן תדיר במצב של ניגוד עניינים אשר ימנע ממנו למלא את עיקר תפקידו במועצה.
(ב) חבר המועצה לא יטפל במסגרת תפקידו בנושא שהטיפול בו יגרום לו להימצא במצב של ניגוד עניינים.
(ג) נודע לחבר המועצה כי הוא עלול להימצא במצב של ניגוד עניינים כאמור בסעיפים קטנים (א) או (ב), יודיע על כך בהקדם האפשרי ליושב ראש המועצה; היה חבר המועצה האמור היושב ראש - יודיע על כך לשר.
(ד) בסעיף זה -
"בן משפחה" - בן זוג, הורה, הורה הורה, בן או בת ובני זוגם, אח או אחות וילדיהם, גיס, גיסה, דוד או דודה וילדיהם, חותן, חותנת, חם, חמות, נכד או נכדה, לרבות בן משפחה כאמור שהוא שלוב (חורג);
"בעל עניין" - כהגדרתו בחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968;
"טיפול" - לרבות קבלת החלטה, העלאת נושא לדיון, נוכחות בדיון, השתתפות בדיון או בהצבעה או עיסוק בנושא מחוץ לדיון;
"ניגוד עניינים", של חבר המועצה - ניגוד עניינים בין מילוי תפקידו במועצה לבין עניין אישי או תפקיד אחר, בתמורה או שלא בתמורה, שלו או של קרובו;
"קרוב", של חבר המועצה - כל אחד מאלה:
(1) בן משפחה של חבר המועצה;
(2) אדם שלחבר המועצה יש עניין במצבו הכלכלי;
(3) תאגיד שחבר המועצה, בן משפחתו או אדם כאמור בפסקה (2) הם בעלי עניין בו;
(4) גוף שחבר המועצה, בן משפחתו או אדם כאמור בפסקה (2) הם מנהלים או עובדים אחראים בו.
16.   
גמול והחזר הוצאות לחבר מועצה
(א) חבר המועצה, ובכלל זה יושב ראש המועצה, שאינו עובד המדינה, עובד גוף מתוקצב או עובד גוף נתמך, יהיה זכאי לתשלום מהמשרד בעד השתתפות בישיבות המועצה בהתאם להוראות החשב הכללי במשרד האוצר החלות לעניין חברי ועדות ציבוריות.
(ב) חבר המועצה שאינו זכאי לגמול לפי הוראות סעיף קטן (א), זכאי לקבל מהמועצה החזר הוצאות שהוציא לצורך השתתפות בישיבות המועצה בכפוף להוראות סעיף קטן (א), ובלבד שאינו זכאי לקבל החזר הוצאות ממקור אחר.
(ג) בסעיף זה, "עובד המדינה", "עובד גוף מתוקצב" ו"עובד גוף נתמך" - כהגדרתם בסעיף 32 לחוק יסודות התקציב.
17.   
החלת דינים על חברי המועצה
חברי המועצה שאינם עובדי המדינה, דינם בפעולתם כחברי המועצה כדין עובדי המדינה לעניין חיקוקים אלו ולעניין פעולותיהם במועצה:
(2) חוק שירות המדינה (סיוג פעילות מפלגתית ומגבית כספים), התשי"ט-1959 - ההוראות הנוגעות לכלל עובדי המדינה;
(4) חוק העונשין, התשל"ז-1977 - ההוראות הנוגעות לעובדי הציבור;
(5) פקודת הראיות [נוסח חדש], התשל"א-1971 - ההוראות הנוגעות לתעודת עובד הציבור;
פרק ד': מנהל הרשות ועובדיה
18.   
מנהל הרשות
(א) השר ימנה מנהל לרשות; מנהל הרשות יהיה עובד המדינה.
(ב) המנהל יהיה ממונה על ביצוע תפקידי הרשות לפי חוק זה, ויהיה כפוף במישרין למנהל הכללי של המשרד בהתאם להוראות חוק זה.
(ג) תקופת כהונתו של המנהל תהיה ארבע שנים, וניתן לשוב ולמנותו לתקופת כהונה אחת נוספת של שנתיים.
19.   
עובדי הרשות
(א) עובדי הרשות יהיו עובדי המדינה.
(ב) עובדי הרשות יפעלו לפי הוראות המנהל ויהיו נתונים לפיקוחו.
פרק ה': תקציב הרשות
20.   
תקציב הרשות
(א) הרשות תכין ותגיש למנהל הכללי של המשרד לאישורו, לא יאוחר מ-31 ביולי בכל שנה, את הצעת התקציב של הרשות לגבי שנת התקציב הבאה.
(ב) תקציב הרשות ייקבע בחוק התקציב השנתי במסגרת סעיף תקציב המשרד; לעניין זה -"חוק תקציב שנתי" ו"סעיף תקציב" - כהגדרתם בסעיפים 1 ו-3א לחוק יסודות התקציב, בהתאמה.
21.   
דוחות שנתיים
הרשות תערוך ותגיש למנהל הכללי של המשרד, לא יאוחר מ-1 באפריל בכל שנה, דין וחשבון לעניין ביצוע התקציב בשנה שקדמה לה; הרשות תעביר עותק של הדין וחשבון לוועדת העבודה והרווחה של הכנסת.
פרק ו': מרכז לאומי למידע ולמחקר
22.   
מרכז לאומי למידע ולמחקר
(א) הרשות תקים ותנהל מרכז לאומי למידע ולמחקר שתפקידו לאסוף מידע, לעבד נתונים, לערוך השוואות בין-לאומיות, לנתח מגמות ולגבש המלצות בתחומי פעולתה של הרשות.
(ב) המרכז הלאומי למידע ולמחקר יבצע מחקרים בעניין מגמות בתחום העוני ובעניין הערכה של תוכניות למניעת עוני ולצמצומו; המחקרים יבוצעו בתיאום עם המוסד לביטוח לאומי, במידת הצורך.
23.   
מסירת מידע
בלי לגרוע מכל סמכות הנתונה לרשות, ובהתאם להוראות כל דין, הרשות רשאית לדרוש לשם מילוי תפקידיה, באמצעות המרכז הלאומי למידע ולמחקר, ממשרד ממשלתי, מרשות מקומית או מתאגיד שהוקם בחוק, למסור לה כל ידיעה, מסמך, דין וחשבון או פלט כהגדרתו בחוק המחשבים, התשנ"ה-1995, הנוגעים לתפקידיה לפי הוראות חוק זה, למעט נתונים שהם מידע אישי כהגדרתו בחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981, ידיעה על ענייניו הפרטיים של אדם אף שאינם בגדר מידע אישי כאמור, חומר מודיעין כהגדרתו בסעיף 7 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], התשמ"ב-1982, ומידע שמסירתו אסורה לפי כל דין.
24.   
שמירת סודיות
אדם שהגיע אליו מידע לשם ביצוע פרק זה, לא יגלה את תוכנו, אלא לפי הוראות פרק זה.
פרק ז': הוראות שונות
25.   
ביצוע ותקנות
(א) השר ממונה על ביצוע חוק זה, והוא רשאי, באישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, להתקין תקנות בכל עניין הנוגע לביצועו.
(ב) השר רשאי לדרוש מהמועצה, בכל עת, דיווח על כל עניין שהוא בגדר תפקידיה וסמכויותיה, למעט מסמך או מידע שחלה עליו חובת סודיות על פי כל דין.
26.   
שמירת דינים
הוראות חוק זה באות להוסיף על הוראות כל דין ולא לגרוע מהן.
27.   
תחילה
תחילתו של חוק זה שישה חודשים מיום פרסומו.

 
בנימין נתניהו
 
יעקב מרגי
 
ראש הממשלה
 
שר הרווחה והביטחון החברתי
יצחק הרצוג
 
אמיר אוחנה
 
נשיא המדינה
 
יושב ראש הכנסת
 
[1.] ס"ח 3405, התשפ"ה (3.4.2025), עמ' 512. הצ"ח - כנסת 1025, התשפ"ד, עמ' 188.