צו הטיס (קביעת שטח כשדה תעופה - שדה התעופה אילת על שם אילן ואסף רמון), התשפ"ה-2025
לפי החוק, "שדה תעופה" מוגדר בתור "שטח שהשר קבע לפי סעיף 30".
סעיף 30 לחוק מורה כי: "השר רשאי לקבוע, בצו, שטח יבשתי או ימי, המשמש או המיועד לשמש, כולו או חלקו, לנחיתה, להמראה, להסעה או לחנייה של כלי טיס, כשדה תעופה; בסעיף זה, "שטח יבשתי או ימי" - לרבות כל מבנה, מיתקן או ציוד שבו".
שדה התעופה אילת-רמון החל את פעילותו בשנת 2019, והתנאים להפעלתו נקבעו ברישיון להפעלת שדה התעופה שניתן לרשות שדות התעופה לגביו, והוא פועל לפי הרישיון האמור מאז.
לצורך השלמות האסדרתית לפי החוק, נדרשת שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לקבוע אותו בתור "שדה תעופה".
טיוטת צו מטעם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים - רשות התעופה האזרחית
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיף 30 לחוק הטיס, התשע"א-2011[1] (להלן - החוק), אני קובעת כי השטח היבשתי המשמש לנחיתה, להמראה, להסעה או לחנייה של כלי טיס, המסומן בקו כחול בשרטוט שבתוספת, הוא שדה תעופה, שנקודת הייחוס שלו, במושגים של מעלות, דקות ושניות, היא: 294338N 0350051E. |
|
|
|
לעניין זה: "נקודת הייחוס" - כמשמעותה בתקנה 4 לתקנות הטיס (שדות תעופה - מידע תעופתי), תשע"ט-2018[2]. |
___ ב________ התשפ"ה (___ ב________ 2025)
(חמ _____-3)
__________________
מירי רגב
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים
תוספת
דברי הסבר
כללי
שדה התעופה אילת-רמון החל את פעילותו בשנת 2019, והתנאים להפעלתו נקבעו ברישיון להפעלת שדה התעופה שניתן לרשות שדות התעופה לגביו, והוא פועל לפי הרישיון האמור מאז.
מקור הסמכות
לפי החוק, "שדה תעופה" מוגדר בתור "שטח שהשר קבע לפי סעיף 30".
לקביעת שטח בתור "שדה תעופה" קיימת חשיבות לעניין הגדרת מעמדו האסדרתי לפי החוק, ובין היתר נכתב לעניין זה בהצעת החוק כך:
סעיף 31 לחוק מורה כי: " לא יפעיל אדם שדה תעופה או מנחת ולא יתיר המראה, נחיתה או הפעלה של כלי טיס בהם, אלא אם כן בידו רישיון לכך שניתן לפי הוראות סימן זה, ובהתאם לתנאי הרישיון ולהוראות לפי חוק זה.". בכך מבחין החוק בין האסדרה החלה לגבי "מנחת" - המוגדר בחוק בתור: "שטח יבשתי או ימי לרבות כל מבנה, מיתקן או ציוד שבו, המשמש או המיועד לשמש, כולו או חלקו, לנחיתה, להמראה, להסעה או לחנייה של כלי טיס, ואינו שדה תעופה" (הדגשה נוספה) - לזו החלה לגבי "שדה תעופה", אף ששניהם טעונים רישיון לפי החוק. בין היתר בא הדבר לידי ביטוי בדרישות שהן תנאי למתן רישיון להפעלת שדה תעופה (ראו, למשל, בסעיף 32(א)(5) ובסעיף 34 לחוק).
סעיף 30 לחוק מורה כי: "השר רשאי לקבוע, בצו, שטח יבשתי או ימי, המשמש או המיועד לשמש, כולו או חלקו, לנחיתה, להמראה, להסעה או לחנייה של כלי טיס, כשדה תעופה; בסעיף זה, "שטח יבשתי או ימי" - לרבות כל מבנה, מיתקן או ציוד שבו".
לפיכך מבוקש לקבוע את הצו המוצע בתוקף סמכות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לפי סעיף 30 לחוק, כאמור.