צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (ייצור דבש ומכירתו) (ביטול), התשפ"ה-2025
ענף הדבש בישראל הוא ענף חקלאי בעל תועלות סביבתיות ניכרות. כיום, הענף מוסדר, בין היתר, בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (ייצור דבש ומכירתו), התשל"ז-1977 (להלן - צו הדבש). תוקפו של צו הדבש תלוי בקיומה של הכרזה על מצב חירום.
כחלק ממדיניות הממשלה לפעול לניתוק הזיקה בין חקיקה קיימת להכרזה על מצב חירום, וכדי ליצור חקיקה המסדירה את התחום בצורה עדכנית ובמנותק מהזיקה להכרזה כאמור, קידם משרד החקלאות וביטחון המזון חקיקה ראשית שנועדה להחליף את צו הדבש. בהמשך לכך, ביום 23.2.25 פורסם ברשומות חוק להסדרה של הצבת כוורות, האבקה וייצור דבש, התשפ"ה-2025 (להלן - החוק).
תחילתו של החוק שנה מיום פרסומו, כאשר שר החקלאות וביטחון המזון רשאי, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לדחות מועד זה בתקופה שלא תעלה על שנה.
נוכח האמור לעיל, מוצע לבטל את צו הדבש ביום תחילתו של החוק.
טיוטת צו מטעם משרד החקלאות וביטחון המזון:
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיפים 5, 15, 38 ו-43 לחוק הפיקוח על מצרכים ושירותים, התשי"ח-1957[1], אני מצווה לאמור: |
|
|
|
|
|
ביטול צו |
1. |
צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (ייצור דבש ומכירתו), התשל"ז-1977[2] – בטל. |
|
תחילה |
2. ת |
תחילתו של צו זה במועד תחילתו של חוק להסדרה של הצבת כוורות, האבקה וייצור דבש, התשפ"ה-2025[3]. |
___ ב________ התשפ"ה (___ ב________ 2025)
(חמ _____-3)
__________________
אבי דיכטר
שר החקלאות וביטחון המזון
דברי הסבר
ענף הדבש בישראל הוא ענף חקלאי בעל תועלות סביבתיות ניכרות. כיום, הענף מוסדר, בין היתר, בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (ייצור דבש ומכירתו), התשל"ז-1977 (להלן - צו הדבש). תוקפו של צו הדבש תלוי בקיומה של הכרזה על מצב חירום.
כחלק ממדיניות הממשלה לפעול לניתוק הזיקה בין חקיקה קיימת להכרזה על מצב חירום, וכדי ליצור חקיקה המסדירה את התחום בצורה עדכנית ובמנותק מהזיקה להכרזה כאמור, קידם משרד החקלאות וביטחון המזון חקיקה ראשית שנועדה להחליף את צו הדבש. בהמשך לכך, ביום 23.2.25 פורסם ברשומות חוק להסדרה של הצבת כוורות, האבקה וייצור דבש, התשפ"ה-2025 (להלן - החוק).
תחילתו של החוק שנה מיום פרסומו, כאשר שר החקלאות וביטחון המזון רשאי, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, לדחות מועד זה בתקופה שלא תעלה על שנה.
נוכח האמור לעיל, מוצע לבטל את צו הדבש ביום תחילתו של החוק.