טיוטת תקנות

 

א. שם התקנות המוצעות

טיוטת תקנות קידום התחרות בענף המזון (דיווח של ספקים גדולים ושל קמעונאים גדולים) (תיקון) התשפ"ד – 2024

ב. מטרת התקנות המוצעות והצורך בהן

ביום 4 ביולי פורסם ברשומות תיקון לחוק  קידום התחרות בענף המזון, תשע"ד 2014 (להלן – חוק המזון). תכליתו המרכזית של התיקון היא החלת חלק מסעיפי חוק המזון גם על ענף הפארם.

 

סעיף 12 לחוק המזון, קובע חובת דיווח על ספק גדול וקמעונאי גדול. לאחר התיקון לחוק, חובת הדיווח תחול גם על קמעונאי פארם גדול. מטרתן של תקנות אלה, היא לקבוע הוראות לעניין פרטי הדיווח שיחולו על קמעונאי פארם גדול. נוסף על כך, בוצעו שינויים מינוריים גם בכללי הדיווח שחלים על ספק גדול וקמעונאי גדול.

 

ג. להלן נוסח טיוטת התקנות המוצעות:


 

 

טיוטת תקנות קידום התחרות בענף המזון (דיווח של ספקים גדולים ושל קמעונאים גדולים) (תיקון) התשפ"ד – 2024

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 12, 21 , 21ה ו – 52 לחוק קידום התחרות בענפי המזון והפארם, התשע"ד–2014 (להלן – החוק), אני מתקין תקנות אלה:

 

 

 

תיקון שם התקנות

1.  

בתקנות קידום התחרות בענף המזון (דיווח של ספקים גדולים ושל קמעונאים גדולים) התשפע"ד – 2014, בשם התקנות, במקום "בענף המזון" יבוא "בענפי המזון והפארם" ובמקום דיווח של ספקים גדולים ושל קמעונאים גדולים" יבוא "דיווח של ספקים גדולים, קמעונאים גדולים וקמעונאי פארם גדולים".

תיקון תקנה 3

2.  

בתקנה 3 לתקנות העיקריות, במקום "כאמור בסעיפים 2 ו – 14" יבוא, "כאמור בסעיפים 12 ו – 21" ואחרי "לפי טופס 3 שבתוספת." יבוא "קמעונאי פארם גדול כהגדרתו בסעיף 21א לחוק, יגיש לממונה עד היום הקובע דו"ח כאמור בסעיף 21ה לחוק, לפי טופס 4 שבתוספת."

תיקון תקנה 4

3.  

בתקנה 4 לתקנות העיקריות, במקום "דו"חות והצהרה לפי התקנות שיש להגישן בשנת 2014" יבוא, "דו"ח של קמעונאי פארם גדול לפי טופס 4 שבתוספת שיש להגישו בשנת 2024".

תיקון התוספת

4.  

בתוספת –

תיקון טופס 1 – הודעה של ספק גדול

 

(1) בכותרת של טופס 1, במקום "בחוק קידום התחרות בענף המזון" יבוא"בחוק קידום התחרות בענפי המזון והפארם" ובמקום "בתקנות קידום התחרות בענף המזון (דיווח של ספקים גדולים ושל קמעונאים גדולים)" יבוא "בתקנות קידום התחרות בענפי המזון והפארם (דיווח של ספקים גדולים, קמעונאים גדולים וקמעונאי פארם גדולים)".

(2) בכותרת של פרק ב בטופס 1, במקום "לחוק ההגבלים עסקיים", יבוא "לחוק התחרות הכלכלית".

(3) בסעיף 4 שבפרק ב' בטופס 1, במקום "לחוק ההגבלים העסקיים" יבוא "לחוק התחרות הכלכלית".

תיקון טופס 2 – הצהרה של ספק גדול

 

(4) בכותרת של טופס 2, במקום "בחוק קידום התחרות בענף המזון" יבוא"בחוק קידום התחרות בענפי המזון והפארם", במקום "בתקנות קידום התחרות בענף המזון (דיווח של ספקים גדולים ושל קמעונאים גדולים)" יבוא "בתקנות קידום התחרות בענפי המזון והפארם (דיווח של ספקים גדולים, קמעונאים גדולים וקמעונאי פארם גדולים)" והמילים "ניתן שלא למלא הודעה זאת ובמקומה להגיש הצהרה לפי טופס 2 לתוספת בתקנות" יימחקו.

(5) בסעיף 2 בפרק ב' שבתוספת 2, אחרי המילה "מתקיימים" יתווספו המילים "לפחות אחד" ולאחר המילים "בסעיף 1 לחוק המזון" יתווספו המילים "(נא לסמן בכל המקומות המתאימים)":

 מחזור מכירות;

 מוכרז כבעל מונופולין לגבי מצרך: _________.

(6) המילים "האם מגיש ההודעה או אדם קשור אליו הם ספק גדול מאד כהגדרתו בסעיף 10 לחוק המזון?

 לא

 כן

[אין חובה לכלול הצהרה לעניין סעיך זה, וניתן להשאירו ללא סימון]"

יימחקו.

תיקון טופס 3 – הודעה של קמעונאי גדול

 

(7) בכותרת של טופס 3, במקום "בחוק קידום התחרות בענף המזון" יבוא "בחוק קידום התחרות בענפי המזון והפארם", במקום "בתקנות קידום התחרות בענף המזון (דיווח של ספקים גדולים ושל קמעונאים גדולים)" יבוא "בתקנות קידום התחרות בענפי המזון והפארם (דיווח של ספקים גדולים, קמעונאים גדולים וקמעונאי פארם גדולים)"

(8) פרק ג' יימחק ובמקומו יבוא:

 

 

ג

 

 

מידע בדבר חנויות גדולות

[פרק זה ימולא רק ביחס לחנויות ששטח המכירה שלהן הוא 250 מ"ר לפחות. בחישוב שטח המכירה יש לכלול את שטח רצפת המסחר, לרבות שטח קופות, ללא מחסנים ושטחים אחרים שאין מוצגים בהם מוצרים למכירה לצרכן.

 

6. מידע על אודות חנויות גדולות

6

פרט לגבי כל חנות גדולה של מגיש ההודעה ושל כל אדם קשור אליו (נכון לשנת הכספים הקודמת להגשת ההודעה) את הנתונים הבאים:

  1. מס' סניף - אם יש  - הכוונה למספר פנימי של  מגיש ההודעה לחנות מסוימת באופן קבוע על פני זמן;
  2. שם החנות;
  3. הרשת שאליה שייכת החנות;
  4. תאריך פתיחה - פורמט: DD/MM/YYYY;
  5. תאריך סיום פעילות - לגבי חנות שנסגרה / נמכרה / פעילותה הופסקה במהלך שנת הכספים הקודמת, פורמט: DD/MM/YYYY;
  6. ישוב;
  7. רחוב;
  8. מס' בית – ספרות בלבד;
  9. מיקוד – 7 ספרות;
  10. גוש - מספר בלבד- ככל שהחנות מתפרסת על מספר גושים – הגוש בו נמצא פתח החנות;
  11. חלקה - מספר בלבד- ככל שהחנות מתפרסת על מספר חלקות – החלקה בה נמצא פתח החנות;
  12. קו אורך - 6 ספרות, לפי רשת ישראל החדשה (ITM);
  13. קו רוחב - 6 ספרות, לפי רשת ישראל החדשה (ITM);
  14. שטח מכירה – במ"ר, בחישוב שטח המכירה יש לכלול את שטח רצפת המסחר, לרבות שטח קופות, ללא מחסנים ושטחים אחרים שאין מוצגים בהם מוצרים למכירה לצרכן;
  15. מחזור מכירות של החנות בשנת הכספים - רבעון 1 - בש"ח, ללא מכירות מקוונות;
  16. מחזור מכירות של החנות בשנת הכספים - רבעון 2 - בש"ח, ללא מכירות מקוונות;
  17. מחזור מכירות של החנות בשנת הכספים - רבעון 3 - בש"ח, ללא מכירות מקוונות;
  18. מחזור מכירות של החנות בשנת הכספים - רבעון 4 - בש"ח, ללא מכירות מקוונות;
  19. הערות

 

ראה טבלה להמחשה:


 

מס' סניף

שם החנות

הרשת שאליה שייכת החנות

תאריך פתיחה

תאריך סיום פעילות

שם היישוב

רחוב

מס' בית

מיקוד

גוש

חלקה

קו אורך

קו רוחב

שטח מכירה

מחזור מכירות של החנות בשנת הכספים - רבעון 1 - בש"ח

מחזור מכירות של החנות בשנת הכספים - רבעון 2 - בש"ח

מחזור מכירות של החנות בשנת הכספים - רבעון 3 - בש"ח

מחזור מכירות של החנות בשנת הכספים - רבעון 4 - בש"ח

הערות

store_num

store_name

reshet

open_date

close_date

Yishuv

street

home_num

zipcode

gush

helka

x_lat

y_lat

store_size

q1_rev

q2_rev

q3_rev

q4_rev

info

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 

 

7. מידע אודות שינויים במהלך שנת הכספים הנוכחית

6

פרט לגבי כל חנות גדולה של מגיש ההודעה ושל כל אדם קשור אליו, אשר נפתחה, סיימה פעילו, או השתנה שטח המכירה שלה בשנת הכספים הנוכחית (עד מועד הגשת ההודעה):

יש להעביר את הנתונים המבוקשים בפורמט של גיליון נתונים אלקטרוני (Excel) – בהתאם לתבנית הקיימת באתר הרשות.

  1. מס' סניף - אם יש  - הכוונה למספר פנימי של  מגיש ההודעה לחנות מסוימת באופן קבוע על פני זמן;
  2. שם החנות;
  3. הרשת שאליה שייכת החנות;
  4. תאריך פתיחה - פורמט: DD/MM/YYYY;
  5. תאריך סיום פעילות - לגבי חנות שנסגרה / נמכרה / פעילותה הופסקה במהלך שנת הכספים הקודמת, פורמט: DD/MM/YYYY;
  6. תאריך שינוי שטח המכירה - פרט לגבי שינוי של 100 מ"ר ויותר;
  7. שטח מכירה ישן – במ"ר;
  8. שטח מכירה חדש – במ"ר;
  9. הערות.

ראה טבלה להמחשה:

 

 

טבלה להמחשה:

מס' סניף

שם החנות

הרשת שאליה שייכת החנות

תאריך פתיחה

תאריך סיום פעילות

תאריך שינוי שטח המכירה

שטח מכירה ישן

שטח מכירה חדש

הערות

store_num

store_name

Reshet

open_date

close_date

change_date

old_sqm

new_sqm

info

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יש להעביר את הנתונים המבוקשים בפורמט של גיליון נתונים אלקטרוני ((Excel - בהתאם לתבנית הקיימת באתר הרשות.

 

 

 

 

 

ד

 

הצהרה בדבר מסירת מידע נכון, מלא ועדכני

1.  הצהרה בדבר נכונות הדיווח

.

 

אצל מגיש ההודעה, מצהיר בזה כלהלן:

 

אני החתום מטה, המשמש בתפקיד

 

1.  הוסמכתי למסור את כל המידע הנדרש לממונה במסגרת ההודעה.

2.  כל הפרטים בהודעה זאת נכונים, מלאים ועדכניים.

3.  המסמכים המצורפים להודעה זאת הם נכונים ומלאים ואינם חסרים כל פרט מהותי או נספח.

 

תאריך:  ___________________________

שם החברה: ___________________________

 

שם מורשה החתימה ותפקידו: ___________________________

חתימת החברה: _________________________

 

 

 

 

טופס 4 הודעה של קמעונאי פארם גדול

 

(9) אחרי טופס 3 יבוא טופס 4:

 


 

 

 

                                                                                                      

 

 

 

 
·  משמעות המונחים המופיעים בטופס זה תהיה כמשמעותם בחוק קידום התחרות בענפי המזון והפארם התשע"ד – 2014 (להלן - החוק או חוק המזון) ובתקנות קידום התחרות בענפי המזון והפארם (דיווח של ספקים גדולים, קמעונאים גדולים וקמעונאי פארם גדולים), התשע"ד –2014 (להלן - התקנות), אם לא ניתנה להם הגדרה אחרת.

·  הגדרות למונחים בטופס זה:

"מחזור מכירות של חנות פארם" – פדיון כספי נטו של חנות פארם לאחר הנחות, בש"ח, ללא מע"מ וללא מס קנייה, בשנת הכספים הקודמת.  יש לכלול בחישוב ערך מכירות של מצרכים שספק מכר בחנות פארם של קמעונאי פארם גדול בכל דרך ואופן, לרבות מכירה של ספק ישירות לצרכן, כזכיין, או בכל צורת מכירה אחרת.      

·  כותרות הסעיפים בטופס זה הן לנוחות בלבד ולא ישמשו לפרשנות הטופס. 

 

מועד הגשת ההודעה: ­­­­­­­­­­­­­­­__________________________

 

המידע בדבר מחזור מכירות בהודעה הוא לגבי שנת הכספים: _________________________

 

 

א

מידע כללי על מגיש ההודעה

2.  פרטי המגיש

שם המגיש

 

 

 

 

מס' תאגיד

מספר טלפון

 

 

מספר טלפון נוסף

 

 

הרחוב\ת"ד

 

 

 

מספר הבית

 

שם היישוב

 

המיקוד

 

3.  כתובת למסירת מסמכים

הרחוב\ת"ד

 

מספר הבית

 

שם היישוב

 

המיקוד

 

4.  איש הקשר מטעם מגיש ההודעה (עו"ד, רו"ח, או כל אדם אחר המשמש בתפקיד)

שם

 

 

תפקיד

 

מספר טלפון

 

מספר פקס

 

 

דוא"ל

                       

                                              @ 

הרחוב\ת"ד (אם שונה מהרשום לעיל)

 

 

מספר הבית

שם היישוב

המיקוד

ב

מחזור מכירות כולל

5.  מידע בדבר מספר חנויות ומחזור מכירות כולל

א. פרט כמה חנויות פארם, לרבות חנות מקוונת, יש למגיש ההודעה ולכל אדם קשור אליו.


ב. מהו מחזור המכירות הכולל של כל חנויות הפארם של מגיש ההודעה ושל כל אדם קשור אליו (לרבות חנות מקוונת)?

 

 

6.  דו"חות כספיים

נא לצרף דו"חות כספיים מבוקרים של מגיש ההודעה ושל כל אדם קשור אליו, של שנת הכספים הקודמת.

 

 


ג

 

 

 

7.  מידע אודות חנויות פארם

 

1.  פרט לגבי כל חנות פארם של מגיש ההודעה ושל כל אדם קשור אליו (נכון לשנת הכספים הקודמת להגשת ההודעה) את הנתונים הבאים:

  1. מס' סניף - אם יש  - הכוונה למספר פנימי של  מגיש ההודעה לחנות מסוימת באופן קבוע על פני זמן;
  2. שם החנות;
  3. הרשת שאליה שייכת החנות;
  4. תאריך פתיחה - פורמט: DD/MM/YYYY;
  5. תאריך סיום פעילות - לגבי חנות שנסגרה / נמכרה / פעילותה הופסקה במהלך שנת הכספים הקודמת, פורמט: DD/MM/YYYY;
  6. ישוב;
  7. רחוב;
  8. מס' בית – ספרות בלבד;
  9. מיקוד – 7 ספרות;
  10. גוש - מספר בלבד- ככל שהחנות מתפרסת על מספר גושים – הגוש בו נמצא פתח החנות;
  11. חלקה - מספר בלבד- ככל שהחנות מתפרסת על מספר חלקות – החלקה בה נמצא פתח החנות;
  12. קו אורך - 6 ספרות, לפי רשת ישראל החדשה (ITM);
  13. קו רוחב - 6 ספרות, לפי רשת ישראל החדשה (ITM);
  14. האם החנות ממוקמת במרכז מסחרי? (כן = 1, 0 = לא);
  15. עבור חנויות במרכז מסחרי- גודל המרכז המסחרי במ"ר;
  16. שטח מכירה – במ"ר, בחישוב שטח המכירה יש לכלול את שטח רצפת המסחר, לרבות שטח קופות, ללא מחסנים ושטחים אחרים שאין מוצגים בהם מוצרים למכירה לצרכן;
  17. מחזור מכירות של החנות בשנת הכספים - רבעון 1 - בש"ח, ללא מכירות מקוונות;
  18. מחזור מכירות של החנות בשנת הכספים - רבעון 2 - בש"ח, ללא מכירות מקוונות;
  19. מחזור מכירות של החנות בשנת הכספים - רבעון 3 - בש"ח, ללא מכירות מקוונות;
  20. מחזור מכירות של החנות בשנת הכספים - רבעון 4 - בש"ח, ללא מכירות מקוונות;
  21. הערות

ראה טבלה להמחשה:

 

 

 

מס' סניף

שם החנות

הרשת שאליה שייכת החנות

תאריך פתיחה

תאריך סיום פעילות

שם היישוב

רחוב

מס' בית

מיקוד

גוש

חלקה

קו אורך

קו רוחב

האם החנות במרכז מסחרי?

גודל המרכז המסחרי (במ"ר)

שטח מכירה (מ"ר)

מחזור מכירות של החנות בשנת הכספים - רבעון 1 - בש"ח

מחזור מכירות של החנות בשנת הכספים - רבעון 2 - בש"ח

מחזור מכירות של החנות בשנת הכספים - רבעון 3 - בש"ח

מחזור מכירות של החנות בשנת הכספים - רבעון 4 - בש"ח

הערות

store_num

store_name

reshet

open_date

close_date

yishuv

street

home_num

zipcode

gush

helka

x_lat

y_lat

com_center

center_size

store_size

q1_rev

q2_rev

q3_rev

q4_rev

info

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יש להעביר את הנתונים המבוקשים בפורמט של גיליון נתונים אלקטרוני ((Excel- בהתאם לתבנית הקיימת באתר הרשות

 


 

 

 

ד

 

הצהרה בדבר מסירת מידע נכון, מלא ועדכני

8.  הצהרה בדבר נכונות הדיווח

.

 

אצל מגיש ההודעה, מצהיר בזה כלהלן:

  

אני החתום מטה, המשמש בתפקיד

 

4.  הוסמכתי למסור את כל המידע הנדרש לממונה במסגרת ההודעה.

5.  כל הפרטים בהודעה זאת נכונים, מלאים ועדכניים.

6.  המסמכים המצורפים להודעה זאת הם נכונים ומלאים ואינם חסרים כל פרט מהותי או נספח.

 

תאריך:  ___________________________

שם החברה: ___________________________

 

שם מורשה החתימה ותפקידו: ___________________________

חתימת החברה: _________________________

 

 

 

 

 

 

 

תיקון לנספח הגדרות

 

(10)  נספח ההגדרות יימחק.



דברי הסבר

 

ביום 4 ביולי פורסם ברשומות תיקון לחוק  קידום התחרות בענף המזון, תשע"ד 2014 (להלן – חוק המזון). תכליתו המרכזית של התיקון היא החלת חלק מסעיפי חוק המזון גם על ענף הפארם.

 

סעיף 12 לחוק המזון, קובע חובת דיווח על ספק גדול וקמעונאי גדול. לאחר התיקון לחוק, חובת הדיווח תחול גם על קמעונאי פארם גדול. מטרתן של תקנות אלה, היא לקבוע הוראות לעניין פרטי הדיווח שיחולו על קמעונאי פארם גדול. נוסף על כך, בוצעו שינויים מינוריים גם בכללי הדיווח שחלים על ספק גדול וקמעונאי גדול.