כללי מועצת תאגיד השידור הישראלי (הפקה מקומית קנויה), התשפ"ד-2024 1בתוקף סמכותה לפי סעיף 64(ה) לחוק השידור הציבורי הישראלי, התשע"ד-2014 (להלן - החוק), קובעת מועצת תאגיד השידור הציבורי הישראלי את הכללים האלה: |
| 1. בכללים אלה - |
| 2. הפקה שירכוש התאגיד תהיה הפקה - (1) שתופק בעבור קהל יעד ראשוני ישראלי; (3) שהמפיק שלה ובעל זיקה אליו חתמו על תצהיר כאמור בסעיף 64(ד) לחוק, בנוסח המופיע בתוספת השלישית; לעניין זה, (4) שהופקה בתנאים ובתקציבים שיאפשרו רמה ואיכות הולמים, בין השאר, בהתחשב באלה: (א) התנאים שבהם הופקה התוכנית, בהתחשב בסוג התוכנית, לרבות הזמן שהוקצה להכנתה, הזמן והמקום שהוקצו לצילומה או להקלטתה, והזמן שהוקצה לביצוע גמר הפקתה (post prod u ction ); (ב) להפקתה נעשה שימוש בציוד וידע המתאימים להפקת ההפקה ברמה טכנית ומקצועית נאותה לפי דרישת התאגיד; (ג) רהיטות הדיבור ותקינות השפה והתרגום, בשים לב לאופי התוכנית. |
| 4. (א) התאגיד יהיה רשאי לממן הפקה העונה על התנאים כאמור בסעיף 2, שהמפיק שלה משתף פעולה עם אחר או שחלק מהמימון שלה מגיע מגורם חיצוני (בכללים אלה - הפקה שהופקה בשיתוף פעולה). (ב) הפקה שהופקה בשיתוף פעולה תוכר כהוצאה לפי סעיף 64(א) לחוק, במלוא סכום השקעת התאגיד בהפקה ורק ביחס אליו. (ג) בהפקה שהופקה בשיתוף פעולה, על דרישת הישראליות להתקיים בנוגע לשיעור ההשקעה של התאגיד בהפקה; המנהל יוודא את התקיימות תנאי זה ביחס להפקות שהופקו בשיתוף פעולה; בסעיף קטן זה, (ד) המנהל יוודא כי מבין כלל ההפקות שייכללו ברשימת ההתקשרויות בכל שנת כספים, 40% לפחות יהיו הפקות שאינן הפקות שהופקו בשיתוף פעולה עם גורם חיצוני. (ה) המועצה תהיה רשאית לאשר הפקה בשיתוף פעולה שתביא לחריגה מהמגבלה הקבועה בסעיף קטן (ד), ובלבד שמצאה כי קיים ערך מיוחד בהכללת ההפקה ברשימת ההפקות לאותה שנת כספים, והכול מנימוקים מיוחדים שיפורטו בהחלטתה. |
| 6. (א) בסעיף זה - (ב) בהפקה שאינה תוכנית תעודה, כהגדרתה בפרט 1(1) לתוספת לחוק, יבחן המנהל את התקיימות דרישת הישראליות בנוגע למבצעים, לפי המפורט להלן: (1) ניצב לא ייספר כמבצע; (2) אם ישנם מתחת לעשרה מבצעים בהפקה בכללותה - ייבחן שיעור המבצעים העומדים בדרישת הישראליות בנוגע לכלל המבצעים; (3) אם ישנם מעל לעשרה מבצעים בהפקה בכללותה - יבחן המנהל את המבצעים העומדים בדרישת הישראליות לפי הנוסחה המפורטת להלן: (E/F)*40% + (C/D)*25% + (A/B)*35% = שיעור המבצעים הישראלים בהפקה. לעניין זה - A - מספר השחקנים הראשיים הישראלים; B - מספר השחקנים הראשיים בכללותם; C - מספר שחקני המשנה הישראלים; D - מספר שחקני המשנה בכללותם; E - מספר המשתתפים הישראלים; F - מספר המשתתפים בכללותם. (ג) בתוכנית תעודה יבחן המנהל את התקיימות דרישת הישראליות בנוגע למבצעים, לפי המפורט להלן: (1) ניצב לא ייספר כמבצע; (2) משתתף בקטעי ארכיון לא ייספר כמבצע; (3) מרואיין וכל אובייקט אחר של תוכנית תעודה לא ייספר כמבצע, גם אם שולמה תמורה בעד השתתפותו בתוכנית; (4) בתוכנית תעודה שבה מבוצעים תיאור, המחשה או שחזור של אירוע אמיתי שאירע מחוץ לישראל בידי שחקנים, והמנהל או מי מטעמו החליט כי מכיוון שלשם ביצועו האמין נדרשים שחקנים שאינם עומדים בדרישת הישראליות, לא ייספרו שחקני השחזור האמורים; (5) שיעור המבצעים הישראלים בהפקת תוכנית תעודה הוא מספר המבצעים הישראלים שהשתתפו בהפקה, חלקי מספרם של כלל המבצעים שהשתתפו בהפקה, וכל אחד מהמספרים האמורים בניכוי המבצעים המפורטים בפסקאות (1) עד (4). |
| 10. (א) בכל שנת כספים יערוך המנהל רשימת התקשרויות, בהתאם להוראות אלה: (1) כל חוזה התקשרות להפקת תוכנית, לרבות לפיתוח תוכנית, ייחתם רק לאחר שיתקבל אישור ועדת מכרזים; (2) חוזה התקשרות שנחתם במהלך שנת הכספים ייכלל ברשימת ההתקשרויות של אותה שנת כספים; (3) על אף האמור בפסקה (2), חוזה יוכל להיחתם בשנת כספים מסוימת על חשבון ההוצאה השנתית של שנת הכספים שלאחריה ולהיכלל ברשימת ההתקשרויות של השנה שלאחריה, רק אם ניתן אישור המועצה להקדמת התקציב לרכש תוכן כאמור מראש ועד לסכום שאושר על ידה; (4) על אף האמור בפסקה (2), חוזה שניתן אישור לגביו בידי ועדת המכרזים במהלך שנת כספים מסוימת ושנחתם עד 15 בפברואר בשנת הכספים שלאחריה, יוכל להיכלל ברשימת ההתקשרויות של אותה שנת כספים שבה ניתן האישור כאמור או ברשימה של שנת הכספים שלאחריה, לפי החלטת המנהל. (ב) עד יום 15 במרץ של כל שנת כספים, יציג המנהל למועצה את רשימת ההתקשרויות של השנה הקודמת. (ג) המנהל ידווח למועצה, עד יום 30 ביוני בכל שנת כספים, על ההוצאה בפועל בשל רשימות ההתקשרויות בכל אחת משנות הכספים, למעט שנת כספים שנקבע בעבר כי הושלמה ההוצאה המלאה בשל כל רשימת ההתקשרויות של אותה שנת כספים. (ד) אם בדיון כאמור בסעיף קטן (ג) מצאה המועצה כי רשימת התקשרויות לשנת כספים מסוימת כוללת חוזים שביצועם המלא יפחת מההוצאה המחויבת לפי פרטים 2 עד 5 לתוספת לחוק, לפי העניין, באותה שנת כספים, ולא נחתמו חוזים להשלמת ההוצאה בנוגע לאותה השנה - תורה המועצה כי ייחתמו חוזים בעד שנת כספים זו בשנת הכספים העוקבת. (ה) בנוגע לשנות כספים שהמועצה לא קבעה בעבר כי הושלמה ההוצאה המחויבת השנתית לגביהן - תבחן ותקבע המועצה אם הושלמה ההוצאה כאמור בפועל לעניין אותן השנים. |
| 12. (א) לשם מניעת רכישת הפקות מקומיות קנויות מגורם אחד כאמור בסעיף 64(ב) לחוק, יבדוק המנהל, בנוגע לכל הפקה, כי המפיק שלה הגיש תצהיר של כל בעלי השליטה בו לפי הטופס שבתוספת החמישית; המפיק מתחייב להודיע למנהל על כל שינוי בבעלי השליטה כאמור במהלך העבודה על ההפקה. (ב) חל שינוי בבעלי השליטה במפיק, במי ששולט בו או בתאגיד בשליטתו במהלך שנת הכספים, באופן שיביא לכך ששיעור הרכישה לפי סעיף קטן (א) עולה על 10% מסכום ההוצאה השנתית המחויבת, לא ירכוש התאגיד מהמפיק באותה שנת כספים הפקות מקומיות קנויות נוספות, ולא יראו ברכישות כאמור שבוצעו עד אותו מועד כהפרה. (סעיף 7) 1. ראשי מחלקות: (1) מעצב פסקול (Sound Designer ); (2) מקליט ראשי; (3) עורך ראשוני ראשי (Editor-in-Chief Off Line ); (4) צלם ראשי; (5) תאורן ראשי; 2. שאר אנשי הצוות הטכני-הנדסי שנטל חלק בהפקה: (1) פיגומאי (Rigger ); (2) בונה תפאורה (Construction ); (3) בונה דגמים (Modelist ); (4) דוגם; (5) טכנאי חדר עריכה (Post ); (6) טכנאי קול (Sound technician ); (7) יוצר תוכן חזותי למסכים (Video Art ); (8) מנהל אולפן; (9) מעצב גרפי לרבות אנימציה, תלת-ממד ואריזה; (10) מעצב תמונה (Colorist ); (11) מקליט לרבות עוזר מקליט, מפעיל בום (Operator Boom ); (12) מפעיל מקראה (Teleprompter Operator ); (13) מפעיל תוכנה; (14) עוזר עריכה; (15) עורך אפקטים חזותיים (Visual Effects ); (16) עורך אפקטים מיוחדים ("אפטר"); (17) עורך אפקטים קוליים (Sound Effects Foley and ADR ); (18) עורך עיבוד וגימור (On line Editor ); (19) עורך קול (Sound Editor ); (20) עורך ראשוני (Off line Editor ); (21) צלם לרבות צלם רחפן, צלם מצלמה יציבה ("Steadicam"), צלם תמונות ("Still s"), עוזר צלם ובכלל זה עוזר ראשון, עוזר שני, עוזר שלישי, ועוזרים נוספים; (22) תאורן; (23) תמכן (Grip ). (סעיף 8) 1. ראשי מחלקות: (1) במאי אולפן; (2) במאי אנימציה; (3) במאי יחידת משנה (Second Unit ); (4) במאי עריכות; (5) במאי ראשי; (6) במאי שחקנים; (7) במאי שטח; (8) מאפר ראשי; (9) מנהל אומנותי (Art Director ); (10) מנהל ההפקה; (11) מעצב תלבושות; (12) מפיק אחראי; (13) מפיק אנימציה; (14) מפיק בפועל; (15) מפיק ראשי; (16) עוזר במאי ראשון; (17) עורך תסריט; (18) עורך תוכן ראשי; (19) תסריטאי ראשי; 2. שאר צוות ההפקה: (1) אביזרן (Props Master ); (2) אחראי ניצבים; (3) יועץ טכני; (4) יועץ מקצועי; (5) יועץ תסריט; (6) עוזר במאי לרבות עוזר במאי שני ועוזר במאי שלישי; (7) עוזר הפקה; (8) עורך משנה; (9) מאמן דו-שיח (Dialogue Coach ); (10) מאפר; (11) מאתר אתרי צילום (Location ); (12) מלביש; (13) מלביש תפאורה (Dresser ); (14) מלהק; (15) מלחין; (16) מנהל אומנותי; (17) מנהל מחנה; (18) מנהל אתרי צילום (Location Manager ); (19) מנהל פיתוח; (20) מנהל תסריט; (21) מנפיש (Animator ); (22) מעצב שיער; (23) מפיק גמר הפקה (Production Post ); (24) מפיק טכני; (25) מתאם הפקה; (26) מתורגמן; (27) נער מים; (28) תחקירן; (29) תסריטאי למעט תסריטאי ראשי ועורך תסריט. (סעיף 2) תצהיר בכתב בדבר קיום חובות בעניין שמירת זכויות עובדים2 (סעיף 5) הצהרת המפיק בדבר היוצרים3 (סעיף 12) תצהיר בעל שליטה במפיק (ייחתם על ידי כל בעלי השליטה במפיק)4 א' באלול התשפ"ד (4 בספטמבר 2024) גיל עומר יושב ראש מועצת תאגיד השידור הציבורי הישראלי |