מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד החינוך למוסדות ציבור שהם מרכזים
לפי חוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985
בהתאם לסעיף 3א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-[2]1985, ובהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, מתפרסמים בזה מבחנים לחלוקת כספי התמיכות של משרד החינוך (להלן - המשרד) למוסדות ציבור שהם מרכזים להעמקת החינוך היהודי, כמפורט להלן:
(א) ועדת התמיכות של המשרד (להלן - הוועדה), תדון במתן תמיכות מתקציב המשרד, בהתאם לנוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה במוסדות ציבור ולדיון בהן[3] (להלן - הנוהל).
(ב) התמיכה עצמה צריך שתינתן, אם אכן נכון וראוי לתתה, על פי עקרונות של סבירות ושוויון בין מקבלי התמיכה השונים.
(ג) בבואה לדון ולהחליט בכל בקשה ובקשה לתמיכה, תשקול הוועדה את כל נסיבותיו של העניין, תוך יישום שוויוני, מקצועי וענייני של מבחנים אלה; הוועדה תנמק החלטותיה.
במבחנים אלה -
"האגף" - אגף תרבות יהודית שבמשרד;
"יום תלמיד" - פעילות בת 4 שעות אקדמיות ומעלה הניתנת כפעילות לא-פורמלית לתלמיד אחד;
"מדריך" - מי שסיים 12 שנות לימוד לפחות, עבר הכשרה, השתלמות והנחיה, והוא פועל לפי מערכי פעולה שאישר מפקח המרכזים באגף;
"מוסד חינוך" - כהגדרתו בחוק לימוד חובה, התש"ט-[4]1949;
"מתנדב" - מדריך שאינו בשכר;
"מתנדב שירות לאומי אזרחי" - מי שהוא מתנדב כהגדרתו בחוק שירות אזרחי, התשע"ז- 52017;
"רכז הדרכה" - בעל ניסיון פדגוגי מוכח של שנתיים לפחות, וכן בעל תואר ראשון או בעל השכלה תורנית של תכנית מלאה במוסד לימוד תורני של 5 שנים לפחות, לאחר הגיעו לגיל 18;
"שעה אקדמית" - 45 דקות.
"שנה" או "שנת התמיכה" - תקופה המתחילה ביום 1 בספטמבר של שנת התקציב שקדמה לשנת התקציב שבעדה מתבקשת התמיכה ומסתיימת ביום 31 באוגוסט של שנת התקציב שבעדה מתבקשת התמיכה.
הגופים הנתמכים לפי מבחנים אלה, הם מוסדות ציבור שהם מרכזים להעמקת החינוך היהודי, המקנים מושגי יסוד וערכי יהדות בסיסיים כחינוך העשרתי לילדים ובני נוער עד גיל 18, הלומדים במערכת החינוך הממלכתית.
(א) הקניית ערכי יסוד של המורשת היהודית לילדים ובני נוער ממערכת החינוך הממלכתית, שלא במסגרת תכנית הלימודים הפורמלית.
(ב) העמקת הידע של הילד והנער לפיתוח רגשי הזדהות עם העם היהודי, הארץ והמורשת היהודית.
(א) הפעלה חברתית, יצירתית או לימודית סדרתית, כגון: לימוד טקסטים ועיון בהם, משחקי חברה, דיונים בקבוצות, הצגות, שירה, דרמה, דפי עבודה, חידונים; הפעלה זו יכול שתהיה במסגרת מפגשים בין בתי ספר ממלכתיים לבתי ספר אחרים; לעניין זה, "סדרתית" - שלושה מפגשים בשנה לאותה קבוצה לפחות (כגון כיתה) באותו מוסד חינוך.
(ב) שימוש באמצעי המחשה רבים ומגוונים כגון: אמצעי מולטימדיה, תיאטרון בובות וכיוצא באלה.
(ג) שילוב נושאים העוסקים בניהול דיון, עיסוק באירועים מתוך ההוויה הישראלית תוך חיבורם למקורות יהודיים מגוונים ולימוד מנהגים ומקורות של עדות וזרמים בעם היהודי.
הפעילות תתקיים במוסד הציבור עצמו, במוסד חינוך, או באתרים אחרים שאישר מפקח המרכזים באגף.
(א) אחת ממטרותיו העיקריות של מוסד הציבור, כמפורט במסמכי היסוד שלו, היא כאמור בסעיף 4.
(ב) מוסד הציבור אינו מוסד חינוך או ישיבה, וכן אינו ארגון נוער או תנועת נוער.
(ג) מוסד הציבור לא מקבל ממשרד ממשלתי אחר תמיכה כספית מתקנה תקציבית אחרת בעבור אותו סוג פעילות שבעדו הוא מבקש תמיכה לפי מבחנים אלה.
(ד) הפעילות הנתמכת אינה נערכת במסגרת תכנית הלימודים הפורמלית בבתי הספר.
(ה) למוסד הציבור ניסיון של שנתיים לפחות, בקיום הפעילות הנתמכת לפי מבחנים אלה.
(ו) בשנה שקדמה לשנה שבעדה מבוקשת התמיכה לפי מבחנים אלה, מוסד הציבור קיים פעילות בהיקף של 6,000 ימי תלמיד ובשנה הקודמת לה 4,000 ימי תלמיד.
(ז) המוסד ידווח, בעת הגשת הבקשה, בהתאם לנהלים הקבועים במשרד, על הפעילות שקיים בשנתיים שקדמו להגשת הבקשה לתמיכה.
(ח) המוסד מפעיל צוות הדרכה, לביצוע הפעילות הנתמכת; צוות ההדרכה יוכל להיות מורכב ממדריכים בשכר, ממתנדבי שירות לאומי אזרחי וממתנדבים.
(ט) מוסד הציבור יעסיק מנהל לפעילות הנתמכת בהיקף של חצי משרה לפחות; המנהל יעסוק בניהול ושיווק התכנית; נוסף על כך, יעסיק מוסד הציבור רכז הדרכה בהיקף של שלושת רבעי משרה לפחות, שיעסוק בריכוז מקצועי ובבניית התכניות החינוכית של הפעילויות הנתמכות; בסעיף קטן זה, "משרה" - 42 שעות שבועיות בנות 60 דקות.
(י) המוסד פועל בתוך מבנה בעל תנאים נאותים, ובו מערכת מחשוב, למידה וחומרי הדרכה וציוד מתאים.
(יא) מוסד הציבור מגיש בקשה לקיים פעילויות לקבוצות בהיקף שנתי של 8,000 ימי תלמיד לפחות, וכן יצבור 5 נקודות לפחות בניקוד מאפייני הפעילות כמפורט בסעיף 10.
(יב) מוסד הציבור מקיים פעילות לקבוצת תלמידים, כאמור בסעיף 8(א)(3) בהיקף של 10 שעות שבועיות לפחות, גם אם לא מדובר באותה קבוצת תלמידים, במשך שמונה חודשים לפחות, במהלך שנת הלימודים.
(יג) הצוות החינוכי של מוסד הציבור משתתף בהשתלמויות בנושאי הפעילות הנתמכת, במהלך השנה בהיקף שלהלן; תכנית ההשתלמות תאושר מראש על ידי מפקח המרכזים באגף:
מנהל, רכז הדרכה ומדריך - 4 ימי השתלמות;
מתנדבי שירות לאומי או אזרחי - 10 ימי השתלמות.
(א) היקף הפעילות הנמדדת בימי תלמיד:
(1) פעילות של פחות מיום תלמיד מלא תחושב יחסית ל-4 שעות אקדמיות, ובלבד שלא תפחת משעה אקדמית;
(2) לצורך חישוב התמיכה, לא תילקח בחשבון פעילות שכולה סיורים לימודיים או פעילות האופיינית לארגון נוער או לתנועות נוער כגון: מחנה קיץ, קייטנה וכיוצא באלה; סיור לימודי יוכר רק אם הוא מהווה סיכום לסדרת פעילות של הקבוצה, ובהתאם לתכנית שאושרה מראש על ידי מפקח המרכזים באגף;
(3) הפעילות שתילקח בחשבון לצורך תמיכה, תהיה פעילות המלווה בהדרכה צמודה לכל קבוצה שמספר התלמידים המשתתפים בה אינו פחות מ-10 ואינו עולה על 41 ; למעט כיתות חינוך מיוחד שבהן לא תהיה הגבלה לעניין מספר התלמידים;
(4) לצורך חישוב התמיכה בפעילויות של מפגשים בין בתי ספר ממלכתיים לבתי ספר אחרים, יילקחו בחשבון רק התלמידים מבתי הספר הממלכתיים לחישוב ימי התלמיד.
(ב) מאפייני הפעילות לניקוד:
(1) השתלמות לצוותי המרכז בנושאים מקצועיים;
(2) הפקות תוכן;
(3) ערכות הפעלה לצוותי בתי הספר;
(4) סדנאות להורים ומורים;
(5) הכשרה למדריכים בשכר;
(6) פריסת פעילות. 9. אופן חישוב התמיכה
(תיקון: י"פ 8630, עמי 2985).
(א) היקף התמיכה בכל מוסד ציבור יקבע בהתאם להיקף הפעילות הנמדדת בימי תלמיד,
למאפייני הפעילות.
(ב) התקציב בתקנה יחולק, כמפורט להלן:
(1) 70% מסכום התקנה התקציבית - יחולק לפי ניקוד ימי התלמיד על פי ביצוע תכנית הפעילות המאושרת; בעד כל יום תלמיד תינתן נקודה, ובעד כל יום תלמיד הלומד בכיתת חינוך מיוחד יינתנו 2 נקודות; הניקוד שניתן למוסד לפי פסקה זו, בגין פעילות שהיא מסוג פעילות תרבות יהודית כלל ישראלית, יוכפל במקדם 1.05 ; לעניין זה, "פעילות תרבות יהודית כלל ישראלית" - פעילות הכוללת מקורות ומנהגים מהתרבות היהודית המסורתית וגם מהתרבות הישראלית הציונית העכשווית, הנותנת לגיטימציה לפרשנויות שונות ולדיאלוג ביקורתי ואינה מהווה הבעה של עמדה מסוימת אחת;
(2) 30% מסכום התקנה התקציבית - יחולק על פי ניקוד מאפייני הפעילות כמפורט בסעיף
10.
(3) במצב שבו, לאחר חלוקת התמיכה בניקוד מאפייני הפעילות, ייוותרו כספים לחלוקה, הם יועברו לתמיכה בעבור ניקוד ימי תלמיד.
(ג) בעבור פעילות המועברת בידי מתנדבי שירות לאומי ייערך חישוב של שווי התמיכה של המשרד בשני האלמנטים: הפעלת המתנדב והפעילות המבוצעת על פי תקנה זו; התמיכה לפי תקנה זו תינתן לאחר תחשיב שיביא בחשבון תמיכה שכבר ניתנה למוסד בדרך של מימון הפעלת מתנדבי השירות הלאומי; שווי התמיכה בעבור מתנדבי השירות הלאומי יחושב על פי שיעור של 15% מעלות הפעלת המתנדב לחודשים ספטמבר עד יוני המשולמת על ידי האגף לשירות לאומי במשרד.
(ד) התקציב האמור, הכולל חישוב שווי התמיכה כאמור בסעיף קטן (ג), יחולק בסך כל הנקודות שיקבלו כלל המוסדות, כדי לקבוע את ערך הנקודה.
(ה) לא תוכר לצורך תמיכה הגדלת פעילות במספר ימי תלמיד משנה לשנה של מוסד ציבור מעבר למפורט להלן:
(1) מוסד ציבור שנוסד 5 שנים לפני יום הגשת הבקשה, יוכל להגדיל את היקף פעילותו משנה לשנה בשיעור של עד 50% מהיקף הפעילויות שבוצעו בשנה הקודמת;
(2) מוסד ציבור שנוסד לפני יותר מ-5 שנים מיום הגשת הבקשה, יוכל להגדיל את היקף פעילותו משנה לשנה בשיעור של עד 25% מהיקף הפעילויות שבוצעו בשנה הקודמת.
(ו) ימי התלמיד יחושבו לפי שנת לימודים.
10. חלוקת הניקוד בעד מאפייני הפעילות (30% מכלל הניקוד)
מאפייני הפעילות ינוקדו בידי מפקח המרכזים באגף, כמפורט להלן:
צורת ניקוד ותשלום
|
|
|
תוכן |
|
נושא |
ערך נקודה עד 1,500 שקלים חדשים
|
|
(1) בובנאות, משחקי מחשב, הצגות מומחזות
(2) הפקת תוכן וחומרה לימי שיא לבתי ספר
השתלמות לצוותי המרכז על ידי איש מקצוע שאינו נמנה על צוות המרכז, שמשכה שעתיים אקדמאיות
הפעלות, משחקים ביום שיא - 10 כיתות לפחות בכל יום כזה; שבעבורו יופקו חומרים כגון: שמשוניות, הדפסה, למינציה בעד כל השתלמות - 1 נקודה; עד 8 השתלמויות בשנה לכל היותר;
בעד כל יום שיא - 1 נקודה; עד 7 ימי שיא בשנה;
|
תוכן |
|
נושא |
צורת ניקוד ותשלום
ערך נקודה עד 1,500 שקלים חדשים
|
|
(3) ערכות הפעלה לצוות בתי הספר ולהורים בתחום הזהות היהודית
(4) סדנאות להורים ומורים
(5) הכשרה למדריכים בשכר
(6) פריסת פעילות
וכיוצא באלה
הפעלת סדנה בתחום הזהות היהודית לצוות בית הספר או להורים, שמשכה שעתיים אקדמיות לפחות;
הסדנאות לצוות בית הספר יועברו על ידי מנחים מוסמכים, בעלי תואר אקדמי רלוונטי
קיום ימי הדרכה למדריכים בשכר שמשכם 4 שעות אקדמאיות, ומשתתפים בהם 15 מדריכים לפחות
מרכז העובד במספר רשויות ונדרש להפעיל מערך נוסף של הדרכה ונסיעות
נקודה;
עד 5 ערכות בשנה;
עד 40 קבוצות בשנה - חצי נקודה לכל סדנה;
בעד כל יום הדרכה - 5 נקודות;
6 ימי הדרכה בשנה לפחות, ולא יותר מ-15 ימי הדרכה;
בעד רשות נוספת - 1 נקודה;
בעד 2 עד 3 רשויות נוספות - 2 נקודות;
|
משחקים, ספרונים, חומרים לפעילות בעד כל ערכה - 1 |
בעד 4 רשויות נוספות ומעלה - חצי נקודה בעד כל רשות נוספת.
|
|
(א) לבקשת התמיכה יצורפו -
(1) כל המסמכים הנדרשים להגשת בקשת תמיכה, בהתאם לכל דין ונוהל;
(2)
תכנית העבודה השנתית של מוסד
הציבור, שתפרט את הפעילות המתוכננת על פי דרישות צוות הפיקוח, פירוט כוח האדם
בצירוף תעודות על השכלה, והכול לפי הצורך;
(3) נתונים הדרושים לקביעת התמיכה, חתומים בידי מורשי החתימה.
(ב) מוסד הציבור יגיש הצעת תקציב שבה ניתן לזהות את הפעילות הכספית של הפעילות הנתמכת.
(ג) מוסד הציבור ימסור למשרד או לוועדת התמיכות כל נתון, מסמך או מידע הרלוונטי שיידרש, במהלך השנה, לבחינת בקשת התמיכה.
(ד) בסוף כל חודש ישלח מוסד הציבור דוח מסכם במסמך הערוך לפי דרישות מפקח המרכזים באגף, שיפרט את כל הפעילויות שבוצעו, לרבות נתונים כמותיים ביחס לפעילות האמורה, אשר יוגש בדואר אלקטרוני; וכן יוגשו דוחות ביצוע כספיים בסוף כל רבעון בשני עותקים, במסמך על גבי נייר, חתומים בידי מורשי החתימה.
(ה) בחינת הבקשות והפיקוח על הפעילות בשטח ייעשו בידי מפקח המרכזים באגף; יובהר כי הפיקוח הכולל על המוסדות כולם לפי מבחנים אלה, יעשה בידי מפקח המרכזים באגף: התמיכה תחשב כתמיכה לפי משתתפים כהגדרתה בנוהל.
(א) מוסד ציבור שלפי קביעת מפקח המרכזים באגף, מספק שירותי הכשרה, הנחיה, השתלמות, פרסום ומחשוב הנחוצים והמתאימים למבחנים אלה אשר מיועדים ל-7 מוסדות ציבור לפחות, שמתקיימים בהם תנאי הסף שבסעיף 7, ושמספר ימי התלמיד שקיימו בשנה הקודמת ושעתידים לקיים בשנת הגשת הבקשה אינו פחות מ-100,000 ימי תלמיד, יהיה זכאי לתמיכה בהתקיים תנאים אלה:
(1) הוא מפעיל מערכת הכשרה, הנחייה והשתלמות לצוותי ניהול, הנחיה והדרכה של מוסדות הציבור הנתמכים;
(2) הוא בעל ידע וניסיון מוכח של שנתיים לפחות בביצוע הפעילויות בתחום השירותים שפורטו ברישה של סעיף קטן זה;
(3) הוא דואג ומוודא שכח האדם במוסדות הציבור שהוא מדריך יהיה מקצועי ומיומן;
(4) הוא ימציא לצוות הפיקוח תכנית עבודה שנתית של ההכשרה, ההנחיה, השתלמויות, הפרסום והמחשוב שהוא מבצע;
(5) הוא יספק את שירותיו לכל מוסד ציבור העומד במבחנים הקבועים בסעיף 7, אם יבקש זאת.
(ב) גובה התמיכה למוסד הציבור המספק שירותים כאמור בסעיף זה, ייקבע לפי עלות תכנית העבודה והצעת התקציב שהוגשו ואושרו בידי צוות הפיקוח, ומכל מקום, לא יעלה על 10% מהיקף התמיכה שנקבעה למוסד הציבור אשר לו מסופקים השירותים;
(1) סכום התמיכה שיינתן למוסד הציבור המספק שירותים לפי סעיף זה יופחת בהתאמה ובאופן יחסי מהתמיכה שנקבעה למוסד הציבור, שהוא גוף נתמך כמשמעותו בסעיף 3, שלו מסופקים השירותים.
(ג) מוסד ציבור כאמור בסעיף זה, יוכל לקבל בנוסף 5% מסכום התקנה ולא יותר מ-500,000 שקלים חדשים, על הפקת תוכן למיזמים חינוכיים על פי התנאים האלה:
(1) הפקת מוצרים חינוכיים כגון ספרים, בובות, סרטים, חוברות עבודה;
(2) על פי הוצאות בפועל;
(3) המיזם יבוצע ב-50% מהמרכזים לפחות;
(4) מוסד הציבור מחויב לספק את המיזם לכל מוסד ציבור הנתמך בתקנה;
המיזם לא יכלול ביצוע של הפעילות עם תלמידים; התכניות יאושרו בתכנית עבודה שתוגש למפקח המרכזים באגף עם הגשת בקשת התמיכה; מובהר בזאת כי ככל שיהיו כמה מוסדות ציבור אשר יהיו זכאים לתמיכה בגין הפעילות האמורה בסעיף קטן זה, לא יעלה סכום התמיכה של כולן יחדיו על 5% מתקציב התקנה ולא יותר מ-500,000 שקלים חדשים.
המבחנים לחלוקת כספי תמיכה של משרד החינוך במוסדות ציבור (מוסדות ציבור להעמקת החינוך היהודי)[5] - בטלים.
תחילתם של מבחנים אלה ביום כ"ד בטבת התשע"ט (1 בינואר 2019).
(א) בשנת 2019 ובשנת 2020, יראו מוסד ציבור שנתמך בשנת 2018, כאילו עמד בתנאי הסף שבסעיף 7(ו).
(ב) בשנת 2019, יראו כאילו בסעיף 7(יא) במקום "8000" בא "4000", ובשנת 2020 יראו כאילו במקום "8000" בא "6000".
(ג) בשנת 2020 יראו כאילו סעיף 7(ט) למבחנים העיקריים - בטל.
(ד) בשנת 2021, יראו כאילו בסעיף 7(ו) למבחנים העיקריים, במקום "6,000" יבוא "4,000".
(ה) בשנת 2020 ובשנת 2021 יראו כאילו -
(1) בסעיף 2, בהגדרה "שעה אקדמית", במקום "45 דקות" יבוא "35 עד 45 דקות; לעניין זה, שיעור הנמשך ברצף לא ייחשב כשתי שעות אקדמיות";
(2) בסעיף 6, בסופו יבוא "לרבות במרחב הפתוח או באמצעים דיגיטליים מקוונים או באמצעות הטלפון, והכול באופן שבו המשתתפים צופים או מאזינים לפעילות בזמן אמת בעת העברתה על ידי מנחה הפעילות; למען הסר ספק, ההוראות האמורות בדבר
מקום הפעילות יהיו בכפוף להנחיות לפי סעיפים 20(1)(ב) עד (ג) לפקודת בריאות העם, 71940 (להלן - פקודת בריאות העם) וכל דין מכוחו.";
(3) בסעיף 7(ו), במקום "בשנה שקדמה" יבוא "באחת משתי השנים שקדמו";
(4) בסעיף 7(יא), במקום "מגיש בקשה לקיים פעילויות לקבוצות בהיקף שנתי של 8,000 ימי תלמיד לפחות" יבוא "מקיים פעילות לקבוצות בהיקף שנתי של 5,000 ימי תלמיד לפחות";
(5) סעיף7(יב) - בטל;
(6) בסעיף 8(א)(3) -
(1) במקום "10 "יבוא "5" ;
(2) בסופו יבוא "למען הסר ספק, ההוראות האמורות בדבר מקום הפעילות יהיו בכפוף להנחיות לפי סעיפים 20(1)(ב) עד (ג) לפקודת בריאות העם וכל דין מכוחו;".
(ו) בשנת 2021, בסעיף 15(ה)(4) יראו, כאילו במקום "5,000" יבוא "4,000".
(ז) בשנת 2021 ובשנת 2022, בסעיף 9(ב), אחרי פסקה (1), יבוא:
(1א) על אף האמור בפסקה (1), תינתן תוספת נקודות למוסד ציבור שמבנהו שוכן ביישובי עוטף עזה, כמפורט בסעיף 1 להחלטת ממשלה מספר 566 מיום 22.11.2020; שיעור התמיכה לפי פסקה זו, יחושב לפי הנוסחה שלהלן:
בעבור יום תלמיד יינתן שיעור תמיכה שיעמוד על ערך של 1.5 נקודות; ובעד כל יום תלמיד הלומד בכיתת חינוך מיוחד יינתנו 3 נקודות; סך כל התוספת שתינתן בעבור ימי תלמיד על פי פסקה זו לא תעלה על 250,000 שקלים חדשים בשנת תמיכה;
(ח) בשנת 2022, ובשנת 2023, בסעיף 15(א), במקום "בשנת 2018" יבוא "בשנת 2020 או בשנת 2021";
(ט) בשנת 2022 -
(1) בסעיף 9(ה)(1), במקום "בשנה הקודמת" יבוא "באחת מהשנים 2019, 2020 או 2021, לפי היקף הפעילות הגבוה שבהם, כאשר לעניין שנת 2019 יובא בחשבון היקף הפעילות שבוצע בשנת הלימודים התשע"ט";
(2) בסעיף 9(ה)(2), במקום "בשנה הקודמת" יבוא "באחת מהשנים 2019, 2020 או 2021, לפי היקף הפעילות הגבוה שבהם, כאשר לעניין שנת 2019 יובא בחשבון היקף הפעילות שבוצע בשנת הלימודים התשע"ט";
(3) בסעיף 7(יא), במקום "8,000" יבוא "6,000".
7 ע"ר 1940, תוסי 1, עמי (ע) 191, (א) 239.
(י) בשנת 2024 יקראו את מבחני התמיכה כאילו נקבע בהם כך:
(1) סעיף 7(ט) לא יחול על פעילות מוסד הציבור בין יום כ"ב תשרי תשפ"ד, 7.10.2023, ועד יום י"ט טבת תשפ"ד, 31.12.2023. למען הסר ספק, "שירות מילואים" של המועסק, כהגדרתו בחוק שירות המילואים התשס"ח - 2008, גם מעבר לתקופה האמורה, אינו גורע מעמידה בתנאי סף זה ובלבד שהועמדה לו חלופה מקצועית שאושרה על ידי היחידה, בעוד שמנהל או רכז הדרכה הנמצא בחופשה ללא תשלום מעבר לתקופה האמורה לא ייחשב כמועסק;
(2) בסעיף 7(יא) במקום "8,000" יבוא "5,000" ;
(3) בסעיף 7(יב) במקום "שמונה חודשים לפחות" יבוא "חמישה חודשים לפחות";
(4) בסעיף 7(יג) במקום "4 השתלמויות" יבוא "2 השתלמויות" ובמקום "10 השתלמויות" יבוא "6 השתלמויות".
(יא) בשנת 2025 יקראו את מבחני התמיכה כאילו נקבע בהם כך:
(1) בסעיף 7(ו) במקום "6,000" יבוא "4,500" ;
(2) בסעיף 9(ה)(1), בסופו יבוא "או בשנה החלה שנתיים לפני שנת התמיכה, לפי השנה בה היה היקף הפעילויות גבוה יותר";
(3) בסעיף 9(ה)(2), בסופו יבוא "או בשנה החלה שנתיים לפני שנת התמיכה, לפי השנה בה היה היקף הפעילויות גבוה יותר";
כ"ד באייר התשע"ט (29 במאי 2019) (803-35-2019-000038)
שר החינוך
אי בטבת התש"ף (29 בדצמבר 2019) (803-35-2019-000116)
שר החינוך
כ"ג בכסלו התשפ"א (9 בדצמבר 2020) (803-35-2020-000058)
שר ההשכלה הגבוהה
והמשלימה
כ"ד בטבת התשפ"ב (28 בדצמבר 2021) (803-35-2021-000158)
שרת החינוך
כ"ה בתשרי התשפ"ג (20 באוקטובר 2022) (803-35-2022-000058)
שרת החינוך
5 ס"ח התשע"ז, עמי 632.
[1] מבחן התמיכה פורסם בי"פ 8282, ז׳ בסיוון התשע"ט (10.6.2019), בעמי 11716 ; תיקון למבחן פורסם בי"פ 8630, ט"ו בטבת התש"ף (12.1.2020), בעמי 2985 ; תיקון למבחן פורסם בי"פ 9294, כ"ח בכסלו התשפ"א (14.12.2020), עמי 2129 ; תיקון למבחן פורסם בי"פ 10173, ל׳ בשבט התשפ"ב (1.2.2022), עמי 3260 ; תיקון למבחן פורסם בי"פ 10861, כ"ט בתשרי התשפ"ג (24.10.2022), עמי 412.
[2] ס"ח התשמ"ה, עמי 60 ; התשנ"ב, עמי 34.
[3] י"פ התשע"ג, עמי 3172 ועמי 5152; התשע"ד, עמי 472; התשע"ה, עמי 658 ועמי 8220; התשע"ו, עמי 10192; התשע"ח, עמי 4406.
[4] ס"ח התש"ט, עמי 287.
[5] י"פ התשס"ח, עמי 160.