מבחנים לצורך תמיכה של משרד החינוך במוסדות ציבור בתחום מדרשות ליהדות וללימודי ארץ ישראל[1]
לפי חוק יסודות התקציב, התשמ"ה - 1985 בהתאם לסעיף 3א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-[2]1985 ובהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, מתפרסמים בזה מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד החינוך (להלן - המשרד) למוסדות ציבור בתחום מדרשות ליהדות וללימודי ארץ ישראל.
יחידה: האגף לתרבות תורנית (להלן - האגף)
(א) ועדת התמיכות של המשרד (להלן הוועדה), תדון במתן תמיכות מתקציב המשרד לפי נוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה במוסדות ציבור ולדיון בהן (להלן - הנוהל)[3].
(ב) התמיכה עצמה צריך שתינתן, אם אכן נכון וראוי לתתה, על פי עקרונות של סבירות ושוויון בין מקבלי התמיכה השונים.
(ג) בבואה לדון ולהחליט בכל בקשה ובקשה לתמיכה, תשקול הוועדה את כל נסיבותיו של העניין, תוך יישום אחיד וענייני של מבחנים אלה.
(ד) כל שיקוליה של הוועדה יהיו ענייניים, תוך הפעלת אמות מידה מקצועיות, ככל שיידרש לפי נסיבות העניין; הוועדה תנמק את החלטותיה.
(ה) חלוקת הסכום המיועד לתמיכות בתקציב השנתי של המשרד תיעשה לפי תחומי הפעילות, הכל בכפוף לאמור במבחנים אלה ולחוק התקציב השנתי לשנת הכספים השוטפת, כפי שיפורט להלן.
חלוקת הארץ לאזורים והגדרתם היא ל-10 אזורים, לפי החלוקה המקובלת במינהלת הטיולים במשרד, בשינויים האלה כך שבמקום האזורים האלה: אזור שפלת יהודה הרי יהודה והשומרון, ואזור מדבר יהודה ים המלח ובקעת הירדן, יבואו שלושת האזורים שלהלן:
(1) אזור שפלת יהודה והרי יהודה;
(2) אזור מדבר יהודה וים המלח;
(3) אזור השומרון ובקעת הירדן;
"אכסניה" - מתקן אירוח המיועד לפעילות המדרשה בלבד, הכולל לכל הפחות 100 מיטות ב-20 יחידות אירוח. מיתקן האירוח יכלול שטחים ציבוריים נדרשים לפי גודלו (כיתות או אולם
כינוס, מטבח, חדר אוכל ושירותים ציבוריים. להלן - שטחי ציבור). על מיתקן האירוח להיות חלק מהקמפוס שבו נמצא מרכז ההדרכה של המדרשה ולשמש את מוסד הציבור לצורך קיום פעילות המדרשה לפי מבחני תמיכה אלה; "יום תלמיד" - פעילות חינוכית הניתנת למשתתף אחד במהלך יום אחד ומתקיימות בה כל הדרישות המפורטות להלן:
(1) היא כוללת פעילות אחת או יותר מהמפורטות להלן: הרצאה; סדנה; דיון; סיור; טיול וכיוצא באלה; לעניין זה פעילות יומיומית שגרתית כמו תפילה, סעודת שבת וכיוצא באלה לא תיחשב כפעילות חינוכית אף אם כלולים בתוכם מרכיב מוזיקלי, דבר תורה, שיעור קצר וכיוצא באלה;
(2) הצגה או סרט בתחום הפעילות הנתמכת יוכלו להיחשב כחלק מיום תלמיד בתנאי שהזמן שיוקדש להם לא יעלה על שתי שעות אקדמיות ובתנאי שיתווספו להן שתי יחידות פעילות, כל אחת בת שעה אקדמית לפחות, הקשורות לנושא ההצגה או הסרט;
(3) פעילות בתחום הטיולים, לא תתקיים מחוץ לאזורי ההדרכה של המדרשה;
(4) היא מודרכת באמצעות מדריך מטעם המדרשה, המלווה את הקבוצה מתחילתה של הפעילות ועד סופה;
(5) הפעילות מתוכננת, מנוהלת ומודרכת בידי מוסד הציבור בעצמו; עם זאת, מוסד הציבור יכול להסתייע בגורם אחר שנותן שירותים נלווים לצורך ביצוע הפעילות הנתמכת, אם השירותים הנצרכים הם בעלי אופי טכני ובכלל זה הגברה, הסעות, בדגש על כך שאלה אינם מהווים החלפה למעשה של מוסד הציבור בביצוע הפעילות הנתמכת; במקרה שבו הפעילות מודרכת בידי מוסד הציבור, אך מתוכננת או מנוהלת על ידי גורם אחר, תיחשב הפעילות כחצי יום תלמיד;
(6) בפעילות שמדרשה מתכננת ומנהלת את הפעילות, ולצורך ההדרכה בפועל, נעזרה גם במדריכים ממדרשה אחרת, ייחשבו ימי התלמיד בפעילות, לזכות המדרשה שתכננה וניהלה את הפעילות;
(7) לעניין פעילות בתחום הטיולים- הפעילות נמשכת 8 שעות אקדמיות לפחות; פעילות הנמשכת בין 4 ל-8 שעות אקדמיות תיחשב כמחצית יום תלמיד; יובהר כי פעילות הנמשכת פחות מ-4 שעות אקדמיות, לא תחשב לפעילות יום תלמיד;
(8) לעניין פעילות בתחום העיוני שאינה כוללת כל מרכיב של סיור- הפעילות נמשכת 6 שעות אקדמיות לפחות; פעילות הנמשכת בין 3 ל- 6 שעות אקדמיות תיחשב כמחצית יום תלמיד; יובהר כי פעילות הנמשכת פחות מ-3 שעות אקדמיות, לא תחשב לפעילות יום תלמיד;
(9) היא איננה פעילות המועברת מטעם מוסד הציבור לאותם משתתפים כפעילות קבועה; פעילות קבועה לעניין פסקה זו תיחשב פעילות הכוללת למעלה מ-5 מפגשים בשנת הערכה; למען הסר ספק, יובהר כי גם 5 המפגשים הראשונים בפעילות כזו לא יבואו בהגדרת ימי התלמיד; פעילות קבועה לעניין פסקה זו תיחשב כזו גם אם חלק מהמשתתפים הם קבועים וחלקם מזדמנים;
(10) היא איננה פעילות הנמשכת יותר מ-5 ימים ברציפות; לעניין זה, פעילות בת למעלה מ-5 ימים במהלך שני שבועות רצופים תיחשב כרצופה גם אם היא אינה מתקיימת
ביום שישי ובשבת; למען הסר ספק, יובהר כי בפעילות כזו גם 5 הימים הראשונים לא יבואו בהגדרת ימי התלמיד;
(11) היא ניתנת לקבוצה של 20 משתתפים לפחות, ואם כל המשתתפים הינם בעלי מוגבלויות - לקבוצה של 10 משתתפים לפחות;
(12) אם בפעילות משתתפים יותר מ- 50 משתתפים המודרכים בידי מדריך אחד, תיחשב הפעילות כ- 50 ימי תלמיד לכל היותר;
(13) היא איננה פעילות המועברת לגופים אשר הוכח להנחת דעת ועדת התמיכות, כי הם קשורים למוסד הציבור באופן פורמלי, ארגוני או מעשי;
(14) היא איננה הכשרה או השתלמות של מדריכי המדרשות עצמם, לרבות מתנדבים בשירות לאומי, משרתי שנת שירות או מורות חיילות;
(15) היא איננה השתלמות לצורך תעודת מדריך או חידוש תעודת מדריך מטעם משרד החינוך;
(16) הפעילות מתקיימת בתחומי מדינת ישראל או האזור, כהגדרתו בתוספת לחוק לתיקון ולהארכת תוקפן של תקנות שעת חירום (יהודה והשומרון - שיפוט בעבירות ועזרה משפטית), התשס"ז-[4]2007.
"יחידת אירוח" - חדר או מתחם המיועד ללינת אורחים, הכולל 8 מיטות לכל היותר ובו תא שירותים אחד לכל הפחות, כיור ומקלחת.
"מדריך מטעם המדרשה" - מדריך שהשתתף במסגרת המדרשה, בהשתלמות ולמידה לפי הנחיות שמסר למדרשה המפקח המקצועי באגף. נוסף על כך, לנוחיות הציבור, האגף יפרסם את ההנחיות באתר האינטרנט של האגף.
"מרכז הדרכה" - מתחם (להלן - קמפוס) שבו מערכת מבנים, המיועדים לפעילות המדרשה בלבד, הנמצאים בסמיכות זה לזה ומהווים מכלול אחד, הכולל לכל הפחות -
(1) משרדים בגודל 24 מ"ר לפחות;
(2) ספריה וחדר עבודת צוות בגודל שלא יפחת מ -
(א) אם הצוות מונה עד 5 מדריכים - 30 מ"ר;
(ב) אם הצוות מונה למעלה מ-5 מדריכים - 45 מ"ר;
(3) ספרייה שיש בה 700 ספרים לפחות, בתחומי יהדות וארץ ישראל, בהתאמה לתחום עיסוקה של המדרשה, מתוכם לכל הפחות 100 ספרים שיצאו לאור ב- 10 השנים האחרונות;
(4) שתי כיתות או אולם לפעילות, בשטח כולל של 80 מ"ר לפחות;
(5) שני תאי שירותים;
"שעה אקדמית" - יחידת זמן רצופה בת 45 דקות.
"שנת הערכה" - תקופה המתחילה ביום 1 בספטמבר של שנת התקציב שקדמה לשנה שבעדה מתבקשת התמיכה ומסתיימת ביום 31 באוגוסט שאחריו.
מטרת מבחנים אלה היא תמיכה במוסדות ציבור המפעילים מדרשות העוסקות בהעמקת הזהות והחינוך היהודי, בחיזוק ההיכרות עם מורשת ישראל ובהעמקה של הקשר היהודי לארץ ישראל ובחיזוקו, בקרב משתתפי הפעילות (להלן - מדרשות). לפי מבחנים אלה מוסדות ציבור המספקים שירותי הכשרה, הנחיה, השתלמות ופרסום למדרשות ייתמכו גם כן.
התמיכה תינתן בעד פעילויות המפורטות להלן:
(1) הדרכת המשתתפים בפעילות עיונית או בסיורים וטיולים לימודיים בנושאים הנזכרים בסעיף 3, לרבות שירותים נלווים לפעילויות אלו (כגון: שירותי הסעות, שירותי לינה וכיוצא בזה);
(2) יצירה ופיתוח של תכני ההדרכה;
(3) פרסום חומרי ידע בתחומים הכלולים במטרות הפעילות הנזכרת בסעיף 3.
5 . אוכלוסיית היעד בפעילות הנתמכת:
כלל אזרחי המדינה ותושביה, מגיל 6 ומעלה, המעוניינים להעמיק את ידיעותיהם בנושאים הנתמכים.
6 . (תיקון: י"פ 8612, עמי 2648)
לתמיכה לפי מבחנים אלה זכאי רק מוסד ציבור שמתקיימים בו כל תנאי הסף המפורטים להלן:
(1) אחת ממטרותיו העיקריות הרשומות לפי סעיף 2 לחוק העמותות, התש"ם-[5]1980, היא העמקת הזהות והחינוך היהודי והעמקת וחיזוק הקשר היהודי לארץ ישראל;
(2) מוסד הציבור אינו מפעיל ארגון נוער או תנועת נוער;
(3) מוסד הציבור אינו מקיים פעילות חינוכית אחרת, בה מתקיימת פעילות לימודית קבועה וסדורה, באופן פורמלי או שאינו פורמלי (להלן - פעילות חינוכית אחרת). בכלל פעילות חינוכית אחרת כלולות מערכות לימוד שונות ובכללן גן ילדים, בית ספר, כולל, ישיבה קטנה, ישיבה גבוהה, ישיבה חילונית, אולפנה, בית ספר תיכון, מכללה, מדרשה לבנות, אוניברסיטה, מוסד להכשרת מורים, מכינה קדם צבאית, וכיוצא באלה.
3(א) על אף האמור בפסקה (3), יוכל מוסד ציבור המקיים פעילות חינוכית אחרת לקבל תמיכה בעד פעילות מדרשה אם מתקיימים התנאים האלה:
(א) במסגרת בקשת התמיכה בעד פעילות המדרשה נכללת פעילות בתחום הטיולים בלבד;
(ב) הפעילות החינוכית האחרת ופעילות המדרשה ינוהלו כל אחת כמשק כספים סגור ; הפעילות הכספית תנוהל ברישומי הנהלת חשבונות בכרטסות נפרדות, והדבר יבוא לידי ביטוי גם בדוח הכספי המבוקר;
(ג) פעילות המדרשה מתקיימת אך ורק במיתקנים שונים ובמתחם שונה ונפרד, לפי העניין, מאלה שבהם מתקיימת הפעילות החינוכית האחרת;
(ד) ממלאי תפקידים חינוכיים או תפקידי הדרכה במדרשה, המובאים בחשבון לעניין התמיכה, אינם ממלאים תפקיד חינוכי באחת או יותר מהמסגרות החינוכיות האחרות;
(4) לעניין פסקה (3) הפעילויות המנויות להלן לא ייחשבו פעילות חינוכית אחרת:
(א) מדרשה המקיימת פעילות לימודית הכוללת יום קבוע וסדור אחד בשבוע לכל היותר, במסגרת בלתי פורמאלית, שאין בסיומה מתן תעודה כלשהיא (לעניין זה, הכרה בגמול השתלמות לא תיחשב תעודה);
(ב) מדרשה המקיימת קורס הכשרה למדריכים במדרשה, אף שיש בסיום הקורס מתן תעודה פורמלית;
(5) מוסד הציבור אינו מקבל תמיכה ממקור ממשלתי אחר, בשל אותה פעילות בעדה הוא מבקש תמיכה;
(6) מוסד הציבור אינו נתמך על פי המבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד החינוך במוסדות ציבור (מפעלי תרבות יהודית)[6] בעד סוגי הפעילות הבאים: סמינרים, ימי עיון וסיורים לימודיים;
(7) אם מוסד הציבור נתמך על פי מבחנים לחלוקת כספי תמיכה של משרד החינוך במוסדות ציבור (מוסדות ציבור להעמקת החינוך היהודי)[7] (להלן - מרכזי זהות) - הוא עומד בתנאים הבאים:
(א) מוסד הציבור התחייב בהצהרה חתומה בידי מורשי החתימה שלו, כי המוסד יקפיד באופן מלא על ההפרדה בין פעילות המדרשה לבין פעילות מרכז הזהות, כפי שיפורט להלן, וכי ידוע לו שהפרת תנאים אלו עלולה להוביל לפסילת בקשת התמיכה; ההפרדה תתקיים בהיבטים האלה:
(1) תתקיים הפרדה בניהול החשבונות והספרים של מוסד הציבור בשל שני תחומי הפעילות;
(2) תתקיים הפרדה בצוות ההדרכה (כולל המנחים והרכזים), בזהות העובדים והמתנדבים, במבנה שבו מתקיימת הפעילות, במבנה המיועד לפעילויות ההכנה והלימוד למדריכים, בציוד המשמש לפעילות, וכן בפרסומים ובמסמכים של המדרשה ושל מרכז הזהות; אם יימצא שלא בוצעה הפרדה מלאה כנדרש, תינתן לגוף הזדמנות לתיקון הליקוי תוך זמן סביר לפי החלטת ועדת התמיכות;
(ב) הוא לא הגיש בקשה לתמיכה לפי מבחנים אלה בעד פעילות המתקיימת בבתי ספר ממלכתיים, למעט סוג פעילות שבעדה הוא אינו זכאי לתמיכה לפי מבחני התמיכה במרכזי זהות;
(8) מוסד הציבור מפעיל מרכז הדרכה, העומד לרשות המדרשה של מוסד הציבור באופן קבוע ובלעדי ואינו משמש גוף אחר, או פעילות אחרת של מוסד הציבור עצמו; למען הוכחת עמידה בתנאי סף זה, ימסור מוסד הציבור למשרד אישור בדבר הזכויות בנכס, הסכם שכירות לגבי הנכס, או כל אישור אחר לכך שהנכס עומד לשימוש המדרשה כדין;
(9) כוח האדם בהדרכה עבר הכשרה ראשונית, למידה והשתלמויות, במסגרת קורס שתוכנית הלמידה בו אושרה על ידי המפקח המקצועי של האגף;
(10) נוסף על האמור בפסקה (9), במוסד ציבור המקיים פעילות מדרשה בתחום הדרכת הטיולים, כוח האדם בהדרכה הוא בעל תעודה תקפה של מדריך טיולים במערכת החינוך (להלן - תו תקן), מטעם המשרד; התעודה תכלול הסמכה להדרכה באזור ההדרכה בו פועל המדריך; בפעילות המועברת למבוגרים מעל גיל תיכון יכול להדריך גם בעל רישיון מורה דרך, שאינו בעל תו תקן.
(11) לעניין הכשרות, למידה והשתלמויות, ולעניין דרכי עבודה של צוות המדרשה, מוסד הציבור פועל באופן המתיישב עם הנחיות שמסר לו המפקח המקצועי באגף. נוסף על כך, לנוחיות הציבור, האגף יפרסם את ההנחיות האמורות באתר האינטרנט של האגף;
(12) מוסד הציבור מעסיק רכז הדרכה העובד בהיקף של משרה מלאה, קרי 40 שעות בשבוע לפחות, במהלך חמישה ימים בשבוע לפחות, לפי תחום הפעילות המתקיימת במדרשה, כלהלן:
(א) מוסד הציבור המקיים פעילות מדרשה בתחום העיוני, מעסיק רכז הדרכה המקיים את כל הדרישות באחת מן שתי האפשרויות המפורטות להלן:
(1) מתקיימים בו שני תנאים אלה:
(א) הוא למד שנה לפחות, בהיקף של 16 שעות שבועיות לפחות, במוסד על תיכוני המקיים לימודים תורניים, או במוסד אקדמי בתחום לימודי היהדות.
(ב) הוא בעל ניסיון של שנתיים לפחות באחד מאלה:
(1) הוראה בתחומי היהדות, בהיקף שליש משרה לפחות;
(2) הדרכה בתחומי היהדות בהיקף כולל של 40 ימי הדרכה מצטברים לפחות;
(2) הוא בעל ניסיון של 4 שנים לפחות באחד מאלה:
(א) בהוראה בתחומי היהדות, בהיקף שליש משרה לפחות;
(ב) בהדרכה בתחומי היהדות, בהיקף כולל של 80 ימי הדרכה מצטברים לפחות;
(ב) מוסד ציבור המפעיל מדרשה בתחום הטיולים, מעסיק רכז הדרכה העומד בכל הדרישות הבאות:
(1) בעל תו תקן בתוקף, המוסמך להדריך בחמישה אזורי הדרכה לפחות, ובכללם כל אזורי ההדרכה שבהם מדריכה המדרשה;
(2) בעל ניסיון של 3 שנים לפחות, בהדרכת טיולים בהיקף מצטבר של 180 ימים לפחות;
(3) בעל ניסיון של שנה לפחות ו-20 ימי הדרכה בכל אחד מאזורי ההדרכה שבהם מדריכה המדרשה;
(ג) מוסד ציבור המפעיל מדרשה העוסקת גם בפעילות עיונית וגם בהדרכת טיולים מעסיק שני רכזי הדרכה, כאמור בפסקאות משנה (א) ו- (ב), אחד לכל אחד מהתחומים.
(13) במוסד הציבור שהמדרשה בו עוסקת בפעילות בתחום הטיולים, מנהל המדרשה ורכז ההדרכה חתמו על הצהרה בכתב כי הם מכירים ומיישמים את הנחיות המשרד על פי חוזרי מנכ"ל לעניין טיולים, ובכלל זה לעניין נוהלי הבטיחות והביטחון בטיולים, והנחיותיה של מנהלת הטיולים וחדר המצב במשרד, ומתחייבים לנהוג בהתאם להם בפעילויותיהם במסגרת מבחנים אלה.
(14)
(א) מוסד ציבור המפעיל מדרשה בתחום הטיולים, מתכנן, מנהל ומדריך טיולים, בארבעה אזורי הדרכה בארץ לכל היותר;
(ב) ארבעת אזורי ההדרכה יהיו ברצף גיאוגרפי כשאחד האזורים יהיה האזור שבו ממוקמת המדרשה;
(ג) המדרשה העבירה למפקח המקצועי באגף הודעה, ובה הגדירה את ארבעת אזורי ההדרכה בהם היא פועלת; מנהל המדרשה ורכז ההדרכה יחתמו על הודעה כאמור;
(ד) ההגבלה בסעיף קטן (א) לא תחול על פעילות למבוגרים מעל גיל תיכון, הכוללת סדרה בת 6 מפגשים ומעלה המודרכת בידי מדריך בוגר, שאפשר שתתקיים בכל חלקי הארץ;
(14) מוסד הציבור מקיים במסגרת המדרשה, פעילויות לקבוצות, בהיקף שלא יפחת מ-10,000 ימי תלמיד בשנת ההערכה;
(15) מוסד הציבור מקיים את הפעילות הנתמכת באופן סדיר ופרוש על פני כל שנת ההערכה, כמפורט להלן:
על הפעילות הנתמכת המדווחת כימי תלמיד להתקיים במהלך 100 ימים לפחות בשנת ההערכה;
בשלושה מתוך ארבעת הרבעונים של שנת ההערכה יתקיימו 1,500 ימי תלמיד, לפחות, לרבעון;
(16) מוסד הציבור מנהל את פעילות המדרשה ממרכז גיאוגרפי אחד, שהוא מרכז ההדרכה, וכל הצוות הקבוע פועל ממנו.
(17) מוסד הציבור הוא בעל ניסיון מוכח של שנתיים לפחות בקיום הפעילות הנתמכת בהיקף שלא יפחת מ- 8,000 ימי תלמיד בשנת שקדמה לשנה שבה מוגשת התמיכה, ובהיקף שלא יפחת מ-5,000 ימי תלמיד בשנה שלפני הקודמת, ובלבד שהפעילות התקיימה במהלך השנה באופן סדיר. בכלל זה, בשנתיים שקדמו לבקשת התמיכה מוסד הציבור הפעיל מרכז הדרכה, העסיק רכז הדרכה בהיקף משרה שלא יפחת מ-20 שעות שבועיות, וכן מדריכים, ואם הפעיל מדרשה בתחום הטיולים - רכז הדרכה והמדריכים היו בעלי התעודות האמורות בסעיפים קטנים (10) ו-(12).
7. (בוטל)
8. תקציב הפעילות השוטפת יחולק לשני חלקים שיחולקו בשני שלבים: 30% יחולק בעד מאפייני פעילות מיוחדים ופעולות מיוחדות שיתקיימו בשנת ההערכה (להלן - תמיכה במאפיינים מיוחדים), כמפורט בפסקה (1) להלן, ו-70% יחולק בעד הפעילות השוטפת לפי מספר ימי תלמיד בשנת ההערכה (להלן - תקציב ימי תלמיד), כמפורט בפסקה (2) להלן:
(1) בשלב הראשון, תחושב התמיכה במאפיינים מיוחדים לפי ניקוד המשקף את מאפייני הפעילות ואת הפעולות המיוחדות שבוצעו בשנת ההערכה, כמפורט בטבלה שלהלן; בפעילויות על פי סעיפים 1, 6, 7, 8, 9, 10, 12 ו-13 בטבלה שלהלן, יש לעדכן את המפקח המקצועי באגף מראש ובכתב, בדבר פרטי הפעילות; לגבי פעילות המצוינת בסעיף 12 בטבלה, "יוזמה ייחודית מתמשכת" - יש להעביר מראש למפקח המקצועי באגף גם הערכה בדבר מספר שעות הפעילות של המדריכים ביוזמה; המפקח המקצועי יוכל לקבוע כי ליוזמה מסוימת יאושר מספר שעות נמוך מזה שאותו העבירה המדרשה בהערכתה.
|
תקרת |
ניקוד מרבי |
ניקוד |
תנאי התמיכה |
הנושא |
סעיף |
|
סכום כספי |
|
|
|
|
|
|
עד 30,000 |
עד 30 |
15 נקודות בעד |
העסקה בשכר של מדריך אחד, |
העסקת |
(1) |
|
שקלים |
נקודות |
העסקת מדריך |
שאינו המנהל או רכז ההדרכה, |
מדריך |
|
|
חדשים |
|
בין חצי שנה ל- |
בהיקף של משרה מלאה, קרי 5 |
בוגר |
|
|
למדריך |
|
10 חודשים; |
ימים בשבוע, במשך 6 חודשים |
בשכר |
|
|
המועסק 11 |
|
30 נקודות בעד |
לפחות בשנת ההערכה; המדריך |
|
|
|
חודשים ועד |
|
העסקת מדריך |
מועסק בתפקידי הדרכה, מחקר |
|
|
|
15,000 |
|
במשך 11 |
ופיתוח חינוכי ולא בתפקידי |
|
|
|
שקלים |
|
חודשים. |
מינהל, אף לא בתפקיד מינהל |
|
|
|
חדשים |
|
|
חינוכי ובכלל זה כתיבת תכניות |
|
|
|
למדריך |
|
|
לבתי ספר, עוזר לרכז הדרכה, |
|
|
|
המועסק 6 - |
|
|
אחראית שירות לאומי, תיאום |
|
|
|
10 חודשים. |
|
|
מדריכים; מדריך העוסק בהדרכת |
|
|
|
|
|
|
טיולים יהיה בעל תו תקן. על |
|
|
|
|
|
|
המדריך להיות פנוי מהדרכה יום |
|
|
|
|
|
|
אחד בשבוע לפחות וביום זה הוא |
|
|
|
|
|
|
נמצא במדרשה או עם צוות |
|
|
|
|
|
|
המדרשה בלמידה והשתלמויות. |
|
|
|
עד 1,500 |
עד 5 |
נקודה בעד כל |
השתלמות לצוות המדרשה |
השתלמות |
(2) |
|
שקלים |
נקודות |
השתלמות. |
שתימשך 8 שעות אקדמיות |
נושאית |
|
|
חדשים ליום |
|
|
לפחות; ההדרכה בהשתלמות |
לצוות |
|
|
השתלמות. |
|
|
ניתנת בידי מרצה בעל תואר שני |
המדרשה |
|
|
|
|
|
לפחות, או בעל ניסיון של 10 שנים |
עם מרצה |
|
|
|
|
|
לפחות כמומחה בתחומו; מעביר |
בכיר |
|
|
|
|
|
ההשתלמות אינו חלק מצוות |
|
|
|
|
|
|
המדרשה; ההשתלמות אינה |
|
|
|
|
|
|
פתוחה למי שאינם נמנים על צוות |
|
|
|
|
|
|
המדרשה כמתנדבים או משרתי |
|
|
|
|
|
|
חובה, או מועסקים בהיקף של 3 |
|
|
|
|
|
|
ימי עבודה קבועים לפחות; |
|
|
|
|
|
|
ההשתלמות אינה מיועדת לתעודה |
|
|
|
|
|
|
כלשהי; לא תוכר יותר |
|
|
|
|
|
|
מהשתלמות אחת בחודש; יוכרו |
|
|
|
|
|
|
עד 5 השתלמויות בשנה. |
|
|
|
עד 650 |
עד 30 |
0.5 נקודה בעד |
השתתפות תהיה מלאה מתחילת |
השתתפות |
(3) |
|
שקלים |
נקודות |
השתתפות |
ההשתלמות ועד סופה; השתתפות |
בהשתלמות |
|
|
חדשים |
|
מנהל, רכז או |
מדריכים בהשתלמויות, מתייחסת |
מקצועית |
|
|
למשתתף |
|
מדריך, ביום |
למתנדבי שירות לאומי או שירות |
מטעם |
|
|
ביום |
|
השתלמות. |
חובה, או למדריך המועסק בהיקף |
האגף, |
|
|
השתלמות. |
|
|
של 3 ימים בשבוע לפחות. |
למנהלים, |
|
|
|
|
|
|
רכזי |
|
|
|
|
|
|
הדרכה |
|
|
|
|
|
|
ומדריכים |
|
|
עד 1,200 |
עד 3 |
0.5 נקודה בעד |
לא תוכר רכישה של יותר מ-15 |
רכישת |
(4) |
|
שקלים |
נקודות |
רכישת 15 |
ספרים (0.5 נקודה) בחודש; תוכר |
ספרים |
|
|
חדשים |
|
ספרים; נקודה |
רכישה של עד 60 ספרים בשנה; |
חדשים |
|
|
לנקודה. |
|
אחת בעד מנוי |
יוכר מנוי של עד 4 כתבי עת בשנה. |
ומנוי על |
|
|
|
|
ל- 4 כתבי עת. |
|
כתבי עת |
|
|
עד 25,000 שקלים חדשים. |
20 נקודות |
20 נקודות |
מדרשה שלפי דרישות והנחיות הלשכה לתיאום טיולים במשרד, מחויבת בדרישות ביטחוניות מוגברות בחלק גדול ומשמעותי מפעילותה. |
צורך בליווי ביטחוני |
(5) |
|
עד 12,000 |
עד 10 |
10 נקודות בעד |
החוברת או הספר, בני 80 עמודים |
פרסום |
(6) |
|
שקלים |
נקודות |
חוברת או ספר. |
לפחות, העוסקים בנושא הקשור |
חוברת או |
|
|
חדשים לחוברת או ספר. |
|
|
לתחומי העיסוק של המדרשה, או לאזור הגיאוגרפי שבו היא פועלת; החוברת או הספר הופקו על ידי המדרשה, כשמדריך אחד לפחות ממדריכי המדרשה יהיה אחראי על כתיבתם או עריכתם, והם יודפסו ב- 500 עותקים לפחות. עותקי החוברת או הספר לא יוזמנו במרוכז על ידי גורם חיצוני; הדפסה חוזרת של מהדורה קודמת לא תיחשב |
ספר |
|
|
|
|
|
להפקה כאמור; לא תינתן תמיכה |
|
|
|
|
|
|
ליותר מספר אחד או חוברת אחת |
|
|
|
|
|
|
בשנה. |
|
|
|
עד 200 |
עד 5 |
0.2 נקודה בעד |
העלאת מאמרים לרבות דף תיאור |
הפעלת |
(7) |
|
שקלים |
נקודות |
כל מאמר חדש |
מסלול, לאתר אינטרנט של |
אתר |
|
|
חדשים |
|
המועלה לאתר. |
המדרשה; מאמר יכלול 700 |
אינטרנט |
|
|
למאמר |
|
|
מילים לפחות, דף תיאור מסלול |
בעל |
|
|
המועלה |
|
|
יכלול 500 מילים לפחות; תינתן |
תכנים |
|
|
לאתר. |
|
|
תמיכה בעד 25 מאמרים בשנה לכל היותר. |
רלוונטיים |
|
|
עד 8,000 |
עד 16 |
8 נקודות בעד |
כנס המפורסם ומיועד לציבור |
כנסים |
(8) |
|
שקלים |
נקודות |
כנס. |
הרחב בנושא הקשור לתחום |
|
|
|
חדשים לכנס. |
|
|
עיסוקה של המדרשה או לאזורה |
|
|
|
|
|
|
הגיאוגרפי, בהשתתפות 80 איש |
|
|
|
|
|
|
לפחות, במשך 6 שעות אקדמיות |
|
|
|
|
|
|
לפחות, שאינן כוללות סיור; הכנס |
|
|
|
|
|
|
יתוכנן, ינוהל ויבוצע בידי |
|
|
|
|
|
|
המדרשה, והוא אינו חלק מסדרה. |
|
|
|
|
|
|
במקרה ונערכים 2 כנסים בשנה, |
|
|
|
|
|
|
נושאיהם או המרצים המשתתפים |
|
|
|
|
|
|
בהם, יהיו שונים; תמיכה תינתן |
|
|
|
|
|
|
בעד 2 כנסים בשנה לכל היותר. |
|
|
|
עד 3,000 |
עד 12 |
3 נקודות ל בעד |
ערב עיון המפורסם ומיועד לציבור |
ערבי עיון |
(9) |
|
שקלים |
נקודות |
ערב עיון. |
הרחב, בנושא הקשור לתחום |
|
|
|
חדשים לערב |
|
|
עיסוקה של המדרשה או לאזורה |
|
|
|
עיון. |
|
|
הגיאוגרפי, בהשתתפות 40 איש |
|
|
|
|
|
|
לפחות, במשך 3 שעות אקדמיות |
|
|
|
|
|
|
לפחות, שאינן כוללות סיור; ערב |
|
|
|
|
|
|
העיון יתוכנן, ינוהל ויבוצע בידי |
|
|
|
|
|
|
המדרשה, והוא אינו חלק מסדרה. |
|
|
|
|
|
|
במקרה שנערכים כמה ערבי עיון |
|
|
|
|
|
|
בשנה, נושאיהם או המרצים בהם |
|
|
|
|
|
|
יהיו שונים; תמיכה תינתן בעד 4 |
|
|
|
|
|
|
ערבים בשנה לכל היותר. |
|
|
|
לפי כמות |
עד 24 |
נקודה בעד כל |
סדרה בת 6 עד 12 מפגשים בני יום |
סדרות |
(10) |
|
המפגשים בסדרה;עד 800 שקלים חדשים למפגש בסדרה. |
נקודות |
מפגש בסדרה. |
עד שלושה ימים, המתפרסמת ומיועדת לציבור הרחב, שאינה מתקיימת במסגרת לימודית; יום פעילות בסדרה יהיה בן 8 שעות אקדמיות לפחות ויכלול לכל הפחות 20 משתתפים קבועים |
פעילות |
|
|
|
|
|
שנרשמו לסדרה כולה; במפגש |
|
|
|
|
|
|
השתתף לכל הפחות אחד |
|
|
|
|
|
|
ממדריכי המדרשה המשרת |
|
|
|
|
|
|
בהתנדבות בשירות לאומי או |
|
|
|
|
|
|
בשירות חובה; תינתן תמיכה בעד |
|
|
|
|
|
|
2 סדרות בשנה לכל היותר. |
|
|
|
עד 150 |
עד 20 |
0.1 נקודה בעד |
מפגש הכנה בבית הספר עם |
מפגשי |
(11) |
|
שקלים |
נקודות |
כל שעת מפגש. |
תלמידים או עם מורים לקראת |
הכנה |
|
|
חדשים |
|
|
פעילות מתוכננת אשר כוללת |
לקראת |
|
|
למפגש. |
|
|
לינה; משך המפגש שעה אקדמית |
פעילות |
|
|
|
|
|
לפחות; תינתן תמיכה בעד 200 |
|
|
|
|
|
|
מפגשים בשנה לכל היותר. |
|
|
|
עד 150 |
עד 36 |
0.1 נקודה בעד |
יוזמות ייחודיות המתמשכות |
יוזמות |
(12) |
|
שקלים |
נקודות |
כל שעה |
ומתפרסות על פני 8 מפגשים |
ייחודיות |
|
|
חדשים ל- |
|
אקדמאית של |
לפחות במהלך השנה בתחום |
מתמשכות |
|
|
0.1 נקודה; |
|
הדרכה, אך לא |
פעילות המדרשה, ובכלל זה |
|
|
|
עד 18,000 |
|
יותר מ- 0.6 |
הכשרת והפעלת מדריכים מתוך |
|
|
|
שקלים |
|
נקודה למדריך, |
קבוצת התלמידים, פריצת שביל |
|
|
|
חדשים |
|
בעד מפגש; עד |
חדש, מועדון ערב לנוער בסיכון; |
|
|
|
ליוזמה. |
|
18 נקודות |
תינתן תמיכה בעד 2 יוזמות בשנה |
|
|
|
|
|
ליוזמה. |
לכל היותר. |
|
|
|
עד 150 |
עד 18 |
0.1 נקודה בעד |
פעילות מרכזית המשותפת ל-10 |
שותפות |
(13) |
|
שקלים |
נקודות |
כל שעה |
מדרשות לפחות, המיועדת לעבודה |
בפעילות |
|
|
חדשים לכל |
|
אקדמאית של |
עם קהל; לעניין זה לא תוכר |
מרכזית |
|
|
0.1 נקודה. |
|
הדרכה, אך לא |
פעילות המיועדת לצוותי |
משותפת |
|
|
|
|
יותר מ-0.6 |
המדרשות עצמם. |
למדרשות |
|
|
|
|
נקודה למדריך |
|
|
|
|
|
|
בעד מפגש. |
|
|
|
|
|
עד 229 |
|
|
סך הכל |
|
|
|
נקודות |
|
|
אפשרי |
|
|
|
|
|
|
למדרשה |
|
(2) בשלב השני יחולקו 70% מתקציב הפעילות השוטפת, לפי מספר ימי התלמיד שבוצעו בשנת ההערכה השוטפת, לפי הכללים האלה:
(א) בעד יום תלמיד תינתן נקודה אחת;
(ב) בעד יום תלמיד בפעילות הכוללת לינה יינתנו 1.33 נקודות; לעניין זה פעילות הכוללת לינה תיחשב פעילות הנמשכת יומיים או יותר וכוללת לינה, כשהפעילות והלינה מתקיימות שלא במקום הפעילות הרגיל של אותה קבוצת משתתפים; ככלל, מקום הפעילות הרגיל ייחשב בית ספר, ישיבה, מחנה צבא וכיוצא באלה.
(ג) לאחר סיכום הניקוד הכולל לכל מדרשה בעד ימי התלמיד כמפורט, לגבי מדרשה שצברה למעלה מ-40,000 נקודות ייקבע הניקוד על פי החישוב הזה:
(1) נקודות שנצברו בהיקף שבין 40,000 ל-60,000 יחושבו לצורך התמיכה בשיעור 75% ;
(2) נקודות שנצברו בהיקף שבין 60,000 ל- 80,000, יחושבו לצורך התמיכה בשיעור 50% ;
(3) נקודות שנצברו בהיקף שבין 80,000 ל-100,000, יחושבו לצורך התמיכה בשיעור 25% ;
(4) נקודות שנצברו בהיקף של מעל 100,000, יחושבו לצורך התמיכה בשיעור של 20% ;
(ד) תקציב ימי התלמיד יחולק בין המדרשות באופן יחסי לפי הניקוד שצברו בסעיף קטן זה.
9. מוסד הציבור המציא לאגף תכנית עבודה שנתית של המדרשה, המתייחסת לשנת ההערכה השוטפת, הכוללת את מספר המשתתפים המשוער ואת תכנית הפעולות לפי מאפיינים מיוחדים.
10. לא תוכר לצורך תמיכה, הגדלת פעילותו של מוסד הציבור לפי ימי תלמיד, משנה לשנה, מעבר למפורט להלן: ב- 5 השנים הראשונות בהן הוא מקיים פעילות כמדרשה, אף אם לא נתמך על פעילותו זו, יוכל להגדיל את היקף פעילותו עד 25% מן הפעולות שביצע בשנה הקודמת; לאחר 5 שנים של פעילות כמדרשה, יוכל להגדיל את פעילותו עד 15% מן הפעולות שביצע בשנה הקודמת.
11. יובהר כי בפעולות הנתמכות במסגרת התמיכה במאפיינים מיוחדים, לא יחושבו ימי תלמיד, אף אם הם מתאימים להגדרת יום תלמיד.
12. במקרה בו בשלב הראשון, לאחר חלוקת התמיכה במאפיינים מיוחדים, נותרה יתרה מהסכום שיועד לכך, תועבר יתרה זו ותתווסף לתקציב המחולק לפי ימי תלמיד.
13. התמיכה במוסד הציבור בעד תקציב הפעילות השוטפת, לא תעלה על 90% מן ההוצאות המוכחות בפועל לפעילות זו.
פרק ד: נהלים, דיווחים ותקינות הדיווחים
14. מוסד הציבור ידווח לאגף בכתב על זהות בעלי התפקידים במדרשה ובכלל זה מנהל למדרשה ורכז ההדרכה, לרבות שינויים שייערכו במהלך השנה. על הודעה זו יהיו חתומים מורשי החתימה של מוסד הציבור.
15. המפקח המקצועי מטעם האגף יוכל לבדוק עמידתם של כל בעלי התפקידים במדרשה בדרישות מבחן התמיכה. רכז הדרכה חדש שימונה ייפגש עובר לתחילת תפקידו במדרשה עם המפקח המקצועי מטעם האגף.
16. מוסד הציבור ידווח על הפעילות השוטפת שביצע בכל חודש, לפי הנחיות שמסר לו המפקח המקצועי באגף. נוסף על כך, לנוחיות הציבור, האגף יפרסם את ההנחיות באתר האינטרנט של האגף.
17. אם מוסד הציבור לא הגיש דיווחים על הפעילות כאמור בסעיף 16 ולפי ללוח הזמנים הנדרש, לא יילקחו בחשבון ימי התלמיד או הפעילויות לפי מאפיינים מיוחדים שלא הועברו לגביהם דיווח כנדרש.
18. על מוסד הציבור להעביר למשרד ככל שיידרש, לפי ההנחיות שימסרו לו על ידי המשרד מזמן לזמן, פרטים נוספים על הפעילות שעליה דיווח. לצורך כך על מוסד הציבור להחזיק ולשמור מידע במשך 4 שנים, על כל הפעילות עליה הוא מדווח ובכלל זה תכניות הפעילות, הזמנות, הסכמים, חשבונות תשלום, פרטי המשתתפים, פרטי המדריכים ונתוני שכר המדריכים.
19. על כל פרסומי מוסד הציבור הקשורים לפעילות הנתמכת, יופיע כיתוב: "בתמיכת האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך", או כל נוסח אחר שיפורסם לעניין זה באתר האינטרנט של האגף לתרבות תורנית.
20. התברר למשרד כי התגלו ליקויים בדיווח שמסר מוסד הציבור, יפעל המשרד לפי האמור להלן:
(1) מוסד הציבור יידרש לבדוק ולתקן בתוך 15 ימים את דיווחיו לגבי כל הפעילויות מתחילת שנת ההערכה בה התגלו הליקויים וכן בשנת ההערכה הקודמת ולהגיש דיווח מעודכן ותקין (להלן - דיווח מעודכן); למען הסר ספק יובהר, כי במסגרת הדיווח המעודכן, לא יוכל מוסד הציבור להוסיף לדיווח המעודכן, כל תוספת שלא דווחה בדיווח הראשוני;
(2) לאחר קבלת הדיווח המעודכן, ייגבה המשרד ממוסד הציבור סכום השווה לכפל התמיכה שניתנה בעד ימי התלמיד שדווחו בדיווח הראשוני באופן לא נכון, או בעד תמיכה במאפיינים מיוחדים, לפי העניין, בכל אחת משתי השנים שנבדקו; הפחתה במספר ימי התלמיד תשפיע גם על בסיס הגידול לשנה הבאה, כאמור בסעיף 10 ;
(3) לאחר קבלת הדיווח המעודכן, יערוך המשרד בדיקה נוספת המתייחסת לשתי השנים שנבדקו; אם ימצא בבדיקה הנוספת כי מוסד הציבור לא תיקן את כל הליקויים בדיווח וימצאו דיווחים לא נכונים, או שדווחו דיווחים חדשים שאינם נכונים, ייגבה ממוסד הציבור סכום השווה לפי 4 מן התמיכה שניתנה בעד ימי התלמיד או הפעילות האחרת שדווחה באופן לא נכון; ההפחתה במספר ימי התלמיד תשפיע גם על בסיס הגידול לשנה הבאה, כאמור בסעיף 10 ;
(4) בנוסף לאמור בסעיפים (1) עד (3), במקרה בו התברר למשרד כי בדיווח המעודכן ישנם דיווחים לא נכונים, בשיעור העולה על 25% מימי התלמיד שדווחו, רשאית ועדת התמיכות לשלול ממוסד הציבור את התמיכה מתקנה זו באותה שנה שבה התבררו הליקויים, וכן בשנתיים שלאחר מכן; התברר
13
כי הדיווחים הלא נכונים, בדיווח המעודכן, מתייחסים לדגם פעילות מסוים, ושיעור ימי התלמיד הכלולים בדיווחים אלה עולה על 25% מימי התלמיד הכלולים בדיווחים מאותו הדגם, רשאית ועדת התמיכות להפחית ממוסד הציבור את כל התמיכה שניתנה בעד אותו דגם פעילות בתקופה שנבדקה. לעניין זה, רשאית ועדת התמיכות להביא בחשבון את תוצאותיה של בדיקה מדגמית בנוגע למספר הדיווחים בכלל הפעילות, או בדגם הפעילות המסוים, לפי העניין, לפי הכללים שנקבעו בסעיף 20 לנוהל; האמור בפסקה זו יחול, בשינויים המחויבים, גם על דיווחים לא נכונים שמסר מוסד ציבור הנתמך לראשונה בדיווח מעודכן, לצורך עמידה בדרישת הניסיון.
פרק ה: מוסדות ציבור המשמשים ארגון גג למדרשות
הוראות פרק זה יחולו על מוסד ציבור הפועל למען פיתוחן ושגשוגן של המדרשות המשתייכות אליו והמספק שירותי הכשרה, הנחיה, השתלמות, פרסום, פיתוח וקידום תכניות ותיאום פעילות משותפת, למדרשות נתמכות לפי מבחנים אלה.
(א) הוא אינו מוסד ציבור הנתמך בעצמו מתקנה תקציבית זו ולפי מבחנים אלה כמדרשה.
(ב) מוסד הציבור נותן שירותים לשליש לפחות ממוסדות הציבור שנתמכו מתקנה זו, בשנת התקציב שקדמה לשנת הגשת הבקשה, ושביצעו יחד במצטבר, לכל הפחות שליש מימי התלמיד שבוצעו בידי כלל המדרשות בשנת ההערכה שקדמה להגשת הבקשה.
(ג) עיקר פעילותו של מוסד הציבור היא פעילות למען פיתוחן ושגשוגן של המדרשות ומתן שירותי הכשרה, הנחיה, השתלמות, פרסום, פיתוח וקידום תכניות ותיאום פעילות משותפת למדרשות.
(ד) בעד כל מדרשה המשתייכת למוסד הציבור והנעזרת בשירותיו, הוא המציא לאגף הודעה על השתייכותה אליו. למען הסר ספק, מדרשה יכולה להודיע על השתייכותה למוסד ציבור אחד בלבד, או על אי השתייכות למוסד ציבור לפי פרק זה.
(ה) מוסד הציבור בעל ידע וניסיון מוכח של שנתיים לפחות בהפעלת שירותים בתחום הנושאים שהוגדרו בסעיף 21
(ו) מוסד הציבור מפעיל מערכת הכשרה, הנחיה והשתלמות לעובדי המדרשות ולמתנדביהן; בפעילות בה נדרשת פעולה משותפת של כלל המדרשות המשתייכות אליו, או חלק מהן, הוא מפעיל מערכת תיאום וארגון.
(ז) במסגרת ביצוע פעילות שמקיים מוסד הציבור לטובת המדרשות המשתייכות אליו, לצורך עמידה בדרישות לפי מבחנים אלה, הוא מספק את שירותיו לכל מדרשה הנתמכת מתקנה תקציבית זו ולפי מבחנים אלה, המבקשת זאת, גם אם אינה משתייכת אליו.
(ח) במקרה בו מדרשה שאינה משתייכת למוסד הציבור, מבקשת להשתתף בפעילות, כנזכר בפסקה (ז), רשאי הוא לדרוש ממנה תשלום בשל כך.
(ט) מוסד הציבור המציא לאישור המפקח המקצועי באגף, תכנית עבודה שנתית מפורטת, הנוגעת לכלל הנושאים שבטיפולו לפי סעיף 21.
(י) על כל פרסומי מוסד הציבור הקשורים לפעילות הנתמכת, יופיע הכיתוב: "בתמיכת האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך", או כל נוסח אחר שיפורסם לעניין זה באתר האינטרנט של האגף לתרבות תורנית.
התמיכה למוסד הציבור תהיה בגובה 10% מהיקף "תקציב הפעילות השוטפת" כאמור בפרק ג סעיף 7(1), שנקבע לכל מדרשה שהודיעה על השתייכות אליו כאמור. בכל מקרה, התמיכה לא תעלה על שיעור של 90% מעלות תכנית העבודה והצעת התקציב כפי שהוגשו ואושרו מראש על ידי המפקח המקצועי באגף.
24. (בוטל)
25. (בוטל)
26. (בוטל)
27. (בוטל)
28. (בוטל)
29. (בוטל)
מבחן התמיכה במדרשות תורניות ציוניות ליהדות וללימודי א"י[8] (להלן - המבחנים הקודמים) - בטל.
(א) תחילתם של מבחנים אלה ביום כ׳ בטבת התשע"ו (1 בינואר 2016), זולת המפורט להלן בסעיף זה.
(ב) תחילתם של סעיפים קטנים 6(6) ו-6(16) למבחנים אלה - ביום ג׳ בטבת התשע"ז (1 בינואר 2017).
על אף האמור במבחנים אלה(!) בשנת 2016-
(א) בסעיף 2-
(1) בהגדרת "יום תלמיד", בפסקה (7), יראו כאילו במקום "8 שעות" בא "6 שעות", במקום "4 ל- 8" בא "3 ל- 6", ובמקום "מ- 4 שעות" בא "3 שעות";
(2) בהגדרת "שנת הערכה", יראו כאילו לפני "תקופה" בא "לעניין סעיף 6(15)" ובסופה בא "לעניין שאר הסעיפים, תקופה המתחילה ביום 1 בינואר של שנת התקציב שבעדה מתבקשת התמיכה ומסתיימת ביום 31 באוגוסט באותה שנה";
(ב) בסעיף 6(12), יראו כאילו
(!) ברישה, במקום "משרה מלאה, קרי 40 שעות בשבוע לפחות, במהלך חמישה ימים בשבוע לפחות" בא "חצי משרה";
(2) במקום פסקת משנה (א) בא :
"(א) מוסד הציבור המקיים פעילות מדרשה בתחום העיוני, מעסיק רכז הדרכה המקיים את כל הדרישות הבאות: השכלה תורנית וניסיון פדגוגי של שנתיים לפחות.";
(3) במקום פסקת משנה (ב) בא:
"(ב) מוסד ציבור המפעיל מדרשה בתחום הטיולים, מעסיק רכז הדרכה העומד בכל הדרישות האלה: בעל ניסיון בהדרכה של שנתיים לפחות, ובעל תו תקן לאזורי ההדרכה של המדרשה.";
(ג) בסעיף 6(15), יראו כאילו במקום "10,000" בא "5,000" ;
(ד) בסעיף 6(18), יראו כאילו במקום "8,000 ימי תלמיד" בא "5,000 ימי תלמיד"; (2) בשנת 2017 -
(א) בסעיף 6 (15) יראו כאילו במקום "10,000" בא "8,000" ;
(ב) בסעיף 6 (16)יראו כאילו-
(1) בפסקת משנה (1) במקום "100 ימים" בא "75 ימים";
(2) בפסקת משנה (2) יראו כאילו במקום "1,500 ימי תלמיד" בא "1,000 ימי תלמיד";
(ג) בסעיף 6(18), יראו כאילו במקום "8,000 ימי תלמיד" בא "5,000 ימי תלמיד".
לגבי מוסד ציבור המפעיל "פעילות חינוכית אחרת" כהגדרתה בסעיף 6(3), ושנתמך בשנת 2015 לפי המבחנים הקודמים, יחול סעיף זה החל מיום כ"ד בטבת התשע"ט (1 בינואר 2019). אם לצורך עמידה בתנאי ההוראה האמורה תועבר הפעילות למוסד ציבור אחר ניתן יהיה
להחשיב לזכות מוסד הציבור החדש, אשר התפצל ממוסד הציבור הוותיק, את הוותק שצבר מוסד הציבור שהפעיל את המדרשה בתקופה הקודמת, וזאת עד תום שנת 2018.
34. הוראת שעה
(תיקון: י"פ ,9311 עמי 2367; י"פ ,10173 עמי 3260)
(1) בשנת 2020 -
(1) בהגדרה "יום תלמיד", בפסקה (11) -
(1) יראו כאילו במקום "20 משתתפים" יבוא "10 משתתפים";
(2) בסופה יבוא "למען הסר ספק, ההוראות האמורות בדבר מספר המשתתפים יהיו בכפוף להנחיות לפי סעיפים 20(1)(ב) עד (ג) לפקודת בריאות העם (להלן - פקודת בריאות העם) וכל דיון מכוחו";
(2) סעיף 6(12) - בטל;
(3) בסעיף 6(15) יראו כאילו במקום "10,000" יבוא "6,000".
(2) בסעיף 6 -
(א) בפסקה (15) יראו, כאילו במקום "10,000" יבוא "4,000" ;
(ב) בפסקה (18), יראו, כאילו במקום "8,000" יבוא "5,000" ;
(3) בשנת 2022 -
בסעיף 8(2) למבחנים העיקריים, אחרי פסקת משנה (ד) יבוא: "(ה) על אף האמור בפסקאות משנה (א) ו-(ב) תינתן תוספת נקודות למוסד ציבור בעבור פעילות עם תושבים תושבי יישובי עוטף עזה, כמשמעותה בסעיף 1 להחלטת ממשלה מספר
566 מיום 22.11.2020 "תכנית לחיזוק החוסן האזרחי בשדרות וביישובי "עוטף רצועת עזה" לשנים 2022-2021 ותיקון החלטות ממשלה"; שיעור התמיכה לפי פסקת משנה זו, יחושב לפי הנוסחאות שלהלן:
בעבור יום תלמיד יינתן שיעור תמיכה שיעמוד על ערך של 2 נקודות; בעבור יום תלמיד בפעילות הכוללת לינה כאמור בפסקת משנה (ב), נתן שיעור תמיכה שיעמוד על ערך של 2.66
נקודות; סך כול התוספת שתינתן בעבור ימי תלמיד כתוצאה מסעיף זה לא תעלה על מיליון
שקלים חדשים בשנת תמיכה."
(4) בשנת 2022 -
(א) בסעיף 6, בפסקה (18), במקום "8,000" יבוא "4,000" ;
(ב) במקום סעיף 10 יבוא:
"(10) לא תוכר לצורך תמיכה, הגדלת פעילותו של מוסד הציבור לפי ימי תלמיד, מעבר למפורט להלן: ב-5 השנים הראשונות שבהן הוא מקיים פעילות כמדרשה, אף אם לא נתמך על פעילותו זו, יוכל להגדיל את היקף פעילותו עד ל-25% מהיקף הפעילות שביצע באחת מהשנים 2019, 2020 או 2021, לפי היקף הפעילות הגבוה שבהם; לאחר 5 שנים של פעילות כמדרשה, יוכל להגדיל את פעילותו עד ל-15% מהיקף הפעילות שביצע באחת מהשנים 2019, 2020 או 2021, לפי היקף הפעילות הגבוה שבהם.
(5) בשנת 2023, בסעיף 6, בפסקה (18), במקום "5,000" יבוא "4,000".
(6) בשנת 2024, יקראו את סעיף 6 כאילו נקבע בו כך:
(א) סעיף קטן (12) לא יחול על פעילות מוסד הציבור בין יום כ"ב תשרי תשפ"ד, 7.10.2023 ועד יום י"ט טבת תשפ"ד, 31.12.2023. למען הסר ספק, "שירות מילואים" של המועסק, כהגדרתו בחוק שירות המילואים התשס"ח - 2008, גם מעבר לתקופה האמורה, אינו גורע מעמידה בתנאי סף זה ובלבד שהועמדה לו חלופה מקצועית שאושרה על ידי היחידה, בעוד שרכז הדרכה הנמצא בחופשה ללא תשלום מעבר לתקופה האמורה לא ייחשב כמועסק;
(ב) סעיף קטן (14)(א), לא יחול על טיולים שהתקיימו במועדים בהם אחד או יותר מתוך אזורי ההדרכה של המוסד מבקש התמיכה היו אסורים לטיול לפי הוראות פיקוד העורף.
(ג) בסעיף קטן (15), במקום "10,000" יבוא "7,000" ;
(ד) בסעיף קטן (16)(1), במקום "100" יבוא "70" ;
(ה) בסעיף קטן(16)(2), במקום "בשלושה מתוך ארבעת הרבעונים של שנת ההערכה" יבוא "בשניים מתוך ארבעת הרבעונים של שנת ההערכה".
(7) בשנת 2024 יקראו את דרישה (3) בהגדרת "יום תלמיד" כאילו בסופה נקבע: "למעט פעילות שהתקיימה במועד בו אחד או יותר מתוך אזורי ההדרכה של המוסד מבקש התמיכה היו אסורים לטיול לפי הוראות פיקוד העורף".
|
(8) בשנת 2024 יקראו את הטבלה בסעיף 8(1) למבחן התמיכה כאילו בסופה בא:
|
(9) בשנת 2025, יקראו את מבחני התמיכה כאילו נקבע בהם כך:
(א) בסעיף 6(18), במקום "8,000" יבוא "5,600" ;
(ב) בסעיף 10, לאחר המילים "בשנה הקודמת", יבוא: "או בשנה החלה שנתיים לפני שנת התמיכה, לפי השנה בה היה היקף הפעילויות הגבוה מבניהן".
(10) בשנת 2026, יקראו את סעיף 6(18) כאילו במקום "5,000" נכתב בו "4,500".
(11) בשנת 2025 ובשנת 2026, יקראו את מבחן התמיכה כאילו נקבע בו כך:
(א) בסופו של סעיף 6(18) יבוא תת סעיף 6(18)(א): "על אף האמור בס"ק זה, מוסדות הציבור יהיו פטורים מהעסקת רכז הדרכה ומדריכים בתקופה שבין יום כ"ב תשרי תשפ"ד, 7.10.2023, ועד יום י"ט טבת תשפ"ד 30.12.2023. למען הסר ספק, "שירות
מילואים" של המועסק, כהגדרתו בחוק שירות המילואים התשס"ח - 2008, גם
18
מעבר לתקופה האמורה, אינו גורע מעמידה בתנאי סף זה ובלבד שהועמדה לו חלופה מקצועית שאושרה על ידי היחידה, בעוד שחופשה ללא תשלום של המועסק מעבר לתקופה האמורה, גורעת מעמידה בתנאי הסף"; (א)(ב) בסעיף 6(18), במקום "בעל ניסיון של שנתיים לפחות בקיום הפעילות הנתמכת"
יבוא: "בעל ניסיון של לכל הפחות שנתיים רצופות בקיום הפעילות הנתמכת בשנים שקדמו לשנה בעדה מבוקשת התמיכה, והחל משנת 2022 ; במקום המילים: "בשנת שקדמה לשנה שבה מוגשת התמיכה" יבוא: "בשנת הניסיון השנייה"; במקום המילים "בשנה שלפני הקודמת" יבוא: "בשנת הניסיון השנייה" ובמקום המילים: "בשנתיים שקדמו לבקשת התמיכה" יבוא: "בשנות הניסיון".
גי באלול התשע"ו (6 בספטמבר 2016) (חמ 3-1888) (803-35-2016-000160)
שר החינוך
כי בכסלו התש"ף (18 בדצמבר 2019) (803-35-2019-000100)
שר החינוך
כ"ג בכסלו התשפ"א (9 בדצמבר 2020) (803-35-2020-000057)
שר החינוך
כ"ג בכסלו התשפ"א (9 בדצמבר 2020) (803-35-2020-000057)
שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה
י"ג בניסן התשפ"א (26 במרס 2021) (803-35-2020-000137)
שר ההשכלה הגבוהה והמשלימה
כ"ד בטבת התשפ"ב (28 בדצמבר 2021) (803-35-2021-000157)
שרת החינוך
כ"ה בתשרי התשפ"ג (20 באוקטובר 2022) (803-35-2022-000057)
שרת החינוך
[1] מבחן התמיכה פורסם בי"פ ,7343 י"ב באלול התשע"ו )15.9.2016(, עמי 10001 ; תיקון למבחן פורסם בי"פ ,88612 ג יבטבת התש"ף )31.12.2019(, עמי 2649 ; תיקון למבחן פורסם בי"פ ,9311 ז׳ בטבת התשפ"א )22.12.2020(, עמי 2367 ;תיקון עקיף למבחן פורסם בי"פ ,9529 כ"ט בניסן התשפ"א )11.4.2021(, עמי 4810 ; תיקון למבחן פורסם בי"פ ,10173 ל׳ בשבט התשפ"ב )1.2.2022(, עמי 3260 ; תיקון למבחן פורסם בי"פ ,10861 כ"ט בתשרי התשפ"ג )24.10.2022(, עמ 413. י
[2] ס"ח התשמ"ה, עמי 60 ; התשנ"ב עמי 34.
[3] י"פ התשנ"ב, עמי 2569 ; התשנ"ד, עמי 4716 ; התשנ"ז, עמי 1710 ; התש"ס, עמי 3264 ; התשס"א, עמי 402 ועמי 1628 ; התשס"ב, עמי761; התשס"ג, עמי 1358 ; התשס"ד, עמי 107, עמי 298 ועמי 2030 ; התשס"ה, עמי 330 ועמי 1140; התשע"ג, עמי 3172.
[4] ס"ח התשס"ז, עמי 364.
[5] ס"ח התש"ם, עמי 210.
[6] י"פ התשס"ג, עמי 576 ; התשס"ו, עמי 2 ; התש"ע, עמי 978 ; התשע"ב, עמי 2557.
[7] י"פ התשס"ח, עמי 160 ; התשס"ט, עמי 1515 ; התשע"א, עמי 1566.
5
[8] י"פ התש"ס, עמי 2966 ; התשס"ב, עמי 856 ; התשס"ג, עמי 799 ; התשס"ה, עמי 2162 ; התשס"ח, עמי 851.
15