תזכיר טיוטת תקנות כבישי אגרה (מנהרות הכרמל) (פיצוי והחזר הוצאות) (תיקון), התשפ"ד-2024

טיוטת תקנות מטעם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים:

 

תקנות  כבישי אגרה (מנהרות הכרמל) (פיצוי והחזר הוצאות) (תיקון), התשפ"ד-2024

 

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 7ד(ב) ו-16 לחוק כבישי אגרה (מנהרות הכרמל), התשנ"ה-1995[1], בהסכמת שר האוצר ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, אני מתקינה תקנות אלה:

 

 

 

החלפת התוספת

1.  

בתקנות כבישי אגרה (מנהרות הכרמל) (פיצוי והחזר הוצאות), התשע"א-2010[2], במקום התוספת יבוא:

 

 

"תוספת

 

 

(תקנה 1)

 

 

סכומי הפיצוי והחזר ההוצאות יהיו כמפורט להלן:

 

 

 

טור א'

פיצוי והחזר הוצאות על פי התקנה המפורטת להלן:

טור ב'

מהות העילה לחיוב בפיצוי והחזר הוצאות

טור ג'

סכום הפיצוי והחזר ההוצאות בשקלים חדשים

(1)

10(א)(1) לתקנות חיוב באגרה

העדר הסכם שימוש תקף

69.03

(2)

תקנה 10(א)(1) לתקנות חיוב באגרה, אם התקיימו הנסיבות האמורות בתקנה 1(ג)

העדר הסכם שימוש תקף, בפעם הראשונה

17.26

(3)

10(א)(2) לתקנות חיוב באגרה

אי פירעון חשבון במועד

32.70

(4)

10(א)(3) לתקנות חיוב באגרה

מעשה למניעת זיהוי או חיוב

1,190.95

(5)

10(א)(4) לתקנות חיוב באגרה

יציאה מכביש מנהרות הכרמל שלא במקום שנקבע לכך

83.11

(6)

10(א)(5) לתקנות חיוב באגרה

טיפול בעיכוב רכב

87.49

(7)

10(א)(6) לתקנות חיוב באגרה

טיפול בפינוי רכב מכביש מנהרות הכרמל

87.49

 

 

 

 

תחילה

2.  

(א)  תחילתן של תקנות אלה שבועיים מיום פרסומן (להלן – יום התחילה).

 

 

(ב) תקנות אלה יחולו על חיוב בפיצוי והחזר הוצאות, שהעילה שבשלה נוצר חיוב כאמור, קמה ביום התחילה או לאחריו.

 

 

 

 

                                                                             __________________________

_________________, התשפ"ד                                                           מירי רגב

(________________2024)                       שרת התחבורה והבטיחות בדרכים

(חמ ________)

 


 

דברי הסבר

 

בהתאם לתקנה 3(א) לתקנות כבישי אגרה (מנהרות הכרמל) (פיצוי והחזר הוצאות), התשע"א-2010 (להלן – "התקנות"), על הרשות הממונה, כהגדרתה בחוק כבישי אגרה (מנהרות הכרמל), תשנ"ה-1995 (להלן – "החוק"), לבדוק את כלל הנתונים שבידי בעל הזיכיון לעניין פעילויות האכיפה, ולהגיש לשרת התחבורה והבטיחות בדרכים ולשר האוצר המלצות לשינוי סכומי הפיצוי והחזר ההוצאות הקבועים בתוספת לתקנות, באופן שסכומי הפיצוי והחזר ההוצאות שיחולו ישקפו את סכומן הכולל של ההוצאות הכרוכות באכיפת הגבייה של האגרה, באכיפת החיובים ובפיצוי בשל הנזק שנגרם.

 

בהתאם לאמור בתקנה 3(א) לתקנות, הרשות הממונה קיימה הליך בדיקה לגבי הנתונים עבור השנים 2020-2011 באמצעות יועץ מטעמה, אשר העלתה כי ההכנסות מאכיפה עלו על הוצאות האכיפה בתקופה שנבדקה וכי לאור זאת יש להפחית את סכומי הפיצוי והחזר הוצאות ב-17%. לאחר שהן בעל הזיכיון והן המפעיל מטעמו קיבלו הזדמנות להעלות את טענותיהם כלפי הממצאים והסכימו להמלצות, ניתנה המלצת הרשות הממונה.

 

במסגרת התיקון המוצע מבוקש לעגן בתוספת לתקנות את המלצת הרשות הממונה, אשר נתקבלה על ידי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים.

 

 



[1]ס"ח התשנ"ה, עמ' 493

[2] ק"ת התשע"א, עמ' 56.