דף פירמה

                                                                                                         ‏יום רביעי ד' תמוז תשפ"ד

‏10 יולי 2024

 

 

טיוטת מבחני תמיכה לסיוע בשנת 2024 בקיום מופעי קיץ בסימן נופלי ופצועי המלחמה, והשבת כל חטופנו, לפי הוראת תכ"ם מספר 6.2 תמיכות מתקציב המדינה בגופים אחרים

 

 

א.  מטרת התמיכה

המשרד מקצה לרשויות מקומיות בדירוג החברתי –כלכלי 1-7 של הלמ"ס תקציב עבור קיום אירועי תרבות ואמנות בקיץ, כחלק מהחשיבות שרואה המשרד בקיום אירועי תרבות לרווחת תושבי ישראל ולהגברת החוסן האזרחי;

 

ב. הגדרות

          במבחנים אלה –

"אולם מופעים"- במבחן זה, אולם, מתחם פתוח או סגור או מתקן אחר ובלבד שהם בעלי רישוי מתאים לקיום מופעי תרבות, שמספר המורשים להיות נוכחים בהם בעת קיום המופע לא יפחת מהמפורט:

רשויות שמספר התושבים שלהן הוא 40,000 תושבים לפחות -  3000 איש;    

רשויות שמספר התושבים שלהן הוא 39,999 -  15,001 תושבים-  2000 איש;   

רשויות שמספר התושבים שלהן הוא עד 15,000-  1000 איש;   

 

"אירוע קיץ"- במבחן זה,  אירוע יחיד (יום או ערב ובלבד שאינו חורג מאותה יממה) בהתאם למפורט:

רשויות שזכאיות לתקציב של 300,000 ₪  - אירוע יחיד שיכלול חמישה מופעים לפחות,  המבוצעים בפני קהל. האירוע יכלול מופעים של שתי נשים לפחות ומופע של  אמן ותיק אחד לפחות;

רשויות שזכאיות לתקציב של 250,000 ₪ - אירוע יחיד שיכלול ארבעה מופעים לפחות,  המבוצעים בפני קהל. האירוע יכלול מופעים של שתי נשים לפחות ומופע של  אמן ותיק אחד לפחות;

רשויות שזכאיות לתקציב של 150,000 ₪ - אירוע יחיד שיכלול שלושה מופעים לפחות,  המבוצעים בפני קהל. האירוע יכלול מופעים של אישה אחת לפחות ומופע של  אמן ותיק אחד לפחות;

 

"אמן ותיק"- יוצר שעיקר עיסוקו בתחומי אמנות הבמה (מוסיקה, מחול, תיאטרון), אזרח מדינת ישראל ותושב קבוע בה, וגילו מעל 60 שנה;

"המינהל" - מינהל התרבות שבמשרד;

"המשרד" – משרד התרבות והספורט;

"הנוהל" - נוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה ולדיון בהן[1], שהתקין שר האוצר;

"הפעילות הנתמכת" - אירוע קיץ המתקיים  בפני קהל על ידי אמנים ויוצרים.

 

"מדד הפריפריאליות"- מדד פריפריאליות של רשויות מקומיות לשנת 2020, שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2022.

"משק סגור"- הפרדה חשבונאית מוחלטת בין הפעילות מושא הבקשה לתמיכה לבין פעילות אחרת של הרשות, לרבות לעניין הנהלת חשבונות;

 

"נתוני מספר תושבים של הרשויות המקומיות"- לפי "מדד פריפריאליות לשנת 2020 של הרשויות המקומיות, שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2022 ;

 

"סיווג הלמ"ס" (במבחן זה, "מדד חברתי כלכלי")- מדד חברתי כלכלי לשנת 2019 של הרשויות המקומיות שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2022;

בכל מקום במבחנים אלה שבו מתייחסים למספר תושבים ברשות, למדד הפריפריאליות או לסיווג הלמ"ס של רשות, הנתון יחושב לפי הנתונים העדכניים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הידועים במועד הגשת הבקשה לתמיכה לפי מבחנים אלה. חל לאחר שהוגשה הבקשה לתמיכה שינוי במספר התושבים ברשות או בסיווג הלמ"ס של הרשות, לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, לא ישפיע שינוי כאמור על זכאותה של רשות להיתמך או על גובה התמיכה בה, באותה שנת תמיכה;

 

"עלות הפעילות" –ההוצאות הישירות המשמשות לביצוע הפעילות הנתמכת. עלות הפעילות לא כוללת הוצאות בשווה כסף ולא כוללת גבייה שתבצע הרשות עבור כרטיס כניסה והשתתפות, ככל שתבצע גבייה כאמור;

 

"רשות" – עירייה, מועצה מקומית או מועצה אזורית;

 

"שנת התמיכה" – השנה הקלנדרית (מה-1 בינואר עד ה-31 בדצמבר) שעבורה מבוקשת התמיכה לפי מבחנים אלה;

 

 

ג. עקרונות לחלוקת תקציב התמיכה

1. לא ייתמכו לפי מבחנים אלה פעילויות הנתמכות על פי מבחני תמיכה אחרים של המשרד או המתוקצבות בדרך אחרת ע"י המשרד או נתמכות או מתוקצבות על-ידי משרד ממשלתי או מקור ציבורי אחר;

2.  לא תיתמך  במסגרת מבחני תמיכה אלה פעילות שוטפת של גופים או הרכבים בתחומי אמנויות הבמה הנתמכים בתקנות אחרות במינהל תרבות;

3. הרשות תגיש לאישורו של המינהל דו"ח ביצוע  בגין ביצוע הפעילות הנתמכת שהתקיימה עד חודש  מיום קיומה.  דו"ח הביצוע יכלול דיווח ענייני וכספי וייחתם בידי ראש הרשות וגזבר הרשות. ככל שגזבר הרשות אינו רו"ח, יצורף אישור רו"ח של הרשות או רו"ח מטעמה.

הסתבר למינהל, לרבות מבדיקת דו"ח הביצוע, כי רשות לא קיימה את הפעילות שאושרה במלואה או כי לא התקיימו תנאי המבחן או כי עלויות הפעילות בפועל פחתו מהעלויות שנכללו בבקשת הרשות  שעל פיה אושרה התמיכה, תופחת התמיכה הסופית בהתאם להוראת תכ"ם 6.2.0.4 (לרבות בדרך של השבת כספים או קיזוז, לפי החלטת ועדת התמיכות).

4. אי עמידה בתנאי מתנאי המבחן משמעה קיזוז בהתאם למפורט להלן:      

 

 

 

 

 

 

התנאי

מהי אי עמידה בו

הקיזוז מסכום התמיכה שמגיע לרשות

האירוע כולל  אמן ותיק אחד לפחות

אין אמן ותיק אחד לפחות

20%

האירוע יכלול שתי אמניות לפחות או אמנית אחת בהתאם לזכאות הרשות  

(א)   באירוע בו נדרש שיופיעו שתי אמניות לפחות והופיעה אחת בלבד

(ב)  באירוע בו לא נכללה אמנית אחת לפחות

(א)  קיזוז בסך 20%

(ב)  קיזוז בסך 40%;

הרשות גבתה עבור כרטיס כניסה מחיר הגבוה מ 25  ₪

מחירי הכרטיסים עלו על  25 ₪  לכרטיס

30%

על הרשות לכלול בפרסומי האירוע את סמליל המשרד

סמליל המשרד לא הופיע בפרסומי האירוע

20%

 

5. הפעילות שבגינה ניתנת תמיכה לפי מבחני תמיכה אלה תבוצע אך ורק על ידי הרשות,  שמקבלת את התמיכה לכך. אין באמור כדי למנוע מרשות להסתייע באופן מידתי בנותני שירותים או בספקים חיצוניים שתעסיק הרשות לצורך ביצוע הפעילות, אך  מובהר כי כל התקשרות בין הרשות לגוף אחר לטובת ביצוע הפעילות הנתמכת כאמור היא באחריות הרשות, מחייבת הסכם התקשרות חתום וכפופה להוראות כל דין, ובכל מקרה, אין בה כדי להפחית מאחריות הרשות ומחובתה לעמוד בכל התנאים הקבועים במבחנים אלה.  

6. בקשת התמיכה ניתנת לשינוי בעדכון  בכתב למחלקה המקצועית ובלבד שאין בשינוי תוספת תקציבית על הסכום המאושר.

7. אישור התמיכות מתוקף מבחנים אלה מותנה בזמינות תקציבית.

 

8. תשלום התמיכות הוא בהתאם להוראת התכ"ם 6.2.2 ולהוראות מבחן זה.

 

 

ד. תנאי סף ותנאים כלליים לקבלת התמיכה 

התמיכה תינתן לכל רשות זכאית המקיימת אירוע תרבות לפי מבחן זה, בהתאם לניקוד שייצבר לזכותה ולעמידתה בהוראות מבחנים אלה; אי עמידה בתנאי מתנאי הסף משמעה ביטול הזכאות לתמיכה:

9. סיווג הלמ"ס של הרשות לא עולה על 7;

10. הרשות עמדה בדרישת המימון העצמי בשיעור שנקבע לה לפי סעיף ה'.

11. האירוע יתקיים, ככלל, בתחומי הרשות המגישה את הבקשה; על אף האמור, רשות שאין בתחומה אולם מופעים הנחוץ לביצוע הפעילות תציין זאת בבקשתה אל היחידה המקצועית, ותהיה רשאית לקיים את הפעילות במתקן הנמצא בתחומה של רשות סמוכה. לעניין זה, רשות, שתושביה פונו בהחלטות ממשלה בדבר ביצוע פינוי אוכלוסייה כפי שפורסמו מעת לעת, רשאית לקיים את הפעילות בתחומי המתקן או הרשות אליה פונו תושביה באופן יזום מטעם גורמי רשות החירום הלאומית או הרשות המקומית.

 

12. בהגשת בקשה לפי מבחנים אלה  מתחייבת הרשות כי אולם המופעים בו תתקיים הפעילות הנתמכת הוא בעל כל הרישיונות והאישורים הנדרשים לפי כל דין לשם קיום האירוע המבוקש על ידה.

13. האירוע נשוא בקשת התמיכה לפי מבחנים אלה יהיה אירוע יחיד שיכלול את מספר ותמהיל המופעים שנקבע בהתאם לתקציב לו זכאית הרשות, כמפורט בהגדרת המבחן; על אף האמור, ניתנו הנחיות פיקוד העורף בדבר מדיניות התגוננות לאוכלוסייה המונעות קיום אירוע יחיד בהתאם להוראות מבחן זה, רשאית רשות זכאית לקיים את האירוע על פני יותר מיום אחד ובלבד שיתקיים במסגרתו מספר ותמהיל המופעים כמפורט בהגדרה;

 

14. הרשות הגישה למשרד, עד למועד שייקבע, בקשה לתמיכה בביצוע האירוע לפי מבחנים אלה כשהיא חתומה ע"י ראש הרשות וגזבר הרשות , והבקשה אושרה על ידי המשרד;

 

15. הרשות צירפה לבקשת התמיכה כתב התחייבות חתום על ידי ראש הרשות וגזבר הרשות בהתאם להוראת תכ"ם 6.2.0.2;

 

16. הרשות עושה שימוש בכספי התמיכה רק למטרה שלשמה ניתנה;

 

17. החל ממועד אישור הבקשה לתמיכה על ידי ועדת התמיכות, על הרשות לכלול בפרסומיה את סמליל (לוגו) המשרד ולידו יופיע הכיתוב "אירוע במסגרת תמיכת משרד התרבות והספורט במופעי קיץ ברשויות";

 

18. הבקשה תכלול תקציב מפורט לפעילות האמורה, בהתאם להנחיות המינהל;

תקציב הפעילות יתנהל במשק סגור;

המינהל, בהחלטה מנומקת, רשאי להכיר רק בחלק מהתקציב שהוצג בבקשה. לעניין זה, יודגש שלא יוכרו עלויות בשווה כסף או הכנסות מגבייה עבור כרטיסי כניסה והשתתפות באירוע.

תמיכה לפי מבחנים אלה תינתן אך ורק בעד הוצאות משתנות ייעודיות, שהוציאה הרשות עבור הפעילות נשוא הבקשה לתמיכה; לא תינתן תמיכה בעד הוצאות הנוגעות להעסקת עובדי הרשות או שימוש במתקני הרשות או רכישת ציוד מכל סוג;

 

19. הרשות הגישה למינהל כל מידע, נתון או מסמך שהתבקש בקשר לבקשתה לתמיכה לפי מבחנים אלה; בלי לגרוע מכלליות האמור, הרשות תתעד את הפעילות נשוא התמיכה לפי מבחנים אלה ותגיש תיעוד זה לפי דרישת המינהל. על הרשות לשמור תיעוד חוץ של הוצאותיה, ובכלל זה הוצאות שבוצעו לצורך הפעילות הנתמכת על ידי נותני שירותים או ספקים חיצוניים שהרשות התקשרה עימם בהסכם כנדרש לביצוע הפעילות הנתמכת, לרבות חשבוניות, קבלות ואמצעי תשלום לכלל ההוצאות הנתמכות במסגרת ביצוע הפעילות הנתמכת. במקרה הצורך ועל פי שיקול דעת, יהיה חשב המשרד רשאי לדרוש העתק נאמן למקור של חשבונית מס וכן קבלה, בצירוף הצהרת מורשי החתימה של הגוף המאושרת על ידי רואה החשבון של הגוף, לפיה ההוצאה המפורטת בחשבונית ובקבלה, שולמה ונפרעה בפועל. וכן, כי ההוצאה המפורטת בחשבונית ובקבלה לא נדרשה מכל גורם תומך אחר;

 

20. במידת האפשר, האירוע יהיה בחינם; עם זאת, הרשות רשאית לגבות עד 25 ₪ מכל מבקר עבור האירוע. גבייה שתעלה על סכום זה משמעה קיזוז מסכום התמיכה שישולם לרשות;

 

 

ה.  אופן חלוקת התמיכה: (התקציב המיועד לתמיכה- 21 מלש"ח)-

חלוקת התקציב בין כלל הרשויות שיימצאו זכאיות בהתאם לתנאי המבחן תתבצע באופן המפורט להלן:

 

בשלב הראשון –(50%)

יחושב המדד המשולב לכל רשות שעמדה בתנאי הסף באופן הבא:

 

(א)  ראשית, תנוקד רשות בהתאם לשיוכה לפי סיווג הלמ"ס באופן הבא:

ניקוד לפי סיווג הלמ"ס – 30%

1

10

2

9

3

8

4

6

5

4

6

2

7

1

         

(ב)  שנית, הרשות תנוקד בהתאם למדד הפריפריאלי שלה באופן הבא- 70% :

 

1

10

2

9

3

8

4

6

5

4

5R

4

6

2

7

1

8

0

9

0

10

0

 

 

 

 

 

 

על מנת לקבל את המדד המשולב של כל רשות זכאית, יחושב השקלול היחסי באופן הבא:

א. ניקוד שקיבלה הרשות בהתאם לשיוכה לפי  סיווג למ"ס  יוכפל ב 30%;

הניקוד שקיבלה הרשות בהתאם לשיוכה לפי המדד הפריפריאלי יוכפל ב 70%;

חיבור שתי התוצאות הללו יהווה את הניקוד שצברה הרשות בשלב המדד במשולב.

ב. הניקוד שקיבלה כל רשות  במדד המשולב יחושב באופן יחסי לניקוד המדד המשולב של כלל הרשויות הזכאיות.

 

בשלב השני-

התוצאה שהתקבלה בשלב הראשון, לכל רשות זכאית,  תוכפל ב - 50%. 

 

בשלב השלישי- 50%

 יחושב ניקוד הרשות בהתאם לנתוני מספר התושבים שבה באופן הבא:

מספר התושבים של כל רשות זכאית יחולק בסך התושבים של כלל הרשויות הזכאיות. שיעור זה יהווה את הניקוד בשלב זה. מספר התושבים בסעיף זה יהיה בהתאם למדד הפריפריאליות;

ניקוד זה יוכפל ב – 50%.

 

בשלב הרביעי:

חישוב המדד הבסיסי – התוצאות שהתקבלו בסוף השלב השני והשלישי יחוברו ותוצאה זאת תהווה את הניקוד של המדד  הבסיסי.

 

בשלב החמישי:

עבור  מועצה אזורית זכאית בלבד תוכפל התוצאה שהתקבלה בשלב הרביעי במקדם של 1.2  לאחר מכן ייקבע החלק היחסי של כל רשות בנרמול ל 100%.

 

בשלב השישי:

עבור כל רשות זכאית  "גדולה" שמספר תושביה הינו 40 אלף תושבים ומעלה, בהתאם למדד פריפריאלי  של הלמ"ס שפורסם בסוף שנת 2022 בגין שנת 2020, תוכפל התוצאה שהתקבלה בשלב החמישי במקדם של 1.5. לאחר מכן ייקבע החלק היחסי של כל רשות בנרמול ל 100%

 

התוצאה שהתקבלה בשלב זה תהווה את הניקוד הסופי לכל רשות זכאית.

 

בשלב השביעי:

הרשויות ידורגו בסדר יורד מהניקוד הגבוה לנמוך ;

 

בשלב השמיני:

בשלב זה יחולק התקציב החל מהרשות בעלת הניקוד הגבוה ביותר ועד לנמוך ביותר ועד למיצוי מלוא התקציב או עד שהרשות הבאה בתור לא תוכל לקבל את מלוא הסכום הקבוע לה לפי מדרג סכומי הזכאות שיובא להלן.

סכומי הזכאות  לכל רשות זכאית הוא קבוע לפי הטבלה שלהלן:

 

מספר התושבים ברשות

סכום לחלוקה

 

15,000עד

150,000

15,001- 40,000

250,000

 

40,001-1,000,000

300,000

 

מבין הרשויות שהגישו בקשת תמיכה לפי מבחנים אלה ונמצאו זכאיות, רשות שתודיע כי היא מוותרת על זכאותה או שנמצא כי אינה זכאית, תהיה הרשות בעלת הדירוג הגבוה הבא אחריה  זכאית וכך הלאה.

 

לבסוף, הסכום שיחושב לכל רשות, יאושר ע"י ועדת תמיכות עבור כל בקשה בהתאם להצעת התקציב של הבקשה שהגישה הרשות ובהתחשב בהמלצת המחלקה המקצועית והכל בכפוף לזמינות תקציבית.

 

 

התחייבות הרשות למימון משלים-

הרשות מתחייבת להציג מקורות מימון משלימים, ממקורותיה או ממקורות שאינם ציבוריים, בשיעור שלא יפחת  מהמפורט בטבלה הבאה:

גודל רשות עד

מימון משלים נדרש

15,000

50,000

40,000

100,000

1,000,000

150,000

 

ה. ועדת התמיכות וסמכויותיה

  1. ועדת התמיכות של המשרד שמונתה לפי סעיף 8(א) לנוהל היא הרשות המוסמכת היחידה לאשר תמיכה לפי מבחני תמיכה אלה. ועדת התמיכות תפעל על פי עקרונות הנוהל, בהתאמות הנדרשות לפי העניין.

וועדת התמיכות רשאית להקטין, לעכב או להפסיק את מתן התמיכה ותפעל בהתאם להנחיות הוראות התכ"ם בסעיף 6.2 – " תמיכות מתקציב המדינה וגופים אחרים".

 

ו. תחילה :

(א) תחילתם של מבחנים אלו ביום חתימתם ועד ליום 1.10.2024;

 

 

תאריך עברי ולועזי                                                                            חתימת המנכ"ל