תזכיר טיוטת צו איגודי ערים (אשכול רשויות מישור החוף)(תיקון), התשפ"ד-2024

תוכן עניינים

טיוטת צו 2

א. שם הצו המוצע. 2

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו 2

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:. 2

1.  תיקון התוספת. 3

דברי הסבר. 4


 

טיוטת צו

 

א. שם הצו המוצע

צו איגודי ערים (אשכול רשויות מישור החוף)(תיקון), התשפ"ד-2024

 

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו  

אשכול רשויות מישור החוף הוקם בשנת 2022. המדובר באשכול הכולל מספר רשויות מקומיות המאוגדות על פי בקשתן, במטרה לייעל את התנהלותן הכלכלית, לשפר את רמת השירותים הניתנים לתושביהן ולנצל את יתרון הגודל שבאיגום משאבי הרשויות. בניגוד לאיגוד ערים רגיל, בו שר הפנים קובע בצו את תפקידיו וסמכויותיו, באשכול נקבע מנגנון גמיש בו הרשויות המקומיות החברות בו יוכלו לאצול סמכויות לאשכול ולהטיל עליו תפקידים, והדבר עשוי להשתנות מעת לעת ומרשות לרשות.  

 

עיריית כפר קרע, עיריית אום-אל-פחם ומועצה אזורית מנשה ביקשו להצטרף לאשכול, ומועצת האשכול אישרה את בקשתן. לאור האמור לעיל, מוצע לתקן את הצו המקים של האשכול ולצרף את עיריית כפר קרע, עיריית אום-אל-פחם ומועצה אזורית מנשה כחברות באשכול רשויות הגליל והעמקים.

 

 

 

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:


 

טיוטת צו מטעם משרד הפנים:

טיוטת צו איגודי ערים (אשכול רשויות מישור החוף)(תיקון), התשפ"ד-2024

 

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 16א ו-17ד1 לחוק איגודי ערים, התשט"ו-1955[1], לאחר שקוימו הוראות החוק[2] ובהסכמת מועצת אשכול רשויות מישור החוף, מועצת עיריית אום-אל-פחם, מועצת עיריית כפר קרע ומועצת המועצה האזורית מנשה, אני מצווה לאמור:

תיקון התוספת

1.  

בצו איגודי ערים (אשכול רשויות מישור החוף), התשפ"ב-2022[3], בתוספת –  

 

 

 

(1) לפני:

הרשות המקומית

מספר נציגי הרשות במועצה

"מועצה מקומית ג'סר אל-זרקא

1"

 

יבוא:

הרשות המקומית

מספר נציגי הרשות במועצה

"עיריית אום אל פאחם

1"

 

 

 

(2) אחרי:

הרשות המקומית

מספר נציגי הרשות במועצה

"מועצה מקומית זיכרון יעקב

1"

 

יבוא:

הרשות המקומית

מספר נציגי הרשות במועצה

"מועצה אזורית כפר קרע

1

עיריית מנשה

1"

 

 

___ ב________ התש_______ (___ ב________ 2024)

 (חמ 3-5589)


 

דברי הסבר

אשכול רשויות מישור החוף הוקם בשנת 2022. המדובר באשכול הכולל מספר רשויות מקומיות המאוגדות על פי בקשתן, במטרה לייעל את התנהלותן הכלכלית, לשפר את רמת השירותים הניתנים לתושביהן ולנצל את יתרון הגודל שבאיגום משאבי הרשויות. בניגוד לאיגוד ערים רגיל, בו שר הפנים קובע בצו את תפקידיו וסמכויותיו, באשכול נקבע מנגנון גמיש בו הרשויות המקומיות החברות בו יוכלו לאצול סמכויות לאשכול ולהטיל עליו תפקידים, והדבר עשוי להשתנות מעת לעת ומרשות לרשות.  

 

עיריית כפר קרע, עיריית אום-אל-פחם ומועצה אזורית מנשה ביקשו להצטרף לאשכול, ומועצת האשכול אישרה את בקשתן. לאור האמור לעיל, מוצע לתקן את הצו המקים של האשכול ולצרף את עיריית כפר קרע, עיריית אום-אל-פחם ומועצה אזורית מנשה כחברות באשכול רשויות הגליל והעמקים.

 



[1] ס"ח התשט"ו, עמ' 48; התשע"ז, עמ' 65.

[2] י"פ התשפ"ג, עמ' 6820.

[3] ק"ת התשפ"ב, עמ' 3258.