תקנות הסדרת העיסוק בשירותי תשלום, ייזום תשלום ושירות מידע פיננסי (אגרות), התשפ"ד-2024 1בתוקף סמכותי לפי סעיפים 57 ו–61 לחוק הסדרת העיסוק בשירותי תשלום וייזום תשלום, התשפ"ג-2023 (להלן - חוק הסדרת העיסוק בשירותי תשלום), לפי סעיפים 59 ו–70 לחוק שירות מידע פיננסי, התשפ"ב-2021 (להלן - חוק שירות מידע), ולפי סעיף 30 לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985, בהתייעצות עם רשות ניירות ערך ((להלן - הרשות), ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, אני מתקין תקנות אלה: |
| 1. בתקנות אלה - |
| 2. 2 (א) תאגיד המבקש רישיון שירותי תשלום, ישלם לרשות, עם הגשת הבקשה, אגרה בסכום של 34,935 שקלים חדשים. (ב) תאגיד המבקש לעסוק בכל אחד מהשירותים המפורטים להלן ישלם לרשות, בעד כל אחד מאותם שירותים, סכום אגרה נוסף של 11,645 שקלים חדשים, שייווסף לסכום האגרה הקבוע בתקנת משנה (א): (1) הנפקה של אמצעי תשלום או סליקה של פעולת תשלום, שאינן שירות להעברת תשלומים; (2) ניהול חשבון תשלום. |
| 3. (תיקון התשפ"ו) (א) חברת תשלומים תשלם, ב–1 באוגוסט של כל שנה, אגרה שנתית לפי תקנות אלה בעד אותה שנת כספים, בסכום הקבוע בתוספת, המורכב מסכום אגרה קבוע וסכום אגרה נוסף המשתנה בהתאם לסוג הפעילות של חברת התשלומים והדרגה שבה היא מסווגת בהתאם להיקף פעילותה בשנת הכספים הקודמת, לפי הדרגה הגבוהה שבה מסווגת פעילות חברת התשלומים בעבור כל פעילות, כפי שדווח לרשות לפי סעיף 25(ב) לחוק. (ב) בעד שנת כספים שבה חל מועד קבלת הרישיון, תשלם חברת התשלומים חלק יחסי מהאגרה השנתית; האגרה השנתית לשנה זו תחושב לפי הסכום הקבוע לדרגה א' בתוספת, לפי סוג הפעילות של חברת התשלומים כאמור, כשהוא מחולק ב–365 ימים ומוכפל במספר הימים באותה שנה שבהם החזיקה ברישיון. (ג) הפסיקה חברת תשלומים להחזיק ברישיון במהלך השנה, תשלם את החלק היחסי של האגרה השנתית החלה עליה לפי תקנת משנה (א), השווה לסכום האגרה האמורה כשהוא מחולק ב–365 ימים ומוכפל במספר הימים באותה שנה שבהם הייתה בעלת רישיון. (ד) חל מועד קבלת הרישיון אחרי 30 ביוני, בשנת כספים מסוימת, תשלם חברת התשלומים את האגרה לאותה שנה ב–31 בינואר בשנת הכספים העוקבת, כאמור בתקנת משנה (ב); בוטל רישיון כאמור, תשלם את החלק היחסי של האגרה כאמור בתקנת משנה (ג), לאותה שנת כספים, בתוך שלושים ימים ממועד ביטול הרישיון. (ה) לא שולמה אגרה שנתית במועד כאמור בתקנת משנה (א) או (ד), לפי העניין, ייווספו עליה הפרשי הצמדה לפי שיעור השינוי שחל במדד האחרון שפורסם לפני המועד שבו שולמה האגרה בפועל לעומת המדד האחרון שפורסם לפני מועד התשלום לפי תקנת משנה (א) או (ד), לפי העניין, בצירוף תוספת פיגורים בשיעור של 1% מסכום האגרה השנתית לכל חודש של איחור או חלק ממנו. (ו) על אף האמור בתקנת משנה (ה), פחת משך האיחור בתשלום מחודש ימים, תיווסף על סכום האגרה השנתית שטרם שולם תוספת פיגורים השווה לסכום של 1% מסכום האגרה כשהיא מחולקת ב–30 ימים ומוכפלת במספר ימי האיחור בתשלום. (ז) שולמה אגרה שנתית בסכום העולה על סכום האגרה השנתית לאותה שנה, תחזיר הרשות את סכום האגרה ששולם ביתר בתוספת הפרשי הצמדה לפי שיעור השינוי שחל במדד האחרון שפורסם לפני מועד ההחזר לעומת המדד האחרון שפורסם לפני מועד התשלום לפי תקנת משנה (א) או (ד), לפי העניין, בתוך שלושים ימים מהמועד שבו התברר כי התשלום היה ביתר. (ח)3 על אף האמור בתקנה זו, סכום האגרה השנתית יהיה בשיעור של 75% מן הסכום לפי תקנה זו, כפי שהשתנה לפי תקנה 6(ג) לתקנות העיקריות ביום העדכון בכל שנה, מעוגל לסכום הקרוב שהוא מכפלה של חמישה שקלים חדשים. (תיקון התשפ"ו) |
| 4. 4 תאגיד המבקש רישיון למתן שירות מידע פיננסי או רישיון למתן שירות ייזום בסיסי, ישלם לרשות, עם הגשת הבקשה, אגרה בסכום של 6,350 שקלים חדשים, בין שהוא מבקש רישיון רק בעבור אחד מן השירותים כאמור ובין שבעבור שני השירותים; תאגיד מבקש שביום הגשת בקשה לקבלת רישיון כאמור בתקנה זו, מחזיק ברישיון בעבור אחד משני השירותים כאמור ושילם אגרת בקשת רישיון לפי תקנת משנה זו בעד בקשת הרישיון שבידו, אינו חייב בתשלום אגרת בקשת רישיון נוספת. |
| 5. 4 (תיקון התשפ"ו) (א) בעל רישיון למתן שירות מידע פיננסי או בעל רישיון למתן שירות ייזום בסיסי, בין שהוא מחזיק באחד מן הרישיונות כאמור ובין שהוא מחזיק בשניהם יחד, ישלם, ב–1 באוגוסט של כל שנה, אגרה שנתית בסכום של 16,940 שקלים חדשים בעד אותה שנת כספים, והוראות תקנות משנה (ג) עד (ז) של תקנה 3 יחולו, בשינויים המחויבים, על תשלום אגרה לפי תקנה זו. (ב) בעד שנת כספים שבה חל מועד קבלת רישיון למתן שירות מידע פיננסי או רישיון למתן שירות ייזום בסיסי, ישלם בעל הרישיון כאמור חלק יחסי מהאגרה השנתית, השווה לסכום הקבוע בתקנת משנה (א) כשהוא מחולק ב–365 ימים ומוכפל במספר הימים באותה שנה שבהם היה בעל רישיון, לפי העניין. (ג)5 על אף האמור בתקנה זו, סכום האגרה השנתית יהיה בשיעור של 75% מן הסכום לפי תקנה זו, כפי שהשתנה לפי תקנה 6(ג) לתקנות העיקריות ביום העדכון בכל שנה, מעוגל לסכום הקרוב שהוא מכפלה של חמישה שקלים חדשים. (תיקון התשפ"ו) |
| 7. על גביית אגרות, הפרשי הצמדה ותוספת פיגורים לפי תקנות אלה, תחול פקודת. המסים (גבייה), כאילו היו מס כמשמעותו בפקודה האמורה. |
| 9. לעניין בעל רישיון למתן שירות מידע פיננסי שהחזיק ברישיון כאמור במועד שקדם ליום פרסומן של תקנות אלה, סכום האגרה לפי תקנה 5 לעניין השנה שבה פורסמו התקנות, יחושב כאילו הרישיון כאמור ניתן במועד פרסומן של התקנות. תוספת6 (ההגדרה "דרגה" שבתקנה 1 ותקנה 3) סוג רישיון דרגה א' - עד 10.5 מיליון שקלים חדשים היקף פעילות, או עד 15.9 מיליון שקלים חדשים היקף פעילות לעניין מתן שירות ניהול חשבון תשלום דרגה ב' - מעל 10.5 מיליון שקלים חדשים ועד 52.9 מיליון שקלים חדשים היקף פעילות, או מעל 15.9 מיליון שקלים חדשים ועד 79.4 מיליון שקלים חדשים היקף פעילות לעניין מתן שירות ניהול חשבון תשלום דרגה ג' - מעל 52.9 מיליון שקלים חדשים ועד 105.8 מיליון שקלים חדשים היקף פעילות, או מעל 79.4 מיליון שקלים חדשים ועד 158.8 מיליון שקלים חדשים היקף פעילות לעניין מתן שירות ניהול חשבון תשלום דרגה ד' - מעל 105.8 מיליון שקלים חדשים היקף פעילות, או מעל 158.8 מיליון שקלים חדשים היקף פעילות לעניין מתן שירות ניהול חשבון תשלום אגרה שנתית קבועה לנותן שירותי תשלום דרגה א' - 16,940 ש"ח דרגה ב' - 25,405 ש"ח דרגה ג' - 43,405 ש"ח דרגה ד' - 86,810 ש"ח סכום נוסף של אגרה שנתית בעד מתן שירות הנפקה של אמצעי תשלום או סליקה של פעולת תשלום שאינם שירות להעברת תשלומים, בין שניתן אחד מן השירותים כאמור ובין שניתנו שני השירותים יחד דרגה א' - 6,350 ש"ח דרגה ב' - 8,470 ש"ח דרגה ג' - 14,820 ש"ח דרגה ד' - 29,645 ש"ח סכום נוסף של אגרה שנתית בעד מתן שירות ניהול חשבון תשלום דרגה א' - 6,350 ש"ח דרגה ב' - 8,470 ש"ח דרגה ג' - 14,820 ש"ח דרגה ד' - 29,645 ש"ח כ"ו באייר התשפ"ד (3 ביוני 2024) בצלאל סמוטריץ' שר האוצר |