תזכיר טיוטת צו הפיקוח על מעונות היום לפעוטות (תיקון התוספת השנייה לחוק), תשפ"ד - 2024

טיוטת צו

 

א. שם הצו המוצע

צו הפיקוח על מעונות היום לפעוטות (תיקון התוספת השנייה לחוק), תשפ"ד - 2024

 

 

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו

 

1. חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות, התשע"ט- 2018 (להלן: "חוק הפיקוח" או "החוק") קובע חובה לקבלת רישיון כתנאי להפעלת מסגרות בהם שוהים 7 ילדים ומעלה בגילאי לידה עד 3. בחוק הפיקוח נקבעה חובת רישום ורישוי לכלל מעונות היום בהם שוהים 7 ילדים ומעלה.

2. בחודש ינואר 2021, אושרו תקנות חוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות המפרטות בין היתר את הסדרי התקינה, התפוסה ושטח המעון, הכשרתו של צוות החינוך-טיפול, סדר היום במעון, בטיחות ועוד.

3. פרק ז' לחוק הפיקוח דן באמצעי אכיפה מנהליים כנגד מי שהפר תנאי מהתנאים לפעילותו של מעון יום לפעוטות שנקבעו בתקנות, או הפר הוראה מההוראות החוק. הוראות אלה מפורטות בטור א' לתוספת השנייה. בנוסף, פרק זה מסמיך מפקח בכיר שמינה השר (להלן: "הממונה") ונותן לו את הסמכות לפעול בהליך מנהלי כנגד המפר, ובכלל זאת, רשאי הממונה להטיל עליו עיצום כספי בסכום הקבוע לצד אותה הוראה בטור ב', בטור ג' או בטור ד' לתוספת השנייה, לפי העניין.

4. טיוטת צו זו מבקשת לתקן את התוספת השנייה שעד כה לא פירטה את ההפרות ואת סכומי העיצומים הכספיים שיוטלו בגין כל הפרה והפרה. הטבלה בתוספת מפרטת את סכומי העיצומים על פי ההפרה ובהתאם לגודל המעון, כפי שיפורט להלן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:

טיוטת צו מטעם משרד החינוך

טיוטת צו הפיקוח על מעונות היום לפעוטות (תיקון התוספת השנייה לחוק) התשפ"ד - 2024

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיף 65 לחוק הפיקוח על מעונות יום לפעוטות, תשע"ט-2018 ובהסכמת שר המשפטים, אני מצווה לאמור:

 

 

 

תיקון התוספת השנייה

1.  

במקום התוספת השנייה לחוק יבוא:

 

 

טור א' - ההוראה

טור ב' - מעון קטן

טור ג'- מעון בינוני

טור ד' - מעון גדול

מנהל המעון לא הביא לידיעת ההורים את הפרטים המנויים בתקנה 15 לתקנות הפיקוח על מעונות יום לפעוטות (תנאים לפעילות של מעון יום לפעוטות),תשפ"א-2021[1] (להלן –תקנות הפיקוח) כולם או חלקם

1,500 שקלים חדשים

3,000 שקלים חדשים

3,600 שקלים חדשים

מפעיל מעון לא המציא אחת לשנה לממונה הצהרה ערוכה כי הוא פועל לפי תנאי הבטיחות בהתאם לתוספת השלישית, כאמור בתקנה 18(ב) לתקנות הפיקוח

1,500 שקלים חדשים

3,000 שקלים חדשים

3,600 שקלים חדשים

המשך העסקת מחנך - מטפל שלא השלים הכשרה כנדרש בתקנה 6(ב) לתקנות הפיקוח

3,000 שקלים חדשים

6,000 שלקים חדשים

7,200 שקלים חדשים

בעל רישיון שלא ביצע השתלמויות לכלל הצוות העוסק בחינוך טיפול על אף התראה ודרישה לתיקון הליקוי בניגוד לתקנה 9(ב) לתקנות הפיקוח

3,000 שקלים חדשים

6,000 שקלים חדשים

7,200 שקלים חדשים

מנהל מעון לא העביר דיווח לממונה כנדרש בתקנה 15(ד) לתקנות הפיקוח

3,000 שקלים חדשים

6,000 שקלים חדשים

7,200 שקלים חדשים

מפעיל המעון לא הגביל שהיית מי שאינו פעוט כנדרש בתקנה 22(א) לתקנות הפיקוח

3,000 שקלים חדשים

6,000 שקלים חדשים

7,200 שקלים חדשים

התפוסה גבוהה מהתפוסה המרבית המותרת לפי תקנה 2(א) לתקנות הפיקוח

6,000 שקלים חדשים

12,000 שקלים חדשים

14,400 שקלים חדשים

התקינה נמוכה מהתקינה שנקבעה בתקנה 3 לתקנות הפיקוח

6,000 שקלים חדשים

12,000 שקלים חדשים

14,400 שקלים חדשים

השטח לכל פעוט קטן מהשטח שנקבע בתקנה 4(ב) לתקנות הפיקוח

6,000 שקלים חדשים

12,000 שקלים חדשים

14,400 שקלים חדשים

מחנך - מטפל שלא עבר קורס ריענון למתן עזרה ראשונה אחת לשנתיים כנדרש בתקנה 9(ג) לתקנות הפיקוח

6,000 שקלים חדשים

12,000 שקלים חדשים

14,400 שקלים חדשים

מפעיל מעון יום לא קיים במלואם או בחלקם את תנאי הבטיחות המפורטים בתקנה 19 לתקנות הפיקוח

6,000 שקלים חדשים

12,000 שקלים חדשים

14,400 שקלים חדשים

מפעיל מעון לא פעל לקיומם של תנאי תברואה נאותים, ולא נקט פעולות למניעה סדירה של מפגעי תברואה כאמור בתקנה 20(א) לתקנות הפיקוח

6,000 שקלים חדשים

12,000 שקלים חדשים

14,400 שקלים חדשים

מנהל מעון לא מנהל תיק מעון כנדרש בתקנה 21 לתקנות הפיקוח

6,000 שקלים חדשים

12,000 שקלים חדשים

14,400 שקלים חדשים

מנהל מעון לא שמר תיק מעון לתקופה המנויה בתקנה 21(ב) לתקנות הפיקוח

3,000 שקלים חדשים

6,000 שקלים חדשים

7,200 שקלים חדשים

בעל רישיון העביר את רישיון ההפעלה או רישיון השליטה בתאגיד שהוא בעל רישיון ללא אישור כנדרש בסעיף 14 לחוק הפיקוח

6,000 שקלים חדשים

12,000 שקלים חדשים

14,400 שקלים חדשים

מפעיל מעון העסיק מחנך-מטפל ללא ההכשרה הנדרשת בתקנה 5 לתקנות הפיקוח

12,500 שקלים חדשים

25,000 שקלים חדשים

30,000 שקלים חדשים

מפעיל מעון לא הפסיק העסקתו של מחנך-מטפל שנמצא במגע ישיר עם פעוטות שיש בו משום השפעה מזיקה על הפעוטות כנדרש בתקנה 11(ג) לתקנות הפיקוח

12,500 שקלים חדשים

25,000 שקלים חדשים

30,000 שקלים חדשים

מפעיל מעון יום לא פעל באופן יעיל וללא דיחוי לבירור חשש לפגיעה בפעוט או חשש להתנהגות שיש בה השפעה מזיקה עקב פניית הורה כנדרש בתקנה 15(ג) לתקנות הפיקוח

12,500 שקלים חדשים

25,000 שקלים חדשים

30,000 שקלים חדשים

מנהל מעון לא דיווח מיד כשנודע לו לאגף על תאונה קשה או אירוע חריג שאירע במעון כאמור בתקנה 16(א) לתקנות הפיקוח

12,500 שקלים חדשים

25,000 שקלים חדשים

30,000 שקלים חדשים

מפעיל מעון הפעיל מעון יום לפעוטות ללא ביטוח כנדרש בתקנה 17 לתקנות הפיקוח

12,500 שקלים חדשים

25,000 שקלים חדשים

30,000 שקלים חדשים

מפעיל לא פעל למניעת ותיקון כל מפגע בטיחותי שיש בו כדי לסכן את שלומם של הפעוטות כנדרש בתקנה 18(א) לתקנות הפיקוח

12,500 שקלים חדשים

25,000 שקלים חדשים

30,000 שקלים חדשים

מפעיל מעון יום לא ביצע את הבדיקות הנדרשות כולן או חלקן כנדרש בתקנה 19(ב) לתקנות הפיקוח

12,500 שקלים חדשים

25,000 שקלים חדשים

30,000 שקלים חדשים

הרישיון ניתן על בסיס מידע כוזב או שגוי כאמור בסעיף 13(א)(1) לחוק הפיקוח

12,500 שקלים חדשים

25,000 שקלים חדשים

30,000 שקלים חדשים

 

 

___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)

(חמ _____-3)

 

__________________

יואב קיש

שר החינוך

ד


 

ברי הסבר

במסגרת חוק הפיקוח על מעונות יום, תשע"ט-2018 נקבעה סמכות הממונה להטיל עיצומים כספיים על מי שהפר תנאי מהתנאים לפעילותו של מעון יום לפעוטות. טיוטת צו זו מבקשת לתקן את התוספת השנייה המפרטת את ההפרות ואת סכומי העיצומים הכספיים שיוטלו בגין כל הפרה והפרה. הצו מפרט את סכומי העיצומים על פי ההפרה ובהתאם לגודל המעון.



[1] ס"ח התשע"ט, עמ' 14; התשפ"ד, 192.