מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד החינוך למוסדות ציבור בתחום פעילות התנדבותית למען הקהילה של תלמידי כיתות ט' עד י"ב[1]

לפי חוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985

בהתאם לסעיף 3א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985[2], ובהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, מתפרסמים בזה מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד החינוך (להלן – המשרד) למוסדות ציבור:

מינהל חברה ונוער

פעילות התנדבותית למען הקהילה של תלמידי כיתות ט' עד י"ב

תקנה תקציבית: 24-14-19

1.  כללי

(א) ועדת התמיכות של המשרד (להלן – הוועדה), תדון במתן תמיכות מתקציב המשרד בהתאם לנוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה במוסדות ציבור ולדיון בהן[3] (להלן – הנוהל) ובהתאם למבחנים אלה.

(ב)  התמיכה עצמה צריך שתינתן, אם אכן נכון וראוי לתתה, על פי עקרונות של סבירות ושוויון בין מקבלי התמיכה השונים.

(ג) בבואה לדון ולהחליט בכל בקשה ובקשה לתמיכה, תשקול הוועדה את כל נסיבותיו של העניין, תוך יישום אחיד וענייני של מבחנים אלה.

(ד)  כל שיקוליה של הוועדה יהיו ענייניים, תוך הפעלת אמות מידה מקצועיות, ככל שיידרש לפי נסיבות העניין; החלטות הוועדה יהיו מנומקות.

(ה) חלוקת הסכום המיועד לתמיכות בתקציב השנתי של המשרד תיעשה לפי תחומי הפעילות, הכל בכפוף לאמור במבחנים אלה ובחוק התקציב השנתי לשנת הכספים השוטפת, כפי שיפורט להלן.

2.  מטרת התמיכה

(תיקון: י"פ 6882, עמ' 8207).

(א) תמיכה במוסדות ציבור המקיימים פעילות, במסגרת תכנית הלימודים במערכת החינוך בישראל, שמטרתה להנחיל את ערך ההתנדבות למען הקהילה בקרב תלמידי כיתות י"א וי"ב בבתי־הספר העל יסודיים, לקראת הפיכתם לאזרחים בוגרים בישראל (להלן – התכנית); וזאת באמצעות קיום פעילות התנדבותית של תלמידים כאמור.

(ב)  תמיכה במוסדות ציבור המקיימים פעילות התנדבותית במהלך חופשת הקיץ וחופשות החגים במערכת החינוך בישראל, בקרב תלמידי כיתות ט' עד י"ב בחטיבות הביניים ובבתי הספר העל־יסודיים.

3.  סוגי הפעילויות והנושאים הנתמכים

(תיקון: י"פ 6882, עמ' 8207).

(א) הכשרת המתנדבים למשימתם וליווים בידי חונכים מקצועיים.

(ב)  איתור אתרי ההתנדבות בתחומים שאישר מינהל חברה ונוער במשרד החינוך (להלן – המינהל).

(ג) הסעה למקומות ההתנדבות והחזרה מהם, כפי שאישר המינהל.

(ד)  הפעלת המתנדבים וביצוע ההתנדבות למעשה, ליווי התלמידים להתנדבות, שהיה בזמן ההתנדבות, ועיבוד ההתנדבות.

(ה) קיום השתלמויות להכנה והכשרה, חיזוק הקשר בין המתנדבים באמצעות אירועים וליווי במקומות ההשמה.

(ו) ליווי מקצועי של המתנדבים וקיום הקשר בין בית הספר ובין המקומות שבהם התלמידים מתנדבים.

(ז) פיתוח חומרי למידה וחומרים נלווים שעניינם עידוד ההתנדבות או פיתוח חומרי למידה וחומרים נלווים הנחוצים לביצוע התנדבות, כפי שאישר המינהל מראש; חומרים כאמור צריכים לכלול תהליך חינוכי תומך התנדבות ומעורבות קהילתית.

(ח) השתתפות בשכר הרכזים החינוכיים.

(ט) הפעלת מוקדי פעילות במהלך חופשת הקיץ וחופשות החגים, העוסקים בסוגי הפעילויות האמורים בסעיפים קטנים (א) עד (ח), או בחלקם, במהלך החופשות האמורות (להלן – פעילות קיץ וחופשות).

4.  אוכלוסיות היעד בפעילות ההתנדבותית

(תיקון: י"פ 6882, עמ' 8207).

(א) תלמידי כיתות י' עד י"ב בבתי הספר העל־יסודיים, המתנדבים במסגרת הפעילות והנושאים הנתמכים כאמור בסעיף 3, או תחום התנדבות אחר שאישר המינהל מראש, המיועדת בעבור אוכלוסיות שונות, כגון: תלמידי מערכת החינוך, קשישים, חולים, אוכלוסיות רווחה וכיוצא באלה.

(ב)  תלמידי כיתות ט' עד י"ב בחטיבות הביניים ובבתי הספר העל־יסודיים המשתתפים בפעילות קיץ וחופשות.

 

5.  תנאי סף לתמיכה

(תיקון: י"פ 6882, עמ' 8207; י"פ 7272, עמ' 7226).

(א) לתמיכה שמטרתה כאמור בסעיף 2(א) זכאי רק תאגיד שהוא מוסד ציבור, כהגדרתו בסעיף 3א לחוק, (להלן – מוסד הציבור) שמתקיימים בו כל תנאי הסף האלה:

(1)  מוסד הציבור עומד בתנאים לקבלת תמיכה על פי כל דין ונוהל, ובשנה שקדמה לקבלת התמיכה לראשונה, פעל בבתי ספר שמספרם הכולל של תלמידי כיתות י'–י"ב הלומדים בהם, שהתנדבו באמצעותו אינו נופל ממחצית ההיקף הנדרש כמפורט בפסקה (4);

(2)  מוסד הציבור אינו מוסד חינוך כהגדרתו בחוק לימוד חובה, התש"ט-1949[4], ואינו מפעיל בית ספר;

(3)  למוסד הציבור ניסיון ממשי של שתי שנים לפחות, בקיום הפעילות והנושאים הנתמכים כאמור בסעיף 3;

(4)  מוסד הציבור מפעיל את התכנית בקרב 700 תלמידי כיתות ט'–י"ב לפחות; ההפעלה כאמור מתבצעת בעשרה מוסדות חינוך על־יסודיים לפחות ברחבי הארץ ובשני מחוזות של המשרד לפחות;

(5)  הפעילות לתלמידי כיתות י"ב מתקיימת במרחק של 2 קילומטרים לפחות בקו אוויר מבית הספר שבו לומדים המתנדבים, פרט למקרים מיוחדים שאישר המינהל מראש בהחלטה מנומקת בכתב;

(6)  כל פעילות התנדבותית של תלמידי כיתות י'–י"ב שבעבורה מבוקשת תמיכה בהתאם למבחנים אלה מתקיימת במהלך שנת הלימודים, אחת לשבוע לפחות, בהיקף שלא יפחת משתי שעות לימוד רצופות (90 דקות, לא כולל נסיעות), כחלק אינטרגלי ממערכת הלימודים הקבועה בבית הספר, ולא פחות מ־20 פעמים במהלך שנת לימודים; בכיתות י"א–י"ב, לפחות שלוש פעילויות התנדבותיות יתקיימו בשיתוף תלמידי מוסד חינוך אחר; למען הסר ספק, מוסד ידווח מראש על אי־קיום הפעילות במועד המתוכנן והקבוע בתכנית העבודה כאמור בפסקה (11);

(7)  מוסד הציבור מעסיק רכז חינוכי במשרה מלאה שילווה במהלך השנה את המתנדבים באמצעות קשר ישיר, ייעוץ והכוונה, סדנאות, ימי עיון וגיבוש לפי תכנית שמוסד הציבור יגיש למינהל והמינהל יאשרה; לא יפחת מאחד לכל 20 כיתות ולא יעלה על אחד לכל 30 כיתות; לאחר מינוי כלל הרכזים, נותרו פחות מ־20 כיתות בלא רכז, ניתן למנות בעבורן רכז במשרה חלקית בהתאם למספרן, ובלבד שלא יפחת מ־10 כיתות; כל בית ספר יהיה תחת אחריותו של רכז אחד; לעניין זה, "משרה מלאה" – משרה בהיקף של 42 שעות שבועיות;

(8)  הרכז החינוכי, כאמור בפסקה (7), ישתתף בתכנית הכשרה של המינהל או תכנית הכשרה אחרת שאישר המינהל מראש, בהיקף של 28 שעות לפחות;

(9)  המינהל אישר מראש את תחום ההתנדבות ואתרי ההתנדבות;

(10) בראש התכנית עומד אדם בעל ניסיון חינוכי משמעותי של 5 שנים לפחות;

(11) מוסד הציבור יגיש תכנית עבודה שנתית שתפרט את כל הפעילות המתוכננת לפי בתי ספר ומקומות ההתנדבות, מספר התלמידים, סוג ההתנדבות ומועדיה, פרטי הרכז האחראי ובתי הספר שעליהם הוא אחראי, נוסף על תכנית ההכשרה והליווי הנזכרת לעיל בפסקה (7);

(12) מוסד הציבור לא ישנה מהאמור בתכנית העבודה כאמור בפסקה (11); ואולם באישור המינהל יוכל מוסד הציבור לשנות עד 15% מהאמור בתכנית העבודה; שינויים שנעשו במהלך השבועיים הראשונים להפעלת התכנית בבית ספר לא ייכללו במניין זה ולא יצריכו אישור כאמור;

(13) מוסד הציבור הגיש בסוף שנת הפעילות הקודמת נתונים הנוגעים להערכת הפעילות ככל שנתמכה על ידי המשרד, בהתאם להנחיות המשרד;

(14) מוסד הציבור הסכים בכתב כי למשרד תהיה זכות לעשות כל שימוש המקדם את מטרות התמיכה לפי מבחנים אלה בכל תוצרי הפעילות הנתמכת;

(15) המוסד הצהיר כי לכלל התלמידים בעלי המוגבלות הלומדים בכיתות המשתתפות בתכנית, ניתנת אפשרות להשתתף בהתנדבות בהתאם ליכולתם וכישוריהם.

(ב)  לתמיכה שמטרתה כאמור בסעיף 2(ב) זכאי מוסד ציבור שמתקיימים בו כל תנאי הסף האלה:

(1)  מוסד הציבור אינו מוסד חינוך כהגדרתו בחוק לימוד חובה, התש"ט-1949[5], ואינו מפעיל בית ספר;

(2)  מוסד הציבור עומד בתנאים לקבלת תמיכה על פי כל דין ונוהל, ובשנה שקדמה לשנה שבעדה מבוקשת התמיכה לראשונה, הפעיל פעילות קיץ וחופשות שבמסגרתה השתתפו 250 תלמידים לפחות, בגילאי כיתות ט' עד י"ב;

(3)  למוסד הציבור ניסיון ממשי של שנתיים לפחות בקיום הפעילות והנושאים כאמור בסעיף 3(ט);

(4)  מוסד הציבור מפעיל, בשנה שבעדה מבוקשת התמיכה, פעילות קיץ וחופשות שבמסגרתה משתתפים 250 תלמידים לפחות, המגיעים משני מחוזות לפחות של המשרד;

(5)  כל פעילות התנדבותית של תלמידי כיתות ט' עד י"ב שבעדה מבוקשת תמיכה מתקיימת בהיקף של יומיים לפחות, שמונה שעות לפחות בכל יום, ברצף או במצטבר, לקבוצה שלא תפחת מחמישה תלמידים לפחות;

(6)  מוסד הציבור ידאג לקיומו של מערך השמה בעבור התלמידים המתנדבים וכן יבחן מדי שנה את שביעות רצון המתנדבים ממקומות ההתנדבות ומתוכנה של הפעילות המוצעת ויעביר דוח על הממצאים למשרד;

(7)  מוסד הציבור יבטח את התלמידים המתנדבים ואת אנשי הצוות מטעמו המשתתפים בפעילות בביטוח צד ג' וביטוח תאונות אישיות;

(8)  מוסד הציבור יצהיר כי לכלל התלמידים בעלי המוגבלות המבקשים להתנדב ניתנת האפשרות לעשות כן, והכול בהתאם ליכולתם ולכישוריהם;

(9)  מוסד הציבור ימנה רכז חינוכי אחד לפחות לכל 600 תלמידים מתנדבים ובמקרה שמפעיל פחות מ־600 תלמידים – רכז חינוכי אחד בלבד, שהוא בעל ניסיון חינוכי של שנתיים לפחות, בוגר שירות צבאי או שירות לאומי או שירות אזרחי, ואשר עבר טרם כניסתו לתפקיד תכנית הכשרה של המשרד או תכנית אחרת שאישר המשרד מראש בהיקף של 28 שעות לפחות;

(10) מוסד הציבור יעסיק מוקדנים שיאיישו מוקד טלפוני שיפעל 5 שעות לפחות בכל יום לפי מפתח של מוקדן אחד לכל 500 תלמידים מתנדבים ולא פחות ממוקדם אחד, או לחלופין יקיים מוקד אינטרנטי שבו יתקבלו פניות תלמידים כאמור ויינתן מענה שיבוץ מתאים;

(11) מוסד הציבור יגיש לאישור המשרד תכנית פעילות מפורטת, הכוללת את אתרי ההתנדבות ותחומם;

(12) מוסד הציבור יגיש דוח פעילות מסכם, בפורמט שיידרש על ידי המשרד, עד יום 1 באוקטובר בכל שנת תקציב.

(ג) מוסד ציבור שמומן בעבור מתנדביו בדרך אחרת, באמצעות המשרד או משרד ממשלתי אחר, לא ייתמך על פי מבחנים אלה.

6.  אמות מידה לתמיכה ואופן חישוב חלוקתה

(תיקון: י"פ 6882, עמ' 8208; י"פ 7272, עמ' 7226).

(א) בשלב הראשון, הפעילות והנושאים הנתמכים שבעבורן מבקש תמיכה מוסד שעמד בתנאי הסף, ינוקדו בהתאם לאמות המידה המפורטות להלן; בשלב הבא, יחושב הניקוד בכל אמת מידה בהתאם לחלק היחסי שנקבע לאותה אמת מידה באחוזים; בשלב האחרון, יחולק התקציב המיועד לתמיכה לפי מבחנים אלה בין כלל מוסדות הציבור המבקשים תמיכה באופן יחסי לניקוד שקיבלו באופן מצטבר בכלל אמות המידה האמורות להלן:

(1)  50% מסכום התקנה התקציבית יינתן בעבור פעילות של פיתוח חומרי למידה וחומרים נלווים שאישר מראש המינהל, כמפורט להלן:

(א) לצורך חישוב חלוקת התמיכה לפי אמת מידה זו, ינוקדו חומרי הלמידה והחומרים הנלווים שהוציא מוסד הציבור בשנה שקדמה לשנת התקציב שבעבורה מתבקשת התמיכה; כל חומר כאמור יוכל לצבור עד 10 נקודות, כמפורט להלן:

(1)  התייחסות למכלול היבטי הנושא הנלמד (עד 2 נקודות) –

(א) התייחסות מלאה – 2 נקודות;

(ב)  התייחסות חלקית – 1 נקודה;

(2)  התאמת חומרי הלמידה לפעילות ההתנדבותית (עד 3 נקודות) –

(א) התאמה מלאה – 3 נקודות;

(ב)  התאמה חלקית – 2 נקודות;

(3)  עומק ניתוח החומר (עד 2 נקודות) –

(א) ניתוח מלא – 2 נקודות;

(ב)  ניתוח חלקי – 1 נקודה;

(4)  התאמת החומר לאוכלוסיית היעד (עד נקודות) –

(א) התאמה מלאה – 3 נקודות;

(ב)  התאמה חלקית – 2 נקודות;

(ב)  לצורך חישוב חלוקת התמיכה לפי אמת מידה זו, ניקודו הסופי של מוסד הציבור באמת מידה זו יהיה ממוצע הניקוד שקיבל בכל החומרים שנוקדו לפי פסקת משנה (א); מוסד יצבור נקודות לפי חומרי הלימוד והחומרים הנלווים שהגיש;

(ג) תקציב התמיכה לפי פסקה זו יחולק למוסד באופן יחסי לכלל מוסדות הציבור שנוקדו לפי אמת מידה זו; בכל מקרה לא תעלה התמיכה לפי פסקה זו על 90% מעלות הפעילות הנתמכת.

(1א) 5% מסכום התקנה התקציבית יינתנו בעד השתתפות בעלות השתלמויות להכנה ולהכשרת הרכזים החינוכיים; לעניין זה, "השתלמות" – לא פחות מ־8 מפגשים, אשר אורך כל מפגש הוא 5 שעות לפחות, והוא מתקיים בעבור 18 רכזים חינוכיים לפחות; לגבי מוסד שמספר הרכזים בו נמוך מ־18, לא פחות מ־6 רכזים; חלוקת התקציב בפסקה זו תיעשה בהתאם למספר היחסי של מפגשי השתלמות שאושר לכל מוסד ציבור ביחס למספר הכולל של ההשתלמויות המאושרות לכלל מוסדות הציבור;

(1ב) 10% מסכום התקנה התקציבית יינתנו בעד סמינרים, הרצאות ופעולות העשרה לתלמידים מתנדבים, בהיקף של שני ימי הדרכה לפחות בשנה לכל מתנדב, אשר משכו של כל יום 8 שעות לפחות; חלוקת התקציב בפסקה זו תיעשה בהתאם למספר היחסי של ימי הדרכה שאושרו לכל מוסד ציבור ביחס למספר הכולל של ימי הדרכה המאושרים לכלל מוסדות הציבור;

(1ג) 5% מסכום התקנה התקציבית יינתן בעד פעילות בחופשת הקיץ ובחופשות החגים. חלוקת התקציב בפסקה זו תיעשה בהתאם למספר היחסי של שעות ההתנדבות של התלמידים המתנדבים שאושרו לכל מוסד ציבור ביחס למספר הכולל של שעות ההתנדבות של התלמידים המתנדבים בכלל מוסדות הציבור;

(2)  30% מסכום התקנה התקציבית יינתן בעבור השתתפות בשכר הרכזים החינוכיים כולל הוצאות בתפקיד; בעבור הוצאות בתפקיד תוענק תמיכה שלא תעלה בשיעורה על 40% מכלל התמיכה לפי רכיב זה; חישוב התמיכה ייעשה בהתאם להיקף משרות הרכזים החינוכיים שמעסיק כל מוסד ביחס לכלל המשרות הנתמכות לפי מבחנים אלה; בכל מקרה לא תעלה התמיכה לפי פסקה זו על 90% מעלות הפעילות הנתמכת;

(3)  45% מסכום התקנה התקציבית יינתן בעבור השתתפות בהוצאות הסעת התלמידים למקומות ההתנדבות והחזרתם, שאישר המינהל –

(א) לצורך חישוב חלוקת התמיכה באמת מידה זו ינוקד כל רכב הסעה בכל נסיעה, כמפורט להלן:

(1)  בעבור נסיעה שבה האוטובוס צמוד למתנדבים במשך 3 שעות או פחות, כולל הנסיעה אל מקום ההתנדבות וממנו – 1 נקודה;

(2)  בעבור נסיעה שבה האוטובוס צמוד למתנדבים בין 3 ל־5 שעות, כולל הנסיעה אל מקום ההתנדבות וממנו – 2 נקודות;

(3)  בעבור נסיעה שבה האוטובוס צמוד למתנדבים במשך 5 שעות לפחות, כולל הנסיעה אל מקום ההתנדבות וממנו – 3 נקודות;

(4)  על אף האמור בפסקאות משנה (1) עד (3), בעבור נסיעה כאמור בפסקאות המשנה האמורות, שבה צמוד למתנדבים –

(א) אוטובוס זעיר, תינתן מחצית הניקוד הניתן בעבור אוטובוס לפי פסקאות המשנה האמורות;

(ב)  רכב ממוגן ירי, לפי הנחיות המשרד ב"חוזר מנכ"ל - הסעות תלמידים", יוכפל הניקוד הניתן בעבור אוטובוס לפי פסקאות המשנה האמורות, במקדם של 1.5.

בפסקה זו –

"נסיעה" – הסעה של מתנדבים למקומות התנדבות;

"אוטובוס" – אוטובוס ציבורי, כהגדרתו בתקנות התעבורה, התשכ"א-1961[6] (להלן - תקנות התעבורה), המתאים להסעת 50 נוסעים בישיבה;

"אוטובוס זעיר" – כהגדרתו בתקנות התעבורה, המתאים להסעת 15 נוסעים בישיבה.

(ב)  תקציב התמיכה לפי פסקה זו יחולק באופן יחסי בין מוסדות הציבור שנוקדו לפי אמת מידה זו; בכל מקרה לא תעלה התמיכה לפי פסקה זו על 75% מעלות הפעילות הנתמכת.

(ב)  במקרה שייוותר עודף כספי בלתי מנוצל באחת מאמות המידה שבסעיף קטן (א) הוא יועבר לשאר אמות המידה על פי היחס שנקבע ביניהם; בכל מקרה, תמיכת המשרד לא תעלה על 90% מעלות הפעילות הנתמכת לפי מבחנים אלה.

(ג) בעבור פעילות המועברת בידי מתנדבי שירות לאומי ייערך איגום שווי התמיכה של המשרד בשני האלמנטים: הפעלת המתנדב והפעילות המבוצעת לפי מבחנים אלה; התמיכה לפי מבחנים אלה תינתן לאחר תחשיב שיכלול איגום כספי זה, ויביא בחשבון תמיכה שכבר ניתנה למוסד הציבור בדרך של מימון הפעלת מתנדבי השירות הלאומי; שווי התמיכה בעבור מתנדבי השירות הלאומי יחושב על פי העלות של הפעלת המתנדב לחודשים ספטמבר עד יוני המשולמת על ידי האגף לשירות לאומי במשרד.

7.  תחילה

תחילתם של מבחנים אלה ביום ט"ו בטבת התש"ע (1 בינואר 2010).

8.  הוראת שעה

(תיקון: י"פ 9289, עמ' 2071).

(א) בשנים 2020 ו־2021 –

(1)  נוסף על תמיכה בעד פעילותו של מוקד הפעילות כאמור בסעיפים 2(ב) ו־3(ט) למבחנים אלה, תיתמך גם פעילותו של המוקד בתקופה שבה הוגבלו הלימודים במוסדות החינוך לפי חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף-2020[7] (להלן – חוק סמכויות מיוחדות), וכל דין מכוחו או לפי צו בריאות העם (נגיף הקורונה החדש) (הגבלת פעילות מוסדות חינוך) (הוראת שעה), התש"ף-2020[8], או כל דין שיבוא במקום חיקוקים אלה, לפי העניין;

(2)  התמיכה תינתן בעד פעילות העומדת בהוראות מבחנים אלה, בהקפדה על ההנחיות לפי חוק סמכויות מיוחדות וכל דין מכוחו או לפי סעיפים 20(1)(ב) ו־(ג) לפקודת בריאות העם, 1940[9], וכל דין מכוחו או לפי כל דין שיבוא במקום חיקוקים אלה, לפי העניין;

(3)  בסעיף 2(א) למבחנים העיקריים, במקום "כיתות י'" יבוא "כיתות ט'";

(4)  בסעיף 4(א) למבחנים העיקריים, במקום "כיתות י'" יבוא "כיתות ט'";

(5)  בסעיף 5(א)(6) למבחנים העיקריים, במקום "כיתות י'" יבוא "כיתות ט'"

(6)  בסעיף 6(א) למבחנים העיקריים –

(א) במקום פסקה (1) יבוא:

"(1) 10% מסכום התקנה התקציבית יינתן בעד השתתפות בשכר מפתח ומפיק של תכניות למידה בהיקף של 25% משרה על כל משרה של רכז שאושרה לפי מבחנים אלה; חישוב סך כל התמיכה יהיה בהתאם להיקף משרות המפתחים והמפיקים של תכניות הלמידה שמעסיק כל מוסד, ביחס לכל המשרות הנתמכות לפי מבחנים אלה; לתמיכה בעד אמת מידה זו ניתן להציג חשבוניות של מפתח תכניות עצמאי (פרילנסר);";

(ב)  בפסקה (1ג), במקום "5%" יבוא "10%";

(ג) בפסקה (2), במקום "30%" יבוא "35%";

(ד)  בפסקה (3), במקום "45%" יבוא "30%".

(ב)    בתקופה שמיום כ"ב בתשרי התשפ"ד (7 באוקטובר 2023) ועד לסיומה של שעת החירום, יקראו את סעיף 6(א)(3)(ב) כאילו במקום "75%" נאמר "90%".

בסעיף זה, "שעת חירום" – התקופה שהחל ממועד תחילת תוקפה של ההכרזה על מצב מיוחד בעורף לפי חוק ההתגוננות האזרחית, התשי"א-1951[10], מיום כ"ב בתשרי התשפ"ד (7 באוקטובר 2023) ועד תום שלושה שבועות ממועד סיום תוקפה של ההכרזה.

 

י"א באייר התש"ע (25 באפריל 2010)

(חמ 3-1888)

גדעון סער
שר החינוך

ט"ו באב התשע"ד (11 באוגוסט 2014)

(חמ 3-1888)

(803-35-2013-000043)

שי פירון
שר החינוך

ט' באייר התשע"ו (17 במאי 2016)

(חמ 3-1888)

(803-35-2016-000043)

נפתלי בנט
שר החינוך

כ"א בכסלו התשפ"א (7 בדצמבר 2020)

(803-35-2020-000105)

יואב גלנט
שר החינוך

 

_______________( ___)

(_______________)

יואב קיש
שר החינוך

 



[1] מבחן התמיכה פורסם בי"פ 6085, כ"ט באייר התש"ע (13.5.2010), עמ' 2896; תיקון למבחן פורסם בי"פ 6882, כ"ג באלול התשע"ד (18.9.2014), עמ' 8207; תיקון למבחן התמיכה פורסם בי"פ 7272, י"ז באייר התשע"ו (25.5.2016), עמ' 7226; תיקון למבחן פורסם בי"פ 9289, כ"ז בכסלו התשפ"א (13.12.2020), עמ' 2071.

[2] ס"ח התשמ"ה, עמ' 60; התשנ"ב, עמ' 34.

[3] י"פ התשנ"ב, עמ' 2569.

[4] ס"ח התש"ט, עמ' 287; התשס"ח, עמ' 2173.

[5] ס"ח התש"ט, עמ' 187; התשע"ד, עמ' 116.

[6] ק"ת התשכ"א, עמ' 1425.

[7] ס"ח התש"ף, עמ' 266.

[8] ק"ת התש"ף, עמ' 738.

[9] ע"ר 1940, תוס' 1, עמ' (ע) 191 (א) 239.

[10] ס"ח התשי"א, עמ' 78.