תקנות התעבורה (הוראת שעה), התשפ"ד-2023
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיף 70(22א) לפקודת התעבורה[1] ( להלן – פקודת התעבורה) אני מתקינה תקנות אלה: |
|
הוראת שעה |
1. |
בתקופת תוקפן של תקנות אלה, יראו כאילו בתקנה 168(א) לתקנות התעבורה, התשכ"א-1961[2] (להלן – תקנות התעבורה), לעניין הנוהג באוטובוס ציבורי בקווי שירות או שניתן עליו רישיון הסעה מיוחדת, או ברכב מסחרי שמשקלו הכולל המותר עולה על 6,000 ק"ג - |
|
|
|
(1) בפסקה (1), במקום "מנוחה שמחוץ לעבודה", בא "אחרי הפסקה מנהיגה בפועל"; |
|
|
|
(2) בפסקה (2), במקום "מ-12 שעות "בא "מ- 18 שעות" ובמקום "מ-68 שעות" בא "מ-100 שעות"; |
|
|
|
(3) בפסקה (5), במקום "8 ימים" בא "10 ימים" ובמקום "לא יפחת מ-52" בא "לא יפחת מ-50". |
|
|
|
לעניין זה, "הסעה מיוחדת" – כהגדרתה בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (הסעת סיור, הסעה מיוחדת והשכרת רכב), התשמ"ה-1985[3]. |
|
תוקף |
2. |
תוקפן של תקנות אלה עד תום תוקפה של ההכרזה על מצב מיוחד בעורף[4] או עד יום ז' בחשוון התשפ"ד (22 באוקטובר 2023), המוקדם מביניהם. |
___ ב________ התשפ"ד (___ באוקטובר 2023)
(חמ 83-3-ת1)
__________________
מירי רגב
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים
דברי הסבר
ביום כ"ב בתשרי התשפ"ד (7 באוקטובר 2023), הוכרז על מצב מיוחד בעורף בהתאם לסעיף 9ג לחוק ההתגוננות האזרחית, התשי"א-1951.
לצד המחסור החמור שקיים גם בזמן שגרה בנהגי אוטובוסים והובלות למילוי הצרכים השוטפים במשק, גויסו נהגים רבים לשירות מילואים או למילוי צרכי כוחות הביטחון, ונוצר מחסור חמור בנהגים.
לאור האמור, נחוץ להרחיב את שעות הפעילות המותרות של נהגים האמורים שלא גויסו כדי לספק את הצרכים הביטחוניים, את צרכי החירום ואת הפעילות השוטפת במשק.
על רקע צרכים דחופים אלה, מוצעת הוראת שעה זו למשך תקופת ההכרזה על מצב מיוחד בעורף שתתיר לנהגים כאמור לנהוג, גם מקום ששעות המנוחה שבהן לא ביצעו עבודת נהיגה בפועל לא היו מחוץ למקום העבודה, וכן צמצום פרק הזמן שמחייב מנוחה רצופה של 25 שעות רצופות והארכת פרקי זמן הנהיגה בתקופות שנקובות בסעיף 168(א)(2).