מבחנים לתמיכה של משרד החינוך בפעולות חינוך במוזאונים[1]

לפי חוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985

בהתאם לסעיף 3א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985[2], ובהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, מתפרסמים בזה מבחנים לחלוקת כספי התמיכות של משרד החינוך (להלן – המשרד) למוסדות ציבור:

תקנה תקציבית: 26-05-56

א. (תיקון: י"פ 5335, עמ' 188).

הגופים הנתמכים: מוסדות ציבור שעיסוקם העיקרי היסטוריה ומורשת, תולדות היישוב וחינוך מדעי טכנולוגי (להלן – מוסדות הציבור), שהם מוזאונים מוכרים על פי חוק המוזאונים, התשמ"ג-1983[3] (להלן – החוק) או הנמצאים בתהליכי הכרה כמוזאונים, על פי כללים שהתקינה מועצת המוזאונים (להלן – המועצה) לפי החוק (להלן – כללי המוזאונים) להכרה.

לא תינתן תמיכה למוזאונים המקבלים תקציב מאוצר המדינה על פי חוק שאינה תמיכה לפי סעיף 3א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985, או המוכרים במוסר חינוכי על ידי משרד החינוך.

מטרת התמיכה: התמיכה מיועדת לקידום תכניות חינוכיות, להגברה, העמקה והרחבה של פעילויות לימודיות במוזאונים בנושאי היסטוריה ומורשת, תולדות היישוב והחינוך המדעי טכנולוגי באוכלוסיות הקשורות למערכת החינוך; מגמת התמיכה היא לחזק את הקשר ולהגביר את המעורבות של מוזאונים עם מערכת החינוך הפורמלית, תוך יצירת שילוב של תהליך חינוכי-קוגניטיבי וחווייתי-אפקטיבי, והפיכתו למהות חינוכית שלמה. המשרד מבקש לקדם באופן מיוחד פעילות חינוכית במוזיאונים שהוכרו וסווגו על ידי מועצות המוזיאונים כמוזיאונים למדע וטכנולוגיה, מתוך הכרה בחשיבות הלאומית של החינוך המדעי והטכנולוגיה במאה ה־21, וכדי להכשיר את הדור הצעיר ולממש את הפוטנציאל המדעי־הטכנולוגי הגלום בו.

ב.  סוגי הפעילויות והנושאים הנתמכים:

1.  הדרכה במוזאון, המשלבת פעילות לימודית עם שימוש במיתקני המוזאון, תצוגתו אמצעיו וציורו, בנושאים של הנחלת ההיסטוריה והמורשת, תולדות היישוב והחינוך המדעי והטכנולוגי. הפעילות הנתמכת כוללת פעולות לפני הביקור במוזאון, החל בפעילות שיווק ומכירה של הפעילות החינוכית לפי מבחנים אלה, ביקור מוקדם בכיתה ופעילות בכיתה לאחר הביקור במוזאון, הכנת מורים, הכנת תכניות לימודים וחומרי לימוד ופעילות היקפית אחרת לפעילות החינוכית.

2.  הדרכה וירטואלית לכיתה באמצעים דיגיטליים מקוונים, קיום הכנה לביקור למורים באמצעים דיגיטליים מקוונים, השתלמות למורים באמצעים דיגיטליים מקוונים, הדרכה המתקיימת במוסד חינוך, בידי אנשי המוזאון המגיעים למוסד החינוך, ובאמצעות ערכת הפעלה שהביאו עמם ובלבד שפעילויות אלו לא תעלנה על 50% מסך שעות ההדרכה כהגדרתן בסעיף ז וישמר תיעוד אודות פעילויות אלו;

לפעילות תחרותית המופעלת בידי מוסדות הציבור לא תינתן תמיכה מן התקנה התקציבית הנדונה.

ג.  אוכלוסיות היעד כפעילות הנתמכת:

1.  תלמידי מערבת החינוך כהגדרתם בחוק לימוד חובה, התש"ט-1949[4], במוסדות חינוך אלה: גני ילדים, בתי ספר יסודיים ועל יסודיים, לרבות מסגרות חינוך מיוחד, שילוב, שח"ר, וכן הורי תלמידים, במסגרת שמארגן מוסד החינוך.

2.  מורים במסגרת השתלמות למורים מוכרת על ידי משרד החינוך לגמול השתלמות, ובלבד, שהמורים משתתפים בתשלום בעד ההשתלמות, כמקובל במשרד החינוך.

ד.  מבחני סף למוסדות הציבור לקבלת תמיכה:

(תיקון: י"פ 5335, עמ' 188).

1.  מוסד הציבור הוא מוזאון מוכר על פי החוק או מוסד שועדת המשנה של המועצה אישרה כי הוא נמצא בהליכי הכרה על פי האמור בכללי מועצת המוזאונים להכרה.

2.  מוסד הציבור עומד בכללי המוזאונים להפעלת מערכת חינוך.

3.  מוסד הציבור עומד בתנאים לקבלת תמיכה על פי כל דין ונוהל.

4.  [5]מוסד הציבור מעביר 250 שעות הדרכה כהגדרתן להלן בשנה לפחות; תכניות ההדרכה שהוא מפעיל מאושרות בידי המינהל הפדגוגי במשרד החינוך נציגי המינהל הפדגוגי יבדקו כי התכנים, ברמה פדגוגית, תואמים את תכנית הלימודים הנהוגה במערכת החינוך, ומתאימים לאוסף ולמרחב התצוגה במוזאון.

5.  [6]למוסד הציבור הפונה לראשונה לקבלת תמיכה לפי מבחנים אלו ניסיון של שנתיים לפחות בהפעלת מערכת חינוך על פי כללי המוזאונים, בהיקף כמותי שאינו פחות מ־250 שעות הדרכה בשנה.

6.  רכז פעילויות החינוך במוסד הציבור, האמור בסעיף 4(א) לכללי המוזאונים להפעלת מערכת חינוך, יהיה בעל תואר ראשון לפחות, ובנוסף בעל ניסיון של שנתיים בהוראה או בהדרכה בפעילות מהסוג הנתמך.

7.  מוסד הציבור מפעיל מערכת הכשרה והשתלמות למדריכיו, בהיקף שלא יפחת מ־28 שעות בשנה, בתחום הפעילות החינוכית של המוסד. לפעילות כאמור בפסקה זו תיחשב גם פעילות באמצעים דיגיטליים מקוונים.

7א. מוסד הציבור מינה ועדת חינוך, שתמנה שלושה אנשי חינוך לפחות המייצגים את חתכי הגילאים השונים של התלמידים בשכבות השונות; ועדת החינוך תבחן את תכניות ההדרכה שבעבורן מתבקשת התמיכה, את זיקתן לתכנית הלימודים, את התאמתן לגילאי התלמידים המודרכים ולסביבת מוסד הציבור שבו מתקיימת ההדרכה.

8.  מינימום הכנסה לתלמיד: ההכנסה הממוצעת המזערית הנגבית בפועל מתלמיד בעד הפעילות החינוכית אינה נמוכה משליש ההכנסה הממוצעת האמורה לתלמיד של כל מוסדות הציבור מבקשי התמיכה.

סך כל הכנסות מוסד הציבור מתלמידים/בתי ספר יחולק בסך כל התלמידים שקיבלו הדרכה.

מוסד ציבור שהכנסתו הממוצעת לתלמיד נמוכה משליש ממוצע ההכנסה לתלמיד של כל המוזאונים, לא יקבל תמיכה.

9.  מקסימום ההכנסה משעת הדרכה: מוסד ציבור הגובה בעד שעת הדרכה 2 סטיות תקן מעל ממוצע הגביה של כל המוסדות מבקשי התמיכה, לא יקבל תמיכה.

ה.  עקרונות לחישוב התמיכה:

(תיקון: י"פ 5335, עמ' 188).

התמיכה מורכבת משני סוגי תשלומים:

(1)  כל מוסד ציבור שיעמוד במבחני הסף האמורים לעיל, ייתמך בשיעור של 8 פעמים עלות שעת הוראה שנתית, כמוגדר בסעיף ז5 להלן.

(2)  (בוטל).

(3)  יתרת התקציב בתקנה התקציבית תחולק לפי פרמטרים כמותיים, המודדים את התפוקה החינוכית, ומחיר שעת הדרכה, כפי שיפורט בסעיף ח3.

ו. עקרונות הנוהל:

(תיקון: י"פ 5335, עמ' 188; י"פ 5694, עמ' 3642).

(א) לבקשה לתמיכה יצורפו:

(1)  כל המסמכים הנדרשים להגשת בקשת תמיכה, בהתאם לכל דין ונוהל;

(2)  תכנית העבודה השנתית של מוסד הציבור בנושאי חינוך, תיאור תכניות ההדרכה בעבור תלמידים, בהתאם למתכונת אחידה לכלל המוזיאונים שיקבע המשרד, ותכלול נתונים שונים לרבות מטרת התכנית, תיאור קצר של התכנית, זיקת התכנית לתכנית הלימודים, פעולות חינוכיות המבוצעות לפני הביקור במוזיאון ולאחריו וסביבת התכנית ואלה יוגשו במדיה אלקטרונית;

(3)  אישור המועצה למוזאונים על היות מוסד הציבור מוזאון מוכר על פי חוק, או על היותו בתהליכי הכרה;

(4)  הצעת תקציב ודוחות כספיים שבהם ניתן לזהות את הפעילות הכספית של הפעילות הנתמכת.

(ב)  הנתונים הדרושים לקביעת התמיכה, יהיו חתומים בידי מנכ"ל מוסד הציבור.

(ג) מוסדות הציבור ייבדקו בידי ועדה באחריות המינהל הפדגוגי (להלן – הועדה), אשר תעבוד בתיאום עם מחלקת המוזאונים במשרד המדע התרבות והספורט; ועדה זו תביא את ממצאיה והמלצותיה לפני ועדת התמיכות.

(ד)  מוסד הציבור ימסור למשרד החינוך או לועדה כל נתון, מסמך או מידע שיידרש, במהלך השנה, הרלוונטי לבחינת בקשת התמיכה.

(ה) לבקשת התמיכה יצרף מוסד הציבור דוח מודרכים במסמך שיכלול פירוט של המודרכים בשנת הלימודים הקודמת לשנת התקציב שבה ניתנה התמיכה; הדוח ייערך לפי דרישת המשרד, ייחתם בידי מנהל המוסד ועותק נוסף מן הדוח יועבר למשרד במדיה מגנטית, ערוך כגליון עבודה אלקטרוני; הדוח ישמש לקביעת מסגרת התמיכה הראשונית, שתחושב על כלל התקציב, ולתשלום עד 80% מהתמיכה.

(ו) מוסד הציבור יגיש דוח מודרכים שיכלול פירוט של המודרכים בשנת הלימודים החופפת לשנת התקציב שבה ניתנה התמיכה, במתכונת האמורה בסעיף קטן (ה), עד ליום העשירי בחודש יולי של שנת התקציב שבה ניתנה התמיכה; בהתאם לדוח זה תתוקן מסגרת התמיכה הראשונית, יחושב הסכום הסופי לתמיכה ותשולם או תקוזז יתרת התמיכה.

ז.  הגדרות:

(תיקון: י"פ 5335, עמ' 188).

בסעיף ח' יפורטו נוסחאות חישוב לתמיכה על סמך ההגדרות שלהלן, המיוצגות בהן באותיות באנגלית במפורט להלן:

1.  "שעת הדרכה" – שעה אקדמית פרונטלית, באורך של 45 דקות לפחות, של הדרכה מכוונת, שנותן מדריך שהוסמך על ידי מוסד הציבור בפני קבוצת תלמידים, או בפני קבוצת מורים, או לחלופין הדרכת תלמיד לעבודת גמר כמפורט להלן. שעת הדרכה איננה כוללת הופעה של אמן, כגון: שחקן, מספר סיפורים וכו', אך היא כוללת הוראה מכוונת, פרונטלית של אמן. לשעת הדרכה תיחשב גם פעילות המועברת באמצעים דיגיטליים מקוונים, באופן שבו המודרכים משתתפים בפעילות בשידור חי בו־זמנית עם העברתה על ידי המדריך; הפעילות תשולב בסרטונים, סיורים וירטואליים, שימוש בצ'אט וכדומה, ובסופה יינתן משוב בכתב מאת כל אחד מהתלמידים, לגבי ההדרכה שבה השתתף;

סך כל שעות הדרכה המחושבות למוזאון יסומנו G.

2.  "תלמיד" – לתלמיד ייחשב כל אחד מאלה:

א. תלמיד אשר הגיע למוסד ציבור במסגרת קבוצת תלמידים, או במסגרת הכנת עבודת גמר כמפורט להלן. להוציא תלמידים אשר הדרכתם מתוקצבת או משולמת, כולה או חלקה, בדרך אחרת, בידי מוסדות המדינה או מכספי ציבור. כל תלמיד יימנה פעם אחת בלבד בשנת תקציב אלא אם כן ביקקר במוסד הציבור יותר מפעם אחת במסגרת תכנית מתמשכת; לענין זה, "תכנית מתמשכת" משמעה תכנית מובנית, המבוססת על תהליך חינוכי ממושך, שיתקיים במוסד הציבור במהלך הביקורים ובמוסד החינוך בתקופה שבין שני ביקורים עוקבים, ואשר תקיים זיקה חינוכית לתכנית הלימודים במוסד החינוך; התכנית המתמשכת תאושר מראש בועדת החינוך של הציבור ובידי הרפרנט המקצועי המתאים במינהל הפדגוגי. למען הסר ספק, לא יבואו במנין תלמידים המשתתפים בחוגים/סדנאות שלא במסגרת כיתת בית ספר, ואין להביא במנין את התלמידים לפי מספר הפגישות שהתקיימו במוזאון במסגרת כיתתית; לענין סעיף קטן זה, "קבוצת תלמידים" –

(1)  בהדרכת תלמידי גנים ובתי ספר יסודיים ותיכוניים מן החינוך הרגיל – כיתת תלמידים שלמה או כיתת תלמידים שהתפצלה עם ההגעה למוסד הציבור, כשהגיעה באופן יזום במסגרת בית הספר, והיא מונה 15 משתתפים לפחות;

(2)  בתכניות לאוכלוסיות מיוחדות (חינוך מיוחד) – קבוצת תלמידים, המאורגנת ומובאת באופן יזום על ידי המוסד החינוכי, והיא מונה 6 משתתפים לפחות.

ב.  תלמיד אשר השתתף בפעילות המועברת באמצעים דיגיטליים מקוונים, בשידור חי ובו־זמנית עם העברתה; הפעילות תועבר לקבוצה המונה 15 תלמידים לפחות במסגרות החינוך הרגיל, ובחינוך המיוחד לקבוצה המונה 6 תלמידים לפחות;

ג.  תלמיד בחינוך הרגיל אשר השתתף בהדרכה המתקיימת במוסד חינוך, בידי מי מטעם המוזאון המגיע למוסד החינוך ובאמצעות ערכת הפעלה מטעם המוזאון; לעניין פעילות זו, ניתן לפצל כיתה אחת בחינוך הרגיל לקבוצות המונות 15 משתתפים לפחות כל אחת, ובחינוך המיוחד – 6 משתתפים לפחות;

סך כל שעות ההדרכה לקבוצות תלמידים במוזאון יסומן A.

3.  "מורה" – מורה הלומד בהשתלמות המוכרת לגמול השתלמות למורים. סך כל שעות ההשתלמות של המורים יסומן C. כל שעתיים של השתלמות למורים יחושבו כשעה אחת.

4.  "עבודות גמר לבגרות" – עבודת גמר של תלמיד בבית ספר תיכון, המוכרת על ידי משרד החינוך כעבודת גמר במסגרת המטלות המזכות בתעודת בגרות, אשר ההצעה לה אושרה בידי המפקח על עבודות הגמר במשרד החינוך, ואשר הוגשה להערכה; כל תלמיד הנעזר במוסד ציבור לכתיבת עבודת גמר כאמור, יזכה את מוסד הציבור בשתי שעות הדרכה חודשיות החל לשנה שמיום 1 בינואר עד יום 31 בדצמבר, ובלבד שמוסד הציבור יפעיל רכז לטיפול בתלמידים מכיני עבודות גמר, ויגיש רשימה מסודרת של התלמידים הנעזרים בו. סך כל שעות ההדרכה לכל התלמידים המונחים לכתיבת עבודות גמר יסומן E.

5.  "שעת הוראה שנתית" – עלות מלאה של שעת הוראה שנתית בחינוך היסודי הרגיל של מורה שאינו עובד המדינה, לרבות הפרשות סוציאליות וחלקו של המעביד בקרן ההשתלמות, כפי ששיעורה מופיע בהצעת התקציב של משרד החינוך לכל שנת כספים בהתאמה.

 

ח. אופן חישוב התמיכה:

(תיקון: י"פ 5335, עמ' 188).

1.  הסכום הבסיסי

סך כל מוסדות הציבור העומדים בתנאי הסף יסוכם ויסומן N, ויחולקו לכל אחד מהם 8 שעות הוראה שנתיות.

2.  (בוטל).

3.  יתרת התקציב תחולק לפי חישוב הפרמטרים הכמותיים, בעבור כל מוסדות הציבור N. הפרמטרים הכמותיים יחושבו לתקופה של שנת כספים או חלק ממנה (להלן – תקופה):

א. שעות הדרכה –

(1)  יסוכם סך כל שעות ההדרכה שקיבלו התלמידים והמורים בממוצע לתקופה, בכל מוסד ציבור לפי הנוסחה

(1א) כל שעת הדרכה במוזיאון למדע וטכנולוגיה תוכפל במקדם 1.4.

(2)  יסוכמו סך כל שעות ההדרכה של כל מוסדות הציבור שיסומנו H.

(3)  יחושב החלק היחסי של שעות ההדרכה לכל מוסד ציבור (אחוז שעות ההדרכה של מוסד ציבור מסך שעות הדרכה של כל מוסדות הציבור) והוא יסומן Ki.

  ב.  תלמידים שביקרו במוסד הציבור

(1)  התלמידים שביקרו במוסד ציבור ייספרו. תלמיד שהדרכה שלו משולמת על ידי משרד החינוך בדרך כלשהי לא יבוא במנין.

(1א) מספר התלמידים במוזיאון למדע וטכנולוגיה יוכפל במקדם 1.4.

(2)  יסוכם סך כל התלמידים שביקרו התקופה בכל מוסדות הציבור N.

(3)  יחושב החלק היחסי של תלמידים לכל מוסד ציבור מכל התלמידים שביקרו בתקופה בכל מוסדות הציבור ויסומן V.

  ג.  גורם כופל – מחיר יחסי של שעת הדרכה לתלמידים במוזאון

(1)  יסוכמו סך ההכנסות לתקופה מבתי ספר או תלמידים; לענין זה, "הכנסה" – משמעה כל הכנסה מתלמידים ומבתי ספר בגין דמי כניסה או בגין הדרכה, לרבות הכנסות שנעשו באמצעות תאגידים אחרים או הקדשות, זכיינים וצדדים הקשורים למוסד הציבור בהסכם או בדרך אחרת, בגין דמי הכניסה וההדרכה. לא יבואו בחישוב זה הכנסות מתלמידים ומבתי ספר בגין מכירת ספרים, העתקי מוצגים, מכירה במזנון וכיוצא באלה.

(2)  יחושב הממוצע המשוקלל של מחיר שעת הדרכה (A בלבד) לכל מוסדות הציבור N ויסומן J.

(3)  יחושב גבול הבקרה התחתון של מחיר שעת ההדרכה כדלקמן:

תחושב סטיית התקן הממוצע של מחיר שעת הדרכה, ותסומן STD.

גבול הבקרה התחתון שיסומן F, יחושב כממוצע המשוקלל של מחיר שעת הדרכה, פחות המנה המתקבלת מחילוק 3 סטיות תקן ממוצע בשורש ריבועי של מספר מוסדות הציבור, לפי הנוסחה כדלקמן:

מוסד ציבור שמחיר שעת הדרכה ממוצעת שלו נמוך מגבול הבקרה התחתון, יחושב מחיר שעת ההדרכה שלו כמחיר שעה של גבול הבקרה התחתון.

(4)  יחושב המכפיל של מוסד הציבור כדלקמן:

המכפיל יחושב כמנה המתקבלת מחילוק הממוצע המשוקלל של מחיר שעת הדרכה של כל מוסדות הציבור N, במחיר שעת הדרכה ממוצעת של כל מוסד ציבור;

  ד.  סיכום התמיכה על פי הפרמטרים הכמותיים

יסוכם ממוצע של החלק היחסי של מוסד ציבור במספר שעות ההדרכה (K) ושל החלק היחסי (V) של מוסד ציבור במספר התלמידים. תוצאת סיכום הממוצע האמור לגבי כל מוסד ציבור תוכפל במכפיל, ויתקבל אחוז התמיכה הראשוני.

ה. כל אחוזי התמיכה הראשוניים של כל מוסדות הציבור יסוכמו, ויתקבל מקדם תיקון; אחוז התמיכה הראשוני של כל מוסד ציבור יחולק במקדם התיקון ויתקבל אחוז התמיכה במוזאון על פי הפרמטרים הכמותיים.

ט. תחילה

תחילת מבחנים אלה ביום ח' בשבט התשס"א (1 בינואר 2001).

י.  הוראת מעבר

מוסד ציבור אשר הפער בין התמיכה שיקבל לפי מבחנים אלה בשנת הכספים 2001 ובין הקצבה שנתן לו המינהל הפדגוגי במשרד החינוך לפי בסיס ההקצבה בשנת 2000, יעלה על שליש, יקבל תוספת לתמיכה בשנת 2001 בשווי של מחצית משיעור הפער שנוצר בערך נומינלי.

לאחר חישוב התוספת למוסדות הזכאים לתוספת, יתוקן חישוב שיעור התמיכה של כלל מוסדות הציבור הנתמכים בהתאם.

 

יא. הוראת שעהלתשומת לב הגופים – תוקפה של הוראת שעה זו פג ביום 31.12.22 והיא אינה בתוקף

(תיקון:  י"פ 10114, עמ' 2669.)

בשנים 2020 ו־2021 ו-2022–

(1)  יראו כפעילויות נתמכות לפי סעיף ב' למבחנים העיקריים גם את הפעילויות המנויות להלן, ובלבד שהן מתאימות לתכנית החינוכית שאושרה למוזאון ועומדות בזיקה לתכניות הלימודים של המשרד:

(א) הדרכה וירטואלית לכיתה באמצעים דיגיטליים מקוונים;

(ב)  קיום הכנה לביקור למורים, באמצעים דיגיטליים מקוונים;

(ג) השתלמות למורים באמצעים דיגיטליים מקוונים;

(ד)  הדרכה המתקיימת במוסד חינוך, בידי אנשי המוזאון המגיעים למוסד החינוך, ובאמצעות ערכת הפעלה שהביאו עמם;

(2)  התמיכה תינתן בעד פעילות העומדת בהוראות מבחנים אלה, בהקפדה על ההנחיות לפי חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה), התש"ף-2020[7] (להלן – חוק סמכויות מיוחדות), וכל דין מכוחו או לפי סעיפים 20(1)(ב) ו־(ג) לפקודת בריאות העם, 1940[8] (להלן – פקודת בריאות העם), וכל דין מכוחו או לפי כל דין שיבוא במקום חיקוקים אלה, לפי העניין;

(3)  בסעיף ד' –

(א) בסעיף קטן (4), במקום "500" יבוא "150";

(ב)  בסעיף קטן (5), במקום "250" יבוא "150";

(ג) בסעיף קטן (7), בסופו יבוא "לפעילות כאמור בפסקה זו תיחשב גם פעילות באמצעים דיגיטליים מקוונים;

(4)  בסעיף ז' –

(א) נוסף על האמור בפסקה (1), לשעת הדרכה תיחשב גם פעילות המועברת באמצעים דיגיטליים מקוונים, באופן שבו המודרכים משתתפים בפעילות בשידור חי בו־זמנית עם העברתה על ידי המדריך; הפעילות תשולב בסרטונים, סיורים וירטואליים, שימוש בצ'אט וכדומה, ובסופה יינתן משוב בכתב מאת כל אחד מהתלמידים, לגבי ההדרכה שבה השתתף; לעניין פעילות כאמור, שעת הדרכה כאמור באורך של 45 דקות תיחשב שעת הדרכה כמשמעה במבחנים העיקריים;

(ב)  נוסף על האמור בפסקה (2), לתלמיד ייחשב גם אחד מאלה:

(1)  תלמיד אשר השתתף בפעילות המועברת באמצעים דיגיטליים מקוונים, בשידור חי ובו־זמנית עם העברתה; הפעילות תועבר לקבוצה המונה 15 תלמידים לפחות במסגרות החינוך הרגיל, ובחינוך המיוחד לקבוצה המונה 6 תלמידים לפחות; למען הסר ספק, ההוראות האמורות בדבר מספר משתתפים בכיתה או בקבוצה יהיו בכפוף להנחיות לפי חוק סמכויות מיוחדות וכל דין מכוחו או לפי סעיפים 20(1)(ב) ו־(ג) לפקודת בריאות העם וכל דין מכוחו או לפי כל דין שיבוא במקום חיקוקים אלה, לפי העניין;

(2)  תלמיד בחינוך הרגיל אשר השתתף בהדרכה המתקיימת במוסד חינוך, בידי מי מטעם המוזאון המגיע למוסד החינוך ובאמצעות ערכת הפעלה מטעם המוזאון; לעניין פעילות זו, ניתן לפצל כיתה אחת בחינוך הרגיל לקבוצות המונות 15 משתתפים לפחות כל אחת, ובחינוך המיוחד – 6 משתתפים לפחות, הכול בכפוף להנחיות לפי חוק סמכויות מיוחדות וכל דין מכוחו או לפי סעיפים 20(1)(ב) ו־(ג) לפקודת בריאות העם וכל דין מכוחו או לפי כל דין שיבוא במקום חיקוקים אלה, לפי העניין.

ט"ו באלול התשס"א (3 בספטמבר 2001)
(חמ 3-1888)

לימור לבנת
שרת החינוך

ח' בתשרי התשס"ה (23 בספטמבר 2004)
(חמ 3-1888)

לימור לבנת
שרת החינוך התרבות והספורט

ט"ז בתמוז התשס"ז (2 ביולי 2007)
(חמ 3-1888)

יולי תמיר
שרת החינוך

כ"א בכסלו התשפ"א (7 בדצמבר 2020)
(803-35-2020-000104)

יואב גלנט
שר החינוך

כ"ב בטבת התשפ"ב (26 בדצמבר 2021)
(803-35-2021-000180)

יפעת שאשא ביטון
שרת החינוך

 



[1] מבחן התמיכה פורסם בי"פ 5020, י"ג בתשרי התשס"ב (30.9.2001), עמ' 2; תיקון למבחן פורסם בי"פ 5335, כ"ט בתשרי התשס"ה (14.10.2004), עמ' 188; תיקון למבחן פורסם בי"פ 5694, ח' באב התשס"ז (23.7.2007), עמ' 3642; תיקון למבחן פורסם בי"פ 9289, כ"ז בכסלו התשפ"א (13.12.2020), עמ' 2070.

[2] ס"ח התשמ"ה, עמ' 60; התשנ"ב, עמ' 34.

[3] ס"ח התשמ"ג, עמ' 113.

[4] ס"ח התש"ט, עמ' 287.

[5] לפי סעיף יא, בשנים 2020 ו־2021, בסעיף קטן זה, במקום "500" יבוא "250".

[6] לפי סעיף יא, בשנים 2020 ו־2021, בסעיף קטן זה, במקום "250" יבוא "150".

[7] ס"ח התש"ף, עמ' 266.

[8] ע"ר 1940, תוס' 1, עמ' (ע) 191 (א) 239.