תוכן עניינים

טיוטת צו 2

א. שם הצו המוצע. 2

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו 2

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:. 2

טיוטת צו צו הבלו על דלק (הטלת בלו) (הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022 (תיקון מס' 7 והוראת שעה מס'...), התשפ"ג-2023. 3

1.  הוראת שעה. 3

דברי הסבר. 4


 

טיוטת צו

 

א. שם הצו המוצע

צו הבלו על דלק (הטלת בלו) (הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022 (תיקון מס' 7 והוראת שעה מס'...), התשפ"ג-2023

 

 

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו

תעריפי הבלו החלים על דלק קבועים במסגרת התוספת לצו הבלו על דלק (הטלת בלו), התשס"ד-2004. על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן, על רקע העליות שהיו במחיר הדלק, מאז אפריל 2022 חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את הבלו החל על בנזין. בהתאם להוראות השעה האמורות, בחודש הנוכחי (מאי  2023), חלה הפחתה של הבלו על בנזין המובילה להפחתה של 49 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה.

לפי המצב המשפטי הקיים, בתחילת יוני 2023 ההפחתה לפי הוראת השעה תקטן ב-39 אגורות ממחיר של ליטר בנזין, כך שתחול הפחתה של 10 אגורות בלבד ממחיר של ליטר בנזין לצרכן.

בצו זה מוצע לקבוע כי מיום י"ב בסיון התשפ"ג (1 ביוני 2023) עד יום י"א בתמוז התשפ"ג (30 ביוני 2023)  תחול הפחתה של 40 אגורות נוספות, כך שתחול ההפחתה של מחיר ליטר בנזין לצרכן של 50 אגורות לליטר בנזין. בהתאם, מס הקנייה על בנזין יעמוד על 2,915.68 ש"ח לאלף ליטר.

עם פקיעת הוראת שעה זו אמורה הייתה לחזור לתוקף ההפחתה של כ-10 אגורות אשר חלה עד סוף שנת 2023. בצו זה מוצע להרחיב את ההטבה האמורה ל-13 אגורות לליטר, כפי שהיה לפני התקנת צו הבלו על דלק (הטלת בלו)(הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022 (תיקון מס' 6 והוראת שעה מס' 2), התשפ"ג-2023.

 

 

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:


 

טיוטת צו מטעם משרד האוצר:

טיוטת צו הבלו על דלק (הטלת בלו) (הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022 (תיקון מס' 7 והוראת שעה מס'...), התשפ"ג-2023

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיף 2 לחוק הבלו על דלק, התשי"ח-1958[1], אני מצווה לאמור:

 

 

 

 

1.  

בסעיף 1 לצו הבלו על דלק (הטלת בלו)(הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022[2] (להלן- הצו העיקרי), בסעיף קטן (א)-

 

 

 

(1) בפסקה (6)-

 

 

 

 

(א)  בפתיח, במקום "י"ב בסיון התשפ"ג (1 ביוני 2023)" יבוא "י"ב בתמוז התשפ"ג (1 ביולי 2023)";

 

 

 

 

(ב) בפסקת משנה (א), במקום הסכום הנקוב בה יבוא "3,230.28";

 

 

 

 

(ג)  בפסקת משנה (ב), במקום הסכום הנקוב בה יבוא "2,976.13";

 

 

 

(2) אחרי פסקה (9) יבוא:

 

 

 

 

"(10) בתקופה שמיום י"ב בסיון התשפ"ג (1 ביוני 2023) עד יום י"א בתמוז התשפ"ג (30 ביוני 2023)  יראו כאילו-

 

 

 

 

 

(א)  בפרטים 1 ו-9, במקום האמור בא "2,915.68 שקלים חדשים לאלף ליטר";

 

 

 

 

 

(ב) בפרט 11, במקום האמור בא "2,661.52 שקלים חדשים לאלף ליטר".

הוראת שעה

2.  

על אף האמור בסעיף 2 לצו העיקרי, יראו לעניין תיאום הסכומים האמורים בצו זה ביום ט"ו באלול התשפ"ג (1 בספטמבר 2023), כאילו המדד היסודי הוא המדד שפורסם בחודש אפריל 2023.

 

 

___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)

 (חמ 30764-ת1)

 

__________________

בצלאל סמוטריץ'

שר האוצר

דברי הסבר

תעריפי הבלו החלים על דלק קבועים במסגרת התוספת לצו הבלו על דלק (הטלת בלו), התשס"ד-2004. על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן, על רקע העליות שהיו במחיר הדלק, מאז אפריל 2022 חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את הבלו החל על בנזין. בהתאם להוראות השעה האמורות, בחודש הנוכחי (מאי  2023), חלה הפחתה של הבלו על בנזין המובילה להפחתה של 49 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה.

לפי המצב המשפטי הקיים, בתחילת יוני 2023 ההפחתה לפי הוראת השעה תקטן ב-39 אגורות ממחיר של ליטר בנזין, כך שתחול הפחתה של 10 אגורות בלבד ממחיר של ליטר בנזין לצרכן.

בצו זה מוצע לקבוע כי מיום י"ב בסיון התשפ"ג (1 ביוני 2023) עד יום י"א בתמוז התשפ"ג (30 ביוני 2023)  תחול הפחתה של 40 אגורות נוספות, כך שתחול ההפחתה של מחיר ליטר בנזין לצרכן של 50 אגורות לליטר בנזין. בהתאם, מס הקנייה על בנזין יעמוד על 2,915.68 ש"ח לאלף ליטר.

עם פקיעת הוראת שעה זו אמורה הייתה לחזור לתוקף ההפחתה של כ-10 אגורות אשר חלה עד סוף שנת 2023. בצו זה מוצע להרחיב את ההטבה האמורה ל-13 אגורות לליטר, כפי שהיה לפני התקנת צו הבלו על דלק (הטלת בלו)(הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022 (תיקון מס' 6 והוראת שעה מס' 2), התשפ"ג-2023.

יצוין כי במקביל לקידומו של צו זה מקודם תיקון מקביל לצורך הפחתת מס הקנייה על בנזין במסגרת תיקון של צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 17), התשפ"ב-2022.

הפסד הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מהפחתת מס הקנייה והבלו צפוי לעמוד על 176 מיליון ש"ח.

 

 

 



[1] ס"ח התשי"ח, עמ' 160.

[2] ק"ת-שיעורי מק"ח, התשפ"ב, עמ' 210, עמ' 260, עמ' 272 ועמ' 286; התשפ"ג, עמ' 8, עמ' 130, עמ' 132, עמ' 168, עמ' 180, עמ' 284 ועמ' 296.