תקנות ההוצאה לפועל (תיקון מס'...), התשפ"ג-2023
התקנות המוצעות מסדירות עניינים שונים כגון הסדרת הטיפול בתיקי הוצאה לפועל כאשר החייב נפטר, שינוי הרכב וועדת מכירות בהוצאה לפועל ופתיחת תיק שטר שסורב בגלל חוק צמצום שימוש במזומן.
טיוטת תקנות מטעם משרד המשפטים:
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיף 88 לחוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז- 1967[1] (להלן- החוק), אני מתקין תקנות אלה: |
||||||
|
|
|
|
||||||
|
הוספת תקנה 10א1 |
1. |
בתקנות ההוצאה לפועל, תש"ם-1979[2], (להלן- התקנות העיקריות) אחרי תקנה 10א לתקנות העיקריות יבוא: |
||||||
|
|
|
"זוכה שנפטר |
10א1. |
(א) לא תקובל בקשה לביצוע של זוכה שנפטר אלא אם הוגשה באמצעות האמורים להלן: |
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) על ידי מנהל עיזבון- בצירוף העתק מאושר צו בדבר מינוי מנהל עיזבון. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) על ידי מי שהוכרזו כיורשים בצו ירושה או כזוכים על פי צו קיום צוואה בצירוף העתק מאושר של צו הירושה או צו קיום הצוואה, לפי הענין. |
|
|
|
|
|
|
|
|
(ב) התקבל במהלך ניהול תיק בו הזוכה מיוצג, חיווי כי הזוכה נפטר, יחולו הוראות אלו: |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) כל הכספים שנגבו לאחר קבלת החיווי על פטירת הזוכה יעוכבו בתיק; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) מנהל מערכת ההוצאה לפועל או גורם שהוא הסמיך לכך, ישלח הודעה לב"כ הזוכה לפיה בשל פטירת הזוכה, מעוכבים כספים בתיק וכי על בא כוח הזוכה להמציא בתוך 12 חודשים יפוי כח מאת מנהל העיזבון או מאת מי שהוכרזו כיורשים בצו ירושה או צו קיום צוואה (בסעיף זה- יפוי כח עדכני); |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) המציא ב"כ הזוכה יפוי כח עדכני יחולו ההוראות המפורטות להלן: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(א) אם יפוי הכח העדכני, ניתן מאת מנהל העיזבון יבוטל עיכוב הכספים. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(ב) אם יפוי הכח העדכני ניתן מאת מי שהוכרזו כיורשים בצו ירושה או צו קיום צוואה, ייקלט יפוי הכח ויבוטל עיכוב הכספים רק לאחר קבלת אישור מטעם הרשם, לבקשת היורשים, להחלפת שם זוכה בהתאם לצו הירושה או צו קיום הצוואה. |
|
|
|
|
|
|
|
|
(4) לא הומצא יפוי כח עדכני או לא הוגשה בקשה להחלפת שם הזוכה בהתאם לצו ירושה או צו קיום צוואה: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(א) ישלח מנהל מערכת ההוצאה לפועל או הגורם שהוסמך על ידי מנהל מערכת ההוצאה לפועל הודעה לב"כ הזוכה לבוא ולתת טעם מדוע לא ייסגר התיק; ניתן טעם כאמור יחליט רשם ההוצאה לפועל בעניין. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(ב) לא נתן ב"כ הזוכה כל טעם, בתוך 30 ימים מיום המצאת ההודעה או פרק זמן ארוך יותר שנקבע בהודעה, ייסגר התיק; |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(ג) מנהל מערכת ההוצאה לפועל או הגורם שהוסמך על ידי מנהל מערכת ההוצאה לפועל יהיה רשאי לשוב ולשלוח הודעה, כאמור, ככל שהתיק נותר פתוח, אחת לשנה, כל עוד לא הומצא צו מינוי מנהל עיזבון או לא הוחלף הזוכה בתיק בהתאם לצו ירושה או צו קיום צוואה.
|
|
|
|
|
|
|
|
(ג) בתיק שבו הזוכה אינו מיוצג אם התקבל במהלך ניהול התיק, חיווי כי הזוכה נפטר, יחולו הוראות תקנת משנה (ב) בשינויים המחויבים, והודעות כאמור באותה תקנת משנה ישלחו בשינויים המחויבים לכתובת הזוכה שנפטר. |
||
|
|
|
|
|
|
|
(ד) בתיק שנסגר לפי תקנה זו והיו בו כספים בעת סגירתו, ייזקפו הכספים לחשבון החוב של זוכים אחרים של החייב לפי סעיף 76(א2) לחוק בהתאם לצו ההוצאה לפועל (הענקת סמכויות לדון בבקשות), תשע"ד-[3]2014 או יושבו לחייב אם אין לו תיקים נוספים. |
||
|
|
|
|
|
|
|
(ה) האמור בתקנה זו לא יפגע בזכותם של מנהל העיזבון או היורשים להגיש בקשה לפתיחה מחדש של תיק סגור בצירוף צו ירושה או צו קיום צוואה או צו מינוי מנהל עיזבון. |
||
|
תיקון תקנה 11 |
2. |
בתקנה 11 לתקנות העיקריות, אחרי תקנת משנה (א)(1) יבוא: |
||||||
|
|
|
"(1א) על אף האמור בתקנת משנה (א)(1) מקום שהזוכה נדרש להמציא אישור המצאת פסק הדין לחייב, יראו באישור מערכת בתי המשפט כי פסק הדין נשלח בהתאם לתקנה 161(1)(ד) לתקנות סדר הדין, כאישור המצאת פסק הדין לחייב." |
||||||
|
תיקון תקנה 12 |
3. |
בתקנה 12 לתקנות העיקריות, אחרי תקנת משנה (א) יבוא: |
||||||
|
|
|
"(א1) הגיש החייב או בא כוחו, בקשה לקבלת רשימת תיקי הוצאה לפועל המתנהלים כנגדו, יראו אותו כמי שהגיש בקשה בתיק הוצאה לפועל שנפתח נגדו לעניין סעיף 7(ג1) לחוק." |
||||||
|
תיקון תקנה 53 |
4. |
בתקנה 53 לתקנות העיקריות בתקנת משנה (ב) אחרי המילים "בנסיבות העניין" יבוא "ורשאי מנהל לשכת ההוצאה לפועל לפנות לרשם ההוצאה לפועל לשם קבלת הנחיות למכירת נכסים אלו." |
||||||
|
תיקון תקנה 59 |
5. |
בתקנה 59 לתקנות העיקריות בתקנת משנה (ב) במקום "רשם ההוצאה לפועל לצוות" יבוא: "מנהל המכירות להורות" ובמקום "ומשציווה" יבוא "ומשהורה". |
||||||
|
תיקון תקנה 61ג |
6. |
בתקנה 61ג לתקנות העיקריות: |
||||||
|
|
|
(1) בתקנת משנה (א) במקום הסיפא המתחילה במילים "ימונו ועדות בנות שלושה חברים" יבוא "ימנה מנהל מערכת ההוצאה לפועל מנהל מכירות אחד או יותר מקרב עובדי מערכת ההוצאה לפועל; |
||||||
|
|
|
(2) תקנת משנה (ב) בטלה; |
||||||
|
|
|
(3) בתקנת משנה (ג) במקום "לוועדת" יבוא "למנהל". |
||||||
|
|
|
(4) בתקנת משנה (ד) במקום "ועדת" יבוא "מנהל". |
||||||
|
תיקון תקנה 61ה |
7. |
בתקנה 61ה לתקנות העיקריות- |
||||||
|
|
|
(1) בתקנת משנה (ה) במקום "באישור יושב ראש ועדת המכירות" יבוא "מנהל המכירות" במקום "ועדת המכירות תפתח כל הצעה ותבדוק" יבוא "מנהל המכירות יעיין בהצעה ויבדוק" ובמקום "ותיחתם בידי כל חברי הוועדה" יבוא "וייחתם על ידי מנהל המכירות ". |
||||||
|
|
|
(2) בתקנת משנה (ו) במקום "שקבעה ועדת המכירות" יבוא "שקבע מנהל המכירות" ובמקום "רשאית הוועדה" יבוא "רשאי מנהל המכירות". |
||||||
|
|
|
(3) בתקנת משנה (ז) במקום "הוועדה רשאית" יבוא "רשאי מנהל המכירות" ובמקום "היתה סבורה" יבוא "היה סבור". |
||||||
|
תיקון תקנה 104א |
8. |
בתקנה 104א אחרי תקנת משנה (ג) יבוא: |
||||||
|
|
|
"(ד) לא תקובל בקשה לביצוע שטר שאסור לפרעו לפי סעיף 5 לחוק לצמצום השימוש במזומן, התשע"ח-2018, אלא בתום 30 ימים ולא יאוחר משנה מיום שהזוכה המציא לחייב התראה בנוסח ההתראה שבטופס 17א בתוספת הראשונה." |
||||||
|
תיקון התוספת הראשונה |
9. |
בתוספת הראשונה לתקנות העיקריות- |
||||||
|
|
|
(1) בטופס 1 במקום הטבלה ברישא של סעיף 5 בטופס יבוא: " |
||||||
|
|
סוג קרן |
סכום |
תאריך ממנו יחושבו הפרשי ההצמדה או הריבית (כפי שנקבע בפסק הדין) |
סוג כלל חישוב(בחר מטבלת סוג כלל חישוב) |
סוג ריבית בחר את המתאים: |
תוספת/הפחתה קבועה מהטבלה |
הריבית מתווספת מדי רבעון/ חודשים בחר את המתאים: |
||
|
אחוז ריבית קבוע
|
מספר טבלת ריבית * |
|
רבעון |
חודשים |
|||||
|
1 |
קרן הוצאות משפט |
|
|
3 |
x |
x |
|
x |
|
|
2 |
קרן שכר טרחה מיום מתן פס"ד |
|
|
3 |
x |
x |
|
x |
|
|
3 |
קרן חוב 1 |
|
|
|
|
|
|
|
כל _____ חודשים |
|
4 |
קרן חוב 2 |
|
|
|
|
|
|
|
כל _____ חודשים |
|
5 |
קרן חוב 3 |
|
|
|
|
|
|
|
כל _____ חודשים |
|
|
|
" |
|
|
|
|
(2) בטופס 1ד בתוספת- |
|
|
|
|
|
(א) בסעיף (6) אחרי המילים "לפקודת השטרות[ נוסח חדש] יבוא: "התקבל פלט של שיק ממוחשב שמתקיימים לגביו תנאי סעיף 3(א) לחוק סליקה אלקטרונית יראו בתאריך ההצגה המצוין בפלט, כיום הצגת השטר לפירעון או כיום חלותו של השטר, לעניין סעיף 81א3 לחוק". |
|
|
|
|
(ב) בסעיף (10) במקום "שצוין בסעיף 6" יבוא "שצוין בסעיף 7" |
|
|
|
(3) אחרי טופס 17 יבוא: |
|
|
|
|
"טופס 17א (תקנה 104א(ד))
אל ........................... ........................... ........................... [החייב] שם משפחה שם פרטי מס' זהות
הנדון : התראה בטרם הגשה לביצוע של שטר לפי הוראות סעיף 81 א(ז) לחוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז- 1967
דע לך כי אם לא תסדיר, בתוך 30 ימים מיום קבלת התראה זו, את חובך בסכום של ...........................שקלים חדשים, לפי הפירוט שלהלן – הנובע משיק/ים : מס' שיק______________, סכום השיק_____________, מועד הפרעון________________קוד בנק_______, מס' סניף_______מס' חשבון___________________. (ככל שיש מספר שיקים יש לציין את פרטי כלל השיקים) הרי שבכוונתו של המבקש, .......................... , להגיש השיק/ים לביצוע בהוצאה לפועל. מצ"ב פלט/י השיק/ים. ניתן לקבל פרטים נוספים או להסדיר את החוב אצל ___________לפי הפרטים שלהלן: ............................................................................................................. וזאת בתוך 30 ימים ממועד קבלת התראה זו."
|
|
|
|
|
(4) בטופס 21: |
|
|
|
|
|
(א) אחרי המילים "מצורף לאחת או יותר מאלה: בקשה" המילים "להכרזה על חייב מוגבל באמצעים או" יימחקו; |
|
|
|
|
(ב) בסעיף 1- במקום "השאלון יוגש בשני עותקים מאומתים" יבוא "השאלון שיוגש יאומת"; |
|
|
|
|
(ג) בכותרת המופיעה אחרי סעיף 5 המילים "להכרזה על חייב מוגבל באמצעים או" |
|
|
|
|
(ד) הסיפא אחרי המילים "מצהיר בזה כי אין ביכולתי לשלם את חובותיי, ומבקש מרשם ההוצאה לפועל ליתן צו תשלומים" תימחק. |
|
|
|
|
(ה) אחרי המילים "להלן רשימת המסמכים הנלווים לבקשת החייב/ת לצו חיוב בתשלומים" המילים "או להכרזה על חייב/ת מוגבל/ת באמצעים" תימחקנה. |
|
תחילה |
10. |
תחילתן של תקנות אלה שלושים יום מיום פרסומן. |
|
|
________ התשפ"ג (_______ 2023) (חמ ) |
__________ יריב לוין שר המשפטים |
||
דברי הסבר
כללי:
התקנות המוצעות מסדירות עניינים שונים כגון הסדרת הטיפול בתיקי הוצאה לפועל כאשר החייב נפטר, שינוי הרכב וועדת מכירות בהוצאה לפועל, פתיחת תיק שטר, שסורב בגלל חוק צמצום שימוש במזומן ועוד.
להוספת תקנה 10א1:
מערכת ההוצאה לפועל מבקשת להסדיר, את אופן ההתנהלות כאשר זוכה נפטר.
א. מוצע להגדיר כי הזכאים להגיש בקשה לביצוע של חוב, כאשר הזוכה נפטר יהיו אלה, מנהל עזבון הזוכה, או יורשיו לפי צו ירושה או זוכים לפי צו קיום צוואה.
ב. כאשר מדובר בתיק שמתנהל:
1. אם הזוכה מיוצג- עם קבלת החיווי על הפטירה, יעוכבו כספים בתיק ותישלח הודעה לב"כ הזוכה כי עליו להמציא יפוי כח מאת מנהל העיזבון או היורשים/זוכים של הנפטר, בתוך 12 חודשים. ככל שלא יומצא יפוי כח, ישלח מנהל מערכת ההוצאה לפועל הודעה כי התיק ייסגר תוך 30 יום, אלא אם ב"כ הזוכה ימציא טעם להשארת התיק פתוח, אז יעבור הנושא לשיקול דעת הרשם.
2. אם הזוכה אינו מיוצג תישלחנה הודעות כאמור בסעיף הקודם, בשינויים המתאימים לכתובת הזוכה המצויה בתיק.
ג. ככל שלא יימסרו פרטי הגורם שבא במקום הזוכה שנפטר, ייסגר התיק. אם נותרו כספים בתיק בעת סגירתו הם יועברו לתיקים אחרים של אותו חייב, או יושבו לחייב אם אין לו חובות נוספים.
ד. זכותם של מנהל העיזבון או היורשים להגיש בקשה לפתיחה מחדש של תיק סגור, אינה נפגעת ולבקשה זו יש לצרף צו ירושה או צו קיום צוואה, או צו מינוי מנהל עיזבון. יובהר, כי פתיחת תיק מחדש, אינה גוררת תשלום אגרה.
לתיקון תקנה 11
סעיף 6(ב) לחוק ההוצאה לפועל קובע כי "ניתן פסק דין שלא במעמד החייב ונדרש הזוכה או בא כוחו להמציא את פסק הדין לחייב, יחל מניין 30 הימים במועד המצאת פסק הדין. בתקנה 11(א) נקבע כי אם הזוכה נדרש להמציא את פסק הדין לחייב, הרי שעליו לצרף במעמד פתיחת תיק ההוצאה לפועל אישור המצאה של פסק הדין לחייב.
תקנה 161(1)(ד) בתקנות סדר הדין האזרחי, תשע"ט-2018 קובעת כי מועד משלוח פסק דין או החלטה לנמען שמסר במסגרת כתב טענותיו כתובת דואר אלקטרוני נחשב כהמצאה בתנאים הקבועים בתקנות, על כן, מוצע לקבוע כי אם יומצא על ידי הזוכה, אישור שליחת פסק דין או החלטה על ידי מערכת בתי המשפט אל הנתבע, בהתאם לתקנות אלו יהווה הדבר כאישור המצאת פסק הדין לחייב.
לשון תקנה 161 בתקנות סדר הדין האזרחי, תשע"ט-2018:
161. אלה הן דרכי ההמצאה ומועדיה:
(1) המצאה אלקטרונית –
(א) המצאה אלקטרונית של מסמך אלקטרוני מבית המשפט לנמען תהיה באמצעות משלוח הודעה אלקטרונית לכתובת הדואר האלקטרוני שהוא ציין בכותרת כתב טענותיו ואם היתה זו כתובת דואר אלקטרוני מאובטחת, יכול שתהיה אף באמצעות משלוח המסמך האלקטרוני עצמו;
(ב) המצאת אלקטרונית של מסמך אלקטרוני לבית המשפט תהיה באמצעות מערכת נט המשפט; המבקש להמציא לבית המשפט מסמך אלקטרוני, ימסור לבית המשפט כתובת דואר אלקטרוני או כתובת דואר אלקטרוני מאובטחת לצורך המצאה אלקטרונית כאמור בתקנת משנה (א);
(ג) המצאה אלקטרונית של מסמך אלקטרוני מעורך דין לעורך דין תהיה באמצעות משלוח המסמך האלקטרוני לכתובת הדואר האלקטרוני של עורך הדין הנמען שצוינה בכותרת כתב טענותיו ועל עורך הדין השולח לוודא את קבלתו בידי עורך הדין הנמען;
(ד) מועד שליחת המסמך האלקטרוני או ההודעה האלקטרונית, כפי שמופיע בשעון פנימי של מערכת המחשוב של השולח המכויל לפי כללים מקובלים, יהיה מועד ההמצאה של המסמך האלקטרוני, ואולם אם היה המועד אחרי השעה 17:00 בימים א' עד ה' בשבוע או ביום ו' או ביום מנוחה שנקבע בחיקוק, ייחשב המסמך האלקטרוני כאילו הומצא ביום החול שלאחריו;
(ה) שליחת ההודעה האלקטרונית או המסמך האלקטרוני כאמור בתקנות משנה (א) או (ג), לא תיחשב כהמצאה כדין במועד השליחה אם הגיש הנמען תצהיר בדבר אי-קבלתו או בדבר קבלתו במועד מאוחר יותר;
לתיקון תקנה 12:
לפי סעיף 7(ג1) לחוק ההוצאה לפועל: "הגיש חייב בקשה בתיק הוצאה לפועל שנפתח נגדו, יראו אותו כמי שהומצאה לו האזהרה בהמצאה מלאה, ביום הגשת הבקשה האמורה, אלא אם כן, הורה רשם ההוצאה לפועל אחרת." בדברי ההסבר שפורסמו בהצ"ח מממשלה- 260 ח' בחשוון התשס"ז- 30.10.2006 נאמר כי מאחר וניתן להניח בסבירות גבוהה כי החייב מודע להליכי ההוצאה לפועל התלויים נגדו, ניתן לראות בכך המצאה כדין. סיטואציה בה החייב מבקש רשימת תיקים, היא סיטואציה בה ניתן לראות בחייב כמי שהגיש בקשה בתיק, כדי לקבל את פרטי התיק ועל כן ניתן לראות גם בסיטואציה זו, סיטואציה בה בוודאות החייב יודע על התיק, לאחר שלפי בקשתו הומצאה לו רשימת תיקים כאמור. למותר לציין כי מוצע כי הוראה זו תחול, גם אם הומצאה רשימת תיקים לב"כ החייב.
לתיקון תקנה 53:
השינוי המוצע נועד להבהיר, כי כאשר מדובר במכירת נכסים פסידים, הרי שגם אם הוקנתה סמכות למנהל הלשכה למוכרם, על פי שיקול דעתו ובהתחשב בנסיבות העניין, הרי שבמקרים הרלבנטיים יהיה רשאי מנהל לשכת ההוצאה לפועל לפנות לרשם ההוצאה לפועל לשם קבלת הנחיות, שכן רשם ההוצאה לפועל הוא גורם בעל סמכות שיפוטית בעל שיקול דעת רחב, והחלטותיו זוכות לחסינות שיפוטית. מקרים לדוגמא בהם התעורר צורך זה היו בעת שמנהל לשכת ההוצאה לפועל נדרש למשל:
לבצע מכירה של מלאי בית מרקחת;
לבצע מכירה של סוסים, פרות או בעלי חיים אחרים שנתפסו וקבלת הוראות מפורטות לביצוע המכירה;
מכירה של מלאי פסיד כמו מוצרי מכולת ועוד.
לתיקון תקנה 59:
תקנה 59(ב) קובעת כי אם המטלטלין המעוקלים הם נכסים שמתנהל לגביהם רישום על פי דין, רשאי רשם ההוצאה לפועל לצוות על רישום העברת הנכס לקונה, ומשציווה כן, ייעשה הרישום.
מאחר ומנהל המכירות הוא הגורם המעורב בכל הצדדים הטכניים של המכירה מוצע כי הוא יהיה הגורם שיורה על העברת הרישום.
לפי סעיף 34א לחוק המכר, תשכ"ח-1968 "נמכר נכס על ידי בית משפט, לשכת הוצאה לפועל או רשות אחרת על פי דין, עוברת הבעלות לקונה נקיה מכל שעבוד, עיקול וזכות אחרת בנכס, חוץ מזכות שלפי תנאי המכירה אינה מתבטלת ומזכות שאינה משמשת ערובה לחיוב כספי."
כך, שגם סעיף 34א אינו דורש כי יינתן לשם העברת הבעלות צו של רשם הוצאה לפועל ודי בכך שגורם מנהלי יורה כן.
הלכה למעשה גם היום, שינוי הרישום במחשבי משרדי הרישוי, מתבצע על ידי גורמים מנהליים ולא באמצעות צו רשם ההוצאה לפועל, ולכן נדרשת ההתאמה בנוסח הסעיף.
לתיקון תקנה 61ג, 61ה:
מוצע להחליף את אישור המכירות בדרך שהייתה נהוגה עד כה, קרי באמצעות וועדת מכירות ולקבוע כי המכירות תבוצענה על ידי מנהל מכירות. עד כה מכירות היו מאושרות על ידי וועדת מכירות- ועדה בת 3 חברים. הרכב הועדה נקבע על 3 חברים, כדי לאפשר מצד אחד לגורם מטה לנהל את המכירות, כך שגורמי השטח בודקים אם יש עיכוב הליכם בתיק או כל מניעה אחרת. הלכה למעשה, בשנים האחרונות עם השיפורים בטכנולוגיה, אין כל צורך בבדיקה לעניין עיכוב הליכים על ידי חברי וועדת המכירות. מנהל המכירות מחובר למערכת המחשב, המתריעה ומעכבת מכירה ככל שיש צו לעיכוב הליכים, כך שלמעשה, די במנהל מכירות שינהל את המכירה. החלפת המנגנון של וועדת המכירות באדם אחד שאחראי על המכירה, מאפשר דינאמיות וביצוע תכוף של מכירות ומפשט את ההליך.
להוספת תקנה 104א(ד) ולהוספת טופס 17א:
במסגרת תיקון 59 לחוק ההוצאה לפועל, תיקון עקיף, שבוצע בעת קביעת חוק צמצום שימוש במזומן נקבע בסעיף 81א(ז) כי:
"לא תוגש בקשה לביצוע שטר שהוא שיק שאסור לפרעו לפי סעיף 5 לחוק לצמצום השימוש במזומן, התשע"ח-2018, אלא אם כן התקיימו, בשינויים המחויבים, הוראות סעיף 81א1(ב1) ו-(ב2) לעניין תביעה על סכום קצוב; על בקשת ביצוע כאמור יחולו, בשינויים המחויבים, הוראות סעיף 81א1(ג);"
על כן מוצע לקבוע כי לא תקובל בקשה לביצוע שטר, שחזר לפי סעיף 5 לחוק צמצום שימוש במזומן (יש קודים מול בנק ישראל שתואמו למצבים בהם שיק חוזר בגלל אי עמידה בהוראות חוק צמצום שימוש במזומן). אלא אם נמסרה לחייב התראה, בנוסח שבטופס 17א שהוא העתק של טופס 19א, המהווה התראה לפני ביצוע תובענה, בשינויים המחוייבים וחלפו כהוראת סעיף 81א1(ג) 30 ימים ממסירת ההתראה ולא חלפה שנה ממועד המצאת ההתראה.
תיקון התוספת הראשונה:
עולה צורך בתיקונם של מספר טפסים כפי שיפורט להלן:
תיקון טופס 1 לתקנות:
ב 6.2.20 פורסם קובץ תקנות, ההוצאה לפועל (תיקון) התש"ף-2020 במסגרתו פורסמו בקשות לביצוע מסוגים שונים. בין היתר, נכלל טופס בקשה לביצוע פסק דין כספי. נשמטה מהטבלה בסעיף 5 עמודת תוספת/הפחתה קבועה מטבלה, כאשר הזוכה בוחר כי כלל החישוב יתבצע לפי טבלת ריבית. (כמו למשל בבקשה לביצוע מימוש משכון/משכנתה, ובבקשה לביצוע שטרות ושיקים, ולכן יש צורך לתקן עניין זה.
תיקון טופס 1ד לתקנות:
נדרש להבהיר מהו מועד הפירעון גם ביחס לפלט שיק על מנת להסיר כל אי וודאות בעניין.
כמו כן במסגרת תיקון תקנות ההוצאה לפועל (תיקון) התש"ף-2020 שפורסמו ב 6.2.20 נפלה טעות סופר, בסעיף 10 לטופס ד1 שמוצע לתקנה.
להוספת טופס 17א: ראו דברי הסבר לתיקון תקנה 104א.
לתיקון טופס 21:
במסגרת חוק ההוצאה לפועל (תיקון מס' 47 והוראת שעה), התשע"ה-2015 נקבע סעיף 69י1 בו הוגבלה האפשרות להכריז על חייב כמוגבל באמצעים, הוראה זו הייתה עתידה להיכנס לתוקפה במועד פקיעת הוראת השעה, שהוארכה במסגרת תיקון 57 לחוק ההוצאה לפועל. לימים, הוארכה האפשרות להכריז על חייב כעל חייב מוגבל באמצעים, במסגרת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח- 2018 עד למועד כניסת החוק לתוקפו ב 15.9.2019. הלכה למעשה נכון להיום, לא ניתן להכריז עוד על חייב כעל חייב מוגבל באמצעים, לכן נוצר הצורך בהתאמות בטופס 21 שהינו השאלון וכתב הויתור על סודיות התומכים בקשות לצו חיוב בתשלומים, לאיחוד תיקים ועד כה בקשות להכרזה כעל חייב מוגבל באמצעים.