תוכן עניינים
1. תיקון סעיף 1
2. הוראת שעה
צו הבלו על דלק (הטלת בלו) (הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022 (תיקון מס' 6 והוראת שעה מס' 2), התשפ"ג-2023
תעריפי הבלו החלים על דלק קבועים במסגרת התוספת לצו הבלו על דלק (הטלת בלו), התשס"ד-2004. על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן, על רקע העליות שהיו במחיר הדלק, מאז אפריל 2022 חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את הבלו החל על בנזין. בהתאם להוראות השעה האמורות, בחודש הנוכחי (אפריל 2023), חלה הפחתה של הבלו על בנזין המובילה להפחתה של 58 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה.
לפי המצב המשפטי הקיים, בתחילת מאי 2023 ההפחתה לפי הוראת השעה תקטן ב-45 אגורות ממחיר של ליטר בנזין, כך שתחול הפחתה של 13 אגורות בלבד ממחיר של ליטר בנזין לצרכן.
בצו זה לקבוע כי מיום י' באייר התשפ"ג (1 במאי 2023) עד יום י"א בסיון התשפ"ג (31 במאי 2023) תחול הפחתה של 32 אגורות נוספים, כך שתחול ההפחתה של מחיר ליטר בנזין לצרכן של 45 אגורות לליטר בנזין. בהתאם, מס הקנייה על בנזין יעמוד על 2,956.78 ש"ח לאלף ליטר.
עם פקיעת הוראת שעה זו אמורה הייתה לחזור לתוקף ההפחתה של כ-13 אגורות אשר חלה עד סוף שנת 2023. בצו זה מוצע לצמצם את ההטבה האמורה ל-11 אגורות לליטר, וזאת לצורך מימון הפחתת המס לחודש מאי 2023.
טיוטת צו מטעם משרד האוצר:
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיף 2 לחוק הבלו על דלק, התשי"ח-1958[1], אני מצווה לאמור: |
|||
|
|
|
|
|||
|
1. |
בסעיף 1 לצו הבלו על דלק (הטלת בלו)(הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022[2] (להלן- הצו העיקרי), בסעיף קטן (א)- |
||||
|
|
|
|
(1) בפסקה (6)- |
||
|
|
|
|
|
(א) בפתיח, במקום "י' באייר התשפ"ג (1 במאי 2023)" יבוא "י"ב בסיון התשפ"ג (1 ביוני 2023)"; |
|
|
|
|
|
|
(ב) בפסקת משנה (א), במקום הסכום הנקוב יבוא "3,249.01"; |
|
|
|
|
|
|
(ג) בפסקת משנה (ב), במקום הסכום הנקוב יבוא "2,994.85"; |
|
|
|
|
|
(2) אחרי פסקה (8) יבוא: |
||
|
|
|
|
|
"(9) בתקופה שמיום י' באייר התשפ"ג (1 במאי 2023) עד יום י"א בסיון התשפ"ג (31 במאי 2023) יראו כאילו- |
|
|
|
|
|
|
|
(א) בפרטים 1 ו-9, במקום האמור בא "2,956.78 שקלים חדשים לאלף ליטר"; |
|
|
|
|
|
|
(ב) בפרט 11, במקום האמור בא "2,659.36 שקלים חדשים לאלף ליטר". |
|
2. |
על אף האמור בסעיף 2 לצו העיקרי, יראו לעניין תיאום הסכומים האמורים בצו זה ביום ט"ו באלול התשפ"ג (1 בספטמבר 2023), כאילו המדד היסודי הוא המדד שפורסם בחודש אפריל 2023. |
||||
___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)
(חמ 3-764-ת1)
__________________
בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר
תעריפי הבלו החלים על דלק קבועים במסגרת התוספת לצו הבלו על דלק (הטלת בלו), התשס"ד-2004. על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן, על רקע העליות שהיו במחיר הדלק, מאז אפריל 2022 חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את הבלו החל על בנזין. בהתאם להוראות השעה האמורות, בחודש הנוכחי (אפריל 2023), חלה הפחתה של הבלו על בנזין המובילה להפחתה של 58 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה.
לפי המצב המשפטי הקיים, בתחילת מאי 2023 ההפחתה לפי הוראת השעה תקטן ב-45 אגורות ממחיר של ליטר בנזין, כך שתחול הפחתה של 13 אגורות בלבד ממחיר של ליטר בנזין לצרכן.
בצו זה לקבוע כי מיום י' באייר התשפ"ג (1 במאי 2023) עד יום י"א בסיון התשפ"ג (31 במאי 2023) תחול הפחתה של 32 אגורות נוספים, כך שתחול ההפחתה של מחיר ליטר בנזין לצרכן של 45 אגורות לליטר בנזין. בהתאם, מס הקנייה על בנזין יעמוד על 2,956.78 ש"ח לאלף ליטר.
עם פקיעת הוראת שעה זו אמורה הייתה לחזור לתוקף ההפחתה של כ-13 אגורות אשר חלה עד סוף שנת 2023. בצו זה מוצע לצמצם את ההטבה האמורה ל-11 אגורות לליטר, וזאת לצורך מימון הפחתת המס לחודש מאי 2023.
יצוין כי במקביל לקידומו של צו זה מקודם תיקון מקביל לצורך הפחתת מס הקנייה על בנזין במסגרת תיקון של צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 17), התשפ"ב-2022.
הפסד הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מהפחתת מס הקנייה והבלו צפוי לעמוד על 50 מיליון ש"ח.