חוק סמכויות לאיסוף ואבחון של נתוני נוסעים הנכנסים לישראל או היוצאים ממנה, התשפ"ג-2023 1 |
| 1. [תיקון התשפ"ד (מס' 2)] בחוק זה - [תיקון התשפ"ד (מס' 2)] |
| 2. (א) ראש המרכז רשאי לדרוש ממוביל נוסעים, בכתב, למסור למרכז את נתוני הנוסעים ונתוני הצוות לגבי הטיסות שהוא מפעיל אל ישראל או ממנה; נדרש מוביל נוסעים למסור מידע כאמור, יקים, בתוך 60 ימים ממועד קבלת הדרישה או במועד מאוחר יותר אם ננקב בדרישה, ממשק אלקטרוני קבוע בין מערכת ניהול ההזמנות, מערכת בקרת הנוסעים או מערכת דומה המשמשת לאותם צרכים, שהוא משתמש בהן, ובין מערכות המחשוב במאגר נתוני הנוסעים, לשם מסירת נתוני הנוסעים ונתוני הצוות במועדים ובאופן המפורטים לפי סעיף 3. (ב) הופעלה טיסה אל ישראל או ממנה כטיסה-בשיתוף בין שני מובילי נוסעים או יותר (code-sharing ), תחול החובה למסירת נתוני הנוסעים ונתוני הצוות כאמור בסעיף זה, לגבי כלל הנוסעים ואנשי הצוות שעל כלי הטיס, על מוביל הנוסעים המבצע את הטיסה בפועל. (ג) התעורר צורך בלתי צפוי כי כלי טיס שלא יועד לנחות בישראל ינחת בישראל, ימסור מוביל הנוסעים את נתוני הנוסעים ונתוני הצוות אל המרכז, בסמוך ככל האפשר להיוודע דבר נחיתתו המיועדת בישראל. (ד) השר, באישור ועדת החוץ והביטחון, רשאי, בצו, לשנות את התוספת הראשונה, ובכלל זה להוסיף לפרטי המידע המפורטים בה או לגרוע מהם, ובלבד שלעניין הוספת פרטי מידע - יהיו פרטי המידע שיוספו כאלה הנאספים על ידי מוביל נוסעים במהלך העסקים הרגיל שלו, ובהתאם לקבוע באמנות בין-לאומיות או בתקינה בין-לאומית המונהגת על ידי ארגון התעופה הבין-לאומי (ICAO ) כהגדרתו בחוק הטיס, התשע"א-2011; הוסף פרט מידע כאמור - יצוין בצו אם הוא פרט זיהוי מובהק כמשמעותו בסעיף 17(ב)(1). |
| 3. (א) מוביל נוסעים ימסור את נתוני הנוסעים ונתוני הצוות באמצעות תקשורת אלקטרונית מאובטחת, כשהם שלמים, מדויקים ועדכניים, בכל אחד מהמועדים האלה: (1) לא יאוחר מ-48 שעות לפני מועד ההמראה המיועד של הטיסה - את פרטי המידע המפורטים בחלקים א', ב' ו-ג' של התוספת הראשונה; (2) עם התייצבות נוסע לטיסה (check-in ) - את פרטי המידע המפורטים בחלקים א' ו-ב' של התוספת הראשונה; (3) בסמוך לאחר סגירת דלתות כלי הטיס לשם המראתו, כך שלא ניתן עוד לעלות על כלי הטיס או לרדת ממנו - את פרטי המידע המפורטים בחלקים א', ב' ו-ג' של התוספת הראשונה. (ב) היה לעובד המרכז חשש סביר, במקרה מסוים, לאפשרות של פגיעה באחת או יותר מהמטרות המנויות בסעיף 12(א), רשאי הוא לדרוש ממוביל נוסעים למסור את פרטי המידע המפורטים בתוספת הראשונה לגבי נוסע או איש צוות מסוים, במועדים נוספים על המועדים הקבועים בסעיף קטן (א); קיבל מוביל נוסעים דרישה כאמור, ימסור את המידע המבוקש למרכז בסמוך ככל האפשר למועד קבלת הדרישה. (ג) (1) (א) מנהל המרכז, בהסכמת מנהל הרשות כהגדרתו בסעיף 2(א) לחוק רשות התעופה האזרחית, התשס"ה-2005, רשאי לתת הוראות באשר לאופן מסירת פרטי המידע שבתוספת הראשונה למרכז, ובכלל זה לאיכות הנתונים, דרך פירוטם והצגתם והאמצעים הדיגיטליים למסירת המידע (בפסקה זו - הוראות למסירת פרטי מידע). (ב) הוראות למסירת פרטי מידע יינתנו על בסיס מדריכי יישום, קווים מנחים ומסמכי תקינה אחרים בנושא התעופה האזרחית המקובלים על ארגון התעופה הבין-לאומי ICAO , כפי שיתפרסמו מזמן לזמן. (ג) הוראות למסירת פרטי מידע יובאו לידיעת מובילי הנוסעים באמצעות דואר אלקטרוני שיישלח לנציגיהם שמונו לפי סעיף 4, ויפורסמו באתר האינטרנט של המרכז, והן אינן טעונות פרסום ברשומות. (2) השר, בהתייעצות עם שר התחבורה והבטיחות בדרכים ועם שר הפנים, רשאי לקבוע תקנות לביצוע הוראות פרק זה, ובכלל זה לעניין אופן אבטחת המידע בעת העברתו. |
| 8. (א) המרכז יהיה עצמאי בהפעלת סמכויותיו לשם מילוי תפקידיו, בהתאם להוראות חוק זה. (ב) תקציב המרכז ייקבע בתוכנית נפרדת בתחום הפעולה של רשות המיסים בתקציב המדינה; בסעיף זה, |
| 9. (א) המרכז יקבל ממובילי נוסעים את נתוני הנוסעים ונתוני הצוות וישמרם במאגר נתוני הנוסעים. (ב) (1) המרכז רשאי לקבל ולשמור במאגר נתוני הנוסעים מידע ממאגר מידע של רשות מוסמכת או של רשות מורשית (בחוק זה - מידע חיצוני), שיועבר למרכז על פי שיקול דעתן, לשם עיבודו, לטובת אחת או יותר מהמטרות המנויות בסעיף 12(א) בלבד. (2) מידע חיצוני שהועבר למאגר נתוני הנוסעים כאמור בפסקה (1), יישמר בו באופן שלא יאפשר גישה אליו אלא למורשה גישה מושאל מטעם הרשות המוסמכת או הרשות המורשית שהעבירה את המידע החיצוני, ולעובדי המרכז שהרשתה לכך הרשות המוסמכת או הרשות המורשית שהעבירה את המידע החיצוני. (3) רשות מוסמכת או רשות מורשית המוסרת מידע חיצוני רשאית להתנות את מסירת המידע החיצוני במחיקתו במועד מסוים או בתנאים אחרים לפי דרישתה. (4) הוראות פסקאות (2) ו-(3) לא יחולו על מידע חיצוני שהועבר למרכז מרשות האוכלוסין וההגירה והתקבל על ידה מכוח סמכויות לפי סעיף 8 לחוק הכניסה לישראל. (ג) המרכז רשאי לקבל ולשמור במאגר נתוני הנוסעים מידע שהתקבל מרשות זרה (בחוק זה - מידע זר), בין דרך כלל ובין במקרה מסוים. (ד) המרכז רשאי לקבל ולשמור מידע שהוא מוסמך לקבל לפי כל דין ממאגרי מידע אחרים, ובלבד שהמידע נוגע לאחת או יותר מהמטרות המנויות בסעיף 12. |
| 11. [תיקון התשפ"ד (מס' 2)] (א) ראש המרכז, בהתייעצות עם ראש הרשות להגנת הפרטיות, ימנה אדם לתפקיד ממונה על הגנת הפרטיות במרכז (בחוק זה - הממונה על הגנת הפרטיות במרכז), בהתאם לתנאי כשירות והכשרה שראש הרשות להגנת הפרטיות, בהתייעצות עם ראש המרכז, יורה עליהם. (ב) לא תופסק כהונתו של הממונה על הגנת הפרטיות במרכז והוא לא יועבר מתפקידו אלא בהסכמת ראש הרשות להגנת הפרטיות. (ג) הממונה על הגנת הפרטיות במרכז לא ימלא תפקיד נוסף ולא יעסוק בעיסוק נוסף, למעט תפקיד הממונה על פניות הציבור כאמור בסעיף 19(ה), העלולים להעמיד אותו בחשש לניגוד עניינים במילוי תפקידו. (ד) המרכז יעמיד לרשות הממונה על הגנת הפרטיות במרכז אמצעים נאותים הדרושים למילוי תפקידו. (ה) הממונה על הגנת הפרטיות במרכז יפקח על היישום במרכז של הוראות לפי חוק זה שתכליתן הגנת הפרטיות וכן הוראות לפי חוק הגנת הפרטיות, לרבות הוראות והנחיות ראש הרשות להגנת הפרטיות לפי החוק האמור (בסעיף קטן זה - הוראות הגנת הפרטיות), ויונחה מקצועית בידי הרשות להגנת הפרטיות, ולשם כך יבצע, בין השאר, את כל אלה: (1) יכין תוכנית עבודה שנתית שתובא לאישור ראש המרכז וראש הרשות להגנת הפרטיות, לפיקוח על קיום הוראות הגנת הפרטיות במרכז ולבירור הפרות של הוראה מהוראות הגנת הפרטיות (בסעיף קטן זה - תוכנית הפיקוח); (2) יבדוק את נוהלי המרכז ומדיניותו בתחום הגנת הפרטיות והתאמתם להוראות חוק הגנת הפרטיות; (3) יברר הפרות של הוראות הגנת הפרטיות במרכז, מיוזמתו או על פי תלונה; (4) יקיים הכשרה והדרכה של עובדי המרכז בנושאים הנוגעים להוראות הגנת הפרטיות; (5) בכפוף להוראות אבטחת המידע והמידור החלות על המרכז - ידווח לרשות להגנת הפרטיות, בלא דיחוי, על ממצאים של פעולות הפיקוח, הבדיקה והבירור שביצע; (6) ידווח לראש המרכז על סיכונים וכשלים שאיתר בקשר להגנת הפרטיות במאגר נתוני הנוסעים, וימליץ על הפעולות שיש לנקוט בקשר לכך; (7) יקיים בקרה על אופן תיקון ליקויים שהתגלו בממצאי הפיקוח והבירור; (8) יגיש לראש המרכז ולרשות להגנת הפרטיות דין וחשבון שנתי על אופן ביצוע תוכנית הפיקוח ועל קיום הוראות הגנת הפרטיות במרכז. [תיקון התשפ"ד (מס' 2)] |
| 12. (א) המידע שבמאגר נתוני הנוסעים ייאסף וישמש למטרות אלה בלבד: (1) זיהוי, מניעה, סיכול, חקירה או העמדה לדין בשל חברות בארגון טרור, פעילות טרור או עבירת טרור, לפי אחד מאלה: (א) חוק המאבק בטרור, התשע"ו-2016; (ב) צו בדבר הוראות ביטחון [נוסח משולב] (יהודה ושומרון) (מס' 1651), התש"ע-2009; (ג) תקנות ההגנה (שעת חירום), 1945; (2) אבטחת התעופה האזרחית אל ישראל וממנה, ובכלל זה הגנה על ביטחונם של הנוסעים אל ישראל וממנה מפני איומים ביטחוניים; (3) זיהוי, מניעה, סיכול, חקירה או העמדה לדין בשל עבירות שעונשן מאסר שלוש שנים או יותר, המנויות בתוספת החמישית; (4) מאבק בהגירה בלתי חוקית ושיפור ביקורת הגבולות בתחנות הכניסה לישראל, בהתאם לסמכויות הקבועות בחוק הכניסה לישראל; (5) הגנה על בריאות הציבור, באמצעות זיהוי, מניעה או טיפול באפשרות התפרצותן או התפשטותן של מחלות אפידמיות, כמשמעותן בסעיף 20 או בתוספת ב' לפקודת בריאות העם, 1940, או מחלה זיהומית המקימה סיכון משמעותי לחיי אדם. (ב) שר המשפטים, באישור ועדת החוץ והביטחון, רשאי, בצו, לשנות את התוספת החמישית, ובכלל זה להוסיף על העבירות הקבועות בה או לגרוע מהן, ובלבד שלא תיווסף אלא עבירה שעונשה מאסר שלוש שנים או יותר. |
| 14. לשם אבטחת המידע שבמאגר נתוני הנוסעים, יעשה המרכז שימוש במערכות תוכנה וחומרה מהימנות המקנות רמה גבוהה של זמינות ואמינות ומעניקות הגנה ברמה גבוהה מפני חדירה, גישה לא מורשית, דליפה, שיבוש, הפרעה או גרימת נזק למידע, למחשב או לחומר מחשב או מפני העתקתו של חומר מחשב שלא כדין, ויפעל לפי הוראות קצין מוסמך; בסעיף זה, |
| 15. (א) אדם שהגיע אליו מידע לפי חוק זה, לרבות מידע ממאגר נתוני הנוסעים או מידע משלוחה, תוצאות של עיבוד המידע שבמאגר נתוני הנוסעים או בשלוחה, מידע חיצוני וכן בקשה לעיבוד מידע, ישמור אותו בסוד, לא יעתיקו, לא יגלה אותו לאחר ולא יעשה בו כל שימוש, אלא לפי הוראות חוק זה. (ב) אין בהוראת סעיף זה כדי לגרוע מהוראות כל דין, לרבות פקודות משטרת ישראל כהגדרתן בפקודת המשטרה [נוסח חדש], התשל"א-1973, לעניין החזקה, שמירה, העמדה לעיון או כל שימוש אחר, בחומר חקירה כמשמעותו בסעיף 74 לחוק סדר הדין הפלילי [נוסח משולב], התשמ"ב-1982, או בראיות המוגשות, במסגרת ההליך הפלילי, לבית משפט. |
| 19. (א) נוסע או איש צוות רשאי לעיין במידע על אודותיו שמסר למרכז מוביל נוסעים בהתאם להוראות פרק ב'. (ב) המרכז יאפשר לנוסע או לאיש צוות לעיין במידע על אודותיו שמסר למרכז מוביל נוסעים, לפי בקשתו; מידע כאמור יועבר למבקש בשפת המקור שבה נמסר למרכז. (ג) לא יועבר לנוסע או לאיש צוות כל מידע חיצוני כמשמעותו בסעיף 9(ב) או כל מידע זר כמשמעותו בסעיף 9(ג). (ד) נוסע או איש צוות שקיבל לעיונו מידע כאמור בסעיף קטן (א), רשאי לבקש את תיקונו או את עדכונו. (ה) ראש המרכז ימנה מקרב עובדי המרכז ממונה על פניות הציבור ובכללן בקשות של נוסעים ואנשי צוות לעיין במידע כאמור בסעיף זה, ורשאי הוא למנות לתפקיד זה את הממונה על הגנת הפרטיות במרכז. (ו) האופן והתנאים והתשלום למימושה של זכות העיון במידע יהיו בהתאם להוראות שנקבעו לעניין זה לפי חוק הגנת הפרטיות, בשינויים המחויבים וככל שלא נקבע אחרת בחוק זה או לפיו. |
| 20. (א) ראש המרכז יעמוד בראשה של ועדת היגוי, שבה יהיה נציג אחד מטעם כל אחת מהרשויות המוסמכות והרשויות המורשות, נציג מערך הסייבר הלאומי כהגדרתו בחוק להסדרת הביטחון בגופים ציבוריים, התשנ"ח-1998, וכן הממונה על הגנת פרטיות במרכז (בחוק זה - ועדת ההיגוי). (ב) ועדת ההיגוי רשאית - (1) להסדיר בנהלים את אופן הגשת בקשות להערכה או שאילתה מצד רשות מוסמכת או רשות מורשית, וכן את אופן העברת התוצאות של ההערכה או השאילתה; (2) להסדיר בנהלים מסירת משוב מרשות מוסמכת או רשות מורשית למרכז, בנוגע לאיכות תוצאות ההערכה או השאילתה שנמסרו להן ויעילותן; (3) לדון בנוהלי עבודה ותהליכי עבודה בשלוחות בהתאם להנחיית ראש המרכז, לרבות בעניין דיווח של מי שמונה לממונה על הגנת הפרטיות בשלוחה שברשות מוסמכת, כאמור בסעיף 24(ג), לממונה על הגנת הפרטיות במרכז; (4) להסדיר בנהלים את הדיווח של השלוחות לשם בקרה של המרכז, כאמור בסעיפים 23(ג) ו-25(ד); (5) להסדיר בנהלים את אופן הטיפול בבקשות להעברת מידע שהתקבלו מרשויות זרות ואת אופן העברת המידע אליהן, כאמור בסעיף 29(א); (6) להסדיר בנהלים את תיעוד פעולות עיבוד המידע שבוצעו במאגר נתוני הנוסעים, לפי סעיף 18(ב); (7) לדון באירועים חריגים שאירעו במרכז או בשלוחות ולנתחם; (8) לייעץ לשר בנוגע לשינוי התוספת הראשונה; (9) לדון בהצעות להתקנת תקנות לפי חוק זה; (10) לדון בכל נושא שראש המרכז או שניים לפחות מחברי ועדת ההיגוי ביקשו לקיים דיון לגביו. (ג) ועדת ההיגוי תקבע את סדרי עבודתה ואת סדרי דיוניה ורשאית היא להקים ועדות משנה או להסמיך את ראש המרכז לקיים דיונים מסוימים בהשתתפות חלק מחבריה. (ד) חברי ועדת ההיגוי שהם נציגי רשויות מוסמכות, יעבירו לרשויות המוסמכות המלצות שיידונו בוועדת ההיגוי בכל הנוגע לנוהלי אבטחת המידע בשלוחות. (ה) הוראות חוק חופש המידע, התשנ"ח-1998, יחולו על דיוני ועדת ההיגוי ונוהליה, אולם יראו דיווחים מטעם הרשויות המוסמכות כמידע שנוצר על ידיהן והוראות סעיף 14 לחוק האמור יחולו בעניינם. |
| 21. רשות מוסמכת רשאית - (1) להקים ולהפעיל שלוחה של מאגר נתוני הנוסעים, ולעבד בה מידע, כאמור בסעיף 22; (2) לבקש מהמרכז לבצע הערכה או שאילתה, כאמור בסעיף 16(ב). |
| 26. |
| 31. בפרק זה - |
| 39. על המפר לשלם את העיצום הכספי בתוך 30 ימים מיום מסירת דרישת התשלום כאמור בסעיף 35. |
| 40. (תיקון התשפ"ד) לא שילם המפר עיצום כספי במועד, ייווספו על העיצום הכספי, לתקופת הפיגור, ריבית שקלית ודמי פיגורים עד לתשלומו ויחולו הוראות חוק פסיקת ריבית והצמדה, בשינויים המחויבים; בחוק זה - |
| 41. עיצום כספי ייגבה לאוצר המדינה, ועל גבייתו תחול פקודת המסים (גבייה). |
| 45. על מעשה אחד המהווה כמה הפרות של הוראות לפי חוק זה המנויות בסעיף 32 או לפי חוק אחר, לא יוטל יותר מעיצום כספי אחד. |
| 46. (תיקון התשפ"ד) (א) על החלטה סופית של המנהל לפי פרק זה ניתן לערער לבית משפט השלום שבו יושב נשיא בית משפט השלום, בתוך 45 ימים מיום שנמסרה הודעה על ההחלטה. (ב) אין בהגשת ערעור לפי סעיף קטן (א) כדי לעכב את ביצוע ההחלטה, אלא אם כן הסכים לכך ראש המרכז או שבית המשפט הורה על כך. (ג) החליט בית המשפט לקבל ערעור שהוגש לפי סעיף קטן (א) לאחר ששולם העיצום הכספי לפי הוראות פרק זה והורה על החזרת סכום העיצום הכספי ששולם או על הפחתת העיצום הכספי, יוחזר הסכום ששולם או כל חלק ממנו אשר הופחת, בתוספת ריבית שקלית מיום תשלומו עד יום החזרתו ויחולו הוראות חוק פסיקת ריבית והצמדה לעניין ריבית זו, בשינויים המחויבים. |
| 47. (א) הטיל המנהל עיצום כספי לפי פרק זה, יפרסם באתר האינטרנט של המרכז הלאומי לאבחון נתוני נוסעים את הפרטים שלהלן, בדרך שתבטיח שקיפות לגבי הפעלת שיקול דעתו בקבלת ההחלטה להטיל עיצום כספי: (1) דבר הטלת העיצום הכספי; (2) מהות ההפרה שבשלה הוטל העיצום הכספי, מועד ביצוע ההפרה ונסיבות ההפרה; (3) סכום העיצום הכספי שהוטל; (4) הופחת העיצום הכספי - הנסיבות שבשלהן הופחת סכום העיצום ושיעורי ההפחתה; (5) פרטים על אודות המפר, הנוגעים לעניין; (6) שמו של המפר - אם המפר הוא תאגיד. (ב) הוגש ערעור לפי סעיף 46, יפרסם המנהל בפרסום לפי סעיף קטן (א) גם את דבר הגשת הערעור ואת תוצאותיו. (ג) על אף האמור בסעיף זה, לא יפרסם המנהל פרטים שהם בגדר מידע שרשות ציבורית מנועה מלמסור לפי סעיף 9(א) לחוק חופש המידע, התשנ"ח 1998-, וכן רשאי הוא שלא לפרסם פרטים לפי סעיף זה שהם בגדר מידע שרשות ציבורית אינה חייבת למסור לפי סעיף 9(ב) לחוק האמור. (ד) פרסום לפי סעיף זה בעניין עיצום כספי שהוטל על מפר יהיה לתקופה של ארבע שנים. (ה) השר רשאי לקבוע דרכים נוספות לפרסום הפרטים האמורים בסעיף זה. |
| 48. [תיקון התשפ"ד (מס' 2)] (א) הרשות להגנת הפרטיות תפקח על הגנת פרטיותם של נוסעים ואנשי צוות ביישום הוראות חוק זה, ולשם כך יעמדו לרשותה הסמכויות המסורות לראש הרשות להגנת הפרטיות לפי חוק הגנת הפרטיות. (ב) נוסע או איש צוות הרואה את עצמו נפגע מעיבוד מידע על אודותיו לפי חוק זה, רשאי לפנות בתלונה לרשות להגנת הפרטיות. |
| 50. אין בהוראות חוק זה כדי לגרוע מהוראות לפי חוק הכניסה לישראל. |
| 51. השר ממונה על ביצוע חוק זה והוא רשאי, לאחר התייעצות עם שר המשפטים, להתקין תקנות לביצועו. |
| 52. בחוק להסדרת הביטחון בגופים ציבוריים, התשנ"ח-1998 - (1) בתוספת השנייה, אחרי פרט 2 יבוא: 4 "25. המרכז הלאומי לאבחון נתוני נוסעים";. (2) בתוספת החמישית, אחרי פרט 31 יבוא: "32. המרכז הלאומי לאבחון נתוני נוסעים". |
| 53. בחוק בתי משפט לעניינים מינהליים, התש"ס-2000, בתוספת הראשונה, בפרט 28, הסיפה החל במילים "החלטה של הרשם" תסומן "(1)", ואחריה יבוא: "(2) החלטה של הממונה על פניות הציבור כמשמעותו בסעיף 19(ה) לחוק סמכויות לאיסוף ואבחון של נתוני נוסעים הנכנסים לישראל או היוצאים ממנה, התשפ"ג2023-". |
| 54. נהלים ראשונים לפי סעיף 20(ב)(3) עד (5) יוסדרו בתוך שישה חודשים מיום פרסומו של חוק זה; עד להסדרת נהלים על ידי ועדת ההיגוי, רשאי ראש המרכז לקבוע נהלים זמניים לפי הוראות הסעיף האמור. (סעיף 1 - ההגדרות "נתוני הנוסעים" ו"נתוני הצוות" וסעיפים 2(ד), 3(א) ו–(ב), 13(ב), 17(ב)(1) ו-20(ב)(8)) נתוני הנוסעים ונתוני הצוות חלק א': נתונים המופיעים במסמך נסיעה של נוסע או של איש צוות 1. שם מלא. 2. אזרחות. 3. מין. 4. תאריך הלידה. 5. המדינה המנפיקה את מסמך הנסיעה. 6. כל מידע הנוגע לסוג מסמך נסיעה (דרכון, תעודת מעבר, תעודת מסע או מסמך נסיעה אחר שהוכר לפי חוק הכניסה לישראל). 7. מספר מסמך הנסיעה ומועד פקיעתו. חלק ב': נתונים הנוגעים לטיסה 1. שם חברת התעופה. 2. מספר הטיסה. 3. התאריך והשעה של ההמראה. 4. נמל המוצא שממנו ממריאה הטיסה ונמל היעד שאליו היא טסה. 5. התאריך והשעה של הנחיתה. חלק ג': נתוני ההזמנה של הנוסעים ( Passenger Name Record - PNR ) 1. שמות כל הנוסעים הכלולים בהזמנה, מגדרם ומדינת אזרחותם. 2. קוד PNR . 3. כל כתובת. 4. כל מספר טלפון או פקסימיליה המופיע ברשומת ה-PNR . 5. כל כתובת דואר אלקטרוני המופיעה ברשומת ה-PNR . 6. כל מידע על הכרטוס, לרבות מספר כרטיס טיסה, מועד הזמנת כרטיס הטיסה ואפיון כרטיס טיסה לכיוון אחד (one-way ticket ). 7. כל מידע על התשלום בעד כרטיס הטיסה, לרבות סכום התשלום, סוג אמצעי התשלום, ארבע הספרות האחרונות של מספר כרטיס האשראי וכתובת למשלוח קבלה. 8. כל מידע על מסלול הנסיעה המלא בעבור קוד ה-PNR . 9. כל מידע על מארגן הנסיעה, סוכן הנסיעות או סוכנות הנסיעות. 10. כל מידע על סטטוס המסע של הנוסע, לרבות אישורי הגעה, סטטוס עלייה למטוס, סטטוס התייצבות או אי-התייצבות לטיסה. 11. כל מידע בדבר השתייכות למועדון "נוסע מתמיד". 12. מספר המושב וכל מידע אחר בנוגע למושב. 13. מידע PNR מפוצל או מחולק. 14. כל מידע המצוין בשדה "הערות כלליות" ומתייחס לפרט מהפרטים האחרים בתוספת זו, לרבות כל מידע על קטינים בלתי מלווים, ובכלל זה אלה: שם ומין הקטין; גיל הקטין; שפת הקטין; שם האפוטרופוס ופרטי ההתקשרות עימו בנקודת המוצא וזיקתו לקטין; שם האפוטרופוס ופרטי ההתקשרות עימו בנקודת היעד וזיקתו לקטין; סוכן בנקודת המוצא והיעד. 15. מידע בדבר קוד טיסה-בשיתוף (code-share information ). 16. כל מידע בדבר כבודה נלווית בין שהיא כבודה רשומה ובין שהיא כבודת יד. (סעיף 1 - ההגדרה "רשות זרה") סוגי רשויות זרות 1. יחידת נתוני נוסעים (PIU - Passenger Information Unit ) במדינה זרה, המקבילה בתפקידיה למרכז. 2. אינטרפול (Interpol - International Criminal Police Organization ) והמשטרות המסונפות אליו. 3. אירופול (Europol - European Criminal Police Organization ) והמשטרות המסונפות אליו. 4. משטרה פדרלית או מדינתית, וכן משטרה מחוזית או עירונית הפועלת מכוח דין במדינה זרה. 5. רשות תביעה של מדינה זרה או של גוף המנוי בתוספת זו. 6. רשות או סוכנות מדינתית לאכיפת חוק פלילית במדינה זרה. 7. משטרת גבולות ורשות הגירה במדינה זרה. 8. רשות או סוכנות מדינתית העוסקת במאבק בטרור או בסיכול ריגול במדינה זרה. 9. ארגון בין-לאומי לאכיפת חוק פלילית. 10. רשות או סוכנות מדינתית במדינה זרה או ארגון בין-לאומי, שעיסוקם בהבטחת בריאות הציבור מפני התפרצותן או התפשטותן של מגפות או מחלות זיהומיות שיש בהן סיכון משמעותי לחיי אדם. 11. רשות או סוכנות מדינתית במדינה זרה או ארגון בין-לאומי, מסוג שאינו מפורט בתוספת זו, ואשר מדינת ישראל התחייבה במסגרת הסכם או אמנה למסור להם מידע ממאגר נתוני הנוסעים או תוצאות עיבודו. (סעיף 1 - ההגדרה "רשות מורשית" וסעיף 27(ב)) רשויות מורשות 1. רשות המיסים. 2. רשות האוכלוסין וההגירה. 3. משרד הבריאות. 4. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. (סעיף 5) נוסח ההודעה לנוסעים בדבר מסירת המידע הרינו להודיעך כי חברת ___________________ (שם חברת התעופה) מחויבת על פי חוק סמכויות לאיסוף ואבחון של נתוני נוסעים הנכנסים לישראל או היוצאים ממנה, התשפ"ג-2023 (להלן - החוק), להעביר נתונים שהצטברו בידיה במסגרת הזמנת כרטיס הטיסה, לידי המרכז הלאומי לאבחון נתוני נוסעים. נתונים אלה עשויים לשמש את הרשויות הקבועות בחוק למטרות ולשימושים הקבועים בחוק: מאבק בטרור, ביטחון התעופה, מאבק בפשיעה חמורה, שיפור מערך ביקורת הגבולות בתחנות הכניסה לישראל והגנה על בריאות הציבור. נתונים כאמור יישמרו לתקופות הקבועות בחוק. ניתן לקבל מידע נוסף, לרבות לעניין האמצעים להגנה על המידע וכן העתק של החוקהעתק של החוק, באתר האינטרנט של המרכז הלאומי לאבחון נתוני נוסעים. We hereby inform you that_________________ [Name of Airline] is obliged by the Law on Powers of Collection and Analysis of Data Regarding Passengers Entering or Leaving Israel (hereby - The Law), to submit data that it has acquired in the course of the ticket reservation process, to the National Center for Passenger Data Analysis (hereby - The Center). That data may be used by the authorities enumerated in the Law for the purposes set in the Law: combating terrorism, securing air travel, combating serious crime, improving border control and protecting public health. Such data shall be retained for the time periods set in the Law. You may find further information, including information regarding the protection of the data, as well as the full text of the Law, at the Center's website. (סעיף 12(א)(3) ו–(ב)) עבירות שלצורך זיהוין, מניעתן, סיכולן, חקירתן, או העמדה לדין בשלהן ניתן לעשות שימוש במאגר נתוני הנוסעים (2) עבירות לפי סימן ד' לפרק ז' בחוק העונשין; (5) עבירות לפי סימן י' לפרק ח' בחוק העונשין; (6) עבירות לפי סימן ד' לפרק ט' בחוק העונשין; (7) עבירות לפי סימן ה' לפרק ט' בחוק העונשין; (8) עבירות לפי סימן א' לפרק י' בחוק העונשין; (9) עבירות לפי סימן ד' לפרק י' בחוק העונשין; (10) עבירות לפי סימן ה' לפרק י' בחוק העונשין; (11) עבירות לפי סימן ו'1 לפרק י' בחוק העונשין; (12) עבירות לפי סימן ז' לפרק י' בחוק העונשין; (13) עבירות לפי סימן ח' לפרק י' בחוק העונשין; (15) עבירות לפי סימן ג' לפרק י"א בחוק העונשין; (16) עבירות לפי סימן ה'1 לפרק י"א של חוק העונשין; (17) עבירות לפי סימן ו' לפרק י"א בחוק העונשין; (18) עבירות לפי סימן ט' לפרק י"א לחוק העונשין; (19) עבירות לפי פרק י"ב לחוק העונשין. 2. עבירות מסוג פשע לפי פרק ב' לחוק מאבק בארגוני פשיעה, התשס"ג-2003. 3. עבירות מסוג פשע לפי סימן ב' לפרק ג' בפקודת הסמים המסוכנים [נוסח חדש], התשל"ג-1973. 5. עבירות מסוג פשע לפי חוק איסור הלבנת הון, התש"ס-200. 6. עבירות מסוג פשע לפי פרק ב' בחוק המחשבים, התשנ"ה-1995. 9. עבירות מסוג פשע לפי פרק ט' לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007. 11. עבירות מסוג פשע לפי חוק למניעת הפצה ומימון של נשק להשמדה המונית, התשע"ח-2018. 12. עבירות מסוג פשע לפי פרק ג' בחוק הטיס (עבירות ושיפוט), התשל"א-1971.
|