תוכן עניינים
טיוטת צו המועצות המקומיות (צור הדסה), התשפ"ג-2023
2. הוראות מעבר
טיוטת צו המועצות המקומיות (צור הדסה), התשפ"ג-2023
מטרתו של צו זה הינה הקמת המועצה המקומית צור הדסה (להלן – המועצה המקומית), והפיכתה מוועד מקומי (להלן – הוועד המקומי) במועצה האזורית מטה יהודה (להלן – המועצה האזורית) למועצה מקומית עצמאית ונפרדת.
נקדים ונאמר, כי במסגרת הליך תלוי ועומד בבג"צ 6924/22 ועד מקומי צור הדסה נ' שרת הפנים ואח' ניתן צו ביניים לפיו נאסר על חתימה על צו ותקנות להקמה כאמור של המועצה המקומית. לפיכך, יובהר כי חתימת שר הפנים על הצו המוצע תיעשה בכפוף לתוצאות ההליך האמור.
הקמת המועצה הינה מכוח סמכות שר הפנים עפ"י סעיף 1 לפקודת המועצות המקומיות והיא ניתנה לאחר הליך בחינה שהחל בשנת 2017 עת מינה מנכ"ל משרד הפנים דאז ועדת חקירה לבחינת שינוי גבולות ושינוי מעמד מוניציפאלי ליישוב צור הדסה שבמועצה האזורית מטה יהודה.
בתאריך 22 בדצמבר 2020 הורחב כתב המינוי והוגדל השטח המבוקש לבחינת הוועדה על פי תכנית המתאר הכוללנית ליישוב.
בחודש אוגוסט 2021 הוגש דוח מסכם למנכ"ל משרד הפנים דאז עם המלצה לשרת הפנים דאז על שינוי מעמדו המוניציפאלי והענקת מעמד של מועצה מקומית ליישוב צור הדסה, בגבולות תוכנית המתאר המאושרת.
בהמשך לכך, הוחלט ע"י שרת הפנים דאז, כאמור, להפריד את היישוב צור הדסה מן המועצה האזורית מטה יהודה ולהקימו כמועצה מקומית חדשה.
במסגרת הצו המוצע, בתוקף סמכות שר הפנים לפי סעיפים 1, 2 ו-6 לפקודת המועצות המקומיות, מוכרזת המועצה המקומית צור הדסה, ומוסדרת חלוקת האחריות, החובות והזכויות בין הוועד המקומי צור הדסה, המועצה האזורית מטה יהודה והמועצה המקומית צור הדסה.
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיפים 1, 2 ו-6 לפקודת המועצות המקומיות[1], אני מכריז לאמור : |
|
|
1. |
בתוספת הראשונה לצו המועצות המקומיות, התשי"א-1950[2] (להלן – הצו העיקרי), אחרי פרט (קעז) יבוא: |
||
|
|
|
"(קעח) המועצה המקומית צור הדסה. |
|
|
|
|
תאריך הקמתה: יום פרסומו של צו המועצות המקומיות (צור הדסה), התשפ"ג-2023. |
|
|
|
|
תחום המועצה: גושים וחלקות רישום קרקע: |
|
|
|
|
גושים 29842, 29843, 29854, 29863, 29864, 29877, 29878, 29879, 29883, 29884, 30781, 30782 - בשלמותם; |
|
|
|
|
גוש 29798 - חלקות 8, 11 וחלק מחלקות 6, 10, 13, 15 כמסומן במפה הערוכה בקנה מידה 1:10,000 והחתומה בידי שר הפנים ביום ______________________ התשפ"ג (___________________ 2023), ושהעתקים ממנה מופקדים במשרד הפנים, ירושלים, במשרד הממונה על מחוז ירושלים, ובמשרד המועצה המקומית צור הדסה (להלן – המפה); |
|
|
|
|
גוש 29799 - חלק מחלקה 1 כמסומן במפה; |
|
|
|
|
גוש 29803 - חלק מחלקות 10, 14, 15 כמסומן במפה; |
|
|
|
|
גוש 29845 - חלק מחלקות 3 עד 5 כמסומן במפה; |
|
|
|
|
גוש 29860 - חלקות 19, 21, 22, 24, 32, 34, 35 וחלק מחלקות 6 עד 9, 18, 28, 31, 33, 36 כמסומן במפה; |
|
|
|
|
גוש 29861 - חלקות 4, 18 וחלק מחלקות 14, 15, 19, 20 כמסומן במפה; |
|
|
|
|
גוש 29862 - פרט לחלק מחלקות 15, 17 כמסומן במפה; |
|
|
|
|
גוש 29866 - חלק מחלקה 9 כמסומן במפה; |
|
|
|
|
גוש 29968 - חלק מחלקות 6, 8, 13 כמסומן במפה; |
|
|
|
|
גוש 29969 - חלקות 4, 5, 9, 21 וחלק מחלקות 26, 33 כמסומן במפה; |
|
|
|
|
גוש 29970 - חלקה 266 וחלק מחלקות 73, 93, 180, 265, 269, 285 כמסומן במפה; |
|
|
|
|
גוש 29971 - חלק מחלקה 4 כמסומן במפה". |
|
|
2. |
(א) בסעיף זה - |
||
|
|
|
"הוועד המקומי" – הוועד המקומי של צור הדסה; |
|
|
|
|
"המועצה האזורית" – המועצה האזורית מטה יהודה כמשמעותה בצו המועצות האזוריות; |
|
|
|
|
"המועצה המקומית" – המועצה המקומית צור הדסה כמשמעותה בצו העיקרי; |
|
|
|
|
"צו המועצות האזוריות" – צו המועצות המקומיות (מועצות אזוריות), התשי"ח-1958[3]; |
|
|
|
|
"צור הדסה" – היישוב צור הדסה כמשמעותו בצו המועצות האזוריות כנוסחו ערב תחילתו של צו זה; |
|
|
|
|
(ב) המועצה המקומית תהא חליפתם של המועצה האזורית והוועד המקומי בתחום היישוב צור הדסה, אשר היה בתחומה של המועצה האזורית ערב תחילתו של צו זה (להלן – תחום המועצה המקומית), הן לזכויותיהם והן לחובותיהם ולהתחייבויותיהם והן למעמדם בכל עניין אחר לרבות לגבי העניינים הבאים – |
|
|
|
|
|
(1) חובות וזכויות במקרקעין, לרבות בעלות או חזקה במקרקעין וכן כל זכות ראויה או מוחזקת וכל טובת הנאה שהיו להם אותה שעה במקרקעין ככל שהן בתחום המועצה המקומית כל זאת, למעט לגבי חובות וזכויות במקרקעין אשר נקבע לגביהן אחרת ברשימה המופקדת במשרד הפנים בירושלים ובמשרד הממונה על מחוז ירושלים (להלן – הרשימה); |
|
|
|
|
(2) ארנונות, אגרות, היטלים, דמי השתתפות ותשלומי חובה אחרים שהטילה המועצה האזורית והוועד המקומי וטרם נגבו. |
|
|
|
(ג) המועצה המקומית תהא חליפתם של המועצה האזורית והוועד המקומי לגבי זכויות וחובות במיטלטלין המצויים בתחום המועצה המקומית, למעט זכויות וחובות כאמור אשר נקבע לגביהן אחרת ברשימה, וכן לגבי חובות וזכויות שלא נזכרו בסעיף קטן (ב)(1), למעט זכויות וחובות כאמור אשר נקבע לגביהן אחרת ברשימה. |
|
|
|
|
(ד) המועצה המקומית תהא חליפתם של המועצה האזורית והוועד המקומי בכל הליך משפטי שהיה תלוי ועומד ערב תחילתו של צו זה מטעם המועצה האזורית או נגדה, הנוגע לתחום המועצה המקומית, למעט הליכים משפטיים אשר נקבע לגביהם אחרת ברשימה וכן תהיה חליפתם של המועצה האזורית והוועד המקומי בהליכים משפטיים שאינם נוגעים לתחום האמור ושנקבעו ברשימה. |
|
|
|
|
(ה) עובדי המועצה האזורית ששמותיהם מפורטים ברשימה יהיו לעובדי המועצה המקומית וישובצו בה כמפורט ברשימה. |
|
|
|
|
(ו) עובדי הוועד המקומי המפורטים ברשימה יהיו לעובדי המועצה המקומית ויהיו מועסקים בה בתפקידם כמפורט ברשימה. |
|
|
|
|
(ז) על אף האמור בסעיפים קטנים (ה) ו-(ו), עובדים אשר לא התקבלו כדין לעבודה במועצה האזורית, או בוועד המקומי, העסקתם במועצה המקומית תסתיים לא יאוחר משישה חודשים מיום תחילתו של צו זה, זולת אם העסקתם במועצה המקומית הוסדרה כדין עד תום ששת החודשים כאמור. |
|
|
|
|
(ח) הזכויות שהיו כדין לעובד המועצה האזורית או לעובד הוועד המקומי ערב מעברו למועצה המקומית יישמרו לו, ויראו אותן כזכויות הנובעות מעבודתו במועצה המקומית וזאת מבלי לגרוע מסמכויות הממונה על השכר והסכמי העבודה במשרד האוצר בעניין זה על פי הדין החל; חלוקת החבות בגין זכויות כאמור בין המועצה האזורית ובין המועצה המקומית תהיה כמפורט ברשימה. |
|
|
|
|
(ט) עובד המועצה האזורית או עובד הוועד המקומי שנהיה עובד המועצה המקומית לא יהיה זכאי להטבת פרישה בשל המעבר האמור בסעיף זה. |
|
|
|
|
(י) אדם שערב תחילתו של צו זה היה זכאי לתשלום קצבה חודשית מקופת הוועד המקומי יהיה זכאי לתשלום קצבתו מקופת המועצה המקומית. |
|
|
|
|
(יא) חוקי עזר, תקנות, צווי ארנונה, אגרות, היטלים ותשלומי חובה אחרים שהותקנו או הוטלו בידי המועצה האזורית או הוועד המקומי, וכן רישיונות והיתרים שנתנו על ידי המועצה האזורית או הוועד המקומי, יעמדו בתוקפם בשינויים המחויבים לפי העניין, ביחס לתחום המועצה המקומית, עד שיפקעו או ישונו על פי האמור בהם או על פי כל חיקוק אחר או עד שהמועצה המקומית תבטל או תשנה אותם מכוח כל חיקוק. |
|
|
|
|
(יב) הליך שהיה תלוי ועומד ערב תחילתו של צו זה בפני המועצה האזורית או הוועד המקומי או גוף הפועל מטעמם, הנוגע לתחום המועצה המקומית, יידון ויוכרע במועצה המקומית או בגוף הפועל מטעמה, לפי העניין; |
|
|
|
|
(יג) הליך שהיה תלוי ועומד ערב תחילתו של צו זה מטעם המועצה האזורית או הוועד המקומי או גוף הפועל מטעמם, הנוגע לתחום המועצה המקומית, יראוהו כאילו החל מטעם המועצה המקומית או גוף הפועל מטעמה, הכל לפי העניין, וזאת מבלי לגרוע מסמכויות המועצה המקומית על פי כל דין; |
|
|
|
|
(יד) אדם שערב תחילתו של צו זה היה רשאי להגיש ערר, ערעור או כיוצא באלה למועצה האזורית או לוועד המקומי בגין מעשה או מחדל בתחום הוועד המקומי יהיה רשאי להגישם למועצה המקומית; המועד האחרון להגשת ערר, ערעור או כיוצא באלה יוארך בשלושים ימים נוספים; |
|
|
|
|
(טו) הליך שהוגש לאחר תחילתו של צו זה בגין עילת תביעה שהיא נגד פעולת המועצה האזורית או הועד המקומי ביחס לתחום המועצה ערב תחילתו של צו זה, המועצה המקומית תהא חליפתו של המועצה האזורית והוועד המקומי בהליך המשפטי, למעט לגבי הליך משפטי אשר יקבע לגביו אחרת על ידי הממונה, ויהיה רשאי הוא להורות על חלוקת האחריות לעילת התביעה בין שתי המועצות. |
|
|
|
|
(טז) שר הפנים או מי שהוא הסמיך לכך, יהיה רשאי לערוך ולתקן את הרשימה המופקדת כאמור בסעיף 2(ב)(1). |
|
___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)
(חמ _____-3)
__________________
מיכאל מלכיאלי
ממלא מקום שר הפנים
מטרתו של צו זה הינה הקמת המועצה המקומית צור הדסה (להלן – המועצה המקומית), והפיכתה מוועד מקומי (להלן – הוועד המקומי) במועצה האזורית מטה יהודה (להלן – המועצה האזורית) למועצה מקומית עצמאית ונפרדת.
נקדים ונאמר, כי במסגרת הליך תלוי ועומד בבג"צ 6924/22 ועד מקומי צור הדסה נ' שרת הפנים ואח' ניתן צו ביניים לפיו נאסר על חתימה על צו ותקנות להקמה כאמור של המועצה המקומית. לפיכך, יובהר כי חתימת שר הפנים על הצו המוצע תיעשה בכפוף לתוצאות ההליך האמור.
הקמת המועצה הינה מכוח סמכות שר הפנים עפ"י סעיף 1 לפקודת המועצות המקומיות והיא ניתנה לאחר הליך בחינה שהחל בשנת 2017 עת מינה מנכ"ל משרד הפנים דאז ועדת חקירה לבחינת שינוי גבולות ושינוי מעמד מוניציפאלי ליישוב צור הדסה שבמועצה האזורית מטה יהודה.
בתאריך 22 בדצמבר 2020 הורחב כתב המינוי והוגדל השטח המבוקש לבחינת הוועדה על פי תכנית המתאר הכוללנית ליישוב.
בחודש אוגוסט 2021 הוגש דוח מסכם למנכ"ל משרד הפנים דאז עם המלצה לשרת הפנים דאז על שינוי מעמדו המוניציפאלי והענקת מעמד של מועצה מקומית ליישוב צור הדסה, בגבולות תוכנית המתאר המאושרת.
בהמשך לכך, הוחלט ע"י שרת הפנים דאז, כאמור, להפריד את הישוב צור הדסה מן המועצה האזורית מטה יהודה ולהקימו כמועצה מקומית חדשה.
במסגרת הצו המוצע, בתוקף סמכות שר הפנים לפי סעיפים 1, 2 ו-6 לפקודת המועצות המקומיות, מוכרזת המועצה המקומית צור הדסה, ומוסדרת חלוקת האחריות, החובות והזכויות בין הוועד המקומי צור הדסה, המועצה האזורית מטה יהודה והמועצה המקומית צור הדסה.
סעיף 1 – תיקון לתוספת הראשונה לצו המועצות המקומיות, התשי"א – 1950 - הכרזה על צור הדסה כמועצה מקומית ופירוט השטחים המשתייכים למועצה.
סעיף 2 – הוראת מעבר המסדירה את מערך היחסים בין המועצה המקומית לבין הוועד המקומי שחדל מלהתקיים והמועצה האזורית. העיקרון המנחה הנו כי המועצה המקומית הנה חליפתן של המועצה האזורית והוועד המקומי בתחום היישוב צור הדסה, בעניינים המפורטים בסעיפים קטנים ב – ד וזאת למעט אם נקבע אחרת ברשימה המופקדת עפ"י הוראות סעיפים אלה.
סעיף קטן ב –קביעת המועצה החדשה כחליפתן של הועד המקומי והמועצה האזורית בכל הנוגע לחובות וזכויות הנובעות מהשטח המוניציפלי ששויך למועצה המקומית החדשה לרבות בעניינים המפורטים בסעיפים קטנים (1) ו – (2);
סעיף קטן ג – הסדרת חלוקת החובות והזכויות במיטלטלין המצויים בתחום המועצה המקומית;
סעיף קטן ד – הסדרת האחריות בהליכים משפטיים תלויים ועומדים;
סעיפים קטנים ה-ז – הסדרת מעבר עובדי הועד המקומית והמועצה האזורית הנותנים שירותים לתושבי המועצה המקומית בתחומי המועצה, למועצה המקומית;
סעיף קטן ח – הבטחת שמירת הזכויות של עובדי הועד המקומי והמועצה האזורית שעוברים לעבוד במועצה המקומית;
סעיף קטן ט – הבהרה שעובד שהיה עובד הועד המקומי או המועצה האזורית וממשיך לעבוד במועצה המקומית אינו זכאי להטבת פרישה בשל המעבר (כלומר שאין המדובר באירוע מזכה בפיצויי פיטורין).
סעיף קטן י – הסדרת מעבר החבות לתשלומי קצבאות של גמלאי הועד המקומי למועצה המקומית;
סעיף קטן יא – שמירת דינים – החלת חוקי העזר, תקנות, צווי ארנונה, אגרות, היטלים ותשלומי חובה אחרים שהותקנו או הוטלו בידי המועצה האזורית או הוועדה המקומית וכן רישיונות והיתרים שניתנו על ידי המועצה האזורית או הועדה המקומי בשינויים המחויבים על המועצה המקומית עד לשינויים וביטולם על ידי המועצה המקומית;
סעיף קטן יב – הסדרת האחריות על הליכים שטרם הסתיימו המתנהלים בוועד המקומי או המועצה האזורית או גוף הפועל מטעמם הנוגעים לתחום המועצה המקומית;
סעיף קטן יג – הסדרת האחריות על הליכים שפתחו בהם הועד המקומי או המועצה האזורית הנוגעים לתחום המועצה המקומית;
סעיף קטן יד – הסדרת הזכות להגשת ערר או ערעור בגין מעשה או מחדל של הועד המקומי או המועצה האזורית בתחום המועצה המקומית;
סעיף קטן טו – הסדרת חלוקת האחריות לתביעות עתידיות כנגד פעולת המועצה האזורית או הועדה מהקומי ביחס לתחום המועצה המקומית;
סעיף קטן טז – מתן אפשרות לשר הפנים לערוך ולתקן את הרשימה המופקדת כאמור בסעיף 2(ב)(1) לעיל.