תזכיר טיוטת צו הבלו על דלק (הטלת בלו) (הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022 (תיקון מס' 4), התשפ"ג-2023

תוכן עניינים

טיוטת צו 2

א. שם הצו המוצע. 2

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו. 2

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:. 2

טיוטת צו הבלו על דלק (הטלת בלו) (הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022 (תיקון מס' 4), התשפ"ג-2023. 3

1. תיקון סעיף 1. 3

דברי הסבר. 3


 

טיוטת צו

 

א. שם הצו המוצע

צו הבלו על דלק (הטלת בלו) (הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022 (תיקון מס' 4), התשפ"ג-2023

 

 

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו

תעריפי הבלו החלים על דלק קבועים במסגרת התוספת לצו הבלו על דלק (הטלת בלו), התשס"ד-2004 (להלן- צו הטלה). על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן, על רקע העליות שהיו במחיר הדלק, מאז אפריל 2022 חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את הבלו החל על בנזין. הוראת השעה שחלה כיום מורידה כ-13 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה. על מנת למתן את העלייה במחירו המפוקח של בנזין לליטר, מוצע לקבוע בהוראת שעה כי הבלו אשר יחול על בנזין עד סוף חודש מרס 2023 יופחת, כך שהוא יעמוד על 2,901.27 ש"ח לאלף ליטר. ההפחתה המוצעת בצו זה צפויה להוריד 33 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה. עם פקיעת הוראת שעה זו תחזור לתוקף ההפחתה של 13 אגורות.

 

 

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:


 

טיוטת צו מטעם משרד האוצר:

טיוטת צו הבלו על דלק (הטלת בלו) (הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022 (תיקון מס' 4), התשפ"ג-2023

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיף 2 לחוק הבלו על דלק, התשי"ח-1958[1], אני מצווה לאמור:

 

 

 

תיקון סעיף 1

1.  

בסעיף 1 לצו הבלו על דלק (הטלת בלו)(הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022[2], בסעיף קטן (א)-

 

 

 

(1) בפסקה (6), אחרי "כ"ט בטבת התשפ"ג (22 בינואר 2023)" יבוא "עד יום י"א בשבט התשפ"ג (2 בפברואר 2023) ובתקופה שמיום י' בניסן התשפ"ג (1 באפריל 2023)";

 

 

 

(2) אחרי פסקה (6) יבוא:

 

 

 

"(7) בתקופה שמיום י"ב בשבט כ"ט בטבת התשפ"ג (3 בפברואר 2023) עד יום ט' בניסן התשפ"ג (31 במרס 2023) יראו כאילו-

 

 

 

 

(א) בפרטים 1 ו-9, במקום האמור בא "2,901.27 שקלים חדשים לאלף ליטר";

 

 

 

 

(ב)  בפרט 11, במקום האמור בא "2,650.81 שקלים חדשים לאלף ליטר".

 

 

___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)

 (חמ 3-764-ת1)

 

__________________

בצלאל סמוטריץ'

שר האוצר

דברי הסבר

תעריפי הבלו החלים על דלק קבועים במסגרת התוספת לצו הבלו על דלק (הטלת בלו), התשס"ד-2004 (להלן- צו הטלה). על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן, על רקע העליות שהיו במחיר הדלק, מאז אפריל 2022 חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את הבלו החל על בנזין. הוראת השעה שחלה כיום מורידה כ-13 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה. על מנת למתן את העלייה במחירו המפוקח של בנזין לליטר, מוצע לקבוע בהוראת שעה כי הבלו אשר יחול על בנזין עד סוף חודש מרס 2023 יופחת, כך שהוא יעמוד על 2,901.27 ש"ח לאלף ליטר. ההפחתה המוצעת בצו זה צפויה להוריד 33 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה. עם פקיעת הוראת שעה זו תחזור לתוקף ההפחתה של 13 אגורות.

יצוין כי במקביל לקידומו של צו זה מקודם תיקון מקביל לצורך הפחתת מס הקנייה על בנזין מיובא במסגרת תיקון של צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין, התשע"ז-2017.

הפסד הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מהפחתת מס הקנייה והבלו צפוי לעמוד על 200 מיליון ש"ח.

 



[1] ס"ח התשי"ח, עמ' 160.

[2] ק"ת-שיעורי מק"ח התשפ"ב, עמ' 210, עמ' 260, עמ' 272 ועמ' 286; התשפ"ג, עמ' 8, עמ' 130, עמ' 132 ועמ' 168.