תוכן עניינים

טיוטת צו 2

א. שם הצו המוצע. 2

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו. 2

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:. 2

טיוטת צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 17), התשפ"ב-2022 (תיקון מס' 4), התשפ"ג-2023  3

1. תיקון סעיף 1. 3

דברי הסבר. 4


 

טיוטת צו

 

א. שם הצו המוצע

צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 17), התשפ"ב-2022 (תיקון מס' 4), התשפ"ג-2023

 

 

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו

תעריפי מס הקנייה החלים על דלק קבועים במסגרת התוספת הראשונה לצו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין, התשע"ז-2017 (להלן- צו תעריף המכס). על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן, על רקע העליות שהיו במחיר הדלק, מאז אפריל 2022 חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקנייה החל על בנזין. הוראת השעה שחלה כיום מורידה כ-13 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה. על מנת למתן את העלייה במחירו המפוקח של בנזין לליטר, מוצע לקבוע בהוראת שעה כי מס הקנייה אשר יחול על בנזין עד סוף חודש מרס 2023 יופחת, כך שהוא יעמוד על   2,901.27   ש"ח לאלף ליטר. הפחתה זו צפויה להוריד 33 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה. עם פקיעת הוראת שעה זו תחזור לתוקף ההפחתה של 13 אגורות. ההפחתה המוצעת בצו זה צפויה להוריד 33 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה.

 

 

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:


 

טיוטת צו מטעם משרד האוצר:

טיוטת צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 17), התשפ"ב-2022 (תיקון מס' 4), התשפ"ג-2023

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 3 ו-5  לפקודת תעריף המכס והפטורים, 1937[1], לפי סעיף 1 לחוק מסי מכס ובלו (שינוי התעריף), התש"ט-1949[2], ולפי סעיף 3 לחוק מס קנייה (טובין ושירותים), התשי"ב-1952[3], אני מצווה לאמור:

 

 

 

תיקון סעיף 1

1.  

בסעיף 1 לצו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 17), התשפ"ב-2022[4], בסעיף קטן (א)-

 

 

 

(1) בפסקה (6), אחרי "כ"ט בטבת התשפ"ג (22 בינואר 2023)" יבוא "עד יום י"א בשבט התשפ"ג (2 בפברואר 2023) ובתקופה שמיום י' בניסן התשפ"ג (1 באפריל 2023)";

 

 

 

(2) אחרי פסקה (6) יבוא:

 

 

 

"(7) בתקופה שמיום י"ב בשבט כ"ט בטבת התשפ"ג (3 בפברואר 2023) עד יום ט' בניסן התשפ"ג (31 במרס 2023) יראו כאילו בפרט 27.10, בטור ד'-

 

 

 

 

(א) בסעיף 121200, במקום האמור בא " 2,650.81 ש"ח לאלף ליטר";

 

 

 

 

(ב)  בסעיפים 121900 ו-201000, במקום האמור בא "2,901.27 ש"ח לאלף ליטר".

 

 

___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)

 (חמ 3-1906-ת1)

 

__________________

בצלאל סמוטריץ'

שר האוצר

דברי הסבר

תעריפי מס הקנייה החלים על דלק קבועים במסגרת התוספת הראשונה לצו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין, התשע"ז-2017 (להלן- צו תעריף המכס). על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן, על רקע העליות שהיו במחיר הדלק, מאז אפריל 2022 חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקנייה החל על בנזין. הוראת השעה שחלה כיום מורידה כ-13 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה. על מנת למתן את העלייה במחירו המפוקח של בנזין לליטר, מוצע לקבוע בהוראת שעה כי מס הקנייה אשר יחול על בנזין עד סוף חודש מרס 2023 יופחת, כך שהוא יעמוד על   2,901.27 ש"ח לאלף ליטר. הפחתה זו צפויה להוריד 33 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה. עם פקיעת הוראת שעה זו תחזור לתוקף ההפחתה של 13 אגורות. ההפחתה המוצעת בצו זה צפויה להוריד 33 אגורות ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה.

יצוין כי במקביל לקידומו של צו זה מקודם תיקון מקביל לצורך הפחתת הבלו על בנזין במסגרת תיקון של צו הבלו על דלק (הטלת בלו)(הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022.

הפסד הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מהפחתת מס הקנייה והבלו צפוי לעמוד על 200 מיליון ש"ח.

 

 



[1] ע"ר 1937, תוס' 1, עמ' 183; ס"ח התשכ"ה, עמ' 118.

[2] ס"ח התש"ט, עמ' 154, התש"ך עמ' 18; התשמ"ד, עמ' 161.

[3] ס"ח התשי"ב, עמ' 344; התש"ן עמ' 190, התשס"ז, עמ' 66.

[4] ק"ת- שיעורי מק"ח התשפ"ב, עמ' 212, עמ'  261, עמ' 272 ועמ' 286; התשפ"ג, עמ' 8, עמ' 130, עמ' 132 ועמ' 168.