תוכן עניינים

טיוטת צו 2

א. שם הצו המוצע. 2

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו 2

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:. 2

טיוטת צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 17), התשפ"ב-2022 (תיקון), התשפ"ג-2022. 3

1.  תיקון סעיף 1. 3

דברי הסבר. 3


 

טיוטת צו

 

א. שם הצו המוצע

צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 17), התשפ"ב-2022 (תיקון), התשפ"ג-2022

 

 

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו

תעריפי מס הקנייה החלים על דלק קבועים במסגרת התוספת הראשונה לצו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין, התשע"ז-2017. על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן- על רקע העליות שהיו במחיר הדלק, התוספת האמורה תוקנה באמצעות צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 17), התשפ"ב-2022 במסגרתו הופחת מס הקנייה החל על בנזין וסולר, וזאת לצורך הפחתת מחירי הדלקים האמורים בתחנות הדלק בחצי שקל לליטר. בהמשך לכך, הוראת השעה תוקנה פעמיים, באופן המביא כיום להפחתה שקל אחד ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה, כך שכיום מס הקנייה על בנזין עומד על 2,421.38 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים, וזאת לתקופה שעד יום כ"א בחשון התשפ"ג (15 בנובמבר 2022). במצב הקיים היום צפוי הבלו החל מיום 16 בנובמבר 2022 לעמוד על סכום של 2,848.73 שקלים חדשים לאלף ליטר,  והחל מיום 1 בדצמבר 2022 לעמוד על סכום של 3,245.21 שקלים חדשים לאלף ליטר, מוצע לתקן את הוראת השעה כך שמס הקנייה על דלק יישאר ברמתו הנוכחית עד ליום ו' בכסלו התשפ"ג (30 בנובמבר 2022).

 

 

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:


 

טיוטת צו מטעם משרד האוצר:

טיוטת צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 17), התשפ"ב-2022 (תיקון), התשפ"ג-2022

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 3 ו-5  לפקודת תעריף המכס והפטורים, 1937[1], לפי סעיף 1 לחוק מסי מכס ובלו (שינוי התעריף), התש"ט-1949[2], ולפי סעיף 3 לחוק מס קנייה (טובין ושירותים), התשי"ב-1952[3], אני מצווה לאמור:

 

 

 

תיקון סעיף 1

1.  

בסעיף 1 לצו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 17), התשפ"ב-2022[4], בסעיף קטן (א)-

 

 

 

(1) בפסקה (4א), בפתיח, במקום "כ"א בחשוון התשפ"ג (15 בנובמבר 2022)" יבוא "ו' בכסלו התשפ"ג (30 בנובמבר 2022)";

 

 

 

(2) פסקה (4ב)- בטלה.

 

 

___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)

 (חמ 3-1906-ת1)

 

__________________

אביגדור ליברמן

שר האוצר

דברי הסבר

תעריפי מס הקנייה החלים על דלק קבועים במסגרת התוספת הראשונה לצו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין, התשע"ז-2017. על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן- על רקע העליות שהיו במחיר הדלק, התוספת האמורה תוקנה באמצעות צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 17), התשפ"ב-2022 במסגרתו הופחת מס הקנייה החל על בנזין וסולר, וזאת לצורך הפחתת מחירי הדלקים האמורים בתחנות הדלק בחצי שקל לליטר. בהמשך לכך, הוראת השעה תוקנה פעמיים, באופן המביא כיום להפחתה שקל אחד ממחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הוראת השעה, כך שכיום מס הקנייה על בנזין עומד על 2,421.38 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים, וזאת לתקופה שעד יום כ"א בחשון התשפ"ג (15 בנובמבר 2022). במצב הקיים היום צפוי הבלו לעמוד החל מיום 16 בנובמבר 2022 על סכום של 2,848.73 שקלים חדשים לאלף ליטר,  והחל מיום 1 בדצמבר 2022 לעמוד על סכום של 3,245.21 שקלים חדשים לאלף ליטר, מוצע לתקן את הוראת השעה כך שמס הקנייה על דלק יישאר ברמתו הנוכחית עד ליום ו' בכסלו התשפ"ג (30 בנובמבר 2022).

יצוין כי במקביל לקידומו של צו זה מקודם תיקון מקביל לצורך הפחתת הבלו על בנזין מיובא במסגרת תיקון של צו הבלו על דלק (הטלת בלו)(הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022.

הפסד הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מהפחתת מס הקנייה והבלו צפוי לעמוד על 75  מיליון ש"ח.

 

 



[1] ע"ר 1937, תוס' 1, עמ' 183; ס"ח התשכ"ה, עמ' 118.

[2] ס"ח התש"ט, עמ' 154, התש"ך עמ' 18; התשמ"ד, עמ' 161.

[3] ס"ח התשי"ב, עמ' 344; התש"ן עמ' 190, התשס"ז, עמ' 66.

[4] ק"ת- שיעורי מק"ח התשפ"ב, עמ' 212, עמ'  261, עמ' 272 ועמ' 286.