בהתאם לסעיף 3א לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-[1]1985 (להלן - החוק), בהתייעצות עם המועצה הישראלית לתרבות ואמנות לפי סעיף 3(4) לחוק התרבות והאמנות, התשס"ג-2002 , ועם היועצת המשפטית לממשלה, ולפי הוראות פרק 6.2 לתקנון כספים ומשק, שמפרסם החשב הכללי שבמשרד האוצר (להלן - הוראות התכ"ם)[2], מתפרסמים בזה מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד התרבות והספורט (להלן - המשרד) לשיפוץ במבנה שבו פועל מוסד ציבור או רשות מקומית בחברה הערבית, הדרוזית והצ׳רקסית, שנתמכים בתחום התרבות.
א. ועדת התמיכות של המשרד (להלן - הוועדה או ועדת התמיכות), תדון בחלוקת תמיכה מתקציב המשרד בהתאם לכל דין, לחוק התקציב לשנת הכספים השוטפת, לפי מבחנים אלה, בהתאם לנוהל להגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה במוסדות ציבור ולדיון בהן[3] (להלן - נוהל התמיכות הכללי) או בהתאם להוראות התכ"ם, כפי שיתוקנו מזמן לזמן.
ב. התמיכה עצמה צריך שתינתן, אם אכן נכון וראוי לתתה, על פי עקרונות של סבירות ושוויון.
ג. בבואה לדון ולהחליט בכל בקשה לתמיכה, תשקול הוועדה את כל נסיבותיו של העניין, תוך יישום שוויוני אחיד וענייני של המבחנים.
ד. כל שיקוליה של הוועדה יהיו ענייניים, תוך הפעלת אמות מידה מקצועיות, ככל שיידרש לפי נסיבות העניין; החלטת הוועדה תהיה מנומקת.
במבחן זה:
"אזור עדיפות לאומית" - אזורי העדיפות הלאומית כהגדרתם בהחלטת ממשלה מס׳ 3738 מיום
15.4.2018או מכוח כל החלטת ממשלה אשר תקבע אזורי עדיפות לאומית לעניין תרבות[4]. היותה
רשות מקומית כלולה באזור עדיפות לאומית ייקבע ביום אישור בקשת תמיכה לפי מבחנים אלה;
אם לאחר מכן חל שינוי בכך, הוא לא ישפיע על זכאותה של רשות מקומית להיתמך לפי מבחנים
אלה או על סכום התמיכה שאושר לה;
"אישור חשבונאי מיוחד" -אישור של רואה חשבון לפי תקן ביקורת (ישראל) 905 או 3500 של לשכת רואי החשבון בישראל, בדבר דוחות מיוחדים של רואי חשבון, המפורסמים באתר המרשתת של לשכת רואי החשבון בישראל בכתובת: https://icpas.org.il;
"הוראות התכ"ם" - תקנון כספים ומשק, שפרסם החשב הכללי במשרד האוצר, כפי שהוא מתעדכן או מתוקן מעת לעת;
"הצעת תקציב" - פירוט עלות הפעולות שכרוכות בביצוע השיפוץ עד השלמתו. הצעת תקציב תהיה ערוכה באופן שמפריד בין עלויות השיפוץ, שבגינן הרשות המקומית מבקשת את תמיכת המשרד, לבין הפעולות שעלותן ממומנות על ידי הרשות המקומית או גופים אחרים;
"יועץ בתחום הנגישות או הבטיחות" - מהנדס או אדריכל מוסמכים כדין מתחומי ההנדסה האזרחית;
"כל דין" - לרבות חוק התקציב לשנת הכספים השוטפת, נוהל התמיכות הכללי, הוראות התכ"ם, בפרט הוראת תכ"ם 6.2.1, נוהל השיפוצים המשרדי ונוהלי הבטחונות המשרדיים לשיפוצים;
"מבחן האם" - מבחן תרבות ערבית או מבחן תרבות דרוזית וצירקסית, לפי העניין.
א. מבנה שלגביו מתקיימים שני אלה:
(1) המבנה, שבו מוסד מקיים את רוב פעילותו הנתמכת ואת עיקר פעילותו הנתמכת או המבנה שבו הוא יעשה כן במועדים הקבועים בהגדרה "מועד סיום השיפוץ";
(2) המוסד הוא המחזיק במבנה ובעל זכות השימוש בו;
ב. על אף האמור בסעיף קטן אי, מבנה של רשות מקומית ייחשב כמבנה, שבו היא פועלת, אם בפועל פועל בו מוסד ציבור, ובלבד מתקיים שלגביו האמור בסעיף קטן אי והרשות המקומית העניקה למוסד הציבור כדין את החזקה ואת זכות השימוש במבנה;
ג. לעניין מבנה יחיד, שמחולק למספר יחידות משנה שמוחזקים בידי גורמים שונים, "המבנה" משמעו רק אותה יחידת משנה שבה פועל המוסד כאמור ובלבד שמהנדס מטעם מנהל התרבות קבע שניתן מבחינה הנדסית לבצע ולהשלים את השיפוץ רק באותה יחידת משנה וכי שלמות השיפוץ באותה יחידת משנה או תפקודיות המערכות המשופצות בה אינן תלויות במבנה הכולל או במערכותיו;
"מדד הלמ"ס" - "מדד חברתי-כלכלי של אוכלוסייה ברמה של רשות מקומי וברמה של יישוב בשנת 2017", שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2020, כפי שיעודכן מעת לעת; המדד הקובע הוא זה שידוע ביום הגשת הבקשה לתמיכה לפי מבחנים אלה; אם לאחר שהוגשה הבקשה לתמיכה חל שינוי במדד הלמ"ס של הרשות מקומית, השינוי לא ישפיע על זכאותה של רשות מקומית להיתמך לפי מבחנים אלה או על סכום התמיכה שאושר לה;
מדד הפריפריה" - "מדד פריפריאליות של יישובים ושל רשויות מקומיות 2015", שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2020, כפי שיעודכן מעת לעת; המדד הקובע הוא זה שידוע ביום הגשת הבקשה לתמיכה לפי מבחנים אלה; אם לאחר מכן חל שינוי במדד הפריפריאלי של הרשות מקומית, השינוי לא ישפיע על זכאותה של רשות מקומית להיתמך לפי מבחנים אלה או על סכום התמיכה שאושר לה;
"מוסד" - מוסד ציבור כהגדרתו בסעיף 3א לחוק או רשות מקומית, שעומד בתנאים הקבועים בסעיף 6 למבחנים אלה;
"מוסד ציבור" - מוסד ציבור כהגדרתו בסעיף 3א לחוק;
"מוסד ציבור מתארח" - מוסד ציבור, שלגביו מתקיים האמור בסעיף בי להגדרה "המבנה שבו המוסד פועל";
"מועד סיום השיפוץ" - בכפוף לאמור במבחנים אלה, המועד המוקדם מבין שני אלה: א) המועד שבו הסתיימו עבודות הבינוי באתר השיפוץ לפי תכנית השיפוץ, שבגינה ועדת התמיכות אישרה תמיכה בשיפוץ, ושבו הוגשו למשרד, לשביעות רצונו, כל המסמכים הנדרשים כחלק מסיום השיפוץ; או ב) חלוף 12 חודשים או 24 חודשים, לפי העניין, מיום אישור התמיכה בשיפוץ על ידי ועדת התמיכות. "לפי העניין" משמע בהתאם לסיווג השיפוץ הנתמך כשיפוץ מוגבל או כשיפוץ נרחב;
"מורשי החתימה של המוסד" - לעניין רשות מקומית, ראש הרשות המקומית או מי שמינה לכך כדין, גזבר הרשות המקומית והחשב המלווה של הרשות המקומית אם מונה;
"מינהל התרבות" - מינהל התרבות במשרד התרבות והספורט;
"נוהל השיפוצים המשרדי" - "נוהל להגשת מסמכים לבקשת תמיכה לשיפוץ מוסדות ציבור או רשויות מקומיות בחברה הערבית, הדרוזית והצירקסית, שנתמכים בתחום התרבות", הנמצא באתר המרשתת (אינטרנט) של המשרד כפי שיעודכן מזמן לזמן;
"נוהלי הבטחונות המשרדיים לשיפוצים" - נוהל בטחונות המשרדי לשיפוצים למוסדות ציבור (הרצ"ב), שמהווה חלק בלתי-נפרד ממבחנים אלה, נוהל בטחונות המשרדי לשיפוצים לרשויות מקומיות (הרצ"ב), שמהווה חלק בלתי-נפרד ממבחנים אלה;
"עלות השיפוץ המאושרת" - עלות כוללת של הוצאות, של סוג שיפוץ מהמפורטים במבחנים אלה, שהוכרו ע"י מהנדס מטעם מינהל תרבות לצורך ביצוע סוג שיפוץ זה, שבגינו מוסד מבקש תמיכה, כפי שאושרה על ידי ועדת התמיכות;
"פעילות נתמכת" - פעילות של מוסד, שלגביה מתקיימים שני אלה:
א. מדובר בפעילות של קבוצה אמנותית אחת, בתחום מקצועי אחד, שמוסד נתמך בגינה לפי אחד ממבחני התמיכה האלה;
(1) מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד התרבות והספורט לפעולות תרבות ערבית[5] (להלן - מבחן תרבות ערבית);
(2) מבחנים לתמיכה של משרד התרבות והספורט בפעילות תרבות ואמנות דרוזית וצירקסית[6] (להלן - מבחן תרבות דרוזית וצירקסית).
ב. המוסד נתמך על ידי המשרד בגין הפעילות שנזכרת בסעיף קטן אי בסכום של 100,000 ₪ לפחות, הן בשנה שקדמה לשנת התמיכות השוטפת והן בשנת התמיכות השוטפת.
"רשות מקומית" - עירייה, מועצה מקומית או מועצה אזורית;
"שיפוץ" - ביחיד או ברבים, לפי העניין; שיפוץ בתחום הבטיחות-נגישות, שיפוץ כללי, שיפוץ מוגבל או שיפוץ נרחב, כהגדרתם במבחנים אלה, הכל לפי העניין, לרבות רכישת ציוד או החלפת ציוד מתבלה ובלבד שהציוד מיועד להתקנה קבועה במבנה ומהווה חלק ממנו ושבבקשת התמיכה צוין אופן התקנתו;
"שיפוץ בתחום הנגישות-בטיחות" - שיפוץ, שמטרתו עמידה בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח-1998, או התקנות שהותקנו לפיו, או הסרת ליקוי בטיחותי, שאושר ככזה על ידי יועץ בתחום הנגישות או הבטיחות, לפי העניין, בחוות דעת מקצועית בכתב, שמפרטת את מהות השיפוץ הנדרש והצורך בביצועו;
"שיפוץ כללי" - שיפוץ שאינו שיפוץ בתחום הנגישות-בטיחות;
"שיפוץ מוגבל" - שיפוץ שעלותו המאושרת אינה עולה על 200,000 ₪, לא נדרש לגביו היתר בניה והוא פטור מרישום הערת אזהרה וזיקת הנאה בפנקסי המקרקעין לפי הוראות סעיף 23(4) בנוהל התמיכות הכללי. במקרה שבמסגרת אותה בקשת תמיכה מבקשים תמיכה הן בשיפוץ בתחום הנגישות-בטיחות והן בשיפוץ כללי סכום זה מתייחס לעלות המאושרת המצטברת של השיפוצים;
"שיפוץ נרחב" - שיפוץ שעלותו המאושרת עולה על 200,000 ₪, אך אינו עולה על 2,500,000 ₪, וכן שיפוץ שעלותו המאושרת נמוכה מ-200,000 ₪, אבל לצורך ביצועו נדרש היתר בניה או הוא אינו פטור מרישום הערת אזהרה וזיקת הנאה בפנקסי המקרקעין לפי הוראות סעיף 23(4) בנוהל התמיכות הכללי או אינו פטור ממתן בטחונות חלופיים במקומן. במקרה שבמסגרת אותה בקשת תמיכה מבקשים תמיכה הן בשיפוץ בתחום הנגישות-בטיחות והן בשיפוץ כללי הסכומים הנ"ל מתייחסים לעלות המאושרת המצטברת של השיפוצים;
"שנת ההערכה" - השנה הקלנדרית שחלה שנתיים לפני תחילת שנת התמיכות השוטפת; 3. מטרות התמיכה
מטרות התמיכה לפי מבחנים אלה הן לסייע למוסד לקיים רמת בטיחות ונגישות ראויה כנדרש במבנה שבו מוסד פועל ולהעמיד בו תנאים ראויים, נוחים ומזמינים לפעילות תרבות שמתקיימת בו.
4. הפעילויות הנתמכות וכללים להגשת בקשת תמיכה
א. מוסד ייתמך, ככל שיימצא זכאי לכך לפי מבחנים אלה, רק עבור שיפוץ במבנה שבו הוא פועל.
ב. מוסד ציבור רשאי להגיש בקשת תמיכה אחת בלבד; רשות מקומית רשאית להגיש בקשת תמיכה אחת בגין כל מבנה שבו היא פועלת או בגין כל מבנה, שבו פועל מוסד ציבור מתארח, כהגדרתם במבחנים אלה. במקרה שרשות מקומית מגישה יותר מבקשת תמיכה אחת הוראות מבחנים אלה יחולו בנפרד על כל בקשה, לרבות לעניין ההגדרה של "פעילות נתמכת" בסעיף 2 לעיל וחובתו של מוסד להיתמך על ידי המשרד בסכום של 100,000 ₪ לפחות בגין פעילות של קבוצה אמנותית אחת בתחום מקצועי אחד, הכל כאמור שם; כל בקשה תיבחן בפני עצמה;
ג. בקשת תמיכה תוגש או במסלול שיפוץ מוגבל או במסלול של שיפוץ נרחב ויחולו עליה הוראות מבחנים אלה שרלבנטיות לאותו סוג שיפוץ;
ד. בקשת תמיכה אחת יכולה לכלול א) בקשה לתמוך בשיפוץ בתחום הנגישות-בטיחות; או, ב) בקשה לתמוך הן בשיפוץ בתחום הנגישות-בטיחות והן בשיפוץ כללי. מוסד חייב לערוך את בקשת התמיכה שלו במתכונת של פרקי משנה נפרדים כאשר פרק משנה ספציפי -ורק אותו פרק משנה- מרכז את כל הנדרש על פי מבחנים אלה בקשר לשיפוץ שעניינו נגישות, לשיפוץ שעניינו בטיחות או לשיפוץ כללי, לפי העניין. המשרד אינו חייב לדון בבקשת תמיכה, או בחלקה, שלא נערכה כאמור, הוא אינו חייב לתקן או לשנות את האופן שבו נערכה בקשה או לאפשר למוסד לעשות כן.
ה. לא ניתן לתקן בקשת תמיכה אחרי המועד האחרון להגשתה, לרבות במקרה שבו היא נדחית מחמת אי-עמידה בהוראות מבחנים אלה.
ו. אין להגיש בקשת תמיכה ולא תאושר תמיכה לפי מבחנים אלה אם הוגשה או אושרה בקשה אחרת לקבל סיוע כספי מתקציב המדינה בעד שיפוץ, שבגינו המוסד מבקש תמיכה לפי מבחנים אלה, לרבות מהמשרד או לרבות לפי "מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד התרבות והספורט ברשות מקומית, לשיפוץ מבנה שבו פועל מוסד תרבות מתארח "; לעניין זה, כספי פיתוח כלליים שמקורם במשרד ממשלתי, שיש לרשות מקומית שיקול דעת לגבי ייעודם, אינם בגדר כפל תמיכה.
א. 70% מהתקציב לחלוקה על פי מבחנים אלה ישמש לתמיכה בשיפוצים נרחבים; 30% מהתקציב לחלוקה על פי מבחנים אלה ישמש לתמיכה בשיפוצים מוגבלים;
ב. אם בסופו של דבר ייוותר תקציב לא מנוצל לפי מבחנים אלה הוא יועבר לתקציב התמיכה, שעומד לחלוקה על פי "מבחנים לחלוקת כספי תמיכות של משרד התרבות והספורט ברשות מקומית, לשיפוץ מבנה שבו פועל מוסד תרבות מתארח ";
ג. תמיכה מזערית ומירבית - הוראות סעיף קטן זה יחולו באופן חלופי או מצטבר, לפי העניין:
1) סכום התמיכה המזערי בשיפוץ מוגבל - תמיכה בשיפוץ מוגבל תאושר רק אם תוצאת חישוב גובה התמיכה בו על פי במבחנים אלה הינה 100,000 ₪ לפחות. במקרה שבמסגרת אותה בקשת תמיכה תאושר תמיכה הן בשיפוץ בתחום הנגישות-בטיחות והן בשיפוץ כללי סכום זה מתייחס לגובה התמיכה המצטבר. על אף האמור ועדת התמיכות רשאית לאשר תמיכה בבקשת תמיכה לשיפוץ מוגבל, שתוצאת חישוב גובה התמיכה בו כאמור הינה 90,000 ₪ לפחות;
2) התמיכה המירבית בשיפוץ מוגבל - לא תאושר תמיכה לבקשת תמיכה לשיפוץ מוגבל, בסכום שעולה על הנמוך מבין שני אלה: א) 180,000 ₪ ; או, ב) סכום שעולה על שיעור התמיכה המירבי, שנקבע לשיפוצים הספציפיים שבבקשת התמיכה, לפי מבחנים אלה;
3) סכום התמיכה המזערי בשיפוץ נרחב - תמיכה בשיפוץ נרחב תאושר רק אם תוצאת חישוב גובה התמיכה בו על פי במבחנים אלה הינה 200,000 ₪ לפחות. במקרה שבמסגרת אותה בקשת תמיכה תאושר תמיכה הן בשיפוץ בתחום הנגישות-בטיחות והן בשיפוץ כללי סכום זה מתייחס לגובה התמיכה המצטבר;
4) התמיכה המירבית בשיפוץ נרחב - לא תאושר תמיכה לבקשת תמיכה לשיפוץ נרחב, בסכום שעולה על הנמוך מבין שני אלה: א) 2,250,000 ₪ ; או, ב) סכום שעולה על שיעור התמיכה המירבי, שנקבע לשיפוצים הספציפיים שבבקשת התמיכה, לפי מבחנים אלה.
ד. יודגש, כי בכל מקרה ועל אף דבר שעלול להשתמע בכל מקום אחר במבחנים אלה אישור תמיכה לפי מבחנים אלה מותנה בזמינות תקציבית בהתאם לתקציב המוגבל, שיועמד מראש לחלוקה על פיהם. אפשר שהתקציב לחלוקה ימוצה לפני שאושרה תמיכה בשיפוץ, אף אם הבקשה לתמוך בו עומדת בתנאים לקבלת תמיכה לפי מבחנים אלה. במקרה כאמור לא תאושר תמיכה באותו שיפוץ.
|
|
פרק בי: תנאי סף לתמיכה
6. מבלי לגרוע מכל האמור במבחנים אלה, מוסד יהיה זכאי לתמיכה לפי מבחנים אלה אם מתקיימים כל התנאים שלהלן. לעניין רשות מקומית, קיום התנאים ייבדק בנפרד לגבי כל בקשת תמיכה.
א. העלות המאושרת של השיפוץ או השיפוצים בבקשת תמיכה לא תעלה במצטבר על 200,000 ₪ לעניין שיפוץ מוגבל או על 2,500,000 ₪ לעניין שיפוץ נרחב;
ב. השיפוץ, שבגינו מבקשים תמיכה, הוא במבנה שבו המוסד המבקש פועל והמוסד מקיים בו פעילות נתמכת כהגדרתה בסעיף 2 למבחנים אלה, לרבות לעניין חובתו של מוסד להיתמך על ידי המשרד בגין פעילותה של קבוצה אמנותית אחת, בתחום מקצועי אחד, בסכום של 100,000 ₪ לפחות, הכל כאמור שם;
ג. המוסד הוכיח, כי עומדים לרשותו מקורות מימון להשלמת השיפוץ, שבו הוא מבקש תמיכה
מהמשרד, מעבר לתמיכת המשרד אם תאושר;
ד. המוסד הגיש בקשה בהתאם לנדרש לפי כל דין ולפי מבחנים אלה בעוד מועד כשהיא כוללת
את כל המידע והמסמכים הנדרשים, כשהכל מלא ותקין, לשביעות רצון מינהל התרבות;
ה. לבקשת התמיכה צורפו כל המסמכים שנדרשים לפי כל דין ולפי מבחנים אלה בקשר לשיפוץ,
שבגינו מבקש תמיכה, ומבלי לגרוע מכך כל המסמכים הבאים, לשביעות רצון מינהל
התרבות. לגבי הפריטים שמסומנים ברשימה שלהלן בכוכבית, בקשת תמיכה, שבה
מבקשים תמיכה הן בשיפוץ בתחום הנגישות-בטיחות והן בשיפוץ כללי, תכלול התייחסות
או מסמכים נפרדים לכל אחד מהם, לפי העניין:
1) *תיאור הבקשה;
2) *הצעת תקציב, שתוגש בחתימת מורשי החתימה של המוסד;
3) *כתב כמויות מאושר על ידי מהנדס המוסד;
4) *אומדן מאושר על ידי מהנדס המוסד;
5) *מפרט טכני מאושר על ידי מהנדס המוסד;
6) לעניין בקשת תמיכה לשיפוצים בתחום הנגישות-בטיחות, שיש בו פרקי משנה נפרדים לגבי שיפוץ בתחום הנגישות ושיפוץ בתחום הבטיחות, יצורו חוות דעת מקצועית, נפרדות בכתב לכל פרק משנה של יועץ בתחום הנגישות או הבטיחות, לפי העניין, שמפרטת את מהות השיפוץ המתואר באותו פרק משנה ואת הצורך בביצועו;
7) אישור בעלות המוסד בנכס המיועד לשיפוץ. אם הנכס אינו בבעלותו , יש לצרף חוזה שכירות או הסכם חכירה, או הסכם או אסמכתא אחרים, שמעיד על זכות לבצע את השיפוץ בנכס ועל זכות חזקה ושימוש בנכס לתקופה של חמש שנים לפחות החל ממועד סיום השיפוץ. הסכם כאמור ובו אופציה או אופציות להארכה לתקופה מצטברת של חמש שנים או יותר החל ממועד סיום השיפוץ, או הסכם כאמור עם רשות מקומית המתחדש מדי שנה, יחשב כמקיים תנאי זה;
8) אישור בכתב של עורך דין על כך שזכויות המוסד בנכס, שבגינו מבקשים תמיכה לפי מבחנים אלה, תואמות את המסמכים שהוצגו לפי פסקה 7), ולכך שאין מניעה משפטית או חשש סביר למניעה משפטית לביצוע השיפוץ בנכס או לאי-עמידת המוסד במועד לסיום השיפוץ כהגדרתו במבחנים אלה, או בהמשך החזקה והשימוש בנכס על ידי המוסד לפי אותו ייעוד ובאותו היקף שהיה קיים בזמן הגשת בקשת התמיכה למשך 5 שנים לפחות ממועד סיום השיפוץ;
9) אישור בכתב של מהנדס המוסד, שאין מניעה או חשש סביר למניעה להתחלת ביצוע השיפוץ עם אישור תמיכה על ידי ועדת התמיכות או לעמידה במועד לסיום השיפוץ כהגדרתו במבחנים אלה , ושאין מניעה לביצוע השיפוץ מבחינת הוראות דיני תכנון ובניה שבתוקף;
10) הצהרה חתומה בכתב של מורשי החתימה של המוסד בדבר נכונות כל המידע שנכלל בבקשות התמיכה או שצורף לה וכתב התחייבות בחתימתם להבטחת קיום כל תנאי שנקבע במבחנים אלה או על ידי ועדת התמיכות לאישור או לתשלום התמיכה
11) לגבי רשות מקומית, כתב התחייבות בגין תמיכה בגופים אחרים - מקרקעין, בהתאם להוראת התכ"ם 6.2.2 ;
ו. המוסד עומד בכל דין רלבנטי לפעילותו;
ז. המוסד יוציא את כספי התמיכה לפי מבחנים אלה רק בהתאם לאישור ועדת התמיכות והמבנה,
ח. הנכס שבו נעשה השיפוץ ימשיך לשמש את המוסד במשך חמש שנים לפחות ממועד סיום השיפוץ בפועל לפי אותו ייעוד ובאותו היקף שהיה קיים בזמן הגשת בקשת התמיכה; מבלי לגרוע מכל דין או הוראה אחרת במבחנים אלה תוקף אישור התמיכה מותנה בקיום חובה זו. על אף האמור אי-עמידה בחובה זו החל מהשנה השלישית ממועד סיום השיפוץ, אין בו כדי לשלול את תוקף אישור התמיכה אלא יחולו הוראות נוהל השיפוצים המשרדי לעניין השבת התמיכה
ט. המוסד יעמיד עצמו לביקורת המשרד או כל גורם מוסמך אחר או של כל גורם מוסמך אחר, הכל כנדרש על מנת לוודא עמידה בהוראות מבחנים אלה או לצורך פיקוח על השימוש שלו בכספי התמיכה;
י. עמידה במי מנוהלי הבטחונות המשרדיים לשיפוצים, כהגדרתם במבחנים אלה.
7. סייג לזכאות - על אף עמידתה של בקשת תמיכה ביתר הוראות מבחנים אלה, ועדת התמיכות רשאית לא לאשר בקשת תמיכה בשיפוץ אם בסיומו, כמתואר בבקשת התמיכה, לא יהיה ניתן לעשות בו שימוש רגיל וסביר בפני עצמו בהתאם לייעודו המקובל או אם ביצועו או סיומו כרוך בפעולת בינוי אחרת או בסיומו.
א. סדר הדיון: ועדת התמיכות תדון קודם כל רק בבקשות לתמוך בשיפוץ בתחום הנגישות- בטיחות. ועדת התמיכות תדון בבקשות לתמוך בשיפוץ כללי רק אם יישאר תקציב לחלוקה אחרי שהיא סיימה לדון בכל הבקשות לתמוך בשיפוץ בתחום הנגישות-בטיחות;
ב. הן לעניין שיפוצים נרחבים והן לעניין שיפוצים מוגבלים, כל אחד מהם בפני עצמו, תמיכת המשרד על פי מבחנים אלה תינתן קודם כל רק לבקשות תמיכה למטרת נגישות-בטיחות. רק לאחר מכן אם ייוותר תקציב יידונו הבקשות לתמוך בשיפוצים כלליים;
ג. אם אחרי אישור תמיכות בשיפוצים נרחבים עדיין ייוותר תקציב לא מנוצל ואילו שעור התקציב שהוקצה מלכתחילה לתמיכה בשיפוצים מוגבלים לא הספיק כדי לאשר את כל הבקשות לתמוך בשיפוצים המוגבלים, שעומדות בתנאים לקבלת תמיכה לפי מבחנים אלה, יתרת התקציב הלא מנוצל לשיפוצים הנרחבים ישמש כדי לאשר בקשות תמיכה בשיפוצים מוגבלים. כך גם, במקרה ההפוך;
9. שיפוץ מוגבל בתחום הנגישות-בטיחות - ניקוד
א. בשלב הראשון, שיפוץ מוגבל בתחום הנגישות-בטיחות ינוקד וידורג כדלקמן:
1) ועדת התמיכות תנקד כל שיפוץ בהתחשב בחוות דעת מקצועית של מהנדס מטעם מינהל התרבות לגבי דחיפות השיפוץ, חיוניותו, רמת הסיכון או רמת מניעת נגישות שנובעת או עלולה לנבוע מאי-ביצועו (להלן - אמות המידה המקצועיות) וכן ההיתכנות לסיום השיפוץ בתוך המועד לסיום השיפוץ, כהגדרתו במבחנים אלה. חוות דעת המהנדס תינתן באמצעות ניקוד מ-0 (שיפוץ לא נחוץ) עד 10 (שיפוץ הכרחי) על פי הערכה השוואתית בין בקשות התמיכה ובצירוף הנמקה מקצועית, כללית ותמציתית בכתב. המהנדס לא חייב לחוות דעתו לגבי כל אחד מאמות המידה המקצועיות. (לניקוד שניתן על פי סעיף קטן זה ייקרא בהמשך - ניקוד מקצועי). שיפוץ בתחום הנגישות שניתן לו ניקוד מקצועי "0" ייחשב כשיפוץ כללי וייבחן בהתאם.
2) יינתן ניקוד לכל שיפוץ על פי האמור להלן בגין מידת הפריפריאליות שלו.
א) יינתן ניקוד בהתאם למדד הלמ"ס של הרשות המקומית שבה יבוצע השיפוץ, לפי
|
האמור להלן:
|
ב) יינתן ניקוד בהתאם לאשכול במדד הפריפריה של הרשות המקומית, שבה יבוצע השיפוץ, לפי האמור להלן:
|
ניקוד |
אשכול |
|
|
פריפריאליות |
|
10 |
1 |
|
8 |
2 |
|
6 |
3 |
|
4 |
4 |
|
4 |
באר שבע (אשכול 5) |
|
0 |
5 ומעלה (פרט לבאר שבע) |
ג) הניקוד שניתן על פי סעיפים 9.א.1) ו-9.א.2) לעיל יסוכם לפי שקלול, שלפיו הניקוד שניתן על פי מדד הלמ"ס מהווה 30% והניקוד שניתן על פי מדד הפריפריה מהווה 70%. התוצאה של החישוב הזה, תעוגל למספר השלם הקרוב ביותר. (מספר זה ייקרא להלן - ניקוד משוקלל).
ד) לכל שיפוץ יינתן ניקוד כדלקמן בגין מידת הפריפריאליות שלו על פי הניקוד המשוקלל שקיבל:
|
ניקוד בגין מידת הפריפריאליות |
הניקוד המשוקלל |
|
0 נקי |
0 נקודות |
|
5 נקי |
נקודה 1 |
|
8 נקי |
2 נקודות |
|
10 נקי |
3 או 4 נקודות |
|
15 נקי |
5 או 6 נקודות |
|
20 נקי |
7 נקודות ומעלה |
למרות האמור בטבלה לעיל הניקוד המשוקלל, שיפוץ שיבוצע ברשות מקומית שנכללת ב"אזור עדיפות לאומית", אך לגביה ניתן ניקוד משוקלל של "0" ייחשב כשיפוץ שקיבל ניקוד משוקלל של "1".
3) יחושב סך הניקוד הסופי בכל שיפוץ על ידי סיכום הניקוד המקצועי שניתן לו עם הניקוד שניתן לו בגין מידת הפריפריאליות שלו - אם אכן ניתן ניקוד בגין מידת הפריפריאליות -, זאת על פי שקלול, שלפיו המשקל היחסי של הניקוד המקצועי הוא 80% והמשקל היחסי של הניקוד בגין מידת הפריפריאליות הוא 20%. (להלן - הניקוד הסופי).
4) השיפוצים יסודרו לפי סדר יורד של הניקוד הסופי, החל מהשיפוץ שקיבל את הניקוד הסופי הגבוה ביותר עד לזה שקיבל את הניקוד הסופי הנמוך ביותר;
טיוטה לפרסום להערות הציבור - 8.9.22 ב. שיפוץ מוגבל בתחום הנגישות-בטיחות - שעור התמיכה
1) שעור התמיכה המינימלי בכל שיפוץ הוא 75% מעלות השיפוץ המאושרת שנקבעה לו.
2) על אף האמור בפסקה 1) שעור התמיכה בשיפוץ, שקיבל ניקוד משוקלל יהיה כדלקמן:
|
שעור התמיכה בשיפוץ בתחום הבטיחות או הנגישות מתוך עלות השיפוץ המאושרת |
הניקוד המשוקלל |
|
78% |
נקודה 1 |
|
81% |
2 נקודות |
|
84% |
3 או 4 נקודות |
|
87% |
5 או 6 נקודות |
|
90% |
7 נקודות ומעלה |
למרות האמור בטבלה לעיל, לעניין שיפוץ שיבוצע ברשות מקומית שנכללת ב"אזור עדיפות לאומית", אך לגביה ניתן ניקוד משוקלל של "0" ייחשב כשיפוץ שקיבל ניקוד משוקלל של "1".
ג. שיפוץ מוגבל בתחום הנגישות-בטיחות - אישור תמיכה
ועדת התמיכות תאשר תמיכה בשיפוצים מוגבלים בתחום הנגישות-בטיחות לפי הסדר שנקבע לפי סעיף קטן א.4) לעיל, כאשר סכום התמיכה בכל שיפוץ יחשוב על פי שיעור התמיכה שנקבע לו לפי סעיף קטן ב׳ לעיל מתוך עלות השיפוץ המאושרת שנקבעה לגביו. הכל עד למיצוי התקציב לחלוקה.
א. השיפוצים ידורגו לפי סדר הדירוג שנקבע לשיפוצים המוגבלים בתחום הנגישות-בטיחות על פי סעיף 9 לעיל.
ב. שעור התמיכה בשיפוץ מוגבל ייקבע כאמור בסעיף 9.ב.
ג. ועדת התמיכות תאשר תמיכה בשיפוצים מוגבלים כלליים לפי הסדר שנקבע בסעיף קטן א׳, כאשר סכום התמיכה בכל שיפוץ מוגבל כללי יחשוב על פי שיעור התמיכה שייקבע לו על פי סעיף קטן ב׳. הכל עד למיצוי התקציב לחלוקה. על אף האמור, בכל מקרה סכום
התמיכה לא יעלה על ההפרש שבין סכום התמיכה שאושר באותה בקשת תמיכה לשיפוץ בתחום הנגישות-בטיחות באותו מבנה שבו פועל המוסד ובין הסך של 180,000₪.
11. שיפוץ נרחב בתחום הנגישות-בטיחות - ניקוד
א. אמות מידה לניקוד ומשקלן היחסי - שיפוץ נרחב בתחום הנגישות-בטיחות תנוקד לפי אמות מידה הבאות, כל אחת בהתאם למשקלה היחסי:
מטרת השיפוץ - משקל 40% ;
היקף ההכנסות העצמיות של המוסד המבקש מסוג הפעילות הנתמכת, שהוא קיים בשנת ההערכה במבנה שמיועד לשיפוץ - משקל 20% ;
שיעור התמיכה מתוך תקציב מבחני התמיכה של מינהל הרבות, שלפיהם המוסדות המבקשים נתמכו בשנה שקדמה לשנת התמיכות השוטפת בגין סוג הפעילות שהוא מקיים במבנה שמיועד לשיפוץ- 20% ;
משתנה עדיפות לפריפריה - משקל 20%.
|
|
,, ., ...... פוץ המאושרת של בקשת תמיכה. לגבי בקשות תמיכה,
שיש בהן מרכיב הן של נגישות והן של בטיחות עלות השיפוץ המאושרת תיקבע בנפרד לגבי כל מרכיב;
2) בשלב שני, יחושב בנפרד החלק היחסי של העלות המאושרת של מרכיב הנגישות שבבקשה ושל מרכיב הבטיחות שבבקשה מתוך סך העלות המאושרת של שניהם במצטבר;
3) בשלב שלישי, התוצאה שהתקבלה בסף השלב השני לגבי מרכיב הנגישות שבבקשת התמיכה יוכפל ב-40;
4) בשלב הרביעי, התוצאה שהתקבלה בסף השלב השני לגבי מרכיב הבטיחות שבבקשת התמיכה יוכפל ב-25;
5) בשלב החמישי, יש לסכום את התוצאות שהתקבלו בתום השלב השלישי והשלב הרביעי כדי לקבל את הניקוד בגין מטרת השיפוץ.
ג. היקף ההכנסות העצמיות של המוסד המבקש מסוג הפעילות הנתמכת, שהוא קיים בשנת
ההערכה במבנה שמיועד לשיפוץ (בניכוי תרומות) (20%):
ניקוד באמת מידה זו יינתן לפי היקף ההכנסות העצמיות של המוסד המבקש מסוג הפעילות
הנתמכת, שהוא קיים בשנת ההערכה במבנה שמיועד לשיפוץ. נתון זה יילקח מתוך הדוחות
הכספיים המבוקרים של המוסד לשנת ההערכה או על פי אישור חשבונאי מיוחד.
1) למוסד בעל ההכנסות העצמיות, כאמור לעיל, שהן הגבוהות ביותר יינתנו 20 נקודות;
2) כל מוסד אחר ינוקד באופן יחסי למוסד שנזכר בפסקה 1).
ד. שיעור התמיכה במוסד מתוך תקציב מבחני התמיכה של מינהל הרבות, שלפיהם
המוסדות המבקשים נתמך בשנה שקדמה לשנת התמיכות השוטפת בגין סוג הפעילות
שהוא מקיים במבנה שמיועד לשיפוץ- 20%
1) יסוכמו כל סכומי התמיכה שחולקו בשני מבחני האם בשנה שקדמה לשנת התמיכות השוטפת;
2) כל המוסדות המבקשים ידורגו לפי סכום התמיכה שכל אחד קיבל בשנה שקדמה לשנת התמיכות השוטפת;
3) למוסד בעל שעור התמיכה הגבוה ביותר מתוך הסכום שהתקבל על פי פסקה 1) יינתנו 20 נקודות;
4) כל מוסד אחר ינוקד באופן יחסי למוסד שנזכר בפסקה 1).
ה. עדיפות לפריפריה (20%) - יינתן ניקוד לכל שיפוץ בגין מידת הפריפריאליות שלו כמפורט בסעיף 9.א.2).
ו. סך הניקוד הסופי בכל שיפוץ יחושב על ידי סיכום הניקוד שניתן לו על פי אמות המידה שלעיל, כל אחד על פי משקלו היחסי. (להלן - הניקוד הסופי).
ז. השיפוצים יסודרו לפי סדר יורד של הניקוד הסופי, החל מהשיפוץ שקיבל את הניקוד הסופי הגבוה ביותר עד לזה שקיבל את הניקוד הסופי הנמוך ביותר;
12. שיפוץ נרחב בתחום הנגישות-בטיחות - שעור התמיכה
א. שעור התמיכה המינימלי בכל שיפוץ, הוא 75% מעלות השיפוץ המאושרת שנקבעה לו.
ב. על אף האמור בסעיף קטן אי, שעור התמיכה בשיפוץ, שקיבל ניקוד על פי סעיף 11.ה., ייקבע על פי האמור בסעיף 9.ב.2)
13. שיפוץ נרחב בתחום הנגישות-בטיחות - אישור תמיכה
ועדת התמיכות תאשר תמיכה בשיפוצים נרחבים בתחום הנגישות-בטיחות לפי הסדר שנקבע לפי סעיף 11.ז. לעיל, כאשר סכום התמיכה בכל שיפוץ יחשוב על פי שיעור התמיכה שייקבע לו על פי סעיף 12. הכל עד למיצוי התקציב לחלוקה.
א. אמות מידה לניקוד ומשקלן היחסי - בכפוף לאמור בסעיף קטן בי, שיפוץ נרחב כללי ינוקד לפי אמות מידה, שנקבעו בסעיף 11.א., כל אחת בהתאם למשקלה היחסי כמפורט שם.
ב. מטרת השיפוץ: מטרת השיפוץ לעניין שיפוץ נרחב כללי ינוקד כדלקמן:
1) בשלב ראשון, השיפוצים הכלליים שבבקשות התמיכה יסווגו על ידי מינהל התרבות לכאלה, שמטרתם טיוב ישיר של פעולת התרבות הנתמכת, ולכאלה שמטרתם שיפור חווית הקהל (להלן בסעיף קטן זה - סוג השיפוץ);
2) בשלב השני, תיקבע העלות השיפוץ המאושרת לגבי כל סוג שיפוץ כאמור;
3) בשלב השלישי, יחושב החלק היחסי של העלות המאושרת של כל סוג שיפוץ מתוך העלות המאושרת המצטברת של שני סוגי השיפוץ שבבקשה; אם בקשת תמיכה כוללת רק סוג שיפוץ אחד יינתן לו ציון "1" ;
4) בשלב הרביעי, התוצאה שהתקבלה בסף השלב השלישי לגבי מרכיב טיוב ישיר של פעולת התרבות הנתמכת, יוכפל ב-40, ובנפרד התוצאה שהתקבלה בסף השלב השלישי לגבי מרכיב שיפור חווית הקהל יוכפל ב-25; 5( בשלב החמישי, יש לסכום את שתי התוצאות שהתקבלו בתום השלב הרביעי כדי לקבל את הניקוד בגין מטרת השיפוץ.
ג. יחושב סך הניקוד הסופי בכל שיפוץ על ידי סיכום הניקוד שניתן לו על פי אמות המידה שלעיל, כל אחד על פי משקלו היחסי. (להלן - הניקוד הסופי).
א. השיפוצים יסודרו לפי סדר יורד של הניקוד הסופי, החל מהשיפוץ שקיבל את הניקוד הסופי הגבוה ביותר עד לזה שקיבל את הניקוד הסופי הנמוך ביותר;
ב. שעור התמיכה בכל שיפוץ ייקבע כאמור בסעיף 9.ב.
ג. ועדת התמיכות תאשר תמיכה בשיפוצים לפי הסדר שנקבע בסעיף קטן אי, כאשר סכום התמיכה בכל שיפוץ יחשוב על פי שיעור התמיכה שייקבע לו על פי סעיף קטן בי מתוך העלות המאושרת שנקבעה לכל שיפוץ. הכל עד למיצוי התקציב לחלוקה. על אף האמור, בכל מקרה סכום התמיכה לא יעלה על ההפרש שבין סכום התמיכה שאושר באותה בקשת תמיכה לשיפוץ נרחב בתחום הנגישות-בטיחות באותו מבנה שבו פועל המוסד ובין הסך של 2,250,000 ₪.
16. אופן תשלום התמיכה בשיפוץ - רשות מקומית
(א) כללי
(1) תשלום התמיכה יבוצע בהתאם להוראות תכ"ם 1.4.6 ו-6.2.2;
(2) התמיכה תשולם למוסד הנתמך בלבד;
(3) אין באמור בתוספת הראשונה כדי לגרוע מהאמור במבחנים אלה.
(ב) שיפוץ מוגבל
(1) 25% מסכום התמיכה בשיפוץ מוגבל, שאושר לפי מבחנים אלה, ישולם, לאחר הגשת כל המסמכים המפורטים לעניין זה בתוספת הראשונה לשביעות רצון המשרד;
(2) יתרת התמיכה שאושרה למוסד בגין שיפוץ תשולם לו בתשלום אחד לאחר מועד סיום השיפוץ, כהגדרתו במבחנים אלה, לאחר ביקור מהנדס מטעם מינהל התרבות באתר השיפוץ ובכפוף לאישורו או לחוות דעתו בכתב על סיום השיפוץ בהתאם לאישור התמיכה בו על ידי הוועדה לפי מבחנים אלה. למרות האמור, ועדת התמיכות רשאית לאשר למהנדס
מטעם מינהל התרבות להכין את האישור שלו או את חוות דעתו על יסוד ראיות חלופיות
לסיום השיפוץ במקום לבקר באופן אישי במקום.
(3) יתרת התמיכה שאושרה למוסד בגין שיפוץ תשולם לו לאחר הגשת כל המסמכים
המפורטים לעניין זה בסעיף 2 לתוספת הראשונה לשביעות רצון המשרד.
(ג) שיפוץ נרחב
(1) אבן דרך 1 (20% מסכום התמיכה שאושר):
(א) הגשת כל המסמכים או עמידה בכל הדרישות, כמפורט בסעיף 1 לתוספת הראשונה;
(ב) הגשת אישור על העדר שעבודים, הגשת אישור על רשום הערת אזהרה וזיקת הנאה בפנקסי המקרקעין וכן העמדת בטחונות אחרים, או חלופות לדרישות אלה, הכל לפי נוהל הבטחונות המשרדי לשיפוצים;
(2) אבן דרך 2 (30% מסכום התמיכה שאושר) - הגשת כל מסמכים שלהלן:
(א) דוח ביצוע על סיום 50% מהיקף עבודות השיפוצים חתום על ידי מורשי החתימה של המוסד ומהנדס המוסד;
(ב) טבלת ריכוז חשבוניות בצרוף חשבוניות מס, כמפורט בנוהל השיפוצים המשרדי, אודות ההוצאות שהמוסד כבר הוציא לצורך ביצוע השיפוץ;
(ג) הצהרת גזבר הרשות, לפי העניין, על כך שהחשבוניות לא הוגשו לכל גורם אחר לצורך קבלת החזר כספי;
(ד) דרישת תשלום של מורשי החתימה של המוסד.
(3) אבן דרך 3 (50% מסכום התמיכה שאושר): הגשת כל המסמכים או עמידה בכל הדרישות,
כמפורט בסעיף 2 לתוספת הראשונה.
(ד) סכום התמיכה הסופי לתשלום יתגבש במועד סיום השיפוץ, כהגדרתו במבחנים אלה. מוסד יחזיר למשרד את יתרת התמיכה, ששולמה לו, שהוא לא הוציא לביצוע השיפוץ עד למועד סיום השיפוץ כאמור;
(ה) המסמכים המפורטים בסעיף קטן ב(3) או ג(3), לפי העניין, יוגשו למינהל התרבות, לשביעות רצונו, עד למועד סיום השיפוץ. מינהל התרבות רשאי להאריך את המועד להגשת מסמכים אלה, פעם אחת, בכתב, ב-30 יום נוספים על פי בקשה מנומקת בכתב של מוסד, ובלבד שהבקשה לכך תוגש לפני מועד סיום השיפוץ. ועדת התמיכות רשאית לאשר הארכה כאמור אף אם הבקשה הוגשה עד 14 יום אחרי מועד סיום השיפוץ. לא ניתן להאריך מעבר לאמור את המועד האחרון להגשת המסמכים האמורים.
(ו) על אף האמור בסעיף קטן די או הי, היה והמסמכים המפורטים בסעיף קטן ב(3) או ג(3), לפי העניין,לא יוגשו כאמור בסעיף קטן הי התמיכה בשיפוץ תתבטל מאליה, ללא צורך בהחלטה של ועדת התמיכות או מתן הודעה על כך למוסד, והמוסד יחזיר למשרד בתוך 30 יום את כספי התמיכה שהמשרד העביר לו בגין השיפוץ.
17. אופן תשלום התמיכה בשיפוץ - מוסד ציבור: לעניין זה יחול סעיף 16 בשינויים המחויבים.
18. תוקף אישור בקשת התמיכה
א. תוקף האישור של תמיכה לפי מבחנים אלה הוא מיום אישור התמיכה בוועדת התמיכות עד למועד סיום השיפוץ, כהגדרתו במבחנים אלה. מוסד חייב לסיים עד אז את ביצוע השיפוץ, שבגינו אושרה התמיכה. עם חלוף המועד לסיום השיפוץ כאמור תוקף אישור התמיכה פוקע מעצמו ללא צורך בהחלטה על כך של ועדת התמיכות או מתן הודעה על כך למוסד. במקרים חריגים, ועדת התמיכות מוסמכת להאריך את מועד סיום השיפוץ עד ל-6 חודשים נוספים. הדבר טעון הגשת בקשה מנומקת בכתב על ידי המוסד עד 14 יום אחרי מועד סיון השיפוץ. ועדת התמיכות אינה מוסמכת להאריך את מועד סיום השיפוץ מעבר ל-6 חודשים ממועד הסיום המקורי. במקרה שבו ניתנת הארכת מועד לפי סעיף קטן זה סעיפים 16.ד., 16.ה. ו- 16.ו. יחול בשינויים המחויבים.
ב. אישור תמיכה או כספי תמיכה על פי מבחנים אלה לא ניתנים להמחאה. אסור למוסד להמחות מי מהם לאחר. המחאה כזאת בטלה כלפי המשרד והמשרד לא יפעל לפיה.
19. שונות
א. אין באמור במבחנים אלה כדי לגרוע מתוקפו של כל דין, כהגדרתו במבחנים אלה ואין בהם כדי לגרוע מהאמור בו.
ב. הקטנה, עיכוב או ביטול של תמיכה - מוסד שמבקש תמיכה, שמאשרים לו תמיכה או שמקבל תמיכה חייב לעמוד בהוראות כל דין ובהוראות מבחנים אלה. ועדת התמיכות רשאית להקטין את התמיכה במוסד, לעכבה או לבטלה מחמת אי-עמידת מוסד בהוראת כל דין.
ג. רשות מקומית תציין את עובדת תמיכת המשרד בשיפוץ באמצעות שלט בגודל סביר שיוצב ויושאר במבנה המשופץ במקום נראה לעין. ככל שמצויים שלטים נוספים דומים, יהיה גודלו של השלט דומה להם. אי-עמידה בחובה הזאת עלולה לגרור ביטול התמיכה או הקטנתה;
ד. מהנדס מטעם מינהל התרבות רשאי לערוך ביקור באתר השיפוץ בכל עת לצורך יישום כל האמור במבחנים אלה ולצורך פיקוח על כספי התמיכה שניתנם לפיהם. למען הסר ספק, המהנדס ראשי לצלם או להסריט באתר השיפוץ.
ה. ועדת התמיכות רשאית לקבל כל מידע, מסמך, תיעוד או אסמכתא מכל סוג כפי שתדרוש לצורך יישום כל האמור במבחנים אלה ולצורך פיקוח על כספי התמיכה שניתנם פיהם, לרבות אישור חשבונאי מיוחד. אי-שיתוף פעולה מלא ייחשב כסיכול ביקורת ויחולו לעניין זה הוראות סעיף 48 לנוהל התמיכות הכללי בשינויים המחויבים.
תחילת מבחנים אלה ביום חתימתם.
|
|
. התשפ"ב (____ 2022)
|
|
|
ץ* |
חילי טרופר שר התרבות והספורט
|
|
|
|
התוספת הראשונה סעיף 16 - אופן תשלום התמיכה בשיפוץ מוגבל
1. מסמכים להגשה (תשלום ראשון)
א. תב"ר (תקציב בלתי רגיל), כהגדרתו בפקודת העיריות [נוסח חדש], מאושר על ידי ממונה מחוז משרד הפנים, למעט רשויות הפטורות על פי החוק.
ב. אסמכתא על זכויות בנכס או הסכם שכירות ל-5 שנים לפחות ממועד סיום השיפוץ;
ג. אם יש שוני בשיפוץ, שלגביו אושרה תמיכה לעומת השיפוץ שלגביו מוסד ביקש תמיכה, תוגש הסכמה מעודכנת של בעל הנכס לביצוע השיפוץ. אם הנכס אינו בבעלות המוסד יחול האמור בסעיפים 6.ד.6) ו-6.ד.7);
ד. הצעת תקציב, מפרט טכני וכתב כמויות מעודכנים בהתאם לשיפוץ שבגינו אושרה תמיכה ולסכום התמיכה שאושר בו, בחתימת מהנדס המוסד;
ה. החלטה בכתב של הוועד המנהל של מוסד הציבור או של מועצת הרשות מקומית לעניין הגוף שנבחר לביצוע השיפוץ, באישור עורך דין של הרשות בכתב בדבר תקינות ההליכים לבחירת הגוף המבצע;
ו. הסכמים או הזמנות עבודה עם קבלנים וספקים שנבחרו בהליך לביצוע השיפוץ: ההסכמים וההזמנות יהיו תואמים להצעת התקציב המעודכנת;
ז. לשיפוצים בתחום הנגישות-בטיחות - אישור יועץ בתחום הנגישות או הבטיחות, לפי העניין, בהתאמה לשינויים שחלו בשיפוץ, שבו הוועדה אישרה תמיכה, לעומת השיפוץ, שהמוסד ביקש לקבל תמיכה בו;
ח. צו התחלת עבודה או אישור לתחילת העבודות חתום על ידי מהנדס המוסד;
ט. כתב התחייבות בחתימת מורשי החתימה של הרשות להשבת כספי תמיכה לא מנוצלים במקרה שהשיפוץ לא בוצע במלואו עד למועד סיום השיפוץ.
י. אישור מורשי החתימה של הרשות המקומית ובפרט גזבר לדרישת התשלום. המשרד יהיה רשאי לדרוש חשבון ביצוע, שאושר על ידי הרשות, לרבות חשבון ביצוע של קבלני השיפוץ. כל מסמך שנדרש על פי נוהל השיפוצים המשרדי ועמידה בנוהל הביטחונות המשרדי לשיפוצים.
יא. הצבת שלט במקום כאמור בסעיף 15.ג.;
יב. תמונה דיגיטלית של מצב ביצוע השיפוץ נכון למועד דרישת התשלום;
2. מסמכים להגשה (תשלום אחרון)
א. אישור על סיום השיפוץ, כאמור בסעיף קטן (ב), חתום על ידי מהנדס מטעם המוסד;
ב. דו"ח ביצוע סופי של השיפוצים, כמפורט בנוהל השיפוצים המשרדי, חתום על ידי מורשי החתימה של המוסד ומהנדס המוסד;
ג. טבלת ריכוז חשבוניות בצרוף חשבוניות מס, כמפורט בנוהל השיפוצים המשרדי;
ד. הצהרת גזבר הרשות, לפי העניין, על כך שהחשבוניות לא הוגשו לכל גורם אחר לצורך קבלת החזר כספי;
ה. דרישת תשלום של מורשי החתימה של המוסד.
2 ס"ח התשס"ג, עמ׳ 64