תקנות הנמלים (מניעת זיהום אוויר מכלי שיט), התשפ"ב-2022 1בתוקף סמכותי לפי סעיף 60(1)(ד), (יד) ו-(יז) ו-(2)(א), (ג) ו-(ח) לפקודת הנמלים [נוסח חדש], התשל"א-1971 (להלן - הפקודה), לפי הצעת רשות הספנות והנמלים מכוח סעיף 32(א) לחוק רשות הספנות והנמלים, התשס"ד-2004 (להלן - חוק רשות הספנות והנמלים), ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת לפי סעיף 2(ב) לחוק העונשין, התשל"ז-1977, אני מתקינה תקנות אלה: |
| 1. בתקנות אלה - |
| 2. |
| 5. קברניט כלי השיט יוודא כי חומר מדלל אוזון והתקן המכיל חומר כאמור, יימסרו למיתקן קליטה בהתאם להוראות פרק ו' של חלק זה. |
| 8. |
| 15. (א) בפרק זה, (ב) על כלי שיט שפועל באזור בקרת פליטה שנבנה בתקופות המנויות בטור א' לתוספת השלישית לעניין פרט 3 יחולו הגבלות הפליטה המפורטות לצידן בטור ב'. (ג) קברניט כלי שיט שפועל באזור בקרת פליטה יוודא כי מנוע הדיזל שמותקן בכלי השיט עומד בהגבלות הפליטה המפורטות בטור ב' לתוספת השלישית, לעניין פרט 2 או פרטים 2 ו-3, לפי העניין, וכן כי ייערך רישום של הפרטים האלה ביומן מכונאי ראשי, בסמוך למועד הכניסה לאזור האמור והיציאה ממנו: (1) שלב של רמות פליטה (Tier ); (2) תאריך ושעה; (3) מיקום כלי השיט; (4) המצב התפעולי של המנוע (status on/off ). (ד) על אף האמור בתקנת משנה (ב), הוראות פרט 3 לתוספת השלישית לא יחולו על אלה: (1) כלי שיט שמותקן בו מנוע דיזל ימי ומתקיים לגביו אחד מאלה: (א) אורכו (L ) של כלי השיט, כהגדרתו בתקנה 18 לתקנות למניעת זיהום מי ים בשמן, פחות מ–24 מטרים והוא תוכנן במיוחד ומשמש אך ורק למטרת שיט תענוגות; (ב) הוא בעל הספק הנעה משולב של מנוע דיזל הנמוך מ–kW 750, והוכח, להנחת דעתו של הבודק המוסמך, כי הוא אינו עומד בהגבלות הפליטה בשל מגבלות תכנון או בנייה של כלי השיט; (ג) מתקיימים לגביו כל אלה: (1) תפוסתו ברוטו פחות מ–500 טונות; (2) נבנה לפני 1 בינואר 2021; (3) אורכו (L ), כמוגדר בתקנה 18 לתקנות למניעת זיהום מי ים בשמן, 24 מטרים או יותר; (4) תוכנן במיוחד, ומשמש אך ורק למטרת שיט תענוגות; (2) כלי שיט שהסתיימה בנייתו או שתוקן במספנה או במיתקן אחר המשמש לתיקונים, שנמצאים באזור בקרת פליטה (בתקנה זו - מספנה, מיתקן או האזור, לפי העניין), שנמסר לבעליו או לקברניט ושמפליג במישרין כמפורט להלן: (א) מהמספנה או המיתקן אל היציאה מהאזור, ובלבד שכלי השיט עומד בתנאים המפורטים בפרט 2 לתוספת השלישית; (ב) לעניין כלי שיט שמותקן בו מנוע דו–דלקי - מהמספנה או המיתקן אל מיתקן התדלוק הקרוב ביותר שמתאים לכלי השיט ושנמצא באזור או עד ליציאה מהאזור, ובלבד שכלי השיט עומד בתנאים המפורטים בפרט 2 לתוספת השלישית; (3) כלי שיט שלא מותקן בו מנוע דו–דלקי, למעט כלי שיט כאמור בפסקה (2), שמפליג במישרין מהכניסה לאזור ועד למספנה או למיתקן, או מהם ועד ליציאה מהאזור, ובלבד שההפלגה נערכת לאחר ביצוע הסבה, תיקון או טיפול תחזוקה במנוע; (4) כלי שיט שמותקן בו מנוע דו–דלקי, למעט כלי שיט כאמור בפסקה (2), שמפליג במישרין אל מספנה או מיתקן באזור, לצורך הסבה, תיקון או טיפול (בפסקה זו - תיקון), במועדים כמפורט להלן: (א) אם כלי השיט נדרש שלא לשאת מטען גז או דלק גזי מסיבות בטיחותיות במהלך התיקון - החל מכניסתו לאזור ועד ליציאתו ממנו; (ב) אם כלי השיט נושא מטען גז או דלק גזי - החל ממיתקן פריקת הגז הקרוב ביותר שמותאם לכלי השיט באזור ועד ליציאה ממיתקן התדלוק הקרוב ביותר שמותאם לכלי השיט באזור לאחר השלמת התיקון. (ה) כלי שיט כאמור בתקנת משנה (ד)(1) יעמוד בהגבלות הפליטה כמפורט בפרט 2 לתוספת השלישית. (ו) כלי שיט כאמור בתקנת משנה (ד)(2) עד (4) יעמוד בתנאים אלה: (1) המנוע של כלי השיט יעמוד בהגבלות הפליטה כמפורט בטור ב' לתוספת השלישית לעניין פרט 2; (2) כלי השיט לא יעמיס או יפרוק מטען; (3) כלי השיט יקיים כל דרישות הניתוב כנדרש על ידי מדינת הנמל של המספנה או המיתקן. |
| 19. מדידה של רמות פליטה של תחמוצות החנקן בפועל תיערך לפי הקוד הטכני לתחמוצות חנקן (NOx ); מדידה כאמור תייצג את תנאי התפעול הרגיל של המנוע. |
| 22. בפרק זה, |
| 23. בעל כלי השיט וקברניטו יוודאו כי תכולת הגופרית של דלק המשמש לתפעול של כלי שיט הפועל באזור בקרת פליטה, לא תחרוג מ-m/m 0.10%. |
| 25. בעל כלי השיט וקברניטו יוודאו כי תכולת הגופרית של דלק המשמש לתפעול של כלי שיט רתוק לא תחרוג מ-0.10% m/m. |
| 29. בפרק זה - |
| 30. פליטה של תרכובות אורגניות נדיפות (VOC ) ממכלית רתוקה תעמוד בהגבלות כמפורט בפרק זה. |
| 34. |
| 35. לא יבצע אדם שריפה של חומר בכלי שיט אלא במיתקן שריפה בלבד. |
| 36. (א) על אף האמור בתקנה 35, לא יבצע אדם שריפה של כל אחד מהחומרים האלה בכלי שיט: (1) שיירי מטען שחלים לגביו תקנות למניעת זיהום מי ים בשמן, תקנות הנמלים חומרים נוזליים מזיקים בצובר או הקוד הבין-לאומי הימי למטענים מסוכנים, לרבות חומר אריזה מזוהם הקשור לשיירים כאמור; (2) בפינילים עתירי כלור (Polychlorinated Biphenyls (PCBs ; (4) תזקיקי נפט המכילים תרכובות של הלוגנים; (5) בוצת ביוב או בוצת שמן שאינן מיוצרות בכלי השיט; (6) שיירים ממערכת ניקוי גזי פליטה כאמור בתקנה 43. (ב) לא יבצע אדם שריפה של פוליוויניל כלורידים (PVCs - polyvinyl chlorides ) בכלי שיט, אלא אם כן השריפה מבוצעת במיתקן שריפה שעומד בהוראות תקנה 39(א). (ג) לא יבצע אדם שריפה של בוצת ביוב או בוצת שמן שנוצרה בעת תפעולו הרגיל של כלי השיט, אלא אם כן שריפה של בוצה כאמור מבוצעת במערכת הכוח הראשית או המשנית של כלי השיט או בדוודים, ובלבד שהשריפה לא תתבצע במימי החופין של ישראל ובאזור הימי. |
| 37. אין בהוראות פרק זה כדי לגרוע מהוראות החוק למניעת זיהום הים (הטלת פסולת), התשמ"ג-1983, והתקנות לפיו. |
| 38. לבקשת בעל כלי השיט או קברניטו, רשאי המנהל להתיר שימוש במיתקן תרמי לטיפול בפסולת בכלי שיט, כתחליף למיתקן שריפה, ובלבד שהמיתקן עומד בדרישות פרק זה. |
| 44. לא יגרוט אדם כלי שיט אלא לאחר שכל חומר מדלל אוזון או שיירי ניקוי של גזי פליטה הוסרו ממנו והועברו למיתקן קליטה מתאים כאמור בתקנות 42 או 43, לפי העניין. |
| 49. פרק זה יחול על כלי שיט החייב בתעודות. |
| 52. (א) בלי לגרוע מהוראות תקנות אלה, בעל כלי השיט וקברניטו יוודאו כי דלק למטרות שריפה המופק באמצעות זיקוק נפט, שיסופק לכלי שיט וישמש אותו, יעמוד בכל התנאים האלה: (1) יורכב מתערובות של פחמימנים המופקים מזיקוק נפט; אין באמור כדי למנוע שילובן של כמויות קטנות של תוספים לשיפור ביצועים מסוימים של הדלק, לפי אמות המידה המקובלות בתחום; (2) לא יכיל חומצה אנאורגנית; (3) לא יכיל חומר נוסף, למעט כאמור בפסקת משנה (1), או פסולת כימית, שמתקיים לגביהם אחד מאלה לפחות: (א) מסכנים את הבטיחות של כלי השיט או משפיעים לרעה על ביצועי המכונות שבו; (ב) מזיקים לבריאות צוות כלי השיט; (ג) יגרמו לזיהום אוויר נוסף על זיהום האוויר שנגרם משריפת דלק שאינו מכיל חומר נוסף או פסולת כימית כאמור. (ב) בעל כלי השיט וקברניטו יוודאו כי דלק למטרות שריפה המופק שלא באמצעות זיקוק נפט שיסופק לכלי שיט וישמש אותו, יעמוד בכל התנאים האלה: (1) לא יחרוג מתכולת הגופרית שנקבעה בפרק ג' של חלק ב'; (2) לא יגרום למנוע של כלי השיט לחרוג מהגבלות הפליטה של תחמוצות החנקן (NOx ) כאמור בסימן ג', בפרק ב' לחלק ב'; (3) לא יכיל חומצה אנאורגנית; (4) לא יסכן את הבטיחות של כלי השיט או ישפיע לרעה על ביצועי המכונות שבו; (5) לא יזיק לבריאות צוות כלי השיט; (6) לא יגרום לזיהום אוויר נוסף על זיהום האוויר שנגרם משריפת דלק כאמור בתקנת משנה (א). (ג) בתקנה זו, |
| 56. קברניט כלי השיט יוודא כי אישור אספקת הדלק (BDN ) יישמר בכלי השיט במקום שבו יהיה זמין לבדיקה; אישור כאמור יישמר לתקופה של שלוש שנים ממועד אספקת הדלק לכלי השיט. |
| 62. בעל כלי שיט, קברניטו וספק דלק ידווחו למנהל, בלא דיחוי, על כלי שיט שמסופק לו דלק שאינו עומד בדרישות המפורטות בפרק ג' לחלק זה ובהוראות פרק זה. |
| 64. בחלק זה - |
| 68. בודק מוסמך יבדוק את חישוב מדד EEDI שהושג ואת הקובץ הטכני כאמור בתקנה 67 (ב) לפי הוראות תקנות 93 עד 97. |
| 71. חישוב ערך קו ההתייחסות לעניין תקנה 69(ב) ייערך כמפורט להלן: (Reference line value ) = a*b -c ; המשתנים b ,a ו-c הם כמפורט בתוספת השמינית. |
| 72. לעניין אנייה המתאימה לשני סוגים או יותר מסוגי האניות המפורטים בתקנה 69(א)(3), יחול מדד EEDI נדרש לפי הנמוך מבין הערכים הקבועים בתוספת השמינית. |
| 74. |
| 75. (א) בעל אנייה שהוראות חלק זה חלות עליה או קברניטה יוודא כי קיימת באנייה תוכנית לניהול יעילות אנרגטית (SEEMP ), שהוכנה באופן ייחודי בעבורה (בפרק זה - התוכנית); התוכנית יכול שתיכלל במערכת ניהול הבטיחות כמפורט בפרט 1 לתוספת השבע עשרה בתקנות הנמלים בטיחות השיט לעניין קוד ISM. (ב) בעל אנייה או קברניטה יוודא כי - (1) התוכנית תימצא באנייה בכל עת; (2) התוכנית תהיה ערוכה לפי הנחיית אימ"ו לעניין פיתוח תוכנית יעילות אנרגטית (MEPC .282(70) 2012] (SEEMP ]; (3) אם נדרש לפי תקנות 76 או 77 - התוכנית תכלול נוהל שגיבשו בעל האנייה או קברניטה לעניין איסוף נתונים של תצרוכת דלק ודיווח עליהם (בחלק זה - הנוהל); (4) הונפק לאנייה אישור כאמור בתקנה 94(ג). |
| 80. |
| 88. |
| 92. |
| 93. נוסף על הבדיקות המפורטות בפרק ב' לחלק זה, באנייה ישראלית שחלק ג' חל עליה (בפרק זה - האנייה), יבוצעו הבדיקות כמפורט בפרק זה. |
| 97. |
| 99. |
| 100. (א) התרחשה תאונה או שהתגלה פגם והיה לבעל כלי השיט או קברניטו יסוד סביר להניח כי הדבר עלול להשפיע על עמידת כל השיט בתקנות אלה, ידווח על כך, בלא דיחוי, למנהל; היה הבודק המוסמך ארגון מוכר יועבר הדיווח גם לו; הדיווח יכלול פרטים כמפורט בתקנה 98(ב) לתקנות הנמלים בטיחות השיט. (ב) נמצא כלי שיט ישראלי בנמל של מדינה זרה שהיא צד לאמנה, ידווח הקברניט או בעל כלי השיט על כך גם לרשות מוסמכת זרה במדינה כאמור. (ג) קיבל המנהל דיווח כאמור בתקנת משנה (א), רשאי הוא להורות על עריכת בדיקה נוספת, ולעניין כלי שיט שאינו ישראלי - בדיקה מפורטת, כמשמעותה בתקנה 52ו לתקנות הנמלים בטיחות השיט. |
| 103. |
| 105. |
| 116. |
| 117. התעודה הבין-לאומית ליעילות אנרגטית (בסימן זה - התעודה) תהיה תקפה לאורך כל חיי האנייה. |
| 118. |
| 120. (א) מצא בודק מוסמך כי התקיים אחד מאלה, יורה על עריכת בדיקה מפורטת, כמשמעותה בתקנה 52ו לתקנות בטיחות השיט, לגבי הדרישות המפורטות בתקנות אלה, ורשאי הוא להורות על ביצוע פעולה מתקנת: (1) התעודה הבין-לאומית למניעת זיהום אוויר או אחד או יותר מהמסמכים אינם עונים על הנדרש בתקנות אלה; (2) התעודה הבין-לאומית ליעילות אנרגטית אינה נמצאת בכלי השיט או אינה בתוקף; (3) הקברניט או צוות כלי השיט אינם בקיאים בפעילות החיונית לתפעול כלי השיט בכל הנוגע למניעת זיהום האוויר מכלי השיט לפי תקנות אלה. (ב) הורה בודק מוסמך על נקיטת פעולות כאמור בתקנת משנה (א), יורה המנהל על הפעולות שעל בעל כלי השיט או קברניטו לנקוט כדי להבטיח שכלי השיט לא יפליג עד שיעמוד בדרישות התקנות, לרבות בדיקה חוזרת עד לתיקון הליקויים להנחת דעתו, עיכוב הפלגת כלי השיט ואיסור כניסה לתחום, כמפורט בתקנות 52ח עד 52י לתקנות הנמלים בטיחות השיט. |
| 121. על פרק זה יחולו הוראות פרק חמישי א' לתקנות הנמלים בטיחות השיט, בשינויים המחויבים. |
| 122. (א) פלט כלי שיט חומר מהחומרים המנויים בחלק ב', רשאי בודק מוסמך לערוך ביקורת בכל עת בכלי השיט כדי לברר אם הפליטה בוצעה שלא לפי ההוראות הקבועות בתקנות אלה. (ב) מצא בודק מוסמך בביקורת שערך בכלי שיט הפרה של הוראה מהוראות תקנות אלה, יודיע על כך למנהל, לקברניט כלי השיט ולרשות מוסמכת זרה במדינת הדגל, לפי העניין, יורה על עריכת בדיקה מיוחדת כמשמעותה בתקנה 30 לתקנות הנמלים בטיחות השיט או לעניין כלי שיט שאינו ישראלי - בדיקה מפורטת כאמור בתקנה 121, ורשאי הוא להורות על ביצוע פעולה מתקנת. (ג) הורה בודק מוסמך על ביצוע פעולה מתקנת כאמור בתקנת משנה (ב), יחולו הוראות תקנות 89 עד 92 או 120(ב) ו-121, לפי העניין. |
| 127. |
| 129. (א) היה למנהל או למנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה יסוד סביר להניח כי נעברה עבירה של פליטה מכלי שיט או תדלוק של כלי שיט, בניגוד לתקנות אלה, רשאי הוא להורות לבעל כלי השיט או קברניטו, שבקשר אליו נעברה העבירה, להפקיד ערבות או עירבון כספי בגובה הקנס האמור בסעיף 54 לפקודה. (ב) היה למנהל יסוד סביר להניח כי נעברה עבירה על הוראה מהוראות תקנות 3 עד 7, 13 עד 16, 17, 20, 21, 23 עד 25, 27, 28(ב), 30, 31(א) ו-(ג), 32(א), (ג) ו-(ד), 35, 36, 39 עד 41, 44, 51, 52, 56, 58, 59(ב), 61, 62, 67, 69, 74 עד 77, 80, 82, 89(2), 98, 99 ו-100(א) ו-(ב), לרבות התוספות שאליהן הן מפנות, רשאי הוא להורות לבעל כלי השיט או קברניטו, שבקשר אליו נעברה העבירה, להפקיד ערבות או עירבון כספי כאמור בתקנת משנה (א). (ג) הורה המנהל או מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה כאמור בתקנת משנה (א) או (ב), יודיע על כך, בלא דיחוי, למנהל הנמל שכלי השיט נמצא בו. (ד) הוגש כתב אישום בתוך 180 ימים מיום שהופקדו הערבות או העירבון לפי תקנת משנה (א) או (ב) בשל העבירה שבעדה הופקדו, יוחזרו הערבות או העירבון, עם מתן פסק דין חלוט, אלא אם כן הורה בית המשפט אחרת. (ה) לא הוגש כתב אישום בשל אותה העבירה בתוך 180 ימים מיום שהופקדו הערבות או העירבון לפי תקנת משנה (א) או (ב) בשל העבירה שבעדה הופקדו, יוחזרו הערבות או העירבון למי שהפקידם. (ו) נקבעה עבירה על תקנות אלה כעבירה מינהלית לפי חוק העבירות המינהליות, התשמ"ו-1985, יחולו תקנות משנה (א) עד (ד) בשינויים אלה: (1) הערבות והעירבון יהיו בגובה הקנס המינהלי הקבוע לאותה עבירה; (2) על החזרת הערבות והעירבון יחולו הוראות אלה: (א) לא הומצאה הודעה על הטלת קנס מינהלי בשל אותה עבירה, בתוך 180 ימים מיום שהופקדו הערבות או העירבון, הם יוחזרו למי שהפקידם; (ב) הומצאה הודעה על הטלת קנס מינהלי בשל אותה עבירה, בתוך 180 ימים מיום שהופקדו הערבות או העירבון, יוחזרו הערבות והעירבון עם תשלום הקנס המינהלי או עם ביטול הקנס בידי מפקח כלי שיט, אלא אם כן הורה בית המשפט אחרת; (ג) הומצאה הודעה על הטלת קנס מינהלי בשל אותה עבירה בתוך 180 ימים מיום שהופקדו הערבות או העירבון והנקנס הודיע כי ברצונו להישפט על העבירה, יוחזרו הערבות או העירבון, לפי העניין, עם מתן פסק דין חלוט, אלא אם כן הורה בית המשפט אחרת. |
| 135. אין בתקנות אלה כדי לגרוע מהוראות לפי פקודת הנמלים ומהוראות חיקוק אחר שעניינו ביצוע האמנה. |
| 136. הנוסח המעודכן של הוראות הנספח, תוספותיו והמסמכים שלפי הנספח שתקנות אלה מפנות אליהם, יופקד לעיון הציבור במשרדי המנהל. |
| 137. תחילתן של תקנות אלה 6 חודשים מיום פרסומן (להלן - יום התחילה). |
| 138. (א) על אף האמור בתקנה 31(א), מפעיל של רציף או מספנה בנמל בישראל, שהותקנה בהם מערכת לבקרה על פליטת אדים לפי תקנה 31(ג), רשאי לקבל מכלית שלא הותקנה בה מערכת לקליטת אדים לתקופה של שלוש שנים מיום התחילה. (ב) על אף האמור בתקנה 61(ב), מי שערב יום התחילה סיפק דלק לכלי שיט, רשאי להמשיך באספקת שירות כאמור אף אם לא נרשם ברשימת ספקי הדלק, עד תום שישה חודשים מיום התחילה. (ג) על אף האמור בתקנה 101, המנהל ינפיק תעודה לכלי שיט ישראלי שנבנה לפני יום התחילה, לא יאוחר מהמועד הראשון להספנה של אותו כלי שיט על מבדוק יבש לאחר יום התחילה, ובכל מקרה לא יאוחר משלוש שנים לאחר יום התחילה, ובלבד שנמצא בבדיקה כי הוא עומד בדרישות התקנות במלואן. תוספת ראשונה2 (ההגדרה "תעודה בין–לאומית ליעילות אנרגטית" בתקנה 1 ותקנה 105) תוספת שנייה3 (ההגדרה "תעודה בין–לאומית למניעת זיהום אוויר" בתקנה 1 ותקנה 103) (תקנות 9, 13 עד 16, 17(ב), 18(ב)(3)) הגבלת הפעלת מנוע דיזל ימי בפליטת תחמוצות חנקן מעבר לגבולות מותרים
תוספת רביעית4 (תקנות 15(א)(1) ו–(2) ו–22(1) ו–(2)) אזורי בקרת פליטה - האזור הצפון אמריקני ואזור הים הקריבי של ארצות הברית (תקנות 39(א)(2) ו–40(א)) בדיקת דגם למיתקן שריפה בכלי שיט והגבלות על הפעלת המיתקן 1. בבדיקת דגם למיתקן שריפה בכלי שיט ייעשה שימוש בדלק או פסולת כמפורט להלן: (א) הרכב שמן הבוצה: (1) 75% שמן בוצה מדלק כבד (HFO - Heavy Fuel Oil ); (2) 5% פסולת של שמני סיכה; (3) 20% מים בתחליב (אמולסיה). (ב) הרכב הפסולת המוצקה: (1) 50% פסולת מזון; (2) 50% אשפה הכוללת: כ–30% נייר, כ–40% קרטון, כ–10% סמרטוטים וכ–20% פלסטיק; התערובת של הפסולת המוצקה תכלול עד 50% לחות ועד 7% מוצקים בלתי דליקים. 2. ההגבלות לעניין הפעלת מיתקן שריפה כאמור בתקנה 39(א)(2), ושייכללו במדריך התפעול של היצרן לפי תקנה 40(א) יהיו כמפורט להלן: (א) שיעור החמצן בתא השריפה (O2 ) יהיה בין 6% ל–12%; (ב) הממוצע המרבי של חד תחמוצת הפחמן (CO ) בגזי השריפה יהיה 200 מיליגרם למגה ג'אול (mg/MJ ); (ג) הממוצע המרבי של מספר פיח יהיה בכרך (Bacharach ) 3או רינגלמן (Ringelman ) 1 (20% עכירות); מספר פיח גבוה יותר מותר רק לפרקי זמן קצרים ביותר, כגון בזמן התנעה; (ד) שיעור המרכיבים שלא נשרפו בשאריות האפר יהיה 10% לכל היותר, לפי משקל; (ה) טווח הטמפרטורות של גזי השריפה ביציאה מתא השריפה יהיה בין 850 מעלות צלזיוס ל–1,200 מעלות צלזיוס. (תקנה 54(א)) פרטים שיש לכלול באישור אספקת דלק (Bunker Delivery Note ) אישור אספקת דלק (BDN ) יכלול את הפרטים המנויים להלן, לפחות:
1. הדלק ייבדק לפי תקן: ISO : 3675:1998 או ISO : 12185:1996. 2. הדלק ייבדק לפי תקן: ISO : 8754:2003. (תקנה 60(ב)) טופס בקשה לרישום ספק דלק לכלי שיט לפי תקנה 60 לתקנות הנמלים (מניעת זיהום אוויר מכלי שיט), התשפ"ב-2022 (להלן- התקנות), הריני מבקש להיכלל ברשימת ספקי הדלק המספקים בישראל דלק לכלי שיט שתפוסתם 400 טונות ומעלה, ישירות או באמצעות אחר. שם המבקש/ת: __________________ תאריך הגשת הבקשה: [יום/חודש/שנה] פרטי המבקש/ת והאחראים מטעמו/ה:
תפעול:
1. יש לצרף העתק תעודת זהות או תעודת התאגדות, ואם המבקש הוא תאגיד זר - תעודה כאמור מאת הרשות המוסמכת באותה מדינה, לפי העניין. 2. יש לצרף החלטה של הנהלת התאגיד אודות מינוי זה. 3. יש לצרף העתק תעודה מתאימה, אם יש. 4. יש לצרף העתק תעודה מתאימה, אם יש. תצהיר אני החתום מטה, מר /גב' _____________ נושא/ת תעודת זהות מספר ___________, לאחר שהוזהרתי כי עליי להצהיר את האמת וכי אהיה צפוי/ה לעונשים הקבועים בחוק אם לא אעשה כן, מצהיר/ה בזה כלהלן: 1. אני עושה תצהיר זה כחלק בלתי נפרד מהבקשה לרישום ספק דלק לכלי שיט לפי תקנות הנמלים (מניעת זיהום אוויר מכלי שיט), התשפ"ב-2022 (להלן - התקנות), שהגיש/ה ___________ (להלן - ספק הדלק). 2. אני חותם/ת על תצהיר זה בהיותי מורשה/ית חתימה של ספק הדלק. 3. הריני מצהיר/ה בזאת כי ידועות לי החובות המוטלות על ספק דלק לפי התקנות, וספק הדלק מתחייב לעמוד בהן במלואן.
אישור אני החתום מטה, עורך/ת דין ____________, מאשר/ת בזה כי ביום __________ הופיע/ה לפניי ___________, המוכר/ת לי אישית / שזיהיתיהו/ה לפי תעודת זהות מספר__________ [מחק/י את המיותר], והציג/ה לפניי אישור כדין ולפיו הוא/היא מורשה/ית חתימה של ספק הדלק לעניין הגשת הבקשה דנן, ולאחר שהזהרתיו/ה כי עליו/ה להצהיר את האמת, וכי יהיה/תהיה צפוי/ה לעונשים הקבועים בחוק אם לא יעשה/תעשה כן, אישר/ה את נכונות הצהרתו/ה דלעיל וחתם/ה עליה לפניי.
תוספת שמינית5 (תקנות 69 (ב), 70 עד 72 ו–95(ב)) חישוב והתאמה של מדד יעילות אנרגטית תוספת תשיעית6 (תקנות 76 ו–77) טופס לאיסוף נתוני תצרוכת דלק ודיווח עליהם תוספת עשירית7 (תקנה 78(ב)) תוספת אחת עשרה8 (תקנה 94(ג)) תוספת שתים-עשרה9 (תקנה 102) אישור על בדיקה למניעת זיהום אוויר מכלי שיט ל' בסיוון התשפ"ב (29 ביוני 2022) מרב מיכאלי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים |