תוכן עניינים
טיוטת צו הבלו על דלק (הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022 (תיקון), התשפ"ב-2022
1. תיקון סעיף 1
צו הבלו על דלק (הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022 (תיקון מס' 2), התשפ"ב-2022
תעריפי הבלו החלים על דלק קבועים במסגרת התוספת לצו הבלו על דלק (הטלת בלו), התשס"ד-2004. על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן- על רקע העליות שהיו במחיר הדלק, התוספת האמורה תוקנה באמצעות צו הבלו על דלק (הטלת בלו)(הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022 במסגרתו הופחת הבלו החל על בנזין וסולר, וזאת לצורך הפחתת מחירי הדלקים האמורים בתחנות הדלק בחצי שקל לליטר.
על מנת להקל על יוקר המחיה, מוצע בצו זה לתקן את הוראת השעה האמורה ולהפחית את הבלו החל על בנזין, כך שירד מ- 3,184.31 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים ל2,329.61 שקלים חדשים לכל אלף ליטר, וזאת בתקופה שמיום ד' באב התשפ"ב (1 באוגוסט 2022) עד יום ד' באלול התשפ"ב (31 באוגוסט 2022). הפחתה זו תביא לירידה של שקל אחד במחירו של ליטר בנזין ביחס למחירו לפני הוראת השעה האמורה (ולירידה של חצי שקל ביחס למחירו בתחנות הדלק ערב כניסתו של צו זה בתוקף). עוד מוצע כי הבלו יופחת לגובה 3,154.31 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים, וזאת לתקופה שמיום ה' באלול התשפ"ב (1 בספטמבר 2022) עד יום ט' בשבט התשפ"ג (31 בינואר 2023). מוצע גם להפחית בהתאם את הבלו החל על תערובת M15, שכן מדובר בתערובת שעיקרה בנזין ועל תערובת דלק, לגביה חל מס קנייה בגובה זהה לבנזין.
טיוטת צו מטעם משרד האוצר:
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיף 2 לחוק הבלו על דלק, התשי"ח-1958[1], אני מצווה לאמור: |
|
|
|
|
|
|
|
|
בסעיף 1 לצו הבלו על דלק (הטלת בלו)(הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022[2], בסעיף קטן (א), בסופו יבוא: |
||
|
|
|
"(4) בתקופה שמיום ד' באב התשפ"ב (1 באוגוסט 2022) עד יום ד' באלול התשפ"ב (31 באוגוסט 2022) יראו כאילו- |
|
|
|
|
|
(א) בפרטים 1 ו-9, במקום האמור בא "2,329.61 שקלים חדשים לכל אלף ליטר"; |
|
|
|
|
(ב) בפרט 11, במקום האמור בא "2,087.52 שקלים חדשים לכל אלף ליטר"; |
|
|
|
(5) בתקופה שמיום ה' באלול התשפ"ג (1 בספטמבר 2022) עד יום ט' בשבט התשפ"ג (31 בינואר 2023) יראו כאילו- |
|
|
|
|
|
(א) בפרטים 1 ו-9, במקום האמור בא "3,154.31 שקלים חדשים לכל אלף ליטר"; |
|
|
|
|
(ב) בפרט 11, במקום האמור בא "2,912.22 שקלים חדשים לכל אלף ליטר". |
___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)
(חמ 3-764-ת1)
__________________
אביגדור ליברמן
שר האוצר
תעריפי הבלו החלים על דלק קבועים במסגרת התוספת לצו הבלו על דלק (הטלת בלו), התשס"ד-2004. על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן- על רקע העליות שהיו במחיר הדלק, התוספת האמורה תוקנה באמצעות צו הבלו על דלק (הטלת בלו)(הוראת שעה מס' 3), התשפ"ב-2022 במסגרתו הופחת הבלו החל על בנזין וסולר, וזאת לצורך הפחתת מחירי הדלקים האמורים בתחנות הדלק בחצי שקל לליטר.
על מנת להקל על יוקר המחיה, מוצע בצו זה לתקן את הוראת השעה האמורה ולהפחית את הבלו החל על בנזין, כך שירד מ- 3,184.31 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים ל2,329.61 שקלים חדשים לכל אלף ליטר, וזאת בתקופה שמיום ד' באב התשפ"ב (1 באוגוסט 2022) עד יום ד' באלול התשפ"ב (31 באוגוסט 2022). הפחתה זו תביא לירידה של שקל אחד במחירו של ליטר בנזין ביחס למחירו לפני הוראת השעה האמורה (ולירידה של חצי שקל ביחס למחירו בתחנות הדלק ערב כניסתו של צו זה בתוקף). עוד מוצע כי הבלו יופחת לגובה 3,154.31 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים, וזאת לתקופה שמיום ה' באלול התשפ"ב (1 בספטמבר 2022) עד יום ט' בשבט התשפ"ג (31 בינואר 2023). מוצע גם להפחית בהתאם את הבלו החל על תערובת M15, שכן מדובר בתערובת שעיקרה בנזין ועל תערובת דלק, לגביה חל מס קנייה בגובה זהה לבנזין.
יובהר כי סכומי הבלו המנויים בצו זה יעודכנו בהתאם למדד ביום ה' באלול התשפ"ג (1 בספטמבר 2022).
יצוין כי במקביל לקידומו של צו זה מקודם תיקון מקביל לצורך הפחתת מס הקנייה על הדלקים המיובאים במסגרת תיקון של צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין, התשע"ז-2017.
הפסד הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מהפחתת מס הקנייה והבלו צפוי לעמוד על 354 מיליון ש"ח.