תוכן עניינים
טיוטת תקנות הגנה על הציבור מפני עברייני מין (יחידת פיקוח) (תיקון מס' 1), תשפ"ב-2022
2. תיקון תקנה 3
תקנות הגנה על הציבור מפני עברייני מין (יחידת פיקוח) (תיקון מס' 1), תשפ"ב-2022
על מנת להרחיב את מעגל המועמדים לשרת בתפקיד קצין פיקוח ביחידת הפיקוח על עברייני מין בשירות בתי הסוהר, ולצד זאת להבטיח גיוסו של כוח אדם איכותי ומתאים לתפקיד, וכן בהתאם לעדכון הליך המיון וההסמכה הנערך לקציני הפיקוח - מוצע בזאת לתקן את תקנה 3 העוסקת במינוי קציני פיקוח.
כמו כן, מוצע לשנות את שם התקנות ולקרוא את שמן "תקנות הגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין (יחידת פיקוח)", וזאת בהתאם לשינוי שם החוק מ"חוק הגנה על הציבור מפני עברייני מין" ל"חוק הגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין", אשר בוצע בשנת 2011 במסגרת תיקון מס' 3 לחוק.
טיוטת תקנות מטעם המשרד לביטחון הפנים:
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיפים 17(2) ו- 26(א) לחוק הגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין, התשס"ו- 2006[1] (להלן – החוק), אני מתקין תקנות אלה: |
|
|
1. |
בתקנות הגנה על הציבור מפני עברייני מין (יחידת פיקוח), תשס"ז-2006[2] (להלן – התקנות העיקריות), בשם התקנות, במקום "עברייני מין" יבוא: "ביצוע עבירות מין". |
||
|
2. |
במקום תקנה 3 לתקנות העיקריות יבוא: |
||
|
|
|
"מינוי קציני פיקוח |
(א) הנציב ימנה קציני פיקוח מבין סוהרי שירות בתי הסוהר, אשר שירתו שנתיים לפחות בשירות בתי הסוהר, או ששירתו לפחות ארבע שנים בארגון ביטחוני אחר בתפקיד מבצעי, בתפקיד ביטחוני, או בתפקיד חינוך, טיפול ושיקום. |
|
|
|
|
(ב) לא ימונה קצין פיקוח אלא לאחר שמרכז הערכה בשירות בתי הסוהר מצא שהוא מתאים לתפקיד, ולאחר שעבר בהצלחה הליך מיון ביחידת הפיקוח, הכולל מבחן מעשי ומבחן עיוני ולאחר שרואיין על ידי מפקד יחידת הפיקוח וגורמי מקצוע מיחידת הפיקוח והם החליטו שהוא מתאים לתפקיד." |
|
|
|
|
|
___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)
[תאריך עברי] ([תאריך לועזי])
(חמ _____-3)
__________________[חתימה]
[עמר בר-לב]
[השר לביטחון הפנים]
בהוראות חוק הגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין, התשס"ו-2006 (להלן – החוק) נקבע בסעיף 17, בין היתר, כי יחידת הפיקוח תמנה קציני פיקוח מקרב עובדי המדינה אשר קיבלו הכשרה מתאימה, כפי שקבע השר לביטחון הפנים.
תקנה 3 לתקנות הגנה על הציבור מפני עברייני מין (יחידת פיקוח), תשס"ז-2006 בנוסחה כיום, קובעת כי ניתן למנות קציני פיקוח ליחידת הפיקוח על עברייני מין בשירות בתי הסוהר (להלן – היחידה, או יחידת הפיקוח), מבין קציני שירות בתי הסוהר, שנתקיים בהם אחד מהתנאים המפורטים בתקנה.
הקביעה בתקנות, לפיה קציני פיקוח ימונו רק מקרב קציני שירות בתי הסוהר, מקשה על הליכי המיון והגיוס ליחידה, ומונעת מיחידת הפיקוח את האפשרות לגייס סוהרים המתאימים לשורותיה.
אשר-על-כן, לטובת הרחבת מעגל המגויסים האפשריים לשורות היחידה, וכן לצורך גיוס כוח אדם איכותי ומותאם לדרישות התפקיד הרגיש והמורכב של קצין פיקוח, מוצע לתקן את תקנה 3(א) לתקנות, כך שניתן יהיה למנות קציני פיקוח גם מבין סוהרי שירות בתי הסוהר, העומדים בתנאים הנדרשים, כמפורט בתקנות 3 ו-4, ואשר שירתו בארגון למשך שנתיים לפחות, או בארגון ביטחוני אחר למשך ארבע שנים בתפקיד מבצעי, בתפקיד ביטחוני או בתפקיד חינוך, טיפול ושיקום.
כך, ניתן יהיה מחד גיסא, להרחיב את מעגל המועמדים לשרת בתפקיד קצין פיקוח למי ששירתו במגוון תפקידים רחב אשר יכול להיות רלוונטי לעבודתו של קצין הפיקוח, ומאידך גיסא, להבטיח את גיוסו של כוח אדם ותיק, איכותי, אמין ושקול, אשר שירת תקופה משמעותית בתפקידים רלוונטיים במסגרת ארגון ביטחוני אחר.
לעניין זה יובהר, כי במסגרת בחינת התאמתו של מועמד לשירות ביחידה, נבחנת גם התאמתו לביצוע קורס קצונה במסגרת הארגון.
כן מוצע לתקן את תקנה 3(ב) לתקנות ולהתאים את נוסחה להליך המיון וההסמכה הנערך לקציני הפיקוח ביחידה, אשר נוצר הצורך לעדכנו מאז התקנת התקנות בשנת 2006.
לצד התיקונים הנוגעים להליך מינוי קציני הפיקוח, מוצע לשנות את שם התקנות ולקרוא את שמן "תקנות הגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין (יחידת פיקוח)", וזאת בהתאם לשינוי שם החוק מ"חוק הגנה על הציבור מפני עברייני מין" ל"חוק הגנה על הציבור מפני ביצוע עבירות מין", אשר בוצע בשנת 2011 במסגרת תיקון מס' 3 לחוק.