תזכיר טיוטת צו הבלו על דלק (הטלת בלו) (הוראת שעה מס'...), התשפ"ב-2022

תוכן עניינים

טיוטת צו 2

א. שם הצו המוצע. 2

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו 2

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:. 2

טיוטת צו הבלו על דלק (הטלת בלו) (הוראת שעה מס'...), התשפ"ב-2022. 3

1.  הוראת שעה. 3

דברי הסבר. 4


 

טיוטת צו

 

א. שם הצו המוצע

צו הבלו על דלק (הטלת בלו) (הוראת שעה מס'), התשפ"ב-2022

 

 

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו

תעריפי הבלו החלים על דלק קבועים במסגרת התוספת לצו הבלו על דלק (הטלת בלו), התשס"ד-2004. על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן- על רקע העליות האחרונות במחיר הדלק,, מוצע לתקן את התוספת האמורה ולהפחית את הבלו החל על בנזין וסולר, כך שמחירי הדלקים האמורים בתחנות הדלק ירד בחצי שקל לליטר.

מוצע כי הבלו החל על בנזין ירד מ- 3,129.25 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים ל-2,701.90 שקלים חדשים לכל אלף ליטר, וזאת בתקופה שמיום י"ב בניסן התשפ"ב (13 באפריל 2022) עד יום ג' באב התשפ"ב (31 ביולי 2022). מוצע גם להפחית בהתאם את הבלו החל על תערובת M15, שכן מדובר בתערובת שעיקרה בנזין, ועל תערובת דלק, לגביה חל בלו בגובה זהה לבנזין. עוד מוצע להפחית את הבלו החל על סולר מ-2,998.17 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים ל-2,570.82 שקלים חדשים לכל אלף ליטר, וזאת לתקופה שמיום ל' בניסן התשפ"ב (1 במאי 2022) עד יום א' בתמוז התשפ"ב (30 ביוני 2022). מוצע גם להפחית בהתאם את הבלו על ביודיזל, קרוסין ותחליפי דלק, שכן מדובר בסוגי דלקים המשמשים, בין היתר, כתחליפי סולר.

 

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:


 

טיוטת צו מטעם משרד האוצר:

טיוטת צו הבלו על דלק (הטלת בלו) (הוראת שעה מס'...), התשפ"ב-2022

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיף 2 לחוק הבלו על דלק, התשי"ח-1958[1], אני מצווה לאמור:

 

 

 

הוראת שעה

1.  

(א)  על אף האמור בתוספת הראשונה לצו הבלו על דלק (הטלת בלו), התשס"ד-2004[2] (להלן- הצו העיקרי), בתקופה שמיום י"ב בניסן התשפ"ב (13 באפריל 2022) עד יום ג' באב התשפ"ב (31 ביולי 2022) יראו כאילו-

 

 

 

(1) בפרטים 1 ו-9, בטור "שיעור הבלו", במקום האמור בא "2,701.90 שקלים חדשים לכל אלף ליטר";

 

 

 

(2) בפרט 11, במקום האמור בא "2,464 שקלים חדשים לכל אלף ליטר";

 

 

(ב) בתקופה שמיום ל' בניסן התשפ"ב (1 במאי 2022) עד יום א' בתמוז התשפ"ב (30 ביוני 2022) יראו כאילו-

 

 

 

(1) בפרטים 1א, 4, 5ב, 6, 12 ו-14, בטור "שיעור הבלו", במקום האמור בא "2,570.82 שקלים חדשים לכל אלף ליטר";

 

 

 

(2) בפרט 1ב, בטור "שיעור הבלו", במקום האמור בא "1,062.18 שקלים חדשים לכל אלף ליטר";

 

 

 

(3) בפרט 13, בטור "שיעור הבלו", במקום האמור בא "3,427.77 שקלים חדשים לכל טונה";

 

 

(ג)  על אף האמור בסעיף 2(ג) לצו העיקרי, יראו לעניין תיאום הסכומים האמורים בצו זה ביום ל' בניסן התשפ"ב (1 במאי 2022), כאילו המדד היסודי הוא המדד שפורסם בחודש דצמבר 2021.

 

 

___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)

[תאריך עברי] ([תאריך לועזי])

(חמ 3-764-ת1)

 

__________________

אביגדור ליברמן

שר האוצר

דברי הסבר

תעריפי הבלו החלים על דלק קבועים במסגרת התוספת לצו הבלו על דלק (הטלת בלו), התשס"ד-2004. על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן- על רקע העליות האחרונות במחיר הדלק,  מוצע לתקן את התוספת האמורה ולהפחית את הבלו החל על בנזין וסולר, כך שמחירי הדלקים האמורים בתחנות הדלק ירד בחצי שקל לליטר.

מוצע כי הבלו החל על בנזין ירד מ- 3,129.25 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים ל-2,701.90 שקלים חדשים לכל אלף ליטר, וזאת בתקופה שמיום י"ב בניסן התשפ"ב (13 באפריל 2022) עד יום ג' באב התשפ"ב (31 ביולי 2022). מוצע גם להפחית בהתאם את הבלו החל על תערובת M15, שכן מדובר בתערובת שעיקרה בנזין, ועל תערובת דלק, לגביה חל בלו בגובה זהה לבנזין. עוד מוצע להפחית את הבלו החל על סולר מ-2,998.17 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים ל-2,570.82 שקלים חדשים לכל אלף ליטר, וזאת לתקופה שמיום ל' בניסן התשפ"ב (1 במאי 2022) עד יום א' בתמוז התשפ"ב (30 ביוני 2022). מוצע גם להפחית בהתאם את הבלו על ביודיזל, קרוסין ותחליפי דלק, שכן מדובר בסוגי דלקים המשמשים, בין היתר, כתחליפי סולר.

יצוין כי במקביל לקידומו של צו זה מקודם תיקון מקביל לצורך הפחתת מס הקנייה על יבוא הדלקים האמורים במסגרת תיקון של צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין, התשע"ז-2017.

הפסד הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מהפחתת מס הקנייה והבלו צפוי לעמוד על 697 מיליון ש"ח. בהתאם לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985 לעניין הצורך בהעמדת מקור מימון להפחתת המס, הצו המוצע יפורסם בכפוף להתקנת תיקון לתקנות מס רכוש וקרן פיצויים  (שיעור ההפרשה לקרן פיצויים), התשנ"א-1991 המקודמת בימים אלה.

 



[1] ס"ח התשי"ח, עמ' 160.

[2] ק"ת-שיעורי מק"ח התשע"ד, עמ' 82.