תזכיר טיוטת צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס'...), התשפ"ב-2022

תוכן עניינים

טיוטת צו 2

א. שם הצו המוצע. 2

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו 2

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:. 2

טיוטת צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס'...), התשפ"ב-2022. 3

1.  הוראת שעה. 3

דברי הסבר. 4


 

טיוטת צו

 

א. שם הצו המוצע

צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס'...), התשפ"ב-2022

 

 

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו

תעריפי מס הקנייה החלים על דלק קבועים במסגרת התוספת הראשונה לצו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין, התשע"ז-2017. על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן- על רקע העליות האחרונות במחיר הדלק, מוצע לתקן את התוספת האמורה ולהפחית את מס הקנייה החל על בנזין וסולר, כך שמחירי הדלקים האמורים בתחנות הדלק ירד בחצי שקל לליטר.

מוצע להפחית את מס הקנייה החל על בנזין, כך שירד מ- 3,129.25 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים ל-2,701.90 שקלים חדשים לכל אלף ליטר, וזאת בתקופה שמיום י"ב בניסן התשפ"ב (13 באפריל 2022) עד יום ג' באב התשפ"ב (31 ביולי 2022). מוצע גם להפחית בהתאם את מס הקנייה החל על תערובת M15, שכן מדובר בתערובת שעיקרה בנזין ועל תערובת דלק, לגביה חל מס קנייה בגובה זהה לבנזין. עוד מוצע להפחית את מס הקנייה החל על סולר מ-2,998.17 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים ל-2,570.82 שקלים חדשים לכל אלף ליטר, וזאת לתקופה שמיום ל' בניסן התשפ"ב (1 במאי 2022) עד יום א' בתמוז התשפ"ב (30 ביוני 2022). מוצע גם להפחית בהתאם את הבלו על ביודיזל, קרוסין ותחליפי דלק, שכן מדובר בסוגי דלקים המשמשים, בין היתר, כתחליפי סולר.

 

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:


 

טיוטת צו מטעם משרד האוצר:

טיוטת צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס'...), התשפ"ב-2022

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 3 ו-5  לפקודת תעריף המכס והפטורים, 1937[1], לפי סעיף 1 לחוק מסי מכס ובלו (שינוי התעריף), התש"ט-1949[2], ולפי סעיף 3 לחוק מס קנייה (טובין ושירותים), התשי"ב-1952[3], אני מצווה לאמור:

 

 

 

הוראת שעה

1.  

(א)  על אף האמור בתוספת הראשונה לצו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין, התשע"ז-2017[4], בתקופה שמיום י"ב בניסן התשפ"ב (13 באפריל 2022) עד יום ג' באב התשפ"ב (31 ביולי 2022) יראו כאילו בפרט 27.10-

 

 

 

(1) בסעיף 121200, בטור ד', במקום האמור בא ""2,464 ש"ח לאלף ליטר";

 

 

 

(2) בסעיפים 121900 ו-201000,  בטור ד', במקום האמור בא ""2,701.90 ש"ח לאלף ליטר";

 

 

(ב) בתקופה שמיום ל' בניסן התשפ"ב (1 במאי 2022) עד יום א' בתמוז התשפ"ב (30 ביוני 2022) יראו כאילו-

 

 

 

(1) בפרט 27.10, בסעיפים 193900, 196900, 197900, 204000 ו-205000, בטור ד', במקום האמור בא "2,570.82 ש"ח לאלף ליטר";

 

 

 

(2) בפרט 34.03, בסעיף 199000, בטור ד', במקום האמור בא "2,570.82 ש"ח לאלף ליטר";

 

 

 

(3) בפרט 38.26, בטור ד', במקום האמור בא "2,570.82 ש"ח לאלף ליטר";

 

 

 

(4) בפרטי המכס המפורטים להלן, בטור ד', במקום האמור בא "3,427.77 ש"ח לטון":

 

 

27.07.209000

27.10.202900

29.02.429000

27.07.309000

27.10.209000

29.02.439000

27.07.509000

27.10.991000

29.02.449000

27.07.999000

27.10.999000

29.22.159000

27.10.122900

29.01.109900

38.14.002900

27.10.194900

29.02.309000

38.25.490000

27.10.199900

29.02.419000

 

 

 

(ג)  על אף האמור בסעיף 12 לצו העיקרי, יראו לעניין תיאום הסכומים האמורים בצו זה ביום ל' בניסן התשפ"ב (1 במאי 2022), כאילו המדד היסודי הוא המדד שפורסם בחודש דצמבר 2021.

 

 

___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)

[תאריך עברי] ([תאריך לועזי])

(חמ 3-1906-ת1)

 

__________________

אביגדור ליברמן

שר האוצר

דברי הסבר

תעריפי מס הקנייה החלים על דלק קבועים במסגרת התוספת הראשונה לצו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין, התשע"ז-2017. על מנת להפחית את מחיר הדלק לצרכן- על רקע העליות האחרונות במחיר הדלק, מוצע לתקן את התוספת האמורה ולהפחית את מס הקנייה החל על בנזין וסולר, כך שמחירי הדלקים האמורים בתחנות הדלק ירד בחצי שקל לליטר.

מוצע להפחית את מס הקנייה החל על בנזין, כך שירד מ- 3,129.25 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים ל-2,701.90 שקלים חדשים לכל אלף ליטר, וזאת בתקופה שמיום י"ב בניסן התשפ"ב (13 באפריל 2022) עד יום ג' באב התשפ"ב (31 ביולי 2022). מוצע גם להפחית בהתאם את מס הקנייה החל על תערובת M15, שכן מדובר בתערובת שעיקרה בנזין ועל תערובת דלק, לגביה חל מס קנייה בגובה זהה לבנזין. עוד מוצע להפחית את מס הקנייה החל על סולר מ-2,998.17 שקלים חדשים לכל אלף ליטרים ל-2,570.82 שקלים חדשים לכל אלף ליטר, וזאת לתקופה שמיום ל' בניסן התשפ"ב (1 במאי 2022) עד יום א' בתמוז התשפ"ב (30 ביוני 2022). מוצע גם להפחית בהתאם את הבלו על ביודיזל, קרוסין ותחליפי דלק, שכן מדובר בסוגי דלקים המשמשים, בין היתר, כתחליפי סולר.

יצוין כי במקביל לקידומו של צו זה מקדום תיקון מקביל לצורך הפחתת הבלו על הדלקים בייצור מקומי במסגרת תיקון של צו הבלו על דלק (הטלת בלו), התשס"ד-2004.

הפסד הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מהפחתת מס הקנייה והבלו צפוי לעמוד על 697 מיליון ש"ח. בהתאם לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה-1985 לעניין הצורך בהעמדת מקור מימון להפחתת המס, הצו המוצע יפורסם בכפוף להתקנת תיקון לתקנות מס רכוש וקרן פיצויים  (שיעור ההפרשה לקרן פיצויים), התשנ"א-1991 המקודמת בימים אלה.



[1] ע"ר 1937, תוס' 1, עמ' 183; ס"ח התשכ"ה, עמ' 118.

[2] ס"ח התש"ט, עמ' 154, התש"ך עמ' 18; התשמ"ד, עמ' 161.

[3] ס"ח התשי"ב, עמ' 344; התש"ן עמ' 190, התשס"ז, עמ' 66.

[4] ק"ת שיעורי-מק"ח התשע"ז, עמ' 40;התשפ"ב, עמ' 96 ועמ' 116.