תזכיר חוק להסדרת אירוע הילולת מירון )הוראת שעה(, התשפ"ב - 2022
הצעת חוק להסדרת אירוע הילולת מירון (הוראת שעה), התשפ"ב - 2022.
ב. עיקר החוק המוצע והצורך בו :
אתר קבר הרשב"י שבהר מירון הוא אתר דתי יהודי המושך אליו המוני מבקרים מדי שנה (להלן : "האתר"). על פי המסורת קבורים באתר התנא רבי שמעון בר יוחאי וכן בנו רבי אלעזר. בל"ג בעומר חל מועד פטירתו של הרשב"י ובמועד זה עורכים את ההילולה לפטירתו. מאות אלפי מאמינים מגיעים מדי שנה בל"ג בעומר לאתר להתפלל ולהשתתף בשמחת ההילולה.
במהלך הילולת ל"ג בעומר, ביום י"ח באייר תשפ"א (30.4.2021) התרחש אסון כבד באתר. האסון גבה את חייהם של ארבעים וחמישה גברים וילדים, והוביל לפציעת למעלה מ-150 בני אדם נוספים.
ביום 20.6.2021 החליטה ממשלת ישראל, להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקר האירוע ולשם מניעת הישנותם של אירועים דומים (להלן : "ועדת החקירה"). בחודש נובמבר 2021 פרסמה ועדת החקירה דו"ח המלצות ביניים לצורך היערכות להילולה בשנת תשפ"ב (להלן גם : "אירוע ההילולה"). במסגרת דו"ח הביניים של הוועדה נכללו ההמלצות הבאות: מינוי שר אחראי לקביעת מתווה ההילולה, שיפור תשתיות והסרת מפגעי בטיחות, מניעת צפיפות חריגה בהילולה על ידי הגדלה מרבית של השטח הפנוי לקהל במהלך ההילולה, ויסות הקהל בהילולה באופן שבזמן נתון לא תיווצר צפיפות חריגה ודוחק ועידוד תחלופה של הקהל בשטח וכן פיזור הקהל בהר ומניעת מוקדי צפיפות ובטיחות חריגים. עוד המליצה ועדת החקירה לקיים במהלך ההילולה הדלקה מרכזית אחת בלבד על גג הציון ע"י האדמו"ר מבויאן.
החלטת ממשלה מס׳ 828 של הממשלה מיום 19.12.21 אימצה את המלצות הביניים של ועדת החקירה וקבעה את מתווה ההיערכות העקרוני לאירוע ההילולה (להלן : "החלטת הממשלה"). בהחלטת הממשלה נקבע בין היתר כי השר הממונה על אירוע ההילולה יהיה השר לשירותי דת ויוקם צוות מנכ"לים של משרדי הממשלה המעורבים בהילולה (המשרד לשירותי דת, משרד האוצר, המשרד לביטחון פנים ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים) בראשות מנכ"ל לשירותי דת אשר יגבש תכנית היערכות ממשלתית לאירוע ההילולה ובין היתר יבחן גם את הצורך בתיקוני חקיקה ככל שיידרשו.
במהלך גיבושה של תכנית ההיערכות להילולה במסגרת דיון שכלל את נציגי היועץ המשפטי לממשלה והיועצים המשפטים של משרדי הממשלה הרלוונטיים הוסכם לבקשת משטרת ישראל לקדם חקיקת חוק (הוראת שעה) להסדרת אירוע ההילולה
לשנת תשפ"ב וזאת כדי להקנות למשטרה סמכויות מתאימות שיאפשרו את קיומה של ההילולה תוך שמירה על שלום הציבור באמצעות מניעת צפיפות קהל מסוכנת. יודגש כי מדובר באירוע דתי ייחודי בו מדי שנה משתתף קהל עצום במתחם גיאוגרפי מצומצם תוך פרק זמן קצר, ומכאן לבקשת המשטרה הנחיצות לקבוע מקור חוקי למגבלות שהייה (מגבלות מצומצמות ככל שניתן) כדי למנוע צפיפות קהל מסוכנת, כאמור. מגבלות נוספות מוטלות על מספר ההדלקות בהילולה ובחוק מוצע לקבוע כי תתקיים הדלקה מרכזית אחת בלבד. עוד מוצע מנימוקי בטיחות לקבוע הסדרה ורישוי לקיום אירועים נוספים הכוללים משתתפים רבים במירון ובשיפולי ההר. קביעת המגבלות המהותיות - תהווה תשתית חוקית של הוראות אשר ייאכפו ע"י משטרת ישראל ובאופן זה יינתנו למשטרה סמכויות אכיפה משלימות ונוספות הנדרשות לה לצורך שמירה על הסדר הציבורי ולהבטחת שלום הצבור באירוע ההילולה.
קביעת המגבלות המהותיות נדרשת גם בגלל ההיבטים החוקתיים הכרוכים בהטלת מגבלות על הדלקות ועל עריכת אירועים נוספים כהגדרתם וכן מגבלה על מספר השוהים בהילולה לרבות האפשרות הנתונה לשר לתת חלק מהיתרי השהייה לנציגי החסידויות, לעדות ולקבוצות השונות מקרב מבקשי היתר השהייה בהתחשב בין היתר במסורת הנהוגה על ההר ובהתבסס על קריטריונים שייקבעו ובכפוף לדין.
ג. השפעת החוק המוצע על החוק הקיים:
מדובר בהוראת שעה החלה על ההילולה במירון אשר עתידה להתקיים בתאריכים י"ז-י"ח באייר תשפ"ב (18-19 במאי 2022) בלבד (ובהתאם למועדים הקבועים בתזכיר החוק).
ד. השפעת החוק המוצע על תקציב המדינה, תקנים במשרדי הממשלה וההיבט המנהלי:
אין השפעה על תקציב המדינה, תקנים במשרדי ממשלה וההיבט המנהלי.
|
תזכיר חוק להסדרת אירוע הילולת מירון (הוראת שעה(, התשפ"ב - 2022
|
|
פרק אי: הגבלות ואיסורים בזמן ההילולה |
|
|
|
א. לא ישהה אדם במירון בזמן ההילולה למעט - (1) אדם שמקום מגוריו או מקום שהייתו הקבוע מצוי בשטח האמור; (2) אדם הנדרש להגיע לשטח האמור במסגרת עבודתו; (3) אדם ששוטר התיר לו כניסה לשטח האמור לצורך שהייה בו בשל צורך חיוני; (4) אדם שקיבל היתר לפי סעיף 4(א) ובהתאם לתנאי ההיתר; ב. שלטים המיידעים את הציבור בדבר איסור השהייה יוצבו בדרכי הגישה למירון בזמן ההילולה. |
2. |
איסור שהייה |
|
לא יארגן אדם אירוע הדלקה במירון ובשיפולי ההר בזמן ההילולה למעט אדם שקיבל היתר לפי סעיף 5 ; |
3. |
איסור הדלקה |
|
פרק בי : מתן היתרים |
|
|
|
א. השר רשאי לתן לאדם היתר שהייה במירון בזמן ההילולה החל מהמועד שייקבע בהיתר. היתרי השהייה יינתנו באופן שוויוני. ב. השר לשירותי דת יאפשר לכל אדם המעוניין בכך אפשרות לקבלת היתרי שהייה כאמור בסעיף קטן (א) בכפוף למגבלת כמות ההיתרים. המשרד לשירותי דת יפרסם באופן פומבי את האפשרות לקבלת היתרים שתהיה פתוחה וזמינה לכל אדם. ג. על אף האמור בסעיף קטן (א), רשאי השר לתת חלק מההיתרים לנציגי החסידויות, לעדות ולקבוצות השונות מקרב מבקשי ההיתר בהתחשב בין היתר במסורת הנהוגה על ההר. ד. שוטר רשאי להתיר כניסה לאדם למירון לצורך שהייה בו בזמן ההילולה בשל צורך חיוני; |
4. |
היתר שהייה |
|
א. השר רשאי לתן היתר אחד בלבד לקיום אירוע הדלקה אחד במירון ובשיפולי ההר. ההיתר יינתן בכתב בדרך ובמועד שייקבע בו לאחר קבלת אישור מנותני האישור הבאים ובין היתר בהתאם לתנאיהם אשר יעוגנו בהיתר ההדלקה: (1) משטרת ישראל. (2) הרשות הארצית לכבאות והצלה. (3) מהנדס הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מרום הגליל. ב. קיבל השר בקשה להיתר לקיום אירוע כאמור בסעיף קטן (א) - יעביר את פרטי הבקשה אל הגורמים המנויים בסעיף קטן (א). משטרת ישראל תבחן את הבקשה על יסוד שיקולים של שלום הצבור או ביטחונו והרשות הארצית לכבאות והצלה תבחן את הבקשה על יסוד שיקולים של בטיחות אש וכיבוי דליקות. |
5. |
היתר הדלקה |
|
א. לא יארגן אדם אירוע נוסף בזמן ההילולה במירון או בשיפולי ההר אלא אם קיבל היתר לקיום אירוע כאמור בכתב מאת הרשות המקומית. ב. לבקשה להיתר לקיום אירוע כאמור בסעיף קטן (א) יצרף מגיש הבקשה את אישור הגורמים הבאים (אישור לעניין זה לרבות תנאים): 1. משטרת ישראל; 2. הרשות הארצית לכבאות והצלה; ג. היתר לקיום אירוע כאמור בסעיף קטן (א) לא יינתן על ידי הרשות המקומית אלא לאחר קבלת אישור מנותני האישור כמפורט בסעיף קטן (ב) ובין היתר בהתאם לתנאיהם אשר יעוגנו בהיתר לקיום האירוע. ד. משטרת ישראל תבחן את הבקשה על יסוד שיקולים של שלום הצבור או ביטחונו והרשות הארצית לכבאות והצלה תבחן את הבקשה על יסוד שיקולים של בטיחות אש וכיבוי דליקות. |
6. |
היתר לאירועים נוספים |
|
פרק גי: סמכויות אכיפה ועונשין |
|
|
|
לשם אכיפת הוראות סעיפים 2, 3 ו-6 יהיו לשוטר הסמכויות המפורטות להלן: א. למנוע כניסה של אדם או רכב לשטח מירון אם שהייתו בשטח האמור היא בניגוד להוראות סעיף 2. ב. להוציא משטח מירון אדם, רכב או חפץ המשמש לשהייה באותו שטח הנמצא בו בניגוד להוראות סעיף 2. ג. להורות על הפסקת אירוע הדלקה במירון שאורגן בניגוד להוראות סעיף 3. ד. להורות על הפסקת אירוע נוסף במירון שאורגן בניגוד להוראות סעיף 6. ה. סירב אדם לדרישה או הוראה כאמור בסעיפים קטנים (א) ו-(ב) רשאי שוטר למנוע את הכניסה או להוציא משטח מירון על אף הסירוב ואף להשתמש בכוח סביר לשם כך. ו. סירב אדם להוראת שוטר על הפסקת אירוע הדלקה או אירוע נוסף כאמור בסעיפים קטנים (ג) ו-(ד), רשאי שוטר לנקוט באמצעי חיוני הדרוש לשם הפסקת האירוע ואף לעשות שימוש בכוח סביר בנסיבות העניין לשם כך. |
7. |
סמכות שימוש בכוח |
|
העושה אחד מאלה - דינו קנס הקבוע בסעיף 61(א)(1) לחוק העונשין, התשל"ז - 1977 : א. השוהה במירון בזמן ההילולה בניגוד לסעיף 2. ב. המארגן הדלקה במירון ובשיפולי ההר בזמן ההילולה בניגוד לסעיף 3. ג. המארגן אירוע נוסף במירון ובשיפולי ההר בזמן ההילולה בניגוד לסעיף 6. |
8. |
עונשין |
|
עבירה על סעיף 8(א) היא עבירה מנהלית. |
9. |
עבירה מנהלית |
|
לעבירה מנהלית כאמור בסעיף 9 יהיה קנס מנהלי קצוב בסך 500 ש"ח. |
10. |
קנס מנהלי קצוב |
|
הקנס המנהלי הקצוב לעבירה מנהלית חוזרת כמשמעותה בסעיף 2(ג) לחוק העבירות המנהליות יהיה כפל הקנס המנהלי האמור בסעיף 10, לפי העניין, או קנס לפי סעיף 61(א)(1) לחוק העונשין, לפי הנמוך מבניהם. |
11. |
עבירה מנהלית חוזרת |
|
הקנס המנהלי הקצוב לעבירה מנהלית נמשכת יהיה בשיעור חמישית מהקנס הקבוע בסעיף 10, לפי העניין, לכל יום שבו נמשכת העבירה לאחר המועד שנקבע בהתראה כאמור בסעיף 8(ב1) לחוק העבירות המנהליות. |
12. |
עבירה מנהלית נמשכת |
|
הגורם המוסמך להטיל קנס מנהלי לפי חוק זה, הוא כמפורט : (א) שוטר. (ב) פקח עירוני, לרבות פקח מסייע, שהוסמך לפי חוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות המקומיות. |
13. |
הגורם המוסמך להטלת קנס מנהלי |
|
פרק די: הוראות שונות |
|
|
|
הסמכויות בחוק זה אינן גורעות מהסמכויות הקבועות על פי כל דין. |
14. |
שמירת סמכויות |
|
השר לשירותי דת אחראי על חוק זה והוא רשאי להתקין תקנות לצורך ביצועו. |
15. |
פרסום תקנות והוראות מעבר |
|
תוספת ראשונה: **מפה מצורפת של אתר הר מירון כולו וכן לפי חלוקה למתחמים (ציון קבר רבי שמעון בר יוחאי, מעגל ההר, שיפולי ההר, סובב ההר)** |
||
דברי הסבר
סעיף הגדרות של המונחים הנזכרים בחוק.
מוצע לקבוע כי "אירוע הדלקה" לצורך חוק זה הינו אירוע המתרחש במהלך ההילולה במסגרתו מוצתת אש במדורה במעמד קהל וכן כל דליקה יזומה מבוקרת לרבות הדלקת אבוקות ולפידים ולמעט דליקה כאמור בתוך מיתקן ייעודי להכנת אוכל או לשריפתו או בתוך מיתקן ייעודי לחימום.
מוצע לקבוע כי "אירוע נוסף" לצורך חוק זה הינו אירוע אשר אינו "אירוע הדלקה" ואשר כולל התכנסות של שלוש מאות אנשים ומעלה או אירוע הכולל הקמת מתקנים ומבנים ארעיים לרבות מערכת הגברה ובמה או אירוע אשר כולל התכנסות של 50 אנשים ומעלה במבנה.
מוצע לקבוע כי "הילולת ל"ג בעומר" או "ההילולה" לצורך חוק זה - היא ההילולה הצפויה להיערך במירון ובשיפולי ההר בתאריכים י"ז-י"ח באייר תשפ"ב (18-19 במאי 2022).
מוצע לקבוע כי "היתר שהייה" לצורך חוק זה הוא הרשאה לשהייה במירון הניתן לפי סעיף 4(א) באמצעות כרטיס נסיעה.
מוצע לקבוע כי "המועד בהיתר השהייה" הינו מועד הנסיעה למירון המופיע בכרטיס הנסיעה.
מוצע לקבוע כי "הממונה על היתרי הנסיעה" הוא עובד בכיר באגף יישום מערכות תחבורה ציבורית במשרד התחבורה והוא הגורם אשר ינפיק את כרטיסי הנסיעה בהתאם לחוק זה.
מוצע לקבוע כי "היתר הדלקה" לצורך חוק זה הוא הרשאה לעריכת הדלקה אשר ניתן לפי סעיף 5(א) לחוק זה.
מוצע לקבוע כי "הרשות המקומית" לצורך חוק זה היא מועצה אזורית מרום הגליל. מוצע לקבוע כי "השר" בחוק זה הינו השר לשירותי דת, הממונה על ההילולה לשנת 2022 בהתאם להחלטת ממשלה מס׳ 828 של הממשלה מיום 19.12.21. מוצע לקבוע כי "זמן ההילולה" לצורך חוק זה אשר לגביו יחולו ההוראות הקבועות בחוק הוא התקופה שהחל מיום ט"ז באייר תשפ"ב (17 במאי 2022) בשעה 7:00 ועד ליום י"ט באייר תשפ"ב (20 במאי 2022).
מוצע לקבוע כי "חוק העבירות המנהליות" הינו חוק העבירות המנהליות, תשמ"ו - 1985.
מוצע לקבוע כי "חוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות המקומיות" הינו חוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות המקומיות (הוראת שעה), תשע"א - 2011.
מוצע לקבוע כי "כרטיס נסיעה" לצורך חוק זה הינו כרטיס לאוטובוס תחבורה ציבורית המגיע למירון אשר נרכש מראש ומונפק ע"י הממונה על היתרי הנסיעה. היתר השהייה ניתן באמצעות כרטיס הנסיעה.
מוצע לקבוע כי "מירון" לצורך חוק זה הינו מתחמי ציון קבר רבי שמעון בר יוחאי ומעגל ההר לרבות הדרך העולה משער בזק ועד הציון, המסומנים במפה בתוספת הראשונה. מוצע לקבוע כי "צורך חיוני" לצורך חוק זה הינו סיוע לאדם עם קושי או מצוקה, טיפול בקטין, מתן או קבלה של סיוע רפואי או טיפול בכל נושא אחר הנדרש למניעת נזק ממשי.
מוצע לקבוע כי "שיפולי ההר" לצורך חוק זה הינו מתחם הכולל בין היתר את היישוב מירון ואת ישיבת בני עקיבא "מירון" ואשר מסומן במפה בתוספת הראשונה.
בסעיף קטן אי מוצע לקבוע את ההוראות המהותיות בנושא הגבלות שהייה במירון לצורך מניעת צפיפות מסוכנת על ההר. חל איסור על אדם לשהות במירון בזמן ההילולה אלא אם כן ניתן לאותו אדם היתר שהייה לפי סעיף 4(א) לחוק ובהתאם לתנאי ההיתר. חריגים נוספים לאיסור הם מי שמקום מגוריו או מקום שהייתו הקבוע מצוי במירון, מי שנדרש להגיע למירון במסגרת עבודתו ומי ששוטר התיר לו כניסה למירון לצורך שהייה בו בשל צורך חיוני.
בסעיף קטן בי מוצע לקבוע כי שלטים המיידעים את הציבור בדבר איסור השהייה יוצבו בדרכי הגישה למירון בזמן ההילולה. הוראה זו נועדה כדי ליידע את הציבור אודות האיסור לרבות האפשרות לאכוף ולהטיל קנס מנהלי למי שעובר על האיסור (כמפורט בסעיפים 7 ו-8).
מוצע לקבוע את ההוראות המהותיות בנושא הגבלות הדלקה במתחם מירון ובמתחם שיפולי ההר לצורך מניעת צפיפות מסוכנת במירון ובשיפולי ההר בזמן ההילולה. חל איסור על אדם לארגן אירוע הדלקה בזמן ההילולה בשטח האמור אלא אם כן ניתן לאותו אדם היתר הדלקה לפי סעיף 5(א) לחוק ובהתאם לתנאי ההיתר.
בסעיף קטן אי מוצע לקבוע את אופן מתן היתרי השהייה ע"י השר למי שמבקש להשתתף בהילולה. השר רשאי לתן לאדם היתר שהייה במירון בזמן ההילולה החל מהמועד שייקבע בהיתר. היתרי השהייה יינתנו באופן שוויוני.
בסעיף קטן בי מוצע לקבוע כי השר לשירותי דת יאפשר לכל אדם המעוניין בכך אפשרות לקבלת היתרי שהייה כאמור בסעיף קטן (א) בכפוף למגבלת כמות ההיתרים. המשרד לשירותי דת יפרסם באופן פומבי את האפשרות לקבלת היתרים שתהיה פתוחה וזמינה לכל אדם.
בסעיף קטן גי מוצע לקבוע כי על אף האמור בסעיף קטן (א), רשאי השר לתת חלק מההיתרים לנציגי החסידויות, לעדות ולקבוצות השונות מקרב מבקשי ההיתר בהתחשב בין היתר במסורת הנהוגה על ההר וזאת בהתבסס על קריטריונים שייקבעו ובכפוף לדין. בסעיף קטן די מוצע לקבוע חריג לכללים האמורים ולפיו רשאי לשהות במירון בזמן ההילולה גם מי ששוטר התיר לו זאת בשל צורך חיוני כהגדרתו לעיל.
בסעיף קטן א׳ מוצע לקבוע את אופן מתן היתרי ההדלקה ע"י השר, אולם נקבע כי במתחם מירון ובשיפולי ההר יינתן היתר הדלקה אחד בלבד להדלקה מרכזית אחת בזמן ההילולה וזאת על מנת לצמצם למינימום את אירועי ההדלקה אשר יוצרים צפיפות מסוכנת. כפי שפורט לעיל, ועדת החקירה המליצה לקיים במהלך ההילולה הדלקה מרכזית אחת בלבד על גג הציון ע"י האדמו"ר מבויאן.
מוצע לקבוע את משטר הרישוי לאירוע ההדלקה המרכזית האמור, ולפיו היתר הדלקה יינתן בכתב בדרך ובמועד שייקבע בו ובין היתר בהתאם לתנאים שיעוגנו בהיתר ההדלקה וזאת לאחר שהתקבל אישור מאת משטרת ישראל, הרשות הארצית לכבאות והצלה ומהנדס הועדה המקומית לתכנון ובנייה מרום הגליל.
בסעיף קטן ב׳ מוצע לקבוע את הפרוצדורה למתן ההיתר ולפיה אם קיבל השר בקשה למתן היתר לאירוע הדלקה - הוא יעביר את פרטי הבקשה לגורמים הנזכרים בסעיף קטן א׳. מוצע גם להבנות את שיקול הדעת של המשטרה ושל הרשות הארצית לכבאות והצלה בבחינת הבקשה להיתר כאמור. על המשטרה לשקול שיקולים של שלום הציבור או ביטחונו ועל הרשות הארצית לכבאות והצלה לשקול שיקולי בטיחות אש וכיבוי דלקות.
מוצע לקבוע את משטר הרישוי ל"אירועים נוספים" (ללא אירועי הדלקה) כהגדרתם לעיל במתחם מירון ובמתחם שיפולי ההר.
בסעיף קטן א׳ מוצע לקבוע את האיסור על אדם לארגן "אירוע נוסף" בזמן ההילולה במירון ובשיפולי ההר אלא אם קיבל היתר לקיים אירוע כאמור מאת הרשות המקומית מרום הגליל. בסעיף קטן ב׳ מוצע לקבוע את הפרוצדורה למתן ההיתר ולפיו לבקשה להיתר לקיום "אירוע נוסף" כאמור יצרף מגיש הבקשה את אישור משטרת ישראל והרשות הארצית לכבאות והצלה (אישור לעניין זה לרבות תנאים).
בסעיף קטן ג׳ מוצע לקבוע את משטר הרישוי למתן ההיתר ולפיו לא יינתן היתר לעריכת "אירוע נוסף" ע"י הרשות המקומית אלא אם כן התקבל אישור משטרת ישראל והרשות הארצית לכבאות והצלה ובהתאם לתנאים שייקבעו ע"י גורמים אלה ויעוגנו בהיתר. בסעיף קטן ד׳ מוצע להבנות את שיקול הדעת של המשטרה ושל הרשות הארצית לכבאות והצלה בבחינת הבקשה להיתר כאמור. על המשטרה לשקול שיקולים של שלום הציבור או ביטחונו ועל הרשות הארצית לכבאות והצלה לשקול שיקולי בטיחות אש וכיבוי דלקות.
מוצע לקבוע את סמכויות האכיפה של משטרת ישראל ביחס לחוק זה ולקבוע כי לשם אכיפת סעיפים 2, 3 ו-6 הקובעים את ההגבלות המהותיות על שהייה, הדלקה ועריכת "אירוע נוסף" כהגדרתו - יהיו לשוטר הסמכויות המפורטות להלן :
סעיף קטן (א) - למנוע כניסה של אדם או רכב למירון אם שהייתו היא בניגוד להוראות בסעיף 2.
סעיף קטן (ב) - להוציא משטח מירון אדם, רכב או חפץ המשמש לשהייה באותו שטח, הנמצא בו בניגוד להוראות סעיף 2.
סעיף קטן (ג) - להורות על הפסקת אירוע הדלקה במירון שאורגן בניגוד להוראות סעיף 3. סעיף קטן (ד) - להורות על הפסקת אירוע נוסף במירון שאורגן בניגוד להוראות סעיף 6. סעיף קטן (ה) - מוצע לקבוע כי אם סירב אדם לדרישה או הוראה כאמור בסעיפים קטנים (א) ו-(ב) רשאי שוטר למנוע את הכניסה או להוציא משטח מירון על אף הסירוב ואף להשתמש בכוח סביר לשם כך.
סעיף קטן (ו) - מוצע לקבוע כי אם סירב אדם להוראת שוטר על הפסקת אירוע הדלקה או אירוע נוסף כאמור בסעיפים קטנים (ג) ו-(ד), רשאי שוטר לנקוט באמצעי חיוני הדרוש לשם הפסקת האירוע ואף לעשות שימוש בכוח סביר בנסיבות העניין לשם כך.
מוצע לקבוע את הוראות העונשין בחוק זה ולקבוע כי מי שעובר על האיסורים שיפורטו להלן - דינו קנס הקבוע בסעיף 61(א)(1) לחוק העונשין, התשל"ז - 1977 :
א. מי ששוהה במירון בזמן ההילולה בניגוד לסעיף 2.
ב. מי שמארגן הדלקה במירון ובשיפולי ההר בזמן ההילולה בניגוד לסעיף 3.
ג. מי שמארגן "אירוע נוסף" במירון ובשיפולי ההר בזמן ההילולה בניגוד לסעיף 6.
מוצע לקבוע כי העבירה הקבועה בסעיף 8(א) (עבירת שהייה בשטח מירון ללא היתר שהייה בזמן ההילולה) היא עבירה מנהלית בלבד והקנס שיוטל על מי שעובר עליה הינו קנס מנהלי קצוב בסך של 500 ₪.
מוצע לקבוע את הקנס שיוטל על מי שעובר עבירה מנהלית חוזרת (כמשמעותה בסעיף 2(ג) לחוק העבירות המנהליות) ועל מי שעובר עבירה מנהלית נמשכת (כמשמעותה בסעיף 8(ב1) לחוק העבירות המנהליות). הקנס המנהלי הקצוב לעבירה מנהלית חוזרת יהיה כפל הקנס המנהלי האמור בסעיף 10, לפי העניין, או קנס לפי סעיף 61(א)(1) לחוק העונשין, לפי הנמוך מבניהם. הקנס המנהלי הקצוב לעבירה מנהלית נמשכת יהיה בשיעור חמישית מהקנס הקבוע בסעיף 10, לפי העניין, לכל יום שבו נמשכת העבירה לאחר המועד שנקבע בהתראה כאמור בסעיף 8(ב1) לחוק העבירות המנהליות.
מוצע לקבוע את הגורם אשר יהיה מוסמך להטיל קנס מנהלי לפי חוק זה : שוטר ופקח עירוני לרבות פקח מסייע, שהוסמך לפי חוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות המקומיות.
מוצע לקבוע כי אין בסמכויות הקבועות בחוק זה כדי לגרוע מהסמכויות של הגורמים השלטוניים הנזכרים בחוק הקבועות בכל דין והן נשמרות לגורמים שלטוניים אלו.
מוצע לקבוע כי השר לשירותי דת אחראי על חוק זה בהיותו ממונה על ההילולה בשנת 2022 כמוסבר לעיל והוא רשאי להתקין תקנות לצורך ביצועו.
תצורף מפה של אתר הר מירון כולו וכן לפי חלוקה לארבעה מתחמים : ציון קבר רשב"י, מעגל ההר, שיפולי ההר וסובב ההר.