תזכיר טיוטת תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) (תיקון מס' ...), התשפ"ב-2022

תוכן עניינים

טיוטת תקנות. 2

א. שם התקנות המוצעות. 2

ב. מטרת התקנות המוצעות והצורך בהן 2

ג. להלן נוסח טיוטת התקנות המוצעות:. 2

טיוטת תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) (תיקון מס' ...), התשפ"ב-2022. 3

1.  תיקון תקנה 34. 3

2.  תחילה. 3

דברי הסבר. 3


 

טיוטת תקנות

 

א. שם התקנות המוצעות

טיוטת תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) (תיקון מס' ...), התשפ"ב-2022

 

ב. מטרת התקנות המוצעות והצורך בהן

 

בתקנה 16 לתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), התשנ"ג-1993 (להלן – "התקנות") נקבע הכלל לפיו: "זכאי להנחה שלא פרע במלואה את יתרת הארנונה שהוטלה על הנכס בשנת הכספים, עד יום 31 בדצמבר של אותה שנה, תהיה ההנחה שנקבעה לו בטלה מאותו יום ותיווסף ליתרת הארנונה".

 

בתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) (תיקון מס' 3), התשפ"א-2021 מיום 12.1.21 נקבע, ביחס לתחולה של תקנה 16 על הנחה מארנונה לפי תקנה 33א, שהמועד האמור בו ההנחה תהיה בטלה, אם יתרת הארנונה שהוטלה על הנכס בשנת הכספים לא נפרעה עד סוף שנת 2020, יידחה לסוף שנת 2021.

 

בתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) (תיקון מס' 5), התשפ"א-2020 מיום 29.6.21 תוקנו התקנות לשם קביעת הסדרים נוספים להנחה בשל משבר הקורונה לעסקים חדשים שהחלו את פעילותם בין החודשים מרץ עד ספטמבר 2020 (בתקנה 33א לתקנות) ולעסקים נוספים שאינם זכאים למענק סיוע (תקנה 33ב לתקנות). יצוין כי לגבי הנחות אלה חלה תקנה 16 כלשונה, אולם מאחר שנקבעו כאמור במהלך שנת 2021, המועד האמור בתקנה 16 לגבי הנחות אלה הינו אף הוא יום 31.12.2021.

 

על רקע האמור, לשם הקלה נוספת על המגזר העסקי, בתקנות אלה מוצע לדחות את מועד ביטול ההנחה בגין אי תשלום היתרה לפי תקנה 16 למקבלי הנחות לפי תקנות 33א ו-33ב לתקנות לסוף שנת 2022, כך שזכאי להנחה לפי התקנות האמורות, שלא פרע במלואה את יתרת הארנונה שהוטלה על הנכס בשנת הכספים, עד יום 31 בדצמבר 2022, במקום עד יום 31 בדצמבר 2021, תהיה ההנחה שנקבעה לו בטלה מאותו יום ותיווסף ליתרת הארנונה.

 

ג. להלן נוסח טיוטת התקנות המוצעות:


 

טיוטת תקנות מטעם משרד הפנים:

טיוטת תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) (תיקון מס' ...), התשפ"ב-2022

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיף 12(ב) לחוק הסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב), התשנ"ג-1992[1], אני מתקינה תקנות אלה:

תיקון תקנה 34

1.  

בתקנה 34(ג) לתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), התשנ"ג-1993[2], במקום "תקנה 33א" יבוא "תקנות 33א ו-33ב" ובמקום "עד יום כ"ז בטבת התשפ"ב (31 בדצמבר 2021)" יבוא "עד יום ז' בטבת התשפ"ג (31 בדצמבר 2022)".

תחילה

2.  

תחילתן של תקנות אלה ביום כ"ח בטבת התשפ"ב (1 בינואר 2022).

 

 

___ ב________ התשפ"ב (___ ב________ 2022)

(חמ 3-2278-ת2)

 

__________________

איילת שקד

שרת הפנים

 

דברי הסבר

 

בתקנה 16 לתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), התשנ"ג-1993 (להלן – "התקנות") נקבע הכלל לפיו: "זכאי להנחה שלא פרע במלואה את יתרת הארנונה שהוטלה על הנכס בשנת הכספים, עד יום 31 בדצמבר של אותה שנה, תהיה ההנחה שנקבעה לו בטלה מאותו יום ותיווסף ליתרת הארנונה".

 

בתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) (תיקון מס' 3), התשפ"א-2021 מיום 12.1.21 נקבע, ביחס לתחולה של תקנה 16 על הנחה מארנונה לפי תקנה 33א, שהמועד האמור בו ההנחה תהיה בטלה, אם יתרת הארנונה שהוטלה על הנכס בשנת הכספים לא נפרעה עד סוף שנת 2020, יידחה לסוף שנת 2021.

 

בתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) (תיקון מס' 5), התשפ"א-2020 מיום 29.6.21 תוקנו התקנות לשם קביעת הסדרים נוספים להנחה בשל משבר הקורונה לעסקים חדשים שהחלו את פעילותם בין החודשים מרץ עד ספטמבר 2020 (בתקנה 33א לתקנות) ולעסקים נוספים שאינם זכאים למענק סיוע (תקנה 33ב לתקנות). יצוין כי לגבי הנחות אלה חלה תקנה 16 כלשונה, אולם מאחר שנקבעו כאמור במהלך שנת 2021, המועד האמור בתקנה 16 לגבי הנחות אלה הינו אף הוא יום 31.12.2021.

 

על רקע האמור, לשם הקלה נוספת על המגזר העסקי, בתקנות אלה מוצע לדחות את מועד ביטול ההנחה בגין אי תשלום היתרה לפי תקנה 16 למקבלי הנחות לפי תקנות 33א ו-33ב לתקנות לסוף שנת 2022, כך שזכאי להנחה לפי התקנות האמורות, שלא פרע במלואה את יתרת הארנונה שהוטלה על הנכס בשנת הכספים, עד יום 31 בדצמבר 2022, במקום עד יום 31 בדצמבר 2021, תהיה ההנחה שנקבעה לו בטלה מאותו יום ותיווסף ליתרת הארנונה.



[1] ס"ח התשנ"ג, עמ' 10; התשע"ח, עמ' 850.

[2] ק"ת התשנ"ג, עמ' 419; התשפ"א, עמ' 4032.