| 1. | הגדרות |
| 2. | חזקת התמורה |
| 3. | עצמאות שיקול הדעת |
| 4. | תוכניות שאין לשלב בהן תוכן פרסומי |
| 5. | מוצרים ושירותים האסורים בפרסום |
| 6. | אתיקה |
| 7. | אופן שילוב התוכן הפרסומי |
| 8. | תוכן פרסומי בתוכניות לקטינים |
| 9. | יידוע הציבור |
| 10. | גילוי נאות |
| 11. | התמורה בעד תוכן פרסומי |
| 12. | פיקוח, דיווח וסמכויות נוספות |
| 13. | הכנסות |
| 14. | סייג לתחולה |
| 15. | הוראת שעה |
| תוספת |
כללי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו (תוכן פרסומי בטלוויזיה), התשפ"ב-2021 1בתוקף סמכותה לפי סעיפים 24 ו–83(ג)(1) לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, התש"ן-1990 (להלן - החוק), קובעת מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו כללים אלה: |
| 1. (א) בכללים אלה - |
| 2. חזקה כי התקבלה, או צפויה להתקבל, תמורה בעד התייחסות למוצר או למשתתף בתוכנית או בעד קידומם בתוכנית. |
| 4. (א) לא ישולב תוכן פרסומי בתוכניות מן הסוגות והסוגים המפורטים להלן: (1) חדשות וענייני היום; (2) תוכניות תעודה, ובכלל זה סרטי תעודה, תחקיר ותוכניות בעלות גוון עיתונאי; (3) תוכניות לילדים; (4) תוכנית הקצרה מ–5 דקות, למעט קליפ מוזיקלי; (5) תוכניות המשודרות בימים אלה: (א) יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, כמשמעותו בחוק יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, התשכ"ג-1963, החל בתחילת טקס פתיחת יום הזיכרון ועד סיום טקס פתיחת יום העצמאות; (ב) יום הזיכרון לשואה ולגבורה, כמשמעותו בחוק יום הזיכרון לשואה ולגבורה, התשי"ט-1959, משעת תחילת טקס פתיחת יום הזיכרון עד השעה 19:55 למוחרת; (ג) ט' באב, החל בשעה 20:00 בערב ט' באב עד שעת סיום הצום למוחרת; (ד) ימי אבל לאומי או אסון בלתי צפויים, ככל שהורה המנהל; (6) תוכנית העוסקת בענייני צרכנות, לרבות תוכנית העורכת השוואה בין מוצרים ותוכנית שבה מוצג מחקר אובייקטיבי בדבר מוצר. (ב) סוגי וסוגות התוכניות המפורטות בסעיף קטן (א) יהיו כהגדרתן בכללי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (שידורי תוכניות טלוויזיה בידי בעל זיכיון), התש"ע-2009. |
| 6. לא ישלב בעל רישיון בתוכנית תוכן פרסומי אשר מתקיים בו אחד מאלה: (1) מעודד פעולה מזיקה בניגוד להוראות כל דין; (2) מזמין את הציבור להשתתף בהגרלות, בתחרויות או במבצעי פרסים כלשהם האסורים על פי דין; על תוכן פרסומי בהגרלות, בתחרויות או במבצעי פרסים שאינם אסורים על פי דין, יחולו הוראות סעיף 17 לכללי האתיקה; (3) מקדם משקאות אלכוהוליים; בלי לגרוע מן האמור, ניתן להציג משקאות אלכוהוליים בתוכניות בישול ובסוגים נוספים של תוכניות שתאשר המועצה, בכפוף להוראות לפי חוק הגבלת הפרסומת והשיווק של משקאות אלכוהוליים, התשע"ב-2012, ולכל דין אחר; (4) מקדם מזון שסומן בסמל מזון אדום לפי תקנות הגנה על בריאות הציבור (מזון) (סימון תזונתי), התשע"ח-2017; (5) עלול להטעות צופה סביר לגבי תכונות חשובות של המוצר, התאמתו למטרה מסוימת או עלול ליצור רושם מוגזם לגבי איכותו; (6) תוקף במפורש או במשתמע מוצרים או גופים אחרים או ממעיט בערכם, בדרך שאינה הוגנת או על ידי הטעיה; (7) אינו עומד בהוראות סעיפים 3 עד 7א, 10 עד 21, 23 עד 29, 35 עד 54א, 56 ו–57 לכללי האתיקה; (8) הוא מטעם מוסד ללא כוונת רווח כהגדרתו בחוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1975; (9) הוא נועד לקדם מטרה או רעיון בנושא פוליטי, חברתי, ציבורי או כלכלי השנוי במחלוקת בציבור; (10) בתקופת הבחירות כהגדרתה בסעיף 10ב לחוק הבחירות (דרכי תעמולה), התשי"ט-1959 - הוא מהווה תוכן פרסומי מטעם משרד ממשלתי, רשות מקומית או מועצה אזורית. |
| 11. התמורה הכוללת שתתקבל מידי מממנים בעד שילוב תוכן פרסומי בתוכנית אחת, לא תעלה על 60% מעלותה של התוכנית. |
| 12. (א) בתוך 15 ימים מתום כל חצי שנה, החל מהאחד בחודש שלאחר פרסומם של כללים אלה, יעביר בעל רישיון למועצה דוח על כל התוכניות שכללו תוכן פרסומי באותה חצי שנה; לגבי כל תוכנית כאמור, יפורטו בדוח מהות התוכן הפרסומי ששולב בה, זהות המממן, פירוט כלל העסקאות עם אותו גורם מממן והתמורה ששילם בעד שילוב התוכן הפרסומי, בציון עלותה הכוללת של התוכנית; המועצה או מי מטעמה רשאים לדרוש מבעל הרישיון כל מידע או מסמך רלוונטי נוסף; לבקשת המועצה או יושב ראש המועצה, ימציא להם בעל הרישיון גם פרטים לגבי מספר דקות השידור של תשדירי פרסומת ותשדירי שירות שקנה המממן ומספר משדרי החסות שהוא מימן במהלך אותה חצי שנה, בציון התמורה ששילם בעדם. (ב) בלי לגרוע מכל סמכות הנתונה לפי כל דין, רשאי המנהל, בידיעת המועצה, להורות לבעל רישיון כי תוכן פרסומי מסוים או סוגים של תוכן פרסומי טעונים אישור מוקדם של המנהל; על אישור מוקדם כאמור יחולו כללי הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו (אישור מוקדם של תשדירי פרסומת), התשנ"ד-1994, בשינויים המחויבים. (ג) בלי לגרוע מכל סמכות הנתונה למנהל לפי כל דין, רשאי הוא - (1) לדרוש מבעל רישיון להציג לו ראיות כי תוכן פרסומי עומד בדרישות כל דין ובפרט בדרישות כללים אלה, וכן להתנות את שידורו בהמצאת ראיות כאמור להנחת דעתו; (2) לתת לבעל רישיון הנחיות כלליות או מיוחדות, ככל הנדרש, כדי להבטיח את קיומן של הוראות כל דין ובפרט כללים אלה, לרבות בדבר הסרת תוכן פרסומי או שידורו בתנאים, ובלבד שנתן לבעל הרישיון הזדמנות להשמיע את טענותיו בעניין. |
| 13. |
| 14. על תוכן פרסומי המשודר לפי כללים אלה, לא יחולו הוראות סעיף 9(ב) עד (ה) ו–(ו) לכללי האתיקה. |