תזכיר חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (תיקון מס'...), התשפ"ב-2021

תוכן עניינים

תזכיר חוק. 2

א. שם החוק המוצע. 2

ב. מטרת החוק המוצע, הצורך בו, עיקרי הוראותיו והשפעתו על הדין הקיים. 2

ג. השפעת תזכיר החוק המוצע על התקציב ועל התקן המנהלי של המשרד היוזם, משרדים אחרים ורשויות אחרות. 2

ד. להלן נוסח תזכיר החוק המוצע ודברי הסבר. 2

תזכיר חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (תיקון מס'...), התשפ"ב-2021. 2

דברי הסבר. 2


 

תזכיר חוק

 

א. שם החוק המוצע

חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (תיקון מס'...), התשפ"ב-2021

 

 

ב. מטרת החוק המוצע, הצורך בו, עיקרי הוראותיו והשפעתו על הדין הקיים

הארכת התקופה למתן פטור ממס על הכנסה מדיבידנד וריבית לתאגידי מים וביוב.

 

 

ג. השפעת תזכיר החוק המוצע על התקציב ועל התקן המנהלי של המשרד היוזם, משרדים אחרים ורשויות אחרות.

הפסד הכנסות מוערך בכ-30 מיליון שקלים חדשים לשנה.

 

 

ד. להלן נוסח תזכיר החוק המוצע ודברי הסבר

תזכיר חוק מטעם משרד האוצר:

תזכיר חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (תיקון מס'...), התשפ"ב-2021

 

 

 

 

1.  

בסעיף 9(2)(א1) לפקודת מס הכנסה [נוסח חדש], בהגדרה "תקופת ההטבה", בסופה יבוא "ושנות המס 2021 עד 2022"

 

דברי הסבר

במסגרת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (מס' 196), התשע"ג-2012 ניתן פטור ממס לרשות מקומית על הכנסה מדיבידנד אשר מחלק לה תאגיד מים וביוב בו היא מחזיקה וכן על הכנסה מריבית בשל הלוואה שנתנה הרשות  המקומית לתאגיד מים וביוב בו היא מחזיקה. הפטור ניתן לשנות המס 2011-2015 ובהמשך הוארך לשנות המס 2016-2018. בעקבות פיזור הכנסת ה-20 ומערכות הבחירות שהתקיימו לאחר מכן, עמד הפטור בתוקף עד 16 ביוני 2020, מכח סעיף 38 לחוק יסוד: הכנסת.

טרם הקמת תאגידי המים והביוב העירוניים, נוהל משק המים והביוב העירוני על ידי הרשויות המקומיות. הקמת התאגידים הביאה לניהול יעיל ומוצלח יותר של מערכת המים והביוב העירונית. מוצע בזאת לקבוע כי הפטור ממס על הכנסה מדיבידנד וריבית יחול גם בשנות המס 2021 ו- 2022.