חוק שירות מידע פיננסי, התשפ"ב-2021 1 |
| 1. (תיקונים: התשפ"ג, התשפ"ד) בחוק זה - (ג) לגבי חברת תשלומים - הוראות הניתנות לפי סעיף 43(ב) לחוק הסדרת העיסוק בשירותי תשלום; (3א) לעניין מקור מידע שהוא חברת תשלומים - סכום הכספים שקיבלה לשם מתן שירותי תשלום ללקוחותיה, בשנה הקלנדרית שקדמה למועד הגשת בקשה כאמור בסעיף 41(ג)(1), לא עלה על 25 מיליארד שקלים חדשים או סכום אחר שקבע השר לפי סעיף 69(ב)(3), וגם סכום הכספים שהעבירה לשם מתן שירותי תשלום ללקוחותיה בשנה הקלנדרית הקודמת לא עלה על 25 מיליארד שקלים חדשים או על סכום אחר שקבע השר לפי סעיף 69(ב)(3); (3א) לעניין חברת תשלומים - הרשות; (תיקונים: התשפ"ג, התשפ"ד) |
| 4. (תיקון התשפ"ג) (א) הרשות רשאית לתת רישיון למתן שירות מידע פיננסי למבקש שמתקיימים לגביו כל אלה: (2) השליטה על עסקיו וניהולם מופעלים בישראל, ואם אינם מופעלים בישראל - ביכולתו לקיים את כל ההוראות לפי חוק זה, וניתן לאכוף אותן לגביו; (3) יש לו אמצעים טכנולוגיים מתאימים לשם מתן שירות המידע הפיננסי שהוא מבקש לתת ומיומנות בהפעלתם, באופן שיבטיח את אמינות המערכות שבאמצעותן יינתן השירות ואת קיום ההוראות לפי חוק זה, ובכלל זה ההוראות הנוגעות להגנת הפרטיות, אבטחת מידע, הגנת סייבר וניהול סיכונים; (4) התכנית העסקית וההצהרה על האמצעים הכספיים שלו, שצירף לבקשתו לפי סעיף 5, מעידים על יכולתו לתת את שירות המידע הפיננסי שהוא מבקש לתת ולעמוד בהוראות לפי חוק זה; (5) הוא עומד בדרישות לעניין ביטוח, הון עצמי מזערי או בטוחה אחרת, כנדרש מבעל רישיון לפי סעיף 36(א); (6) לא תלוי ועומד לגבי המבקש צו לפתיחת הליכים לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018, בית המשפט לא מינה לו כונס נכסים או ציווה על פירוקו והמבקש לא החליט על פירוקו מרצון; (7) אם קיים בעל שליטה - מתקיימים בו התנאים לקבלת היתר שליטה לפי סעיף 9. (ב) מצאה הרשות כי מבקש הרישיון אינו ראוי לעסוק במתן שירות מידע פיננסי, בשל טעמים שבטובת הציבור או בשל טעמים הנוגעים למהימנותו, למהימנותו של בעל שליטה בו או למהימנותו של נושא משרה בכירה בו או בבעל שליטה בו, רשאית היא, בהחלטה מנומקת בכתב, שלא לתת רישיון למבקש אף אם מתקיימים לגביו התנאים שבסעיף קטן (א), ובלבד שנתנה לו הזדמנות לטעון את טענותיו לפניה או לפני מי שהיא הסמיכה לכך מבין עובדיה, בדרך שהורתה. |
| 9. (א) לא ישלוט אדם בבעל רישיון אלא על פי היתר שליטה מאת הרשות. (ב) הרשות רשאית שלא לתת היתר שליטה לפי סעיף זה, מטעמים אלה בלבד: (1) ניתן לגבי מבקש ההיתר צו לפתיחת הליכים לפי חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח-2018, או שמתקיים לגביו אחד מאלה, לפי העניין: (א) לעניין מבקש שהוא יחיד - הוא הוכרז פסול דין; (ב) לעניין מבקש שהוא תאגיד - ניתן צו לפירוקו או מונה כונס נכסים לנכסיו או לחלק מהותי מהם בשל אי–תשלום חוב; (2) מטעמים הנוגעים לטובת הציבור או למהימנותו של מבקש ההיתר או של נושא משרה בכירה בו. (ג) הוראות סעיף קטן (א) לא יחולו על מי שהיה לבעל שליטה בבעל רישיון מכוח העברת אמצעי שליטה על פי דין. |
| 10. מי שמחזיק אמצעי שליטה בבעל רישיון לא יעביר אותו לאחר שחייב בהיתר שליטה ואין בידו היתר כאמור. |
| 15. הוראות סעיף 6 יחולו לעניין פרטי האישור ותנאיו, בשינויים המחויבים ובשינוי זה: במקום "הרשות" יבוא "המאסדר". |
| 17. |
| 22. נותן שירות ינהג בזהירות וברמת מיומנות שנותן שירות סביר היה נוהג בהן בנסיבות דומות, וינקוט את כל האמצעים הסבירים להבטחת ענייניהם של לקוחותיו. |
| 31. (תיקון התשפ"ד) (א) אירע אירוע אבטחה חמור כמשמעותו בהוראות לפי סעיף 36 לחוק הגנת הפרטיות, יודיע על כך נותן השירות באופן מיידי למאסדר נותן השירות הנוגע בדבר, למקור המידע שאירוע האבטחה אירע לגבי מידע שהתקבל ממנו ולראש הרשות להגנת הפרטיות, וכן ידווח למאסדר נותן השירות ולראש הרשות להגנת הפרטיות על הצעדים שנקט בעקבות האירוע; קיבל נותן השירות את המידע מנותן שירות אחר שאסף אותו, בהתאם להוראות סעיף 29(א)(3) - יודיע על כך באופן מיידי גם לנותן השירות שממנו קיבל את המידע; קיבל מקור המידע הודעה לפי סעיף קטן זה, ידווח על כך ללא דיחוי למאסדר מקור המידע. בסעיף זה, "ראש הרשות להגנת הפרטיות" - ראש הרשות כהגדרתו בחוק הגנת הפרטיות. (ב) ראש הרשות להגנת הפרטיות, לאחר התייעצות עם ראש מערך הסייבר הלאומי ועם מאסדר נותן השירות, יורה לנותן השירות להודיע על אירוע האבטחה כאמור בסעיף קטן (א) גם ללקוח שיש חשש לפגיעה ממשית בפרטיותו בשל האירוע או למקורות מידע נוספים הנותנים לנותן השירות גישה למידע פיננסי; ואולם ראש הרשות להגנת הפרטיות רשאי שלא להורות בדבר מסירת הודעה כאמור או להורות שתימסר במועד כפי שיורה, והכול בשל נסיבות הנוגעות להתמודדות עם אירוע האבטחה או משיקולים מיוחדים שנוגעים לפגיעה ממשית בלקוחות נותן השירות; מקור מידע שקיבל הודעה לפי סעיף קטן זה, ידווח על כך למאסדר מקור המידע ללא דיחוי; לעניין זה, "מערך הסייבר הלאומי" - מערך הסייבר הלאומי שהוקם על פי החלטת הממשלה ופועל בהתאם להחלטותיה. |
| 36. (א) בעל רישיון יעמוד בדרישות לעניין ביטוח, הון עצמי מזערי או בטוחה אחרת, כפי שתקבע הרשות בהוראות מאסדר, ורשאית הרשות לקבוע דרישות שונות, לפי היקף שירות המידע הפיננסי שנותן בעל הרישיון וסוג השירות שהוא נותן. (ב) בעל רישיון יגיש לרשות דוחות והודעות על פעילותו לפי חוק זה בהתאם להוראות שתקבע הרשות בהוראות מאסדר. (ג) בעל רישיון ימסור לרשות, בכתב, לפי דרישתה או לפי דרישתו של עובד הרשות שהוסמך לכך, בתוך המועד שייקבע בדרישה, הסבר, פירוט, ידיעות ומסמכים בקשר לפרטים הכלולים בדוח או בהודעה שהגיש לפי סעיף קטן (ב). (ד) בעל רישיון או מי שהגיש בקשה לרישיון, לא יכלול בבקשה, בדיווח או במידע אחר שהוא מוסר לרשות, פרט מטעה; לעניין זה, (ה) מסמך שבעל רישיון או מי שהגיש בקשה לרישיון חייב להגישו לרשות, יוגש באופן הקבוע לפי פרק ז'1 לחוק ניירות ערך. |
| 37. (א) מאסדר נותן השירות רשאי לקבוע, בהוראות מאסדר, הוראות שיחולו על נותן השירות לשם יישום חובותיו לפי פרק זה, לרבות בעניינים אלה: (1) טיפול בתלונות לקוחות ותיעודו; (2) שמירת מסמכים; (3) היערכות לחירום והמשכיות עסקית; (4) דוחות שנותן שירות יהיה חייב למסור ללקוחותיו; (5) חובות שיחולו על נותן השירות בנוגע לאופן השימוש שלו במערכת הממשק למידע פיננסי. (ב) הרשות לא תקבע ולא תיתן הוראות לפי פרק זה לגבי שימוש במידע פיננסי כאמור בסעיף 25, אם השימוש טעון רישוי לפי דין אחר או טעון רישום לפי סעיף 67(א)(4) לחוק נתוני אשראי. (ג) הוראות מאסדר נותן השירות לפי פרק זה יכול שייקבעו דרך כלל או לפי סוג שירות המידע הפיננסי או היקפו. (ד) אין בהוראות סעיף קטן (א) כדי לגרוע מסמכויות מאסדר נותן השירות לפי חוק זה לקבוע הוראות נוספות בהוראות מאסדר. |
| 49. בפרק זה, |
| 51. (תיקון התשפ"ג) על עיצום כספי לפי סעיף 50 לגבי כל אחד מהמפורטים להלן, יחולו ההוראות המפורטות לצידו: (1) לגבי בעל רישיון, בעל רישיון מנהל תיקים, חברת תשלומים ובעל היתר שליטה - ההוראות לפי סעיפים 52טז עד 52כט וסעיף 56ח לחוק ניירות ערך, בשינויים המחויבים; (2) לגבי בנק, תאגיד עזר ובעל רישיון נותן שירותי תשלום יציבותי - ההוראות לפי סעיפים 14ט עד 14טו לפקודת הבנקאות, בשינויים המחויבים; (3) לגבי בעל רישיון למתן שירותי פיקדון ואשראי, בעל רישיון למתן אשראי ובעל רישיון להפעלת מערכת לתיווך באשראי - ההוראות לפי סעיפים 72(ד) ו-74 עד 93 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים מוסדרים, בשינויים המחויבים; (4) לגבי לשכת אשראי ולשכת מידע על עוסקים - ההוראות לפי סעיפים 93 עד 105 לחוק נתוני אשראי, בשינויים המחויבים; (5) לגבי מבטח - ההוראות לפי סעיפים 92א1 עד 92יב, 92יד, 92טז עד 92כ, 92כב ו-92כג לחוק הפיקוח על הביטוח, בשינויים המחויבים; (6) לגבי חברה מנהלת - ההוראות לפי סעיף 47 לחוק הפיקוח על קופות הגמל, בשינויים המחויבים; (7) לגבי גוף אחר העוסק בתחום הפיננסי שנקבע לפי סעיף 2(ג), כאמור בפסקה (8) להגדרה "מקור מידע" או בפסקה (10) להגדרה "גוף פיננסי" - הוראות בעניין עיצום כספי בהתאם לסמכויותיו של מאסדר הגוף האמור לפי הדין שמכוחו הוא מפקח על פעילותו הפיננסית של אותו גוף, כפי שמפורט בתוספת העשירית. (תיקון התשפ"ג) |
| 52. בפרק זה - |
| 53. ביצע אדם הפרה, יחולו לעניין המפר ולעניין ההפרה הוראות פרק ח'4 לחוק ניירות ערך החלות לעניין מפר ולעניין הפרה של הוראה המנויה בחלק ג' בתוספת השביעית לחוק האמור, בשינויים המחויבים, אולם הוועדה תהיה רשאית להטיל על מפר עיצום כספי לפי פרק זה, בהתאם להוראות סעיף 52נג(א) לחוק ניירות ערך, בסכום מרבי כמפורט להלן, לפי העניין: (1) לעניין מפר שהוא יחיד שהוא עובד של בעל רישיון ואינו נושא משרה בכירה בו - בסכום מרבי של 25,000 שקלים חדשים; (2) לעניין מפר שהוא יחיד אחר - בסכום מרבי של 1,000,000 שקלים חדשים; (3) לעניין מפר שהוא תאגיד - בסכום מרבי של 5,000,000 שקלים חדשים. |
| 54. (תיקון התשפ"ג) (א) הסמכות הנתונה ליושב ראש הרשות או לפרקליט מחוז להתקשר בהסדר להימנעות מנקיטת הליכים, להפסקת הליכים או להימנעות מהעמדה לדין, לפי העניין, המותנית בתנאים, בהתאם להוראות פרק ט'1 לחוק ניירות ערך, תהיה נתונה להם לעניין הפרה או עבירה, ויחולו לעניין זה הוראות הפרק האמור בשינויים המחויבים. (ב) בסעיף זה, |
| 55. הוראות סעיף 56ח לחוק ניירות ערך יחולו לעניין הליך לפי פרק זה. |
| 56. |
| 57. (א) מי שעשה אחד מאלה, דינו - מאסר שנתיים או קנס פי שניים וחצי מהקנס כאמור בסעיף 61(א)(4) לחוק העונשין, ואם הוא תאגיד - פי שנים עשר וחצי מהקנס כאמור באותו סעיף: (1) עסק במתן שירות מידע פיננסי בלי שבידו רישיון לכך או שלא בהתאם לתנאי הרישיון, בניגוד להוראות סעיף 2(א); (2) עסק במתן שירות מידע פיננסי בלי שבידו אישור לכך או שלא בהתאם לתנאי האישור, בניגוד להוראות סעיף 2(ב); (3) כלל פרט מטעה בבקשה, בדיווח או במידע אחר שמסר לרשות, בניגוד להוראות סעיף 36(ד). (ב) מי שניגש, דרך עיסוק, אל מידע פיננסי על אודות לקוח, הנמצא ברשות מקור מידע, באמצעות מערכת מקוונת, תוך שימוש בפרטי הגישה של הלקוח אל חשבונו שנועדו לאמת את זהותו בפני מקור המידע, לשם מתן שירות ללקוח הנוגע להתנהלותו הכלכלית, בניגוד להוראות סעיף 60, דינו - מאסר שנה או קנס כאמור בסעיף 61(א)(4) לחוק העונשין, ואם הוא תאגיד - כפל הקנס האמור. |
| 58. (א) בסעיף זה, (ב) על מעשה אחד המהווה הפרה של הוראה מההוראות לפי חוק זה כאמור בסעיף 50 ושל הוראה מההוראות לפי חוק אחר, לא יוטל יותר מאמצעי אכיפה מינהלי אחד. (ג) (1) בסעיף קטן זה, (2) ביקשה הרשות לפתוח בהליך להטלת אמצעי אכיפה מינהלי לפי חוק זה נגד נותן שירות שהוא בעל רישיון ושמחזיק גם ברישיון לפי דין אחר לשם עיסוק בפעילותו הפיננסית או שהוא רשום לפי סעיף 67(א)(4) לחוק נתוני אשראי, לעניין הפרה שבשלה רשאי גם מאסדר אחר להטיל לפי דין אחר אמצעי אכיפה מינהלי על נותן השירות, תיידע הרשות את המאסדר האחר בטרם תפתח בהליך כאמור. (3) ביקש המאסדר האחר לפתוח בהליך להטלת אמצעי אכיפה מינהלי לפי דין אחר נגד נותן שירות כאמור בפסקה (2) וסבר כי ההפרה הנוגעת לעניין קשורה באופן ישיר לפעילותו כנותן שירות, יידע המאסדר האחר את הרשות בטרם יפתח בהליך כאמור. |
| 59. (תיקון התשפ"ג) השר, לפי הצעת הרשות או בהתייעצות עימה ובאישור ועדת הכלכלה, רשאי לקבוע אגרות שישולמו לרשות, שיחולו על מבקש רישיון לפי סעיף 5 ועל בעל רישיון, וכן הוראות בדבר הפרשי הצמדה וריבית שישולמו בשל פיגור בתשלום אגרות לפי סעיף זה, ובדבר החלת פקודת המסים (גבייה) על גביית אגרות והפרשי הצמדה וריבית כאמור. |
| 63. (א) במילוי חובותיהם לפי חוק זה יהיו בעלי הרישיונות נתונים לפיקוח הרשות. (ב) (1) לשם פיקוח כאמור בסעיף קטן (א), רשאית הרשות לתת הוראות הנוגעות לדרכי פעולתם של בעלי רישיונות, של נושאי משרה בכירה בהם ושל מי שהם מעסיקים, והכול כדי להבטיח את ניהולם התקין של בעלי הרישיונות ואת השמירה על ענייני הלקוחות; הוראות כאמור יכול שיינתנו לכלל בעלי הרישיונות או לבעלי רישיונות מסוג מסוים. (2) הוראות לפי פסקה (1) אינן טעונות פרסום ברשומות, אולם הרשות תפרסם ברשומות הודעה על מתן הוראות כאמור ועל מועד תחילתן; הוראות כאמור וכל שינוי בהן יועמדו לעיון הציבור במשרדי הרשות ויפורסמו באתר האינטרנט של הרשות, ורשאית הרשות להורות בדבר דרכים נוספות לפרסומן. (ג) הסמכויות לפי סעיפים 52מג, 56א, 56א2, 56ב, 56ב1, 56ג, 56ג1, 56ד ו-56ה לחוק ניירות ערך, יהיו נתונות לרשות לשם פיקוח על ביצוע ההוראות לפי חוק זה, בירור מינהלי הנוגע להוראות כאמור או אכיפת הוראות חוק זה לעניין הפרה או עבירה, הכול לפי העניין ובשינויים המחויבים; לעניין זה - |
| 64. על הודעה, הוראה, דרישה וכל מסמך אחר שהרשות או עובד שהיא הסמיכה לכך רשאים להמציא לפי חוק זה, לבעל רישיון או למי שהגיש בקשה לקבלת רישיון, יחולו ההוראות לפי פרק ז'2 לחוק ניירות ערך, בשינויים המחויבים. |
| 65. (תיקון התשפ"ג) (א) החובה למתן גישה לפי סעיף 39 לא תחול על סוגי חשבונות המנויים בתוספת השתים עשרה לגבי המידע הפיננסי הכלול בהם. (ב) ההוראות לפי חוק זה לא יחולו על אלה: (1) העברת מידע פיננסי לפי הוראות סעיפים 5ב1, 7ה(א) ו-7ז(א) לחוק הבנקאות (שירות ללקוח) ושימוש באותו מידע בידי מי שהמידע האמור הועבר אליו לפי הוראות הסעיפים האמורים; (2) העברת מידע פיננסי למאגר נתוני אשראי לפי חוק נתוני אשראי, העברת כל מידע שמקורו במאגר לאחר לפי אותו חוק ושימוש באותו מידע בידי מי שהמידע האמור הועבר אליו לפי הוראות החוק האמור; (3) העברת מידע פיננסי למסלקה הפנסיונית לפי הוראות פרק ה'1 לחוק ייעוץ, שיווק ומערכת סליקה פנסיוניים, העברתו על ידה לאחר לפי אותו חוק ושימוש באותו מידע בידי מי שהמידע האמור הועבר אליו לפי הפרק האמור; (4) העברת מידע פיננסי שהוא חיובים וזיכויים של ספקים המבוצעים באמצעות כרטיסי חיוב למאגד, כהגדרתו בסעיף 28(א) לחוק הסדרת העיסוק בשירותי תשלום, בהתאם להוראות אותו סעיף, ושימוש של מאגד במידע האמור שהועבר אליו לפי אותו סעיף; (5) העברת מידע פיננסי לפי הוראות של מאסדר מנהל חשבון תשלום למשלם כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בשירותי תשלום, שנקבעו לפי סעיף 41(א)(4) לאותו חוק. (ג) השר, בהסכמת שר המשפטים ובהתייעצות עם הרשות והנגיד, רשאי לקבוע כי הוראות חוק זה לא יחולו על העברה לפי חוק אחר של מידע פיננסי שאינו מנוי בסעיף קטן (ב), כפי שיקבע, ועל השימוש במידע כאמור שהועבר לפי הוראות אותו חוק. |
| 66. אין בהוראות חוק זה כדי לגרוע מסמכויות הנתונות לפי דין לרשות ציבורית, ובכלל זה ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה ולרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. |
| 79. (תיקון התשפ"ג) (א) תחילתו של חוק זה, למעט סעיפים 75 ו-77, ביום ט"ו בסיוון התשפ"ב (14 ביוני 2022) (להלן - יום התחילה). (ב) על אף האמור בסעיף קטן (א) - (1) לעניין מקור מידע שהוא בנק או תאגיד עזר, יחולו הוראות חוק זה לגבי סלי המידע והחשבונות כמפורט להלן, החל במועדים כמפורט לצידם: (א) לגבי סלי המידע כאמור בפרטים 4 ו-5 בחלק א' לתוספת השלישית - ו' בחשוון התשפ"ג (31 באוקטובר 2022); (ב)2 לגבי סל המידע כאמור בפרט 6 בחלק א' לתוספת השלישית - כ"ה בסיוון התשפ"ג (14 ביוני 2023); (ג)2 לגבי חשבונות של תאגידים, בנוגע לכל סלי המידע החלים לעניין מקור מידע שהוא בנק או תאגיד עזר לפי חלק א' שבתוספת השלישית - ב' בטבת התשפ"ד (14 בדצמבר 2023), ואולם לגבי חשבונות של תאגידים שמחזור העסקים שלהם אינו עולה על חמישה מיליון שקלים חדשים בשנה, והוגדר בחשבון שהם מנהלים אצל מקור מידע שהוא בנק או תאגיד עזר, מורשה חתימה אחד בלבד, למעט לעניין פרט 6 בחלק א' שבתוספת השלישית - ט' בשבט התשפ"ג (31 בינואר 2023); (ד) לגבי סל המידע כאמור בפרט 3א בחלק א' לתוספת השלישית - כ"ד בכסלו התשפ"ו (14 בדצמבר 2025); (2) לעניין מקור מידע שהוא בעל רישיון נותן שירותי תשלום יציבותי, יחולו הוראות חוק זה לגבי סלי המידע והחשבונות כמפורט להלן, החל במועדים כמפורט לצידם: (א) לגבי סלי המידע כאמור בפרט 4 בחלק א' לתוספת השלישית כפי שהוחל בפרט 1 בחלק ב' לתוספת האמורה - ו' בחשוון התשפ"ג (31 באוקטובר 2022); (ב)3 לגבי חשבונות של תאגידים, לעניין כל סלי המידע החלים לגבי מקור מידע שהוא בעל רישיון נותן שירותי תשלום יציבותי לפי חלק ב' שבתוספת השלישית - ב' בטבת התשפ"ד (14 בדצמבר 2023), ואולם לגבי חשבונות של תאגידים שמחזור העסקים שלהם אינו עולה על חמישה מיליון שקלים חדשים בשנה, והוגדר בחשבונות שהם מנהלים אצל מקור מידע שהוא בעל רישיון נותן שירותי תשלום יציבותי, מורשה חתימה אחד בלבד - מיום ט' בשבט התשפ"ג (31 בינואר 2023); (ג) לגבי סל המידע כאמור בפרט 3א בחלק א' לתוספת השלישית כפי שהוחל בפרט 1 בחלק ב' לתוספת האמורה - כ"ד בכסלו התשפ"ו (14 בדצמבר 2025); (3) לעניין מקור מידע שהוא בעל רישיון למתן שירותי פיקדון ואשראי יחולו הוראות חוק זה לגבי סלי המידע והחשבונות המפורטים להלן, החל ביום ז' באייר התשפ"ד (15 במאי 2024): (א) לגבי סל המידע כאמור בפרט 1 בחלק א' לתוספת השלישית כפי שהוחל בפרט 1 בחלק ג' לתוספת האמורה; (ב) לגבי סל המידע כאמור בפרט 2 בחלק א' לתוספת השלישית כפי שהוחל בפרט 1 בחלק ג' לתוספת האמורה; (ג) לגבי סל המידע כאמור בפרט 3 בחלק א' לתוספת השלישית כפי שהוחל בפרט 1 בחלק ג' לתוספת האמורה; (ד) לעניין סל המידע כאמור בפרט 4 בחלק א' לתוספת השלישית כפי שהוחל בפרט 1 בחלק ג' לתוספת האמורה; (ה) לעניין סל המידע כאמור בפרט 5 בחלק א' לתוספת השלישית כפי שהוחל בפרט 1 בחלק ג' לתוספת האמורה; (ו) לעניין סל המידע כאמור בפרט 6 בחלק א' לתוספת השלישית כפי שהוחל בפרט 1 בחלק ג' לתוספת האמורה; (ז) לגבי חשבונות של תאגידים, לעניין כל סלי המידע החלים לגבי אותו מקור מידע לפי חלק ג' שבתוספת השלישית; (4) לעניין מקור מידע שהוא גוף מוסדי יחולו הוראות חוק זה לגבי סל המידע והחשבונות כמפורט להלן, החל במועדים כמפורט לצידם: (א) לעניין סל המידע כאמור בפרט 4 בחלק א' לתוספת השלישית כפי שהוחל בפרט 1 בחלק ד' לתוספת האמורה - א' בכסלו התשפ"ד (14 בנובמבר 2023); (ב) לגבי חשבונות של תאגידים, לעניין כל סלי המידע החלים לגבי אותו מקור מידע לפי חלק ד' שבתוספת השלישית - ז' באייר התשפ"ד (15 במאי 2024); (5)4 לעניין מקור מידע שהוא בעל רישיון למתן אשראי ובעל רישיון להפעלת מערכת לתיווך באשראי יחולו הוראות חוק זה לגבי סל המידע והחשבונות המפורטים להלן, החל ביום י"ג בחשוון התשפ"ה (14 בנובמבר 2024); (א) לעניין סל המידע כאמור בפרט 4 בחלק א' לתוספת השלישית כפי שהוחל בפרט 1 בחלק ד' לתוספת האמורה; (ב) לגבי חשבונות של תאגידים, לעניין כל סלי המידע החלים לגבי אותו מקור מידע לפי חלק ד' שבתוספת השלישית; (5א) לעניין מקור מידע שהוא בעל רישיון למתן שירותי פיקדון ואשראי יחולו הוראות חוק זה לגבי סל המידע כאמור בפרט 3א בחלק א' לתוספת השלישית כפי שהוחל בפרט 1 בחלק ג' לתוספת האמורה - כ"ו באדר התשפ"ו (15 במרץ 2026); (5ב) לעניין מקור מידע שהוא חברת תשלומים יחולו הוראות חוק זה לגבי סלי המידע והחשבונות המפורטים להלן, החל מהמועדים כמפורט לצידם: (א) לגבי סל המידע כאמור בפרט 1 בחלק א' לתוספת השלישית כפי שהוחל בפרט 1 בחלק ה' לתוספת האמורה - ט"ז בסיוון התשפ"ו (1 ביוני 2026); (ב) לגבי סל המידע כאמור בפרט 2 בחלק א' לתוספת השלישית כפי שהוחל בפרט 1 בחלק ה' לתוספת האמורה - ט"ז בסיוון התשפ"ו (1 ביוני 2026); (ג) לגבי סל המידע כאמור בפרט 3 בחלק א' לתוספת השלישית כפי שהוחל בפרט 1 בחלק ה' לתוספת האמורה - ט"ז בסיוון התשפ"ו (1 ביוני 2026); (ד) לגבי סל המידע כאמור בפרט 3א בחלק א' לתוספת השלישית כפי שהוחל בפרט 1 בחלק ה' לתוספת האמורה - ט"ז בסיוון התשפ"ו (1 ביוני 2026); (ה) לגבי סל המידע כאמור בפרט 4 בחלק א' לתוספת השלישית כפי שהוחל בפרט 1 בחלק ה' לתוספת האמורה - ט"ז בסיוון התשפ"ו (1 ביוני 2026); (ו) לגבי חשבונות של תאגידים, לעניין כל סלי המידע החלים לגבי אותו מקור מידע לפי חלק ה' שבתוספת השלישית - ט"ז בסיוון התשפ"ו (1 ביוני 2026); (6) תחילתם של סעיף 57(ב) ושל פרט 21 בחלק ב' לתוספת השביעית, בתום תקופת המעבר כאמור בפסקה (2) להגדרה "תקופת המעבר" שבסעיף 81(א). (ג) השר רשאי, בצו, באישור ועדת הכלכלה, לדחות את המועדים האמורים בסעיפים קטנים (א) ו-(ב), ובלבד שלא ידחה מועד כאמור ליותר משתי תקופות שלא יעלו על שישה חודשים כל אחת; דחיית המועד כאמור יכול שתהיה לגבי סוגים של מקורות מידע או סוגים של סלי מידע, ולעניין חשבונות של תאגידים יכול שתהיה לגבי כלל התאגידים או סוגים מהם. |
(תיקון התשפ"ג) (ההגדרה "סלי מידע" שבסעיף 1) סלי מידע חלק א' סלי המידע לעניין מקור מידע שהוא בנק או תאגיד עזר 1. מידע על אודות חשבון תשלום, כהגדרתו בחוק שירותי תשלום, בשקלים חדשים, ובכלל זה פירוט יתרות בחשבון ופירוט כלל החיובים והזיכויים בחשבון. 2. מידע על אודות חשבון תשלום, כהגדרתו בחוק שירותי תשלום, במטבע זר, ובכלל זה פירוט יתרות בחשבון ופירוט כלל החיובים והזיכויים בחשבון. 3. מידע על אודות כרטיס חיוב, כהגדרתו בסעיף 11ב לחוק הבנקאות (רישוי), ובכלל זה פירוט החיובים והזיכויים באמצעות הכרטיס והעמלות בעד השימוש בכרטיס. 3א. מידע על אודות סליקה של עסקאות בכרטיס חיוב, כהגדרתה בסעיף 11ב(א) לחוק הבנקאות (רישוי), ובכלל זה פירוט היתרות, החיובים והזיכויים של הלקוח והעמלות בעד שירות הסליקה. 4. מידע על אודות אשראי, ובכלל זה פירוט לעניין יתרת האשראי, הריבית והעמלות שהוסכמו לעניין האשראי, מועדי פירעונם וקיום שעבודים שניתנו כנגד האשראי. 5. מידע על אודות חסכונות, ובכלל זה סכומי החיסכון, ריבית, הצמדה ועמלות שהוסכמו לעניין החיסכון, מועדי זכאות לשחרור כספי החיסכון ומועד סיום החיסכון. 6. מידע על אודות ניירות ערך, ובכלל זה סוגי ניירות הערך, פעילות בניירות ערך ועמלות המשולמות לעניין תיק ניירות הערך; לעניין זה, חלק ב' סלי המידע לעניין מקור מידע שהוא בעל רישיון נותן שירותי תשלום יציבותי 1. כל אחד מסלי המידע המנויים בפרטים 1 עד 4 לחלק א'. חלק ג' סלי המידע לעניין מקור מידע שהוא בעל רישיון למתן שירותי פיקדון ואשראי 1. כל אחד מסלי המידע המנויים בפרטים 1 עד 6 לחלק א'. חלק ד' סלי המידע לעניין מקור מידע שהוא גוף מוסדי, בעל רישיון למתן אשראי ובעל רישיון להפעלת מערכת לתיווך באשראי 1. סל המידע המנוי בפרט 4 לחלק א'. חלק ה' סלי המידע לעניין מקור מידע שהוא חברת תשלומים 1. כל אחד מסלי המידע המנויים בפרטים 1 עד 4 לחלק א'. (ההגדרה "מוצר או שירות דומה" שבסעיף 25(ד)(1)(ב)) סוגי מוצרים או שירותים 1. מוצרי חיסכון והשקעה - כל מוצר פיננסי העשוי לשמש להשקעה לטווח קצר או בינוני, לרבות פיקדונות הנושאים ריבית, קופות גמל להשקעה, קרנות השתלמות, ניירות ערך כהגדרתם בסעיף 52 לחוק ניירות ערך, קרנות נאמנות, מוצרי מדדים ותכניות חיסכון לסוגיהן. (סעיף 46) הוראות לעניין גביית תמורה מנותן שירות בידי מקור מידע 1. מקור מידע רשאי לגבות מנותן שירות תמורה בעד מתן גישה למידע פיננסי כאמור בסעיף 46, החל מהבקשה החמישית של אותו נותן שירות למקור המידע באותו היום ומכוח כל הרשאות הגישה שנתן הלקוח לאותו נותן שירות; לעניין זה - (א) יראו את כל הבקשות שהגיש נותן השירות למקור המידע באמצעות מערכת הממשק למידע פיננסי, מכוח כל הרשאות הגישה שנתן הלקוח לאותו נותן שירות, בפרק זמן של 10 דקות, כבקשה אחת; (ב) בקשה של נותן השירות למקור המידע המוגשת בזמן שהלקוח מקושר ישירות לנותן השירות באופן מקוון (online ) לשם קבלת שירות ממנו הכרוך בגישה למידע שלשמה נעשית הבקשה כאמור, לא תבוא במניין הבקשות לפי סעיף זה. (ההגדרה "הסכום הבסיסי" שבסעיף 49) הסכום הבסיסי 1. לעניין בעל רישיון - 25,000 שקלים חדשים; 2. לעניין בנק, תאגיד עזר או בעל רישיון נותן שירותי תשלום יציבותי - 100,000 שקלים חדשים; 3. לעניין מבטח - 100,000 שקלים חדשים; 4. לעניין חברה מנהלת - סכום כמפורט להלן, בהתאם להיקף נכסי קופות הגמל, כהגדרתם בחוק הפיקוח על קופות הגמל, שבניהולה: (א) אם היקף נכסי קופות הגמל שבניהולה עד עשרה מיליארד שקלים חדשים - 50,000 שקלים חדשים; (ב) אם היקף נכסי קופות הגמל שבניהולה גבוה מעשרה מיליארד שקלים חדשים - 100,000 שקלים חדשים; 5. לעניין בעל רישיון למתן שירותי פיקדון ואשראי, בעל רישיון למתן אשראי או בעל רישיון להפעלת מערכת לתיווך באשראי - 50,000 שקלים חדשים; 6. לעניין לשכת אשראי ולשכת מידע על עוסקים - 50,000 שקלים חדשים; 7. לעניין בעל רישיון מנהל תיקים - סכום כמפורט להלן, בהתאם לשווי הנכסים הכולל שלו, כהגדרתו בתוספת ראשונה א' לחוק ייעוץ השקעות: (א) אם שווי הנכסים הכולל שלו עד מיליארד שקלים חדשים - 50,000 שקלים חדשים; (ב) אם שווי הנכסים הכולל שלו גבוה ממיליארד שקלים חדשים - 100,000 שקלים חדשים; 8. לעניין בעל היתר שליטה - 6,000 שקלים חדשים; 9. לעניין חברת תשלומים - סכום כמפורט להלן, בהתאם להיקף החודשי הממוצע של פעולות התשלום שביצעה החברה בעבור לקוחותיה ב-12 החודשים שקדמו למועד ביצוע ההפרה, ולעניין חברת תשלומים שקיבלה רישיון שירותי תשלום בתקופה האמורה, יחושב הסכום לפי היקף חודשי ממוצע בחודשים מאז קבלת הרישיון (בפרט זה - היקף חודשי ממוצע): (א) היה ההיקף החודשי הממוצע עד 10 מיליון שקלים חדשים - 50,000 שקלים חדשים; (ב) היה ההיקף החודשי הממוצע גבוה מ-10 מיליון שקלים חדשים - 100,000 שקלים חדשים; (סעיף 50(ב)) הפרות של נותן שירות חלק א' 1. לא דיווח לרשות על התקיימות נסיבה מהנסיבות המנויות בסעיף 27(ג)(1) עד (6) לחוק ייעוץ השקעות, לגביו או לגבי נושא משרה בכירה בו, בניגוד להוראות סעיף 20(א). 2. לא איפשר ללקוח לבטל את ההסכם עימו או לצמצם את ההסכם, בכל עת, בניגוד להוראות סעיף 28(א), או לא איפשר לו לבטל או לצמצם הסכם כאמור באמצעות מסירת הודעה באופן מקוון, בניגוד להוראות סעיף 28(ב). 3. לא גילה ללקוח את הפרטים הקבועים בסעיף 33(1) עד (4), בניגוד להוראות אותו סעיף. 4. לא עמד בדרישות לעניין ביטוח, הון עצמי מזערי או בטוחה אחרת, כפי שקבעה הרשות בהוראות מאסדר, בניגוד להוראות סעיף 36(א). 5. הפר הוראות שקבע מאסדר נותן השירות לפי סעיף 37. חלק ב' 1. לא שמר בסוד מידע על אודות הלקוח, לרבות המסמכים שהועברו לרשותו ותוכנם, או כל פרט אחר המתייחס לפעולות שביצע במסגרת מתן השירות ללקוח, בניגוד להוראות סעיף 23. 2. קיבל טובת הנאה, במישרין או בעקיפין, בקשר עם מתן שירות, בניגוד להוראות סעיף 24. 3. אסף מידע פיננסי, קיבל מידע כאמור או עשה בו שימוש שלא לשם מתן שירות ללקוח הנוגע להתנהלותו הכלכלית, על בסיס אותו מידע, או בלא שהלקוח נתן את הסכמתו המפורשת לכך בהסכם עימו, בניגוד להוראות לפי סעיף 25(א), (ב) או (ד)(3). 4. אסף מידע פיננסי, קיבל מידע כאמור או עשה בו שימוש, לשם מתן הצעה מטעמו להתקשרות עם הלקוח, בכל הנוגע למוצר פיננסי או לשירות פיננסי שמתקיים לגביו האמור בסעיף 25(ד)(1), בניגוד להוראות אותו סעיף. 5. עשה שימוש במידע פיננסי שאסף או שקיבל מאחר למטרות סטטיסטיות בלא קבלת הסכמתו המפורשת של הלקוח לכך, בניגוד להוראות סעיף 25(ד)(2). 6. התקשר עם הלקוח בלא הסכם בכתב למתן שירות מידע פיננסי, או לא איפשר ללקוח במסגרת הסכם כאמור לבחור את העניינים המנויים בפסקאות (1) עד (3) של סעיף 26(א), בניגוד להוראות אותו סעיף, או לא ערך את ההסכם בהתאם להוראות מאסדר לפי סעיף 26(ד). 7. לא נקט פעולות הדרושות כדי לוודא כי הלקוח מודע לכך שאפשרות הגישה עומדת בעינה בהתאם להסכמתו, בניגוד להוראות מאסדר לפי סעיף 26(ב). 8. החזיק מידע פיננסי על אודות הלקוח למשך תקופה העולה על שלוש שנים או תקופה קצרה יותר אם נקבעה לפי סעיף 27(א), בלא הסכמת הלקוח במפורש ובכתב, או החזיק מידע כאמור למשך תקופה העולה על שבע שנים או תקופה קצרה יותר אם נקבעה לפי אותו סעיף, והכול בניגוד להוראות הסעיף האמור. 9. שמר מידע פיננסי הנדרש לנותן השירות לשם הליך משפטי או לשם הליך ביקורת פנימית או פיקוח לפי דין, שלא בהתאם להוראות סעיף 27(ג)(1) או להוראות שקבע מאסדר נותן השירות לפי הסעיף האמור, עשה שימוש במידע כאמור שלא למטרות המנויות בסעיף 27(ג)(2) או לא הבטיח כי הגישה למידע תהיה כאמור בסעיף 27(ג)(3). 10. לא מחק מידע פיננסי על אודות לקוח בתום שבע שנים מיום סיום מתן השירות, בניגוד להוראות סעיף 27(ג)(4). 11. לא הודיע למקור המידע על ביטול ההסכם או צמצומו בתוך שני ימים, בניגוד להוראות סעיף 28(ג)(2). 12. לא מחק את המידע הפיננסי שאינו נדרש עוד, בעקבות הודעת הלקוח, לשם מתן השירות ללקוח, בניגוד להוראות סעיף 28(ג)(3). 13. העביר מידע פיננסי של לקוח למי שאינו גורם מהגורמים המנויים בסעיף 29(א) או שנקבעו לפי סעיף קטן (ו)(2)(ב) או (ג) של הסעיף האמור, או העביר מידע פיננסי של לקוח לגורם כאמור, בניגוד לתנאים ולהוראות מאסדר נותן השירות לפי סעיף 29?(א) ו-(ו)(2)(ב), (ג) או (ז). 14. העביר מידע פיננסי לגורם המנוי בסעיף 29(א), בלי שהודיע לאותו גורם, במסגרת ההתקשרות עימו, כי המידע התקבל ממקור המידע באמצעות מערכת הממשק למידע פיננסי, בניגוד להוראות סעיף 29(ב). 15. לא הודיע על אירוע אבטחה חמור באופן מיידי למאסדר נותן השירות, למקור המידע, לרשם כהגדרתו בסעיף 31(א) או לנותן שירות אחר, אם קיבל ממנו את המידע, והכול בניגוד להוראות הסעיף האמור. 16. ביצע פעולה שיש בה ניגוד עניינים כאמור בתקנות לפי סעיף 32(ב)(1), בניגוד להוראות סעיף 32 (א), אם נקבע בתקנות כאמור שניתן להטיל עיצום כספי בשל ביצועה. 17. נתן שירות השוואת עלויות או תיווך בכל הנוגע למוצר פיננסי או לשירות פיננסי כאמור בפסקאות משנה (א) או (ב) של סעיף 32 (ב)(2), בניגוד להוראות אותו סעיף. 18. עשה דבר העלול להטעות לקוח בעניין מהותי בעסקה למתן שירות מידע פיננסי, בניגוד להוראות סעיף 34. 19. לא דאג לקיומם של מנגנונים לאבטחת מידע, ניהול סיכונים והגנת סייבר, נאותים ומתקדמים, בניגוד להוראות מאסדר שקבע מאסדר נותן השירות לפי סעיף 35(ב). 20. לא הגיש לרשות דוח או הודעה בהתאם להוראות שקבעה הרשות, בניגוד להוראות סעיף 36(ב), או לא מסר לרשות הסבר, פירוט, ידיעות או מסמכים בקשר לפרטים הכלולים בדוח או בהודעה כאמור בהתאם לדרישת הרשות או עובד הרשות שהוסמך לכך, בניגוד להוראות סעיף 36(ג). 21. ניגש אל מידע פיננסי על אודות לקוח הנמצא אצל מקור מידע לשם מתן שירות ללקוח הנוגע להתנהלותו הכלכלית, אם הגישה נעשתה דרך עיסוק, באמצעות מערכת מקוונת ותוך שימוש בפרטי הגישה של הלקוח אל חשבונו שנועדו לאמת את זהותו בפני מקור המידע, בניגוד להוראות סעיף 60. 22. לא תיקן פגם במידע שהוא אחראי לו, בניגוד להוראות סעיף 61(ג). 23. הפר הוראה שקבעה הרשות לפי סעיף 63(ב). (סעיף 50(ג)) הפרות של מקור מידע חלק א' 1. לא דיווח למאסדר מקור המידע על אירוע אבטחה חמור לאחר שקיבל הודעה על כך, בניגוד להוראות סעיף 31(א). 2. התנה מתן גישה למידע פיננסי על אודות לקוח, הנמצא ברשותו, באמצעות מערכת הממשק למידע פיננסי, בקיומו של הסכם בינו ובין נותן השירות, בניגוד להוראות סעיף 39(ב). 3. לא איפשר ללקוח לתת הרשאת גישה, או לא איפשר לו לכלול בהרשאת הגישה את הפרטים המנויים בפסקאות (1) עד (3) של סעיף 40(א), בניגוד להוראות אותו סעיף. 4. לא הודיע לנותן השירות, בהקדם האפשרי, על כך שלא נתן לו גישה למידע פיננסי, לא הודיע למאסדר מקור המידע על כך, לא תיעד את מניעת הגישה והנימוקים לכך או לא שמר את התיעוד, והכול בניגוד להוראות סעיף 41(א)(2) או שלא בהתאם להוראות המאסדר שנקבעו בעניינים אלה לפי סעיף 41(א)(4). 5. נתן לנותן שירות גישה באמצעות מערכת הממשק למידע פיננסי, בלא שנותן השירות הזדהה בפניו כנותן שירות בהתאם להוראות שקבע מאסדר מקור המידע, בניגוד להוראות סעיף 42. 6. לא הודיע לכל בעלי החשבון המשותף על הרשאת גישה שנתן אחד מהם ועל זכותם לבטל את ההרשאה, בניגוד להוראות סעיף 43(ב). 7. לא הודיע לבעלי חשבון משותף ביחד ולחוד, בעת חתימת הסכם ההתקשרות עימם, על כך שהרשאת גישה לפי חוק זה שייתן כל אחד מהם תיחשב כהרשאת גישה שניתנה בידי כל בעלי החשבון, בניגוד להוראות סעיף 43(ד). 8. לא איפשר לבעל חשבון בחשבון של תאגיד להסמיך, בכל עת, מורשה חתימה או לא הציע לבעל החשבון האמור, בעת פתיחת החשבון, להסמיך מורשה חתימה, והכול בניגוד להוראות סעיף 44(א). 9. הציג ללקוח עמדה או אזהרה לגבי מתן הגישה למידע פיננסי לנותן השירות או לגבי טיב השירות הניתן על ידי נותן השירות, כאמור בסעיף 47(ב), או ביצע פעולה שרואים בה הפעלת השפעה בלתי הוגנת על לקוח כאמור בתקנות לפי סעיף 47(ג), אם נקבע בתקנות האמורות, שניתן להטיל עיצום כספי בשל ביצועה, והכול בניגוד להוראות סעיף 47(א). 10. הפר הוראות שקבע מאסדר מקור המידע, בהוראות מאסדר, לפי סעיף 48. חלק ב ' 1. לא נתן לנותן שירות גישה למידע פיננסי על אודות לקוח, הנמצא ברשותו, באמצעות מערכת הממשק למידע פיננסי אף שניתנה הרשאת גישה בידי הלקוח, או נתן לנותן שירות גישה כאמור שלא בהתאם להרשאת הגישה שנתן הלקוח, והכול בניגוד להוראות סעיף 39(א). 2. איפשר לנותן שירות גישה למידע פיננסי הנוגע לחשבון משותף בלי שהרשאת הגישה ניתנה בידי כל בעלי החשבון המשותף, בניגוד להוראות סעיף 43(א). 3. לא איפשר לגורם המנוי בסעיף 45(א)(1) עד (3) לבטל, בכל עת, את הרשאת הגישה שנתן בניגוד להוראות אותו סעיף קטן, או לא איפשר לו לבטל את הרשאת הגישה באמצעות מסירת הודעה באופן מקוון, בניגוד להוראות סעיף 45(ב). 4. גבה תמורה מבעל חשבון בעד מתן הרשאת גישה או ביטולה או בעד מתן הגישה לנותן השירות בהתאם להרשאת הגישה, בניגוד להוראות סעיף 46(א). 5. גבה תמורה מנותן שירות בעד מתן גישה למידע פיננסי הנמצא ברשותו שלא בהתאם להוראות שבתוספת החמישית, או גבה מנותן השירות תשלום בעד מתן הרשאת גישה או ביטולה, בניגוד להוראת סעיף 46(ב). (סעיף 50(ד)) הפרות של גוף פיננסי 1. העביר לאחר מידע פיננסי על אודות לקוח שקיבל מנותן שירות, בניגוד להוראות סעיף 29(ג)(1). 2. עשה שימוש במידע פיננסי על אודות לקוח, שקיבל מנותן שירות, שלא לשימושים שנקבעו לפי סעיף 29(ג)(2) או (ו)(2)(א). 3. לא שמר את המידע הפיננסי על אודות לקוח שקיבל מנותן שירות באופן מאובטח שימנע דליפת מידע וגישה לא מורשית אליו ושלא בהתאם להוראות מאסדר הגוף הפיננסי, בניגוד להוראות סעיף 29(ג)(3). 4. לא מחק את המידע הפיננסי על אודות לקוח שקיבל מנותן השירות בתוך 30 ימים מיום קבלת המידע כאמור, בניגוד להוראות סעיף 29(ג)(4). (סעיף 51(7)) זהות המאסדר והוראות החוק שיחולו על הטלת עיצום כספי על מפר שהוא גוף פיננסי או מקור מידע שנקבע בתקנות (ההגדרה "הפרה" שבסעיף 52) הפרות לעניין הטלת אמצעי אכיפה מינהליים על ידי ועדת האכיפה המינהלית 1. מי שעסק במתן שירות מידע פיננסי בלא רישיון או שלא בהתאם לתנאיו, בניגוד להוראות סעיף 2(א). 2. מי ששלט בבעל רישיון בלא היתר שליטה, בניגוד להוראות סעיף 9(א). 3. מי שהעביר אמצעי שליטה בבעל רישיון לאחר, אם היה על המעביר לדעת שהנעבר נדרש להיתר שליטה ושאין בידו היתר כאמור, בניגוד להוראות סעיף 10. 4. מי שניתנה לו הוראה לפי סעיף 12(א) עד (ג) ולא מילא אחריה. 5. בעל רישיון או מי שהגיש בקשה לקבלת רישיון, שכלל בבקשה, בדיווח או במידע אחר שמסר לרשות, פרט מטעה, בניגוד להוראות סעיף 36(ד), אם היה עליו לדעת שיש בכך כדי להטעות את הרשות. (סעיף 65(א)) סוגי חשבונות שהחובה לפי סעיף 39 לחוק לא תחול עליהם 1. חשבון שבעליו הוא קטין. 2. חשבון המנוהל בידי אפוטרופוס של בעל החשבון. 3. חשבון שלגביו לא הוסכם, במסגרת הסכם ההתקשרות עם מקור המידע, כי ניתן יהיה לבצע פעולות באמצעים מקוונים. 4. חשבון שלגביו לא הוסכם, במסגרת הסכם ההתקשרות עם מקור המידע, כי ניתן יהיה לצפות במידע של הלקוח באמצעים מקוונים.
|