תוכן עניינים

טיוטת צו 2

א. שם הצו המוצע. 2

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו 2

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:. 2

טיוטת צו איגודי ערים (אזור רמת גן, בני ברק וגבעתיים)(בתי מטבחיים, בתי שחיטה ופיקוח וטרינרי)(תיקון), התשפ"א-2021. 3

1.  תיקון השם. 3

2.  החלפת סעיף 4. 3

3.  הוספת סעיפים 4א עד 4ג 4

4.  ביטול סעיפים 5 עד 54. 5

5.  החלפת התוספת. 5

דברי הסבר. 6


 

טיוטת צו

 

א. שם הצו המוצע

צו איגודי ערים (אזור רמת גן, בני ברק וגבעתיים) (בתי מטבחיים, בתי שחיטה ופיקוח וטרינרי) (תיקון), התשפ"ב-2021

 

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו

בצו בדבר הקמת איגוד ערים (אזור רמת גן, בני ברק וגבעתיים) (בתי מטבחיים, בתי שחיטה ופיקוח וטרינרי), התשכ"ב-1961 (להלן: "הצו המקים"), הוקם איגוד ערים בהתאם לסעיף 2(א) לחוק איגודי ערים, תשט"ו-1955. לאור בקשות של הרשויות המקומיות, מוצע כעת לתקן את הצו ולצרף לאיגוד את הרשויות המקומיות הבאות: רמת גן, אור יהודה, קריית אונו, גבעת שמואל, אזור, שוהם, גני תקווה ודרום השרון. זאת, בנוסף לרשויות החברות כיום באיגוד – בני ברק וגבעתיים.

 

בנוסף לאמור לעיל, נועד הצו לתקן את הצו המקים, כך שיחולו עליו מרבית הוראות צו איגוד ערים (הוראות אחידות), תשל"ז-1977 וכן להוסיף הוראות לעניין מינוי מנכ"ל, סמכויות ראשי הרשויות החברות באיגוד הערים לעניין מינוי מפקחים וכן הוראות לעניין המניין החוקי של מועצת האיגוד.

 

 

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:


 

טיוטת צו מטעם משרד הפנים:

טיוטת צו איגודי ערים (אזור רמת גן, בני ברק וגבעתיים)(בתי מטבחיים, בתי שחיטה ופיקוח וטרינרי)(תיקון), התשפ"ב-2021

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 9, 10, 16א ו-16ב לחוק איגודי ערים, תשט"ו-1955[1] ולאחר התייעצות עם שר האוצר ושר החקלאות, אני מצווה לאמור:

 

 

 

תיקון השם

1.  

בצו איגודי ערים (אזור רמת גן, בני ברק וגבעתיים) (בתי מטבחיים, בתי שחיטה ופיקוח וטרינרי), התשכ"ב-1961[2] (להלן – הצו העיקרי), בשם הצו, במקום "(אזור רמת גן, בני ברק וגבעתיים)(בתי מטבחיים, בתי שחיטה ופיקוח וטרינרי)" יבוא "(איגוד ערים לשירותים וטרינריים אזור דן והמרכז)".

החלפת סעיף 4

2.  

בצו העיקרי, במקום סעיף 4 יבוא:

 

 

"תפקידי וסמכויות האיגוד

4.

(א)  תפקידי האיגוד הם מתן שירותים וטרינריים והפעלת מערך פיקוח ואכיפה וטרינרית לפי הדינים הנוגעים לכך, בתחומי הרשויות המקומיות; לשם ביצוע תפקידיו אלה, יהיו לאיגוד כל הסמכויות הנתונות לרשות מקומית לפי כל חיקוק בעניינים הנוגעים לתפקידיו כאמור; לצורך זה, "בכל מקום בחיקוק שמדובר בו ב"עירייה", "מועצה מקומית" או "ראש רשות מקומית" יראו כאילו מדובר באיגוד או ביושב ראש האיגוד, הכול לפי העניין, והוא אם אין הוראה אחרת לעניין זה;

 

 

 

 

 

 

(ב) על אף ייחוד הסמכויות והתפקידים כאמור בסעיף 10 לחוק, בידי ראשי הרשויות המקומיות החברות באיגוד תיוותר הסמכות  למינוי מפקחים לפי חוק העבירות המינהליות, התשמ"ו-1985[3], לעניין העבירות המינהליות המנויות בתקנות העבירות המינהליות (קנס מינהלי – כלבת ופיקוח על כלבים), התשס"ז- 2007[4]. זאת, לצד סמכותו של יושב ראש האיגוד למנות מפקחים כאמור".

הוספת סעיפים 4א עד 4ג

3.  

בצו העיקרי, אחרי סעיף 4 יבוא:

 

 

"מינוי מנהל כללי

4א.

(א)  מועצת האיגוד תודיע בפומבי על כוונתה למנות מנהל כללי לאיגוד ועל האפשרות להגיש מועמדות לתפקיד.

 

 

 

 

 

 

(ב) טרם החלטת המועצה על מינוי מנהל כללי לפי סעיף 8א לחוק תונח בפניה המלצה של ועדה לאיתור ולבחינת מועמדים בדבר המועמד המתאים ביותר למשרה.  

 

 

 

 

 

 

(ג)  הוועדה תקבע ותפרסם את מאפייני המשרה ואת תנאי הסף הנדרשים מן המועמדים, תבחן את כישוריהם וסגולותיהם של המועמדים למשרה בכל דרך שתיראה לה ותנמק את המלצותיה.

 

 

 

 

 

 

(ד) אלה יהיו חברי הוועדה לבחינת מועמדים לפי סעיף קטן (ב):

 

 

 

 

 

 

 

(1) נציג הרשויות המקומיות החברות באיגוד שתמנה מועצת האיגוד, והוא יהיה יושב ראש הוועדה;

 

 

 

 

 

 

 

(2) המנהל הכללי של משרד הפנים או נציגו;

 

 

 

 

 

 

 

(3) מנהל כללי של איגוד ערים, שימנה המנהל הכללי של משרד הפנים.

 

 

 

 

 

 

(ה)  המנהל הכללי ימונה לתקופת כהונה אחת של שמונה שנים.

 

 

מניין חוקי

4ב.

(א)  המניין החוקי לקיום ישיבת מועצה הוא נוכחות של רוב חברי המועצה, תוך מחצית השעה מן המועד שנקבע לפתיחת הישיבה;

 

 

 

 

 

 

(ב) לא נכח בישיבת המועצה בתום מחצית השעה מהמועד שנקבע לתחילתה מניין חוקי, תידחה הישיבה לשבוע ימים, לאותו יום, לאותה שעה ולאותו מקום, או למועד מאוחר יותר אם צוין בהזמנה לישיבה או בהודעה על הישיבה;

 

 

 

 

 

 

(ג)  לא נכח בישיבה הנדחית מניין חוקי כאמור בסעיף (א), כעבור מחצית השעה לאחר המועד שנקבע לה, תתקיים הישיבה בכל מספר.

 

 

החלת הוראות צו איגודי ערים (הוראות אחידות)

4ג.

על האיגוד יחולו הוראות צו איגודי ערים (הוראות אחידות), התשל"ז-1977[5] אם אין הוראה אחרת בצו זה."

ביטול סעיפים 5 עד 54

4.  

סעיפים 5 עד 54 לצו העיקרי – בטלים.

החלפת התוספת

5.  

בצו העיקרי, במקום התוספת יבוא:

 

 

"תוספת

(סעיף 1)

 

 

הרשות המקומית

מספר נציגי הרשות במועצה

עיריית אור יהודה

1

מועצה מקומית אזור

1

עיריית בני ברק

1

עיריית גבעתיים

1

עיריית גבעת שמואל

1

מועצה מקומית גני תקוה

1

מועצה אזורית דרום השרון

1

עיריית קרית אונו

1

עיריית רמת גן

1

מועצה מקומית שוהם

1"

 

 

___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)

 (חמ _____-3)

 

 

דברי הסבר

 

בצו בדבר הקמת איגוד ערים (אזור רמת גן, בני ברק וגבעתיים) (בתי מטבחיים, בתי שחיטה ופיקוח וטרינרי), התשכ"ב-1961 (להלן: "הצו המקים"), הוקם איגוד ערים בהתאם לסעיף 2(א) לחוק איגודי ערים, תשט"ו-1955. לאור בקשות של הרשויות המקומיות, מוצע כעת לתקן את הצו ולצרף לאיגוד את הרשויות המקומיות הבאות: רמת גן, אור יהודה, קריית אונו, גבעת שמואל, אזור, שוהם, גני תקווה ומועצה אזורית דרום השרון. זאת, בנוסף לרשויות החברות כיום באיגוד – בני ברק וגבעתיים.

 

בנוסף לאמור לעיל, נועד הצו לתקן את הצו המקים, כך שיחולו עליו מרבית הוראות צו איגוד ערים (הוראות אחידות), תשל"ז-1977 וכן להוסיף הוראות לעניין מינוי מנכ"ל, סמכויות ראשי הרשויות החברות באיגוד הערים לעניין מינוי מפקחים וכן הוראות לעניין המניין החוקי של מועצת האיגוד.

 

לסעיף 1: מוצע לקבוע, כי שם איגוד הערים ישונה ל"איגוד ערים לשירותים וטרינריים אזור דן והמרכז".

 

לסעיף 2: מוצע לקבוע, כי בצו העיקרי יוחלף סעיף 4 ובמקומו ייקבעו תפקידי וסמכויות האיגוד והם מתן שירותים וטרינריים והפעלת מערך פיקוח ואכיפה וטרינרית לכלל הרשויות המקומיות החברות באיגוד. כמו כן, מוצע לקבוע בסעיף זה, כי ראשי הרשויות החברות באיגוד, יישמרו את סמכותם למנות מפקחים לפי חוק העבירות המנהליות, התשמ"ו-1985 לצד סמכותו של יושב ראש האיגוד למנות מפקחים וזאת על אף ייחוד הסמכויות והתפקידים, שנקבעו לאיגוד הערים בסעיף 10 לחוק איגודי ערים, אשר העביר את סמכויות הרשויות המקומיות החברות באיגוד בעניינים הקשורים לסמכויותיו ולתפקידיו ושחרר את הרשויות המקומיות החברות מחובותיה לגבי הנושאים שבסמכויות האיגוד.

 

לסעיף 3: מוצע לקבוע, כי בצו העיקרי יוסף סעיף 4א ובו ייקבעו הוראות לעניין מינוי מנהל כללי לאיגוד הערים. בתוך כך מוצע לקבוע הוראות לעניין פרסום הודעה לעניין מינוי מנהל כללי, פרסום מאפייני המשרה ותנאי סף וכן פעולת ועדת איתור לעניין מינוי זה, חברי ועדת המינוי ותקופת כהונת המנהל הכללי.

בנוסף מוצע לקבוע, כי לצו העיקרי יוסף סעיף 4ב ובו יקבעו הוראות לעניין מניין חוקי לישיבות מועצת האיגוד. בתוך כך, ייקבע שיעור המניין החוקי וכן הוראות לעניין קיום הישיבה בהיעדר מניין חוקי.

עוד מוצע לקבוע, כי לצו העיקרי יוסף סעיף 4ג ובו יוחלו הוראות צו איגודי ערים (הוראות אחידות), ככל שאין הוראה אחרת בצו העיקרי.

 

לסעיף 4: מוצע לקבוע, כי סעיפים 5 עד 54 לצו העיקרי יבוטלו. יצוין כי מדובר בעיקר בנושאים המוסדרים בצו הוראות אחידות, ועל כן אין בהם עוד צורך.

 

לסעיף 5: מוצע לקבוע, כי תוחלף התוספת בצו העיקרי ובמקומה תקבע תוספת חדשה ובה כלל החברות באיגוד הערים ומספר נציגי כל אחת מהן במועצת האיגוד.



[1] ס"ח התשט"ו, עמ' 48; התשע"ז,  עמ' 65

[2] ק"ת התשכ"ב, עמ' 396; התשס"ז, עמ' 1047.

[3] ס"ח התשמ"ו, עמ' 31; התשס"ג, עמ' 74.

[4] ק"ת התשס"ז, עמ' 1126.

[5] ק"ת תשל"ז, עמ' 2342; תשנ"ד, עמ' 895.