|
צו רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב (הארכת תוקף הוראת שעה), התשפ"ב–2021 |
||
|
בתוקף סמכותי לפי סעיף 253(ד)(1) לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, התשע"ו–2016[1] (להלן – החוק), ובאישור וועדת הכלכלה של הכנסת, אני מצווה לאמור: |
||
|
הארכת תוקף הוראת שעה |
1. |
תוקפה של הוראת השעה שבסעיף 253(ב) לחוק מוארך לתקופה נוספת של שישה חודשים, עד יום ז' בתמוז התשפ"ב (6 ביולי 2022);
|
|
_____________ התשפ"ב |
מרב מיכאלי |
|
(____________ 2021) |
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים |
|
(חמ 3-6075) |
|
דברי הסבר
חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, התשע"ו-2016 (להלן- החוק) מסדיר את ענף הרכב בישראל על תחומיו השונים ובכלל זה: ייצור רכב; ייבוא רכב; סחר ברכב; ייצור, ייבוא וסחר במוצרי תעבורה; מתן שירותי תחזוקה לרכב; ושמאות רכב. מטרת החוק היא הסדרת השירותים בענף הרכב, תוך הבטחת רמה מקצועית הולמת של נותני השירותים, שמירה על בטיחות הרכב, הגנה על שלום הציבור ובטיחותו, מתן שירות סדיר וזמין למקבלי השירות, קיומם של תנאים הולמים במקומות מתן השירותים וקידומה של התחרות בענף הרכב והגנת הצרכן.
לאחר הליך אישור ארוך, פורסם החוק ביום 17.7.2016, ומועד תחילתו נקבע ליום 18.10.16.
בסעיף 253(ב) לחוק, נקבעה הוראת שעה לארבע שנים מיום התחילה המסייגת את ההוראות שנקבעו בחוק ביחס ליבוא רכב שאינו רכב נוסעים (M) או רכב מסחרי (N ).
סעיף קטן 253(ד)(1) לחוק, קבע את סמכות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים להאריך את תוקפן של הוראות השעה כאמור, בהתאם לתנאים שנקבעו בסעיף.
ביום 22 בספטמבר 2020 אישרה וועדת הכלכלה את הארכת תוקף הוראת השעה ב-6 חודשים נוספים, עד ליום 18 באפריל 2021.
בעקבות הבחירות לכנסת ה-24 שהתקיימו ביום 23 במרץ 2021, הוארך תוקפה של הוראת השעה מכוח סעיף 38 לחוק יסוד הכנסת עד ליום 6 ביולי 2021, שלושה חודשים ממועד השבעתה של הכנסת ה-24.
ביום 2 באוגוסט 2021 אישרה וועדת הכלכלה את הארכת תוף הוראת השעה ב-6 חודשים נוספים, עד ליום 7 בינואר 2022.
במהלך תקופת הארכה הראשונה פעל המשרד לצורך גיבוש ההסדר החוקי הקבוע, שיאפשר את פקיעתה של הוראת השעה, אולם בשל פיזור הכנסת ה-23 והבחירות לכנסת ה-24, לא עלה בידי המשרד להשלים את תיקון החוק, באופן שיאפשר את פקיעת תוקפה של הוראת השעה.
לפיכך, ולצורך השלמת הליכי החקיקה הנדרשים במטרה לעגן בהוראות החוק את ההסדר החלופי שהמשרד שוקד על הסדרתו בימים אלה, מוצע לעשות שימוש בסמכות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים הקבועה בסעיף 253(ד)(1) לחוק, ולהאריך את תוקפה של הוראת השעה בשישה חודשים נוספים.