טיוטת חוק
א. שם החוק המוצע
ייעול עבודת המועצות הציבוריות במשרד התרבות והספורט (תיקונים עקיפים), התשפ"ב – 2021.
ב. מטרת החוק המוצע והצורך בו:
משרד התרבות והספורט (להלן – המשרד) מפעיל מספר רב של מועצות ציבוריות, המייעצות בתחומי התרבות השונים, לרבות מועצת המוזיאונים, הפועלת מכוח חוק המוזיאונים, התשמ"ה – 1985, מועצת הקולנוע, הפועלת מכוח חוק הקולנוע, התשנ"ט – 1999, והמועצה לביקורת סרטים הפועלת מכוח פקודת סרטי ראינוע.
מטרת החוק הינה לייעל את עבודת המועצות על-ידי התאמת המבנה שלהן, ואופן התנהלותן למבנה עדכני ומתאים יותר, על-מנת שהליכי המינוי, ההוצאה מכהונה ואופן עבודת המועצות יהיו יעילים יותר.
ג. עיקרי החוק המוצע
לסעיף 1 – סעיף 1 מתקן את חוק המוזיאונים, התשמ"ה – 1985 (להלן – חוק המוזיאונים):
א. חוק המוזיאונים, מקים, בין השאר, את מועצת המוזיאונים, אשר תפקידיה ) לייעץ לשר התרבות והספורט (להלן – השר) בדבר התקנת תקנות לפי חוק המוזיאונים, בדבר השתתפות בתקציבי מוזיאונים מוכרים ובכל עניין הנוגע ליישום החוק. מועצת המוזיאונים גם ממליצה בפני השר על מבחני התמיכה במוזיאונים המוכרים.
ב. סעיף 11 לחוק המוזיאונים, בנוסחו כיום, קובע כי מועצת המוזיאונים, מתמנה כגוף אחד, אשר כל חבריו מכהנים באותה תקופה. הדבר מקשה על איוש מועצת המוזיאונים, כל אימת שהיא מסיימת את כהונתה. לפיכך, מוצע לבטל מגבלה זו.
ב. כמו כן מוצע להקטין את מועצת המוזיאונים מ-21 חברים כיום ל-19 חברים, תוך צמצום מספרם של עובדי המדינה, ולהגדיר את המשרדים הרלוונטיים מהם ימונו נציגי מדינה למועצת המוזיאונים. כל זאת, על-מנת שמועצת המוזיאונים תכלול את הגורמים הרלוונטיים לפעילותה. כמו כן, מוצע להגדיר את תנאי הכשירות המתאימים לחברות במועצת המוזיאונים.
ג. בהרכב מועצת המוזיאונים יינתן ייצוג הולם במועצת המוזיאונים לבני שני המינים, לאוכלוסייה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית ולאנשים בעלי מוגבלויות.
ד. הוספו לחוק סעיפים סטנדרטיים העוסקים בהפסקת כהונה במועצת המוזיאונים, ניגוד עניינים, תוקף פעולות וכיוצ"ב.
לסעיף 2: סעיף 2 מתקן פקודת סרטי ראינוע (להלן – הפקודה):
א. נוסח הפקודה כיום קובע כי השר ימנה מועצה לביקורת סרטים. הפקודה אינה קובעת את מספר החברים במועצה לביקורת סרטים או הרכבם. לאור זאת, מוצע, בדומה למקובל בחקיקה מודרנית, לתקן את הפקודה, ולקבוע כי המועצה תהיה בת 11 חברים, ובהם נציג השר מקרב עובדי משרדו, נציג שר החינוך מקרב עובדי משרדו, נציג השר לבטחון פנים מקרב עובדי משרדו או משטרת ישראל, נציג המועצה לשלום הילד, נציג התאחדות ענף הקולנוע, וארבעה נציגי ציבור, שהם בעלי מומחיות בתחומי הפעילות של המועצה לביקורת סרטים. השר ימנה את יושב הראש מקרב נציגי הציבור וסגנו מקרב כלל חברי המועצה.
ב. החוק קובע גם את תנאי הכשירות למי שכשיר לכהן במועצה, ובלבד הוא בעל תואר אקדמי באחד מן המקצועות הבאים: חינוך, פסיכולוגיה, קרימינולוגיה או עבודה סוציאלית או בעל תואר אקדמי שלישי.
ג. בהרכב המועצה לביקורת סרטים יינתן ייצוג הולם במועצה לבני שני המינים, לאוכלוסייה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית ולאנשים בעלי מוגבלויות.
ד. הוספו לחוק סעיפים סטנדרטיים העוסקים בהפסקת כהונה במועצה, ניגוד עניינים, תוקף פעולות וכיוצ"ב.
ה. כמו כן, הוספו תיקונים אשר נועדו לעדכן את המונחים המופיעים כיום בפקודה למונחים מודרניים.
לסעיף 3: סעיף 3 מתקן את חוק הקולנוע, התשנ"ט - 1999 (להלן – חוק הקולנוע):
א. חוק הקולנוע מקים את המועצה הישראלית לקולנוע (להלן – מועצת הקולנוע). סעיף 2(ב) לחוק קובע כי: "המועצה תפעל לשם עידוד הקולנוע הישראלי והתמיכה בו, תוך הבטחת חופש היצירה ומתן ביטוי למגוון התרבותי של החברה בישראל, להשקפות השונות הרווחות בה ולערכיה". תפקידי מועצת הקולנוע מפורטים בסעיף 3 לחוק.
ב. מועצת הקולנוע מורכבת כיום מ-25 חברים, מהם 13 חברים שאינם עובדי המדינה, הבאים מתחום היצירה, העשייה והמחקר בנושא הקולנוע; שישה חברים, שאינם עובדי המדינה, המעורים בתחומי התרבות והאמנות; וששה חברים שהם עובדי מדינה, מהמשרד, ממשרד האוצר וממשרד התקשורת. מוצע להקטין את מועצת הקולנוע מ-25 חברים ל-19, ולבטל את חברותם של עובדי המדינה. כל זאת, על-מנת שמועצת הקולנוע תורכב מגורמים ציבוריים – אנשי מקצוע ונציגי ציבור – בדומה למועצה הישראלית לתרבות ולאמנות, הפועלת מכוח חוק התרבות והאמנות, התשס"ג – 2003.
ג. כמו כן, מוצע לתת ייצוג הולם במועצה לבני שני המינים, לאוכלוסייה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית ולאנשים בעלי מוגבלויות.
ד. הוסף לחוק סעיף סטנדרטי המחיל דינים החלים על עובדי מדינה – בתחום טוהר המידות – גם על חברי מועצת הקולנוע, לשם שמירה על טוהר המידות.
ד. השפעת תזכיר החוק המוצע על החוק הקיים
תיקון החוקים, כפי שפורט לעיל.
ה. השפעת תזכיר החוק המוצע על התקציב ועל התקן המנהלי של המשרד היוזם, משרדים אחרים ורשויות אחרות. – הצה"ח תביא לחסכון והתייעלות באמצעות ייעול עבודת המועצות הציבוריות.
ו. השפעת התיקון המוצע על זכויות הילד (לפי חוק לציון מידע בדבר השפעת חקיקה על זכויות הילד) - אין.
חוק לייעול עבודת המועצות הציבוריות במשרד התרבות והספורט (תיקונים עקיפים), התשפ"ב – 2021
|
|
|
|
|||||
|
|
|
פרק א': מועצת המוזיאונים |
|||||
|
תיקון חוק המוזיאונים |
1. |
בחוק המוזיאונים, התשמ"ג - 1983[1] (להלן – חוק המוזיאונים), במקום סעיפים 10 ו-11 יבוא: |
|||||
|
|
|
"מועצת המוזיאונים |
10. |
(א) השר ימנה מועצה בת 19 חברים, והם: |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) נציג עובד משרד התרבות והספורט; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) נציג משרד החינוך מקרב עובדי המשרד העוסקים בחינוך; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) נציג עובד משרד האוצר; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) נציג עובד המשרד לענייני ירושלים ומורשת; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(4) חמישה אנשי מקצוע בתחום המוזיאונים שאינם עובדי מדינה; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) חמישה נציגי ציבור; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(5) חמישה נציגי רשויות מקומיות מהם נציג מועצה אזורית שיבחר אותה השר אחד לפחות. |
|
|
|
|
|
|
|
(ב) השר ימנה את יושב ראש המועצה מקרב הנציגים שמונו לפי סעיף קטן (א)(4) [נציגי הציבור], ואת סגן יושב הראש מקרב חברי המועצה שמונו לפי סעיף קטן (א). |
|
|
|
|
|
|
|
|
(ג) כשיר לכהן במועצה מי שעונה על אחד התנאים הבאים: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) הוא בעל תואר אקדמי באחד מן המקצועות הבאים: כלכלה, מינהל עסקים, ראיית חשבון, משפטים, חינוך, או אחד מתחומי מדעי הרוח; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) יש לו תעודת בוגר בתחום האמנות, מבית ספר על-תיכוני להוראת אומנויות המקבל תמיכה ממשרד התרבות והספורט; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) מי שמונה לפי סעיף (א)(4) [אנשי מקצוע], יש לו ניסיון של שנתיים לפחות בעשייה מקצועית בתחום האמנות או האוצרות. |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) מי שהוא בעל תואר אקדמי שלישי. |
|
|
|
|
|
|
|
(ד) בהרכב המועצה יינתן ייצוג הולם לכל אלה: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) לבני שני המינים; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) לאוכלוסייה הערבית, לרבות האוכלוסיה הדרוזית והצ'רקסית; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) אנשים בעלי מוגבלות, ולפחות נציג אחד יהיה אדם בעל מוגבלות; בסעיף זה – "אדם בעל מוגבלות" כהגדרתו בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח-1998[2] . |
|
|
|
|
|
|
|
(ה) לא ימונה לחבר המועצה מי שהורשע בעבירה פלילית או בעבירת משמעת שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לכהן כחבר המועצה, או שהוגש נגדו כתב אישום או קובלנה בעבירה כאמור וטרם ניתן פסק דין סופי בעניינו. |
|
|
|
|
|
|
|
|
(ו) תקופת כהונתו של חבר המועצה תהיה של ארבע שנים, ורשאי השר להאריך את תקופת כהונתו לתקופות כהונה נוספות, ובלבד שמתקיימים לגביו התנאים למינוי כאמור בסעיף 10. |
|
|
|
|
|
|
|
|
(ז) חבר המועצה שהוא עובד מדינה שתקופת כהונתו תמה יוסיף לכהן עד למינוי חבר אחר במקומו או עד למינויו מחדש, לפי העניין; חבר מועצה שאינו עובד מדינה, שתקופת כהונתו תמה יוסיף לכהן עד למינוי חבר אחר או למינויו מחדש לפי העניין, לתקופה נוספת שלא תעלה על שנה. |
|
|
|
|
הפסקת כהונה לפני תום תקופת הכהונה |
11. |
(א) חבר המועצה יחדל לכהן לפני תום תקופת כהונתו, בהתקיים אחד מאלה: |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) הוא התפטר במסירת כתב התפטרות לשר; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) הוא חדל להיות עובד המשרד הממשלתי, ואם הוא נציג ציבור – הוא נתמנה לעובד המדינה. |
|
|
|
|
|
|
|
(ב) התקיימה נסיבה מהנסיבות כמפורט להלן לגבי חבר המועצה, יעבירו השר מכהונתו לפני תום תקופת הכהונה ובסמוך למועד התקיימות הנסיבה, בהודעה בכתב: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) הוא הורשע בעבירה פלילית או בעבירת משמעת שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לכהן כחבר [המועצה], או הוגש נגדו כתב אישום או קובלנה בעבירה כאמור; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) נבצר ממנו דרך קבע למלא את תפקידו; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) חדל להתקיים בו תנאי מהתנאים הדרושים למינויו או התקיימו נסיבות אחרות הפוסלות אותו לפי חוק זה מלכהן כחבר המועצה. |
|
|
|
|
|
|
|
(ג) השר, בהתייעצות עם יושב ראש המועצה, רשאי להעביר את חבר המועצה מכהונתו לפני תום תקופת הכהונה אם חבר המועצה נעדר בלא סיבה מוצדקת משלוש ישיבות רצופות של המועצה או מיותר ממחצית הישיבות שקיימה במהלך שנה אחת. |
|
|
|
|
|
|
|
|
(ד) השר לא יפסיק כהונתו של חבר המועצה לפי סעיפים קטנים (ב)-(ג) אלא לאחר שנתן לו הזדמנות לטעון טענותיו לעניין זה. |
|
|
|
|
|
|
|
|
(ה) הפסיק חבר המועצה לכהן לפי הוראות סעיף זה, יפעל השר, בהתאם להוראות סעיף ____, למינוי חבר אחר במקומו, בהקדם האפשרי. |
|
|
|
|
תוקף פעולות |
11א. |
קיום המועצה סמכויותיה ותוקף החלטותיה לא ייפגעו מחמת שנתפנה מקום של חבר, או מחמת ליקוי במינויו או בהמשך כהונתו, ובלבד שרוב חברי המועצה מכהנים כדין. |
|||
|
|
|
סדרי עבודת המועצה |
11ב. |
(א) המניין החוקי בישיבות המועצה הוא רוב חבריה ובהם יושב ראש המועצה או סגנו. |
|||
|
|
|
|
|
(ב) החלטות המועצה יתקבלו ברוב דעות החברים המשתתפים והמצביעים בישיבה; היו הדעות שקולות, תכריע דעתו של יושב ראש או הסגן, לפי העניין. |
|||
|
|
|
|
|
(ג) המועצה תקבע את דרכי עבודתה וסדרי דיוניה ככל שלא נקבעו לפי חוק זה; דרכי עבודת המועצה וסדרי דיוניה יפורסמו באתר האינטרנט של המשרד. |
|||
|
|
|
החלת דינים |
11ג. |
חברי המועצה שאינם עובדי המדינה, דינם, בפעולתם כחברי המועצה, כדין עובדי המדינה, לעניין חיקוקים אלה ולעניין פעולותיהם במועצה: |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) חוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשכ"ט-1969[3]; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) חוק שירות המדינה (סיוג פעילות מפלגתית ומגבית כספים), התשי"ט-1959[4]; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) חוק שירות הציבור (מתנות), התש"ם-1979[5]; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(4) חוק העונשין, התשל"ז-1977[6] (בחוק זה – "חוק העונשין")– ההוראות הנוגעות לעובדי הציבור. |
|
|
|
ניגוד עניינים |
11ד |
(א) בסעיף זה - |
|||
|
|
|
|
|
"בן משפחה" - בן זוג, הורה, הורה הורה, בן או בת ובני זוגם, אח או אחות וילדיהם, גיס, גיסה, דוד או דודה וילדיהם, חותן, חותנת, חם, חמות, נכד או נכדה, לרבות קרוב כאמור שהוא שלוב (חורג); |
|||
|
|
|
|
|
"בעל עניין" – כהגדרתו בחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968 ; |
|||
|
|
|
|
|
"טיפול" – לרבות קבלת החלטה, העלאת נושא לדיון, נוכחות בדיון, השתתפות בדיון או בהצבעה, או עיסוק בנושא מחוץ לדיון; |
|||
|
|
|
|
|
"ניגוד עניינים", של חבר המועצה – ניגוד עניינים בין מילוי תפקידו במועצה לבין עניין אישי או תפקיד אחר, שלו או של קרובו; |
|||
|
|
|
|
|
"קרוב", של חבר [המועצה – כל אחד מאלה: |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) בן משפחה של חבר המועצה; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) אדם שלחבר המועצה יש עניין במצבו הכלכלי; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) תאגיד שחבר המועצה, בן משפחתו או אדם כאמור בפסקה (2) הם בעלי עניין בו; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(4) גוף שחבר המועצה, בן משפחתו או אדם כאמור בפסקה (2) הם מנהלים או עובדים אחראים בו. |
|
|
|
|
|
(ב) לא ימונה לחבר המועצה ולא יכהן כחבר כאמור מי שבשל כהונתו יימצא, באופן תדיר, במצב של ניגוד עניינים אשר ימנע ממנו למלא את עיקר תפקידו במועצה. |
|||
|
|
|
|
|
(ב) חבר המועצה לא יטפל במסגרת תפקידו בנושא שהטיפול בו יגרום לו להימצא במצב של ניגוד עניינים. |
|||
|
|
|
|
|
(ג) נודע לחבר המועצה כי הוא עלול להימצא במצב של ניגוד עניינים כאמור בסעיפים קטנים (א) או (ב), יודיע על כך בהקדם האפשרי ליושב ראש המועצה; היה חבר המועצה האמור היושב ראש – יודיע על כך לשר. |
|||
|
|
|
גמול והחזר הוצאות |
11ה |
חבר המועצה שאינו עובד המדינה, עובד גוף מתוקצב או עובד גוף נתמך, יהיה זכאי לתשלום מאת משרד התרבות והספורט בעד השתתפות בישיבות המועצה, בהתאם להוראות של החשב הכללי במשרד האוצר החלות לעניין חברי ועדות ציבוריות; בסעיף זה, "עובד המדינה", "עובד גוף מתוקצב" ו"עובד גוף נתמך" – כהגדרתם בסעיף 32 לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה - 1985". |
|||
|
|
|
פרק ב': תיקון פקודת סרטי ראינוע |
|||||
|
תיקון הפקודה |
2. |
בפקודת לפקודת סרטי הראינוע, 1927[7] (להלן – הפקודה) - |
|||||
|
|
|
(1) שם הפקודה יימחק "פקודת סרטי ראינוע" תימחק ובמקומה יבוא "חוק לביקורת סרטים". |
|||||
|
|
|
(2) סעיפים 1 עד 3 לפקודה יימחקו ובמקומם יבוא: |
|||||
|
|
|
"הגדרות |
1. |
בחוק זה - |
|||
|
|
|
|
|
|
|
"בית קולנוע"- מקום המשמש להקרנת סרטים לציבור הרחב, בין דרך קבע ובין באופן חד פעמי; |
|
|
|
|
|
|
|
|
"המועצה" – המועצה שמונתה לפי סעיף 2; |
|
|
|
|
|
|
|
|
"סרט" - יצירה אורקולית אמנותית, ובכלל זה עלילתית, תיעודית או נסיונית, המורכבת מסדרה של תמונות נעות, מצולמות או מוקלטות, בליווי פס-קול או בלעדיו, שניתן להקרינה על מרקע, לרבות מרקע טלוויזיה, וליצור עותקים ממנה; |
|
|
|
|
|
|
|
|
"השר" – שר התרבות והספורט; |
|
|
|
|
מינוי המועצה לביקורת סרטים |
2. |
(א) השר ימנה מועצה לביקורת סרטים (להלן- המועצה) בת 11 חברים, והם: |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) נציג השר מקרב עובדי משרדו; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) נציג שר החינוך מקרב עובדי משרדו העוסקים בחינוך; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) נציג השר לבטחון פנים מקרב עובדי משרדו או משטרת ישראל; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(4) נציג המועצה לשלום הילד; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(5) נציג התאחדות ענף הקולנוע בישראל; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(6) ארבעה נציגי ציבור, שהם בעלי מומחיות בתחומי הפעילות של המועצה. |
|
|
|
|
|
|
|
(ב) השר ימנה את יושב ראש המועצה מקרב הנציגים שמונו לפי סעיף קטן (א)(6) [נציגי הציבור], ואת סגן יושב הראש מקרב חברי המועצה שמונו לפי סעיף קטן (א). |
|
|
|
|
|
|
|
|
(ג) כשיר לכהן במועצה מי שעונה על אחד התנאים הבאים: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) הוא בעל תואר אקדמי באחד מן המקצועות הבאים: חינוך, פסיכולוגיה, קרימינולוגיה או עבודה סוציאלית; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) מי שהוא בעל תואר אקדמי שלישי. |
|
|
|
|
|
|
|
(ד) בהרכב המועצה יינתן ייצוג הולם לכל אלה: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) לבני שני המינים; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) לאוכלוסייה הערבית, לרבות האוכלוסיה הדרוזית והצ'רקסית; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) אנשים בעלי מוגבלות, ולפחות נציג אחד יהיה אדם בעל מוגבלות; בסעיף זה – "אדם בעל מוגבלות" כהגדרתו בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח-1998[8] . |
|
|
|
|
|
|
|
(ה) לא ימונה לחבר המועצה מי שהורשע בעבירה פלילית או בעבירת משמעת שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לכהן כחבר המועצה, או שהוגש נגדו כתב אישום או קובלנה בעבירה כאמור וטרם ניתן פסק דין סופי בעניינו. |
|
|
|
|
|
|
|
|
(ו) חבר המועצה ימונה לתקופה של ארבע שנים, וניתן לשוב ולמנותו לתקופות כהונה נוספות, ובלבד שמתקיימים לגביו התנאים למינוי כאמור בסעיף 2; ושלא יכהן יותר משלוש תקופות כהונה רצופות. |
|
|
|
|
|
|
|
|
(ז) חבר המועצה שהוא עובד מדינה שתקופת כהונתו תמה יוסיף לכהן עד למינוי חבר אחר במקומו או עד למינויו מחדש, לפי העניין.; חבר מועצה שאינו עובד מדינה, שתקופת כהונתו תמה יוסיף לכהן עד למינוי חבר אחר או למינויו מחדש לפי העניין, לתקופה נוספת שלא תעלה על שנה. |
|
|
|
|
הפסקת כהונה לפני תום תקופת הכהונה |
א3. |
(א) חבר המועצה יחדל לכהן לפני תום תקופת כהונתו, בהתקיים אחד מאלה: |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) הוא התפטר במסירת כתב התפטרות לשר; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) הוא חדל להיות עובד המשרד הממשלתי, ואם הוא נציג ציבור – הוא נתמנה לעובד המדינה. |
|
|
|
|
|
|
|
(ב) התקיימה נסיבה מהנסיבות כמפורט להלן לגבי חבר המועצה, יעבירו השר מכהונתו לפני תום תקופת הכהונה ובסמוך למועד התקיימות הנסיבה, בהודעה בכתב: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) הוא הורשע בעבירה פלילית או בעבירת משמעת שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי לכהן כחבר המועצה או הוגש נגדו כתב אישום או קובלנה בעבירה כאמור; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) נבצר ממנו דרך קבע למלא את תפקידו; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) חדל להתקיים בו תנאי מהתנאים הדרושים למינויו או התקיימו נסיבות אחרות הפוסלות אותו לפי חוק זה מלכהן כחבר המועצה. |
|
|
|
|
|
|
|
(ג) השר, בהתייעצות עם יושב ראש המועצה, רשאי להעביר את חבר המועצה מכהונתו לפני תום תקופת הכהונה אם חבר המועצה נעדר בלא סיבה מוצדקת משלוש ישיבות רצופות של המועצה או מיותר ממחצית הישיבות שקיימה במהלך שנה אחת. |
|
|
|
|
|
|
|
|
(ד) השר לא יפסיק כהונתו של חבר המועצה לפי סעיפים קטנים (ב)-(ג) אלא לאחר שנתן לו הזדמנות לטעון טענותיו לעניין זה. |
|
|
|
|
סדרי עבודת המועצה |
3ב. |
(א) המועצה תקבע את סדרי עבודתה ונהליה, ככל שלא נקבעו לפי חוק זה ותפרסמם באתר האינטרנט של משרד התרבות והספורט. |
|||
|
|
|
|
|
(ב) המניין החוקי בישיבות המועצה הוא [רוב חבריה ובהם ובהם יושב ראש המועצה או סגנו. |
|||
|
|
|
|
|
(ג) החלטות המועצה יתקבלו ברוב דעות החברים המשתתפים והמצביעים בישיבה; היו הדעות שקולות, תכריע דעתו של יושב ראש או הסגן, לפי העניין. |
|||
|
|
|
תוקף פעולות |
3ג. |
קיום המועצה סמכויותיה ותוקף החלטותיה לא ייפגעו מחמת שנתפנה מקום של חבר, או מחמת ליקוי במינויו או בהמשך כהונתו, ובלבד שרוב חברי המועצה מכהנים כדין. |
|||
|
|
|
החלת דינים |
3ד |
חברי המועצה שאינם עובדי המדינה, דינם, בפעולתם כחברי המועצה, כדין עובדי המדינה, לעניין חיקוקים אלה ולעניין פעולותיהם במועצה: |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) חוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשכ"ט-1969[9]; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) חוק שירות המדינה (סיוג פעילות מפלגתית ומגבית כספים), התשי"ט-1959[10]; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) חוק שירות הציבור (מתנות), התש"ם-1979[11]; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(4) חוק העונשין, התשל"ז-1977[12] (בחוק זה – "חוק העונשין")– ההוראות הנוגעות לעובדי הציבור. |
|
|
|
|
|
|
|
|
(5) חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט–1969[13]. |
|
|
|
ניגוד עניינים |
3ה |
(א) בסעיף זה - |
|||
|
|
|
|
|
"בן משפחה" - בן זוג, הורה, הורה הורה, בן או בת ובני זוגם, אח או אחות וילדיהם, גיס, גיסה, דוד או דודה וילדיהם, חותן, חותנת, חם, חמות, נכד או נכדה, לרבות קרוב כאמור שהוא שלוב (חורג); |
|||
|
|
|
|
|
"בעל עניין" – כהגדרתו בחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968 ; |
|||
|
|
|
|
|
"טיפול" – לרבות קבלת החלטה, העלאת נושא לדיון, נוכחות בדיון, השתתפות בדיון או בהצבעה, או עיסוק בנושא מחוץ לדיון; |
|||
|
|
|
|
|
"ניגוד עניינים", של חבר המועצה – ניגוד עניינים בין מילוי תפקידו במועצה לבין עניין אישי או תפקיד אחר, שלו או של קרובו; |
|||
|
|
|
|
|
"קרוב", של חבר [המועצה – כל אחד מאלה: |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) בן משפחה של חבר המועצה; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) אדם שלחבר המועצה יש עניין במצבו הכלכלי; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) תאגיד שחבר המועצה, בן משפחתו או אדם כאמור בפסקה (2) הם בעלי עניין בו; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(4) גוף שחבר המועצה, בן משפחתו או אדם כאמור בפסקה (2) הם מנהלים או עובדים אחראים בו. |
|
|
|
|
|
(ב) לא ימונה לחבר המועצה ולא יכהן כחבר כאמור מי שבשל כהונתו יימצא, באופן תדיר, במצב של ניגוד עניינים אשר ימנע ממנו למלא את עיקר תפקידו במועצה. |
|||
|
|
|
|
|
(ב) חבר המועצה לא יטפל במסגרת תפקידו בנושא שהטיפול בו יגרום לו להימצא במצב של ניגוד עניינים. |
|||
|
|
|
|
|
(ג) נודע לחבר המועצה כי הוא עלול להימצא במצב של ניגוד עניינים כאמור בסעיפים קטנים (א) או (ב), יודיע על כך בהקדם האפשרי ליושב ראש המועצה; היה חבר המועצה האמור היושב ראש – יודיע על כך לשר. |
|||
|
|
|
גמול והחזר הוצאות |
11ה |
חבר המועצה שאינו עובד המדינה, עובד גוף מתוקצב או עובד גוף נתמך, יהיה זכאי לתשלום מאת משרד התרבות והספורט בעד השתתפות בישיבות המועצה, בהתאם להוראות של החשב הכללי במשרד האוצר החלות לעניין חברי ועדות ציבוריות; בסעיף זה, "עובד המדינה", "עובד גוף מתוקצב" ו"עובד גוף נתמך" – כהגדרתם בסעיף 32 לחוק יסודות התקציב, התשמ"ה - 1985". |
|||
|
|
|
(3) בסעיף 4 לפקודה- |
|||||
|
|
|
|
(1) בפיסקה (1), המילה "ראינוע" תימחק. |
||||
|
|
|
|
(2) בפיסקה (2) במקום "שעשוע ציבורי" יבוא "בית קולנוע". |
||||
|
|
|
(4) בסעיף 5 לפקודה, במקום "ראינוע" יבוא "קולנוע". |
|||||
|
|
|
(5) בסעיף 9 לפקודה, במקום "ראינוע" יבוא "קולנוע". |
|||||
|
|
|
(6) בסעיף 10 לפקודה, פיסקה (2) תימחק. |
|||||
|
|
|
(7) בסעיף 11 לפקודה - |
|||||
|
|
|
|
(1) ברישא, במקום "רשאי שר הפנים" יבוא "השר רשאי"; |
||||
|
|
|
|
(2) בפיסקה (ג) בסופה יבוא "ולרבות פטור מאגרה". |
||||
|
|
|
פרק ג': תיקון חוק הקולנוע, התשל"ט - 1979 |
|||||
|
תיקון חוק הקולנוע |
3. |
בחוק הקולנוע, התשנ"ט - 1999[14] (להלן – חוק הקולנוע), בסעיף 4 - |
|||||
|
|
|
(1) בסעיף קטן (א), במקום "25" יבוא "19". |
|||||
|
|
|
(2) בסעיף קטן (ב), פיסקאות (3) עד (7) יימחקו; |
|||||
|
|
|
(3)בסעיף קטן (ד) , פיסקאות (1) עד (3) יימחקו. |
|||||
|
|
|
(4) לאחר סעיף קטן (ד) יווסף: |
|||||
|
|
|
|
"(ד1) במועצה יינתן ייצוג הולם לאנשים בעלי מוגבלות, ולפחות נציג אחד יהיה אדם בעל מוגבלות; בסעיף זה – "אדם בעל מוגבלות" כהגדרתו בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תשנ"ח-1998[15]". |
||||
|
|
|
החלת דינים |
11ב. |
חברי המועצה שאינם עובדי המדינה, דינם, בפעולתם כחברי המועצה, כדין עובדי המדינה, לעניין חיקוקים אלה ולעניין פעולותיהם במועצה: |
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
(1) חוק הבחירות לכנסת [נוסח משולב], התשכ"ט-1969[16]; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(2) חוק שירות המדינה (סיוג פעילות מפלגתית ומגבית כספים), התשי"ט-1959[17]; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(3) חוק שירות הציבור (מתנות), התש"ם-1979[18]; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(4) חוק העונשין, התשל"ז-1977[19] (בחוק זה – "חוק העונשין")– ההוראות הנוגעות לעובדי הציבור; |
|
|
|
|
|
|
|
|
(7) חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט-1969[20]. |
|
תחילה |
4. |
(א) תחילתו של חוק זה ביום כ"ח בטבת התשפ"ב (1 בינואר 2022) (להלן – יום התחילה). |
|||||
|
|
|
(ב) מועצת המוזיאונים שמונתה לפני תחילתו לכהן לפני תחילתו של חוק זה, תמשיך לכהן עד יום כ"ז בסיוון התשפ"ד (3 ביולי 2024); על אף האמור, עובדי המדינה שמונו מכוח סעיף 10 לחוק המוזיאונים כנוסחו ערב יום תחילת חוק זה, יפסיקו לכהן עד יום ב' בסיוון התשפ"ב (1 ביוני 2022) ורשאי השר למנות עובדי מדינה למועצת המוזיאונים בהתאם להוראות חוק זה |
|||||
|
|
|
(ג) עד ששה חודשים מיום פרסומו של החוק, תמונה המועצה לביקורת סרטים מכוח סעיף 2 לחוק זה ותופסק כהונתם של מי שמונו לפקודה כנוסחה לפני יום התחילה. |
|||||
|
|
|
(ד) עד יום התחילה תופסק כהונתם של הנציגים שמונו למועצה מכוח סעיף 4(ב)(3) עד (7) לחוק הקולנוע. |
|||||
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|||||
[1] ס"ח התשמ"ג , עמ' 113; התשס"ט, עמ' 299.
[2] ס"ח התשנ"ח, עמ' 152.
[3] ס"ח התשכ"ט, עמ' 103.
[4] ס"ח התשי"ט, עמ' 190.
[5] ס"ח התש"ם, עמ' 86.
[6] ס"ח התשל"ז, עמ' 226.
[7] חא"י, כרך א', עמ' (ע) 128, (א) 135.
[8] ס"ח התשנ"ח, עמ' 152.
[9] ס"ח התשכ"ט, עמ' 103.
[10] ס"ח התשי"ט, עמ' 190.
[11] ס"ח התש"ם, עמ' 86.
[12] ס"ח התשל"ז, עמ' 226.
[13] ס"ח התשכ"ט, עמ' 144.
[14] ס"ח התשנ"ט, ע'מ 53; ס"ח התשע"ט, עמ' 252.
[15] ס"ח התשנ"ח, עמ' 152.
[16] ס"ח התשכ"ט, עמ' 103.
[17] ס"ח התשי"ט, עמ' 190.
[18] ס"ח התש"ם, עמ' 86.
[19] ס"ח התשל"ז, עמ' 226.
[20] ס"ח התשכ"ט, עמ' 144.