תוכן עניינים
טיוטת צו הבלו על דלק (תיקון מס'...), התשפ"ב-2021
צו הבלו על דלק (הטלת בלו)(תיקון), התשפ"ב-2021
צו הבלו על דלק (הטלת בלו), התשס"ד-2004 (להלן- צו הטלה) קובע את שיעורי הבלו החל על דלקים. במסגרת צו ההטלה נקבע כי על ביודיזל חל בלו בגובה 1,454.59 שקלים חדשים לכל אלף ליטר או 2,927.84 שקלים חדשים לכל אלף ליטר, בהתאם למקור השמן. כאשר מוהלים ביודיזל עם סוגי דלקים אחרים, כמו סולר, נוצרת "תערובת דלק" כהגדרתה בסעיף 1 לצו הטלה, אשר חבה בבלו בגובה של 3,055.85 שקלים חדשים לכל אלף ליטר.
תערובת של סולר עם ביודיזל בריכוז עד 7% בנפח (להלן- B7) מאושרת על ידי מכון התקנים הישראלי והאירופי לשמש כסולר לתחבורה וכסולר להסקה. בשל הריכוז הנמוך של ביודיזל ב-B7, התערובת מתאימה לשימוש בכלי רכב ללא צורך בהתאמות, והשימוש בה נהוג בעולם כתחליף לסולר נקי. עם זאת, מאחר ש-B7 נחשבת "תערובת דלק" בהתאם לצו הטלה, חל עליה בלו הגבוה מהבלו החל על סולר או על ביודיזל, והמשתמשים בה אינם זכאים להישבון בלו מכוח סעיף 3א(ג) לצו הבלו על דלק (פטור והישבון), התשס"ה-2005 (להלן- הסדר הסולר), ולכן מבחינה מיסויית עשוי להיות יתרון לשימוש בסולר על פני השימוש ב- B7.
בהתאם, ובהמשך להחלטת ממשלה מס' 260 מיום 1 באוגוסט 2021 בנושא "הפנמת עלויות סביבתיות ומיסוי ירוק", מוצע בצו זה לתקן את הגדרת "סולר" בצו הטלה, כך שתכלול "תזקיק פחממני נוזלי שסיווגו בפרט 27.10.2050 לתעריף המכס והוא מכיל ביודיזל בשיעור שלא יעלה על 7%". תיקון זה יאפשר זכאות להישבון בלו על B7 במסגרת הסדר הסולר. כמו כן, הבלו החל על B7 יפחת מ- 3,055.85 שקלים חדשים לכל אלף ליטר ל-.2,927.84 שקלים חדשים לכל אלף ליטר.
טיוטת צו מטעם משרד האוצר:
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיף 2 לחוק הבלו על דלק, התשי"ח-1958[1], אני מצווה לאמור: |
||
|
|
|
|
||
|
|
1. |
בסעיף 1 לצו הבלו על דלק (הטלת בלו), התשס"ד-2004 [2], במקום ההגדרה "סולר" יבוא: |
||
|
|
|
"" סולר"- תזקיק פחמימני נוזלי העומד באחד התנאים הבאים: |
||
|
|
|
|
(1) סיווגו בפרט 27.10.1960 לתעריף המכס שהותר לשימוש לפי דין; |
|
|
|
|
|
(2) סיווגו בפרט 27.10.1960 לתעריף המכס שמתקיימים בו כל אלה: |
|
|
|
|
|
|
(א) צפיפותו קטנה מ-870 ק"ג/מ"ק לפי בדיקת ASTM D 1298; |
|
|
|
|
|
(ב) 70% לפחות מנפחו מתאייד בתחום שבין 200 ל-400 מעלות צלזיוס, לפי בדיקת זיקוק בשיטת ASTM D 86; |
|
|
|
|
(3) סיווגו בפרט 27.10.2050 לתעריף המכס והוא מכיל ביודיזל בשיעור שלא יעלה על 7%". |
|
___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)
(חמ 3-764-ת1)
__________________
אביגדור ליברמן
שר האוצר
צו הבלו על דלק (הטלת בלו), התשס"ד-2004 (להלן- צו הטלה) קובע את שיעורי הבלו החל על דלקים. במסגרת צו ההטלה נקבע כי על ביודיזל חל בלו בגובה 1,454.59 שקלים חדשים לכל אלף ליטר או 2,927.84 שקלים חדשים לכל אלף ליטר, בהתאם למקור השמן. כאשר מוהלים ביודיזל עם סוגי דלקים אחרים, כמו סולר, נוצרת "תערובת דלק" כהגדרתה בסעיף 1 לצו הטלה, אשר חבה בבלו בגובה של 3,055.85 שקלים חדשים לכל אלף ליטר.
תערובת של סולר עם ביודיזל בריכוז עד 7% בנפח (להלן- B7) מאושרת על ידי מכון התקנים הישראלי והאירופי לשמש כסולר לתחבורה וכסולר להסקה. בשל הריכוז הנמוך של ביודיזל ב-B7, התערובת מתאימה לשימוש בכלי רכב ללא צורך בהתאמות, והשימוש בה נהוג בעולם כתחליף לסולר נקי. עם זאת, מאחר ש-B7 נחשבת "תערובת דלק" בהתאם לצו הטלה, חל עליה בלו הגבוה מהבלו החל על סולר או על ביודיזל, והמשתמשים בה אינם זכאים להישבון בלו מכוח סעיף 3א(ג) לצו הבלו על דלק (פטור והישבון), התשס"ה-2005 (להלן- הסדר הסולר), ולכן מבחינה מיסויית עשוי להיות יתרון לשימוש בסולר על פני השימוש ב- B7.
בהתאם, ובהמשך להחלטת ממשלה מס' 260 מיום 1 באוגוסט 2021 בנושא "הפנמת עלויות סביבתיות ומיסוי ירוק", מוצע בצו זה לתקן את הגדרת "סולר" בצו הטלה, כך שתכלול "תזקיק פחממני נוזלי שסיווגו בפרט 27.10.2050 לתעריף המכס והוא מכיל ביודיזל בשיעור שלא יעלה על 7%". תיקון זה יאפשר זכאות להישבון בלו על B7 במסגרת הסדר הסולר. כמו כן, הבלו החל על B7 יפחת מ- 3,055.85 שקלים חדשים לכל אלף ליטר ל-.2,927.84 שקלים חדשים לכל אלף ליטר.
הצו בתיאום עם משרד האנרגיה ועם המשרד להגנת הסביבה.
הפסד הכנסות המדינה ממסים צפוי להיות זניח, ולא יותר מ10,000 שקלים חדשים.