תזכיר תקנות התעבורה (הוראת שעה) (מס'6) (תיקון), התשפ"א-2021

תקנות התעבורה (הוראת שעה) (מס'6) (תיקון), התשפ"א-2021

 

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 69א(א) ו-70(17ד) ו- (17ה) לפקודת התעבורה[1] (להלן - הפקודה), לעניין תקנה 2(2)- בהסכמת שר המשפטים ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת לפי סעיף 2(ב) לחוק העונשין, התשל"ז- 1977 ולעניין תקנות 2(1) ו-3- באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, אני מתקינה תקנות אלה:

תיקון הפתיח

1. ב

בתקנות התעבורה (הוראת שעה)(מס' 6), התשפ"א- 2021 [2] (להלן- התקנות העיקריות), במקום הפתיח יבוא:

"בתוקף סמכותי לפי סעיפים 69א ו-70(17ד) ו-(17ה) לפקודת התעבורה[3] (להלן – הפקודה), לעניין תקנה 1(ב) – בהסכמת שר המשפטים ובאישור ועדת הכלכלה של הכנסת לפי סעיף 2(ב) לחוק העונשין, התשל"ז-1977  , ולעניין תקנות 1(א) ו- 2- באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, אני מתקינה תקנות אלה:"

תיקון תקנה 1

2.  

בתקנה 1 לתקנות העיקריות-

 

 

(1)  

בתקנת משנה (א), בפתיח-

 

 

 

(א)   

במקום "כ"ג באב התשפ"א (1 באוגוסט 2021)" יבוא  "ב' בסיון התשפ"ב (1 ביוני 2022)";

 

 

 

(ב)  

במקום "י"ג באב התשפ"ג (31 ביולי 2023)" יבוא "כ"ה בתמוז התשפ"ד (31 ביולי 2024)";

 

 

(2)  

בתקנת משנה (ב), בפתיח-

 

 

 

(א)   

במקום "כ"ח בטבת התשפ"ב (1 בינואר 2022)" יבוא  "ב' בסיון התשפ"ב (1 ביוני 2022)";

 

 

 

(ב)  

במקום "י"ג באב התשפ"ג (31 ביולי 2023)" יבוא "כ"ה בתמוז התשפ"ד (31 ביולי 2024)".

תיקון תקנה 2

3.

בתקנה 2 לתקנות העיקריות, במקום "כ"ז בכסלו התשפ"ב (1 בדצמבר 2021)" יבוא "כ"ט באדר ב' התשפ"ב (1 באפריל 2022)".

 

 ___________________ התשפ"א                                                      

                                                                                                                  מרב מיכאלי

(____________________ 2021)                                        שרת התחבורה והבטיחות בדרכים           

 (חמ 3-83-ת1)         

 

 

 

 

דברי הסבר

 

תקנות התעבורה (הוראת שעה)(מס' 6), התשפ"א-2021 (להלן: "הוראת השעה") פורסמה בק"ת התשפ"א עמ' 2780, כאשר מועד התחילה שנקבע בהן, חל ביום כ"ג באב התשפ"א (1 באוגוסט 2021), עד ליום י"ג באב התשפ"ג (31 ביולי 2023), ומועד תחילת אכיפת האיסור שנקבע בהוראת השעה, נקבע ליום כ"ח בטבת התשפ"ב (1 בינואר 2022) ועד לתום תקופת הוראת השעה.

על פי בדיקות שמקיים משרד התחבורה מול יבואני המערכות להתרעה על השארת ילדים ברכב, אשר אושרו לייבוא ושיווק מסחרי בישראל, עולה כי עד מועד תחילתה של הוראת השעה, נרכשו בישראל כ – 50,000 מערכות התרעה בלבד (באמצעות ערוצי השיווק הישירים שאינם מקוונים), מתוך כ – 800,000 מערכות הנדרשות להיות מותקנות ברכבים, על פי ההערכות המוקדמות.

בנסיבות אלה, ובמטרה להימנע ממצב דברים שבו ייכנס לתוקף האיסור הקבוע בהוראת השעה, על אף שהשוק טרם נערך ליישומו, יחד עם כוונה לבחינה מקצועית נוספת של ישימות ההסדר שנקבע בהוראת השעה והתאמתו להשגת תכליותיו, מוצע לדחות את תאריך התחילה של הוראת השעה עד ליום ב' בסיון התשפ"ב (1 ביוני 2022), ואת יתר המועדים שנקבעו בהוראת השעה בהתאם. 



[1] דיני מדינת ישראל, נוסח חדש 7, עמ' 173.

[2] ק"ת התשפ"א, עמ' 2780.

[3] דיני מדינת ישראל, נוסח חדש 7, עמ' 173.