תזכיר צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס'), התשפ"א-2021

תוכן עניינים

טיוטת צו 2

א. שם הצו המוצע. 2

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו 2

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:. 2

צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס'), התשפ"א-2021. 3

1.  תיקון 3

2.  התוספת. 3

3.  הראשונה- הוראת שעה. 3

דברי הסבר. 4


 

טיוטת צו

 

א. שם הצו המוצע

צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס'), התשפ"א-2021

 

 

ב. מטרת הצו המוצע והצורך בו

מאז שנת 2016 חלות הוראות שעה שמכוחן מס הקנייה על רכבים מסוג טרקטור משא המונע בבנזין הופחת לשיעור של 12%. הוראת השעה האחרונה שהותקנה בעניין זה היא צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 10), התש"ף- 2020, אשר עתיד לפקוע ביום כ"ו בתמוז התשפ"א (6 ביולי 2021).  טרקטור משא הוא כלי רכב  שמטיבו אמור לשמש בעיקר לשימושים חקלאיים ולשימושים של גופים ציבוריים כגון רשויות מקומיות, וזאת בדומה לטרקטור משא המונע בדיזל החייב גם הוא במס קנייה בשיעור של 12%.

בצו זה מוצע להאריך את הפחתת מס הקנייה על טרקטור משא המונע בבנזין, אולם במטרה לצמצם במידת האפשר את ניצול המס המופחת שלא לצורך יבוא כלים לשימושים חקלאיים ולשימושים של גופים ציבוריים, מוצע לקבוע תנאי חדש אשר יגביל את ההספק המירבי של טרקטור משא הזכאי למס המופחת ל-23 קילו-ואט. תנאי זה לא יאפשר נסיעה מהירה ואתגרית ברכבים ולכן הוא צפוי לצמצם את השימוש טרקטור משא כתחליף לרכב שטח ולצורך לנסיעות פנאי.

 

 

 

ג. להלן נוסח טיוטת הצו המוצע:


 

טיוטת צו מטעם משרד האוצר:

צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס'), התשפ"א-2021

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 3 ו-5  לפקודת תעריף המכס והפטורים, 1937[1], לפי סעיף 1 לחוק מסי מכס ובלו (שינוי התעריף), התש"ט-1949[2], ולפי סעיף 3 לחוק מס קנייה (טובין ושירותים), התשי"ב-1952[3], אני מצווה לאמור:

 

 

 

תיקון

התוספת

הראשונה- הוראת שעה

1.  

בתוספת הראשונה לצו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין, התשע"ז-2017[4], בתקופה שמיום כ"ז בתמוז התשפ"א (7 ביולי 2021) עד יום ז' בטבת התשפ"ג (31 בדצמבר 2022) יראו כאילו בפרט 87.04,  במקום פרט משנה 3140 בא:

 

א.

פרט

ב.    

תיאור

ג. 

מכס   כללי

ד.

   מס קנייה

ה.

שיעור

התוספת

ביבוא

יחידה

סטטיסטית

 

"|3140---

טרקטור משא -:

 

 

 

3141/8----

שהתקיימו בו התנאים האלה:

(1) הוא מסוגל לשאת על משטח ההטענה מטען שמשקלו 40% או יותר ממשקלו העצמי;

(2) הספק מנועו המירבי כפי שתיכנן אותו היצרן אינו עולה על 23 קילוואט;

(3) רוחבו הפנימי המינימלי של משטח ההטענה כפי שתוכנן על ידי היצרן לא יפחת מ- 100 ס"מ ואורכו הפנימי המינימלי כפי שתוכנן על ידי היצרן לא יפחת מ- 80 ס"מ או ששטחו הפנימי של משטח ההטענה כפי שתוכנן על ידי היצרן לא יפחת מ-0.8 מ"ר.

7%

12%

-

כ"א;

|3149/1----

אחרים 

7%

30%

-

כ"א".

 

 

___ ב________ התש_______ (___ ב________ ____20)

 (חמ 3-1906-ת1)

 

__________________

אביגדור ליברמן

שר האוצר

דברי הסבר

מאז שנת 2016 חלות הוראות שעה שמכוחן מס הקנייה על רכבים מסוג טרקטור משא המונע בבנזין הופחת לשיעור של 12%. הוראת השעה האחרונה שהותקנה בעניין זה היא צו תעריף המכס והפטורים ומס קנייה על טובין (הוראת שעה מס' 10), התש"ף- 2020, אשר עתיד לפקוע ביום כ"ו בתמוז התשפ"א (6 ביולי 2021).  טרקטור משא הוא כלי רכב  שמטיבו אמור לשמש בעיקר לשימושים חקלאיים ולשימושים של גופים ציבוריים כגון רשויות מקומיות, וזאת בדומה לטרקטור משא המונע בדיזל החייב גם הוא במס קנייה בשיעור של 12%.

בצו זה מוצע להאריך את הפחתת מס הקנייה על טרקטור משא המונע בבנזין, אולם במטרה לצמצם במידת האפשר את ניצול המס המופחת שלא לצורך יבוא כלים לשימושים חקלאיים ולשימושים של גופים ציבוריים, מוצע לקבוע תנאי חדש אשר יגביל את ההספק המירבי של טרקטור משא הזכאי למס המופחת ל-23 קילו-ואט. תנאי זה לא יאפשר נסיעה מהירה ואתגרית ברכבים ולכן הוא צפוי לצמצם את השימוש טרקטור משא כתחליף לרכב שטח ולצורך לנסיעות פנאי.

מוצע כי הוראת השעה תהיה בתוקף עד סוף שנת 2022.

 

 



[1] ע"ר 1937, תוס' 1, עמ' 183; ס"ח התשכ"ה, עמ' 118.

[2] ס"ח התש"ט, עמ' 154, התש"ך עמ' 18; התשמ"ד, עמ' 161.

[3] ס"ח התשי"ב, עמ' 344; התש"ן עמ' 190, התשס"ז, עמ' 66.

[4] ק"ת - שיעורי מק"ח, התשע"ז, עמ' 41.