תזכיר תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (פרטי בקשה לרישיון מיוחד) (תיקון), התשפ"א-2021

תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (פרטי בקשה לרישיון מיוחד) (תיקון), התשפ"א-2021

 

א.  תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (פרטי בקשה לרישיון מיוחד) (תיקון), התשפ"א-2021

ב.  מטרת התקנות המוצעות והצורך בהן

תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (פרטי בקשה לרישיון מיוחד), התשס"ד-2004, מסדירות את אופן הגשת בקשות לקבלת רישיון מיוחד, לחידושו או לשינויו. מוצע לתקן את התקנות ולהתאים אותן לתמורות שחלו במבנה הארגוני של משרד התקשורת, ובאופן הטיפול בבקשות אלה, וכן לפשט את ההליך להגשת ובחינת הבקשות.

ג.  להלן נוסח טיוטת התקנות המוצעות:


 

תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (פרטי בקשה לרישיון מיוחד) (תיקון), התשפ"א-2021

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 4(ג) ו-59 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982,[1] וסמכותי לפי סעיף 4ג(ב) לפקודת הטלגרף האלחוטי [נוסח חדש], תשל"ב-1972,[2] אני מתקין תקנות אלה:

 

תיקון הפתיח

1.  

בתקנות התקשורת (בזק ושידורים) (פרטי בקשה לרישיון מיוחד), התשס"ד-2004[3] (להלן – התקנות העיקריות), בפתיח לתקנות, לאחר "(להלן – החוק)," יבוא "וסמכותי לפי סעיף 4ג(ב) לפקודת הטלגרף האלחוטי [נוסח חדש], תשל"ב-1972,". 

תיקון תקנה 1

2.  

בתקנה 1 –

 

 

(1) אחרי ההגדרה "בקשה" יבוא:

 

 

 

""הגורם המוסמך" – השר, ולעניין רישיון משולב – השר והמנהל כהגדרתו בפקודה, ביחד או לחוד לפי העניין;"

 

 

(2) בהגדרה "המנהל" –

 

 

 

(א)  במקום "סמנכ"ל בכיר הנדסה ורישוי" יבוא "מנהל אגף בכיר רישוי";

 

 

 

(ב) הסיפה החל במילים "או מי" - תימחק.

 

 

(3) בהגדרה "המנהל הכללי", הסיפה החל במילים "או מי" - תימחק.

 

 

(4) בהגדרה "רישיון משולב" במקום "סעיף 5 לפקודה" יבוא "הפקודה".

 

 

(5) אחרי ההגדרה "רישיון משולב" יבוא:

 

 

 

""השר" – שר התקשורת או מי שהוא הסמיכו לעניין מתן רישיון מיוחד, דרך כלל או לעניין מסוים;"

 

 

(6) ההגדרה "תקנות התפעול" – תימחק.

תיקון תקנה 3

3.  

בתקנה 3(ב), אחרי "תיתמך בתצהיר" יבוא "בנוסח שבטופס".

תיקון תקנה 4

4.  

בתקנה 4, תקנת משנה (ב) – בטלה.

ביטול תקנה 5

5.  

תקנה 5 - בטלה.

תיקון תקנה 7

6.  

בתקנה 7, בתקנת משנה (א),  אחרי  "תוקף הרישיון;" יבוא "הוגשה בקשה לחידוש רישיון לאחר מועד זה, יראו בה בקשה לקבלת רישיון חדש."

תיקון תקנה 8

7.  

בתקנה 8, בתקנת משנה (א), אחרי "בדואר רשום עם אישור מסירה" יבוא "או באופן מקוון כפי שיפורסם באתר המשרד".

תיקון תקנה 9

8.  

בתקנה 9 –

 

 

(1) בתקנת משנה (1), במקום "תועבר לועדת רישוי משרדית" יבוא "הוגשה כנדרש לפי תקנות אלה, נמסרו המידע והמסמכים הנחוצים לבחינת הבקשה ועל כן היא תקינה;"

 

 

(2) בתקנת משנה (3), אחרי "לגבי המבקש" יבוא ", ובכלל כך דוחות כספיים מאושרים בידי רואה חשבון", והמילים "(להלן – דרישת שינויים ראשונה)" ו-"ראשונה" – יימחקו.

תיקון תקנה 10

9.  

בתקנה 10, בתקנת משנה (א), המילה "הראשונה" – תימחק.

תיקון תקנה 11

10.  

בתקנה 11-

 

 

(1) בתקנת משנה (א) -

 

 

 

(א)  בפסקה (1), במקום "תועבר לועדת רישוי משרדית" יבוא "הוגשה כנדרש לפי תקנות אלה, נמסרו המידע והמסמכים הנחוצים לבחינת הבקשה ועל כן היא תקינה;".

 

 

 

(ב) במקום פסקה (2) יבוא:

 

 

 

 

"(2) המבקש לא נענה לדרישת שינויים, ובנסיבות העניין החליט המנהל לפסול את הבקשה.".

 

 

 

(ג)  פסקה (3) – תימחק.

 

 

(2) תקנת משנה (ב) – בטלה.

ביטול תקנה 12

11.  

תקנה 12 – בטלה.

תיקון תקנה 13

12.  

במקום תקנה 13 יבוא:

 

 

"בדיקת בקשה

 

(א)  ראה המנהל כי בקשה לרישיון שהוגשה לו אינה כוללת את הפרטים והמסמכים הנדרשים לשם החלטה בבקשה, יודיע למבקש כאמור וידרוש השלמת פרטים והמסמכים החסרים, לדעתו, בבקשה, ורשאי הוא לדרוש מן המבקש פרטים ומסמכים נוספים הדרושים לשם החלטה בבקשה.

 

 

 

 

 

 

(ב) לא השלים מגיש הבקשה את הפרטים והמסמכים כאמור בתקנת משנה (א) במועד שהורה המנהל, יראו את המבקש כאילו חזר בו מהבקשה."

תיקון תקנה 14

13.  

בתקנה 14, במקום "כאמור בתקנות 9(2), 10(ב), 12(2) או 13" יבוא "כאמור בתקנות 9(2) או 10(ב)".

תיקון תקנה 16

14. א

במקום תקנה 16 יבוא:

 

 

"בחינת הבקשה על ידי המנהל

16.

מצא המנהל כי הבקשה תקינה, כאמור בתקנות משנה 9(1) או 11(א)(1), יביא בפני הגורם המוסמך את ממצאיו והמלצתו בדבר התאמת המבקש, השירות והמערכת נושא הבקשה.

תיקון תקנה 17

15.  

במקום תקנה 17 יבוא:

 

 

"החלטת הגורם המוסמך

17.

(א)  מצא הגורם המוסמך כי יש ליתן רישיון למבקש, רשאי הוא להעניק למבקש רישיון לשירותים ולפעולות המבוקשים, כולם או חלקם, ולקבוע בו תנאים וכן רשאי הגורם המוסמך, תוך מתן נימוקים, לדחות את הבקשה.

 

 

 

 

 

 

(ב) החלטת הגורם המוסמך כאמור בתקנת משנה (א) תינתן למבקש בתוך 90 ימים מיום הודעת המנהל למבקש על הגשת בקשה תקינה לפי תקנות משנה 9(1) או 11(א)(1); השר רשאי, מטעמים שיירשמו, להאריך את מועד מתן החלטתו כאמור לתקופה נוספת של 90 ימים."

החלפת התוספת

16.  

במקום התוספת לתקנות העיקריות יבוא:

 

 

תוספת

 

 

(תקנה 1)

 

 

טופס בקשה לרישיון מיוחד

 

 

שם המבקש (בעברית):  

 

 

פרטי איש הקשר, לצורך בירורים וטיפול בבקשה:

 

 

שם איש הקשר ותפקידו:  

 

 

מען איש הקשר:  

 

 

מספר טלפון:  

 

 

מספר טלפון נייד:  

 

 

דואר אלקטרוני:  

 

 

מבוא: הוראות למילוי

 

 

(1) מילוי הטופס

 

 

 

(א)  בטרם ימולא טופס זה יעיין המבקש בהוראות החוק והתקנות שהותקנו לפיו וכן במסמכי המדיניות וההנחיות הנוגעים לבקשתו והמפורסמים באתר האינטרנט של המשרד (www.moc.gov.il); לענין בקשה לרישיון משולב, יעיין המבקש גם בהוראות הפקודה והתקנות שהותקנו לפיה.

 

 

 

(ב) המבקש ישיב על כל השאלות המפורטות בטופס זה באופן מלא ומדויק; הבקשה תיערך לפי סדר הפרקים שבטופס; כשכל פרק עומד בפני עצמו ומאוגד בחוצץ נפרד; על כל פרק יירשם שם הפרק ושם המבקש.

 

 

 

(ג)  על המבקש להשתמש, ככל  האפשר, במונחים ובביטויים לפי הגדרתם בחוק והתקנות שהותקנו לפיו; ולענין בקשה לרישיון משולב - גם לפי הגדרתם בפקודה והתקנות שהותקנו לפיה.

 

 

 

(ד) המסמכים הנלווים יצורפו על פי הנדרש בטופס זה, לפי הסדר הקבוע בו, בחוצץ נפרד, הממוספר במספר הנספח; כמו כן יישא כל מסמך נלווה את שם המבקש.

 

 

 

(ה)  יש למלא את הטופס בעברית.

 

 

 

(ו)  תשובה לשאלה המבוססת על הנחה עובדתית שאינה נכונה לגבי המבקש, תינתן עם הסבר תמציתי.

 

 

 

(ז) ראה המבקש כי הטופס אינו מאפשר לו לספק תיאור מלא של פעולת בזק או שירות הבזק נושא הבקשה, יצרף לבקשה הסברים ותיאורים, ככל הנדרש, כמסמכים נלווים לבקשה.

 

 

פרק א':  מידע כללי אודות הבקשה

 

 

(2) סוג הבקשה:

 

 

 

 בקשה חדשה לקבלת:

 

 

 

 

 רישיון מיוחד;

 

 

 

 

 רישיון משולב;

 

 

 

 

 רישיון לניסוי;

 

 

 

 בקשה לחידוש רישיון:

 

 

 

 

חידוש רישיון  מס' ______________ (במידה ואין לרישיון מספר יש לציין את השם המלא שלו) שתוקפו יפוג בתאריך________;

 

 

 

 בקשה לשינוי רישיון:

 

 

 

 

עריכת שינוי ברישיון מס'______________ (במידה ואין לרישיון מספר יש לציין את השם המלא שלו) שתוקפו יפוג בתאריך________;

 

 

פרט את הנימוקים לבקשה לקבלה או לחידוש רישיון, ולגבי בקשה לשינוי רישיון קיים את השינויים המבוקשים, היקפם, מהותם, משמעותם והשלכותיהם:  

 

 

(3) סוג השירות:

 

 

 

(א)  שם השירות

 

 

 

 

 שירות גישה לאינטרנט;

 

 

 

 

 שירות טלפוניה (לרבות ניתוב שיחה ושיחת ועידה);

 

 

 

 

 שירותי נס"ר;

 

 

 

 

 שירותי קישוריות פנים-ארצית (ובכלל זה תמסורת, תקשורת נתונים, תשתית פס רחב);

 

 

 

 

 שירותי תמסורת בין-לאומית באמצעות כבל תת-ימי;

 

 

 

 

 שירות זימון;

 

 

 

 

 שירות איכון ואיתור;

 

 

 

 

 שירותי תקשורת באמצעות לוויין;

 

 

 

 

 ביצוע ניסוי (טכנולוגי, תפעולי, שיווקי);

 

 

 

 

 שירות אחר, פרט:  

 

 

 

(ב) תיאור מתומצת של השירות/ים:  

 

 

(4) שימוש במיתקנים של בעל רישיון אחר:

 

 

 

 השירות כולל הפעלת מיתקן בזק של בעל רישיון מיוחד אחר, פרט:  

 

 

 

  השירות כולל הפעלת מיתקן בזק של בעל רישיון כללי, פרט:  

 

 

 

  השירות ניתן באמצעות רשת בזק ציבורית, בלא שימוש במיתקן בזק נוסף.

 

 

(5) מבקש יציין אם ברשותו רישיונות כלליים או מיוחדים אחרים שבתוקף ומספריהם; וכן יציין אם היו ברשותו רישיונות כאמור שהיו בתוקף ב- 3 השנים האחרונות ואת מספריהם  

 

 

פרק ב': מידע לגבי המבקש

 

 

בבקשה לחידוש או לשינוי רישיון ימלא המבקש את פרק זה ויצרף את הנספחים הרלוונטיים, רק אם חלו שינויים במידע הנדרש לפי פרק זה מאז המועד האחרון שהועבר מידע זה למשרד.

 

 

סימן א': מבקש יחיד

 

 

(6) פרטי המבקש והעסק:

 

 

 

(א)  שם מלא של המבקש  

 

 

 

(ב) מס' תעודת זהות או דרכון  

 

 

 

(יש לצרף כנספח ב/1 צילום של כל דפי תעודת הזהות/דרכון)

 

 

 

(ג)  מען מגורים של המבקש  

 

 

 

(ד) מספר טלפון של המבקש  

 

 

 

(ה)  מספר טלפון נייד של המבקש  

 

 

 

(ו)  דואר אלקטרוני של המבקש  

 

 

 

(ז) שם מלא של העסק בעברית ובלועזית  

 

 

 

(ח)  מען העסק (במידה ושונה ממען המגורים של המבקש)  

 

 

 

(ט)  מספר טלפון של העסק  

 

 

 

(י)  מספר טלפון נייד של העסק  

 

 

 

(יא)  דואר אלקטרוני של העסק  

 

 

 

(יב)  אתר האינטרנט של העסק  

 

 

 

(יג) מספר עוסק מורשה  

 

 

 

יש לצרף כנספח ב/2 תעודת עוסק מורשה מאגף המכס והמע"מ, וכנספח ב/3 כל החלטה בדבר פשיטת רגל.

 

 

(7) ניסיון וידע מקצועי בתחומי הבזק והתקשוב  

 

 

(8) פירוט תאגידים בעלי זיקה למבקש, הפעילים בתחומי המדיה והתקשורת, לרבות טלקומוניקציה, שידורי טלוויזיה ורדיו, גישה לאינטרנט, יישומים באינטרנט, ציוד תקשורת; פירוט כאמור יכלול את שם התאגיד,  מספר רישומו, מענו, שיעור החזקה וסוג ההחזקה בהתייחס לאמצעי השליטה בתאגיד  

 

 

סימן ב': מבקש שהוא תאגיד[4]

 

 

(9) נתונים לגבי מבקש שהוא חברה

 

 

 

(א)  שם החברה בעברית ובלועזית  

 

 

 

(ב) מספר רישום  

 

 

 

(ג)  מועד רישום  

 

 

 

(ד) מועד תחילת ניהול עסקים  

 

 

 

(ה)  מען רשום  

 

 

 

(ו)  מספר טלפון  

 

 

 

(ז) מספר טלפון נייד  

 

 

 

(ח)  דואר אלקטרוני  

 

 

 

(ט)  אתר אינטרנט  

 

 

 

(י)  מען ניהול עסקים (במידה ושונה מהמען הרשום)  

 

 

 

(יא)  הון החברה

 

 

 

 

(1) הון רשום  

 

 

 

 

(2) הון מונפק  

 

 

 

(יב)  פרטי בעלי המניות (שם, מען ומספר זהות), והחזקותיהם בחברה  

 

 

 

(יג) פרטי הדירקטורים בחברה (שם, מען ומספר זהות) ותחום עיסוקם המקצועי  

 

 

 

(יד)  פרטי נושאי המשרה בחברה (שם, מען ומספר זהות), כהגדרת מונח זה בחוק החברות, התשנ"ט-1999, ותפקידם  

 

 

יש לצרף:

 

 

כנספח ב / 4, תעודת ההתאגדות המעודכנת של המבקש.

 

 

כנספח ב / 5, מסמכי ההתאגדות של התאגיד.

 

 

כנספח ב / 6, כל החלטה על פתיחה בהליך של חדלות פירעון, מכל סוג שהוא, של התאגיד; (תוכנו של נספח זה יאומת ויאושר בידי עורך דין).

 

 

(10)  נתונים לגבי מבקש שהוא שותפות

 

 

 

(א)  שם השותפות בעברית ובלועזית  

 

 

 

(ב) מספר רישום  

 

 

 

(ג)  מועד רישום  

 

 

 

(ד) מען רשום  

 

 

 

(ה)  מען ניהול עסקים (במידה ושונה מהמען הרשום)  

 

 

 

יש לצרף: כנספח ב/7, מסמכי הרישום של השותפות, מאושרים בידי רשם השותפויות, לרבות תקנות השותפות לענין שותפות מוגבלת.

 

 

 

(ו)  מספר עוסק מורשה  

 

 

 

(ז) סוג השותפות:

 

 

 

 

 מוגבלת

 

 

 

 

 בלתי-מוגבלת

 

 

 

(ח)  פרטי השותפים (שם, מען ומספר זהות), סיווג (שותף כללי או מוגבל) והחלק היחסי בשותפות  

 

 

 

יש לצרף כנספח ב/8, אישור עורך דין, ובו פירוט השותפים המורשים לנהל את עניני השותפות ולחתום בשמה.

 

 

 

(ט)  פרטי בעלי תפקידים בכירים בשותפות (שם, מען ומספר זהות) ותפקידם  

 

 

(11)  תיאור התאגיד, תחומי פעילותו, עסקיו ולקוחותיו  

 

 

(12)  פירוט תאגידים בעלי זיקה למבקש, הפעילים בתחומי המדיה והתקשורת, לרבות טלקומוניקציה, שידורי טלוויזיה ורדיו, גישה לאינטרנט, יישומים באינטרנט, ציוד תקשורת; פירוט כאמור יכלול את שם התאגיד האחר, מספר רישומו, מענו, שיעור החזקה וסוג ההחזקה בהתייחס לאמצעי השליטה בתאגיד  

 

 

סימן ג': פרטים כלכליים

 

 

(13)  דוחות כספיים:

 

 

 

בבקשה לקבלת רישיון למתן שירותי קישוריות פנים-ארצית (ובכלל זה תמסורת, תקשורת נתונים, ותשתית פס רחב), שירותי תמסורת בין-לאומית באמצעות כבל תת-ימי או שירותי תקשורת באמצעות לוויין, יגיש המבקש את המסמכים הבאים:

 

 

 

(א)  מבקש שהוא תאגיד יצרף כנספח ב/9 העתקים מהדוחות הכספיים שלו, לשנה שקדמה למועד הגשת הבקשה, מאושרים בידי רואה חשבון. במידה ומפאת קוצר הזמן דוחות אלה טרם אושרו, יצורפו העתקים של הדוחות הכספיים לשנה הקודמת.

 

 

 

(ב) מבקש שהוא יחיד יצרף כנספח ב/10 אחד מאלה:

 

 

 

 

(1) הצהרת הון שהוגשה בשנה שקדמה למועד הגשת הבקשה;

 

 

 

 

(2) היקף ההון העצמי (נכסים והתחייבויות) של המבקש לשנה שנסתיימה עובר להגשת הבקשה, מאושר בידי רואה חשבון.

 

 

(14)  תכנית עסקית:

 

 

 

על פי דרישת המנהל בלבד: יש לצרף כנספח ב/11, תכנית עסקית לחמש השנים הראשונות של הפעלת השירות, לרבות:

 

 

 

(א)  פריסה תקציבית של הוצאות הקמה, תפעול ותחזוקה;

 

 

 

(ב) הכנסות צפויות;

 

 

 

(ג)  מספר מקבלי השירות המתוכנן;

 

 

 

(ד) הכנסה ממוצעת מתוכננת ממקבל שירות לחודש או לשנה.

 

 

פרק ג':  מידע אודות המערכת והשירות המבוקש[5],[6]

 

 

בבקשה לחידוש או לשינוי רישיון ימלא המבקש את פרק זה ויצרף את הנספחים הרלוונטיים, רק אם חלו שינויים במידע הנדרש לפי פרק זה מאז המועד האחרון שהועבר מידע זה למשרד.

 

 

סימן א': פרטים נדרשים

 

 

(15)  תיאור השירות:

 

 

 

יש להציג תיאור מפורט ומלא של השירות, לרבות מידע בקשר לנושאים אלה:

 

 

 

(א)  מהות השירות ותרשים זרימה המפרט את אופן אספקת השירות;

 

 

 

(ב) קהל היעד של השירות;

 

 

 

(ג)  אופן הגישה למערכת (מספרי גישה למערכת / צורת קישור מנוי לקבלת שירות).

 

 

 

(ד) מוקדי מתן שירות (מענה לפניות ובירורים של מנויים);

 

 

 

(ה)  מדדי איכות שירות כמותיים המובטחים על ידי נותן השירות למנויו.

 

 

 

(ו)  במקרה של שינוי בשירות קיים – תיאור השינוי ביחס למצב הקיים, משמעותו והשלכותיו.

 

 

(16)  תיאור טכני של המערכת:

 

 

 

יש להציג תיאור טכני של המערכת, שיכלול -

 

 

 

(א)  תרשים מלבני של המערכת;

 

 

 

(ב) תיאור מרכיבים רלוונטיים, כגון: מערכת גיבוי, מערכת כוח, מערכת סינכרון, מערכת שליטה ובקרה;

 

 

 

(ג)  פריסת המערכת ושלוחות של המערכת, לרבות פירוט כמויות ומיקום המערכת;

 

 

 

(ד) תיאור ציוד קצה ומיתקני בזק אחרים שמתוכננים או משולבים במערכת, אופן הפעלתם והתפקוד ביניהם וכן בינם ובין רשת בזק ציבורית או מיתקני בזק של בעל רישיון אחר;

 

 

 

(ה)  פירוט נתונים טכניים של המערכת -  קצבי עבודה, זמני תגובה, רוחב פס וכו';

 

 

 

(ו)  פירוט תקנים, מדדים לטיב שירות, שרידות וגיבויים;

 

 

 

(ז) נתונים ספקטרליים -  תחום תדר, רוחב פס, הספקים, לרבות נתונים של אנטנות.

 

 

 

(ח)  מספור או טווחי מספור שהוקצו על ידי משרד התקשורת והם בשימוש המערכת.

 

 

 

יש לצרף:

 

 

 

כנספח ג/ 1, העתק של אישור סוג או ציון מספרו לגבי כל מרכיב של המערכת;

 

 

 

אם למערכת מרכיב אלחוטי, יש לצרף כנספח ג/2, העתק של רישיון לפי הפקודה או בקשה לרישיון כאמור.

 

 

(17)  פרטי מוקד מענה ללקוחות:

 

 

 

(א)  אחראי על פניות לקוחות  

 

 

 

(ב) כתובת המוקד  

 

 

 

(ג)  טלפון המוקד  

 

 

 

(ד) מספר פקס של המוקד  

 

 

 

(ה)  דואר אלקטרוני של המוקד  

 

 

 

(ו)  דרכי התקשרות של לקוחות למוקד, וזמני תגובה לפניות  

 

 

(18)  לוח הזמנים להקמת המערכת ותכנית להפעלת השירות:

 

 

 

(א)  מועד הקמת המערכת  

 

 

 

(ב) מועד תחילת מתן השירות   

 

 

 

(ג)  מועדים מתוכננים להרחבת השירות  

 

 

 

(ד) הזמנים למתן השירות (פניית הלקוח/תגובת השירות המרבית)  

 

 

פרק ד': נוסח תצהיר על פי תקנה 3(ב)

 

 

(19)  נוסח התצהיר הנדרש על פי תקנה 3(ב):

 

 

"תצהיר

 

 

אני החתום/ה מטה    נושא/ת ת"ז  מס'   לאחר שהוזהרתי כי עלי לומר את האמת, וכי אהיה צפוי/ה לעונשים הקבועים בחוק אם לא אעשה כן, מצהיר/ה בזה לאמור:

 

 

 

(1) אני המבקש/ת,[7]  ואני נותן/ת תצהירי זה כתמיכה לבקשה (נא לציין סוג הבקשה לפי פרק א' בטופס)  .

 

 

 

(2) לא אתחיל בביצוע פעולות בזק או במתן שירות בזק נושא הבקשה, לרבות ניסוי הפעלה, בטרם יוענק הרישיון.

 

 

 

(3) עיינתי בהוראות החוק, [הפקודה,],[8] והתקנות לפיו [לפיהם], ובמסמכי המדיניות[9] הנוגעים לבקשה.

 

 

 

(4) העובדות הכלולות בסעיפים   בבקשה הן נכונות, והעובדות הכלולות בסעיפים   בבקשה הן נכונות למיטב ידיעתי ואמונתי.

 

 

 

זה שמי, זו חתימתי   תאריך  

 

 

אישור

 

 

ביום   הופיע בפני   עורך דין, מר/גב'   נושא/ת  ת"ז מס'   / המוכר/ת לי אישית ולאחר שהזהרתיו/ה כי עליו/ה לומר את האמת וכי יהיה/תהיה צפוי/ה לעונשים הקבועים בחוק אם לא י/תעשה כן, חתם/ה בפני על תצהירו/ה דלעיל.

 

 

תאריך   עורך דין  "

 

 

פרק ה': רשימת נספחים:

 

 

יש לסמן כל נספח שצורף לבקשה

 

 

(1)  נספח ב' - מידע לגבי המבקש:

 

 

 

מבקש יחיד -

 

 

 

 ב/ 1 : צילום של כל דפי תעודת הזהות/דרכון.

 

 

 

 ב/ 2 : תעודת עוסק מורשה מאגף המכס והמע"מ.

 

 

 

 ב/ 3 : כל החלטה בדבר פשיטת רגל.

 

 

 

מבקש שהוא תאגיד -

 

 

 

 ב/ 4 : תעודת ההתאגדות המעודכנת של המבקש מאושרת בידי רשם החברות.

 

 

 

 ב/5 : מסמכי ההתאגדות של המבקש.

 

 

 

 ב/ 6 : כל החלטה על פתיחה בהליך של חדלות פירעון, מכל סוג שהוא, של התאגיד; (תוכנו של נספח זה יאומת ויאושר בידי עורך דין).

 

 

 

מבקש שהוא שותפות -

 

 

 

 ב/7 : מסמכי הרישום של השותפות, מאושרים בידי רשם השותפויות, לרבות תקנות השותפות לענין שותפות מוגבלת

 

 

 

 ב/ 8 : אישור עורך דין, ובו פירוט השותפים המורשים לנהל את עניני השותפות ולחתום בשמה.

 

 

 

פרטים כלכליים (רלוונטי לבקשה לקבלת רישיון למתן שירותי קישוריות פנים-ארצית (ובכלל זה תמסורת, תקשורת נתונים, ותשתית פס רחב), שירותי תמסורת בין-לאומית באמצעות כבל תת-ימי או שירותי תקשורת באמצעות לוויין) -

 

 

 

 ב/ 9 : מבקש שהוא תאגיד יצרף העתקים מהדוחות הכספיים שלו, לשנה שקדמה למועד הגשת הבקשה, מאושרים בידי רואה חשבון. במידה ומפאת קוצר הזמן דוחות אלה טרם אושרו, יצורפו העתקים של הדוחות הכספיים לשנה הקודמת.

 

 

 

  ב/ 10 :    מבקש שהוא יחיד יצרף אחד מאלה:

 

 

 

 

(1) הצהרת הון שהוגשה בשנה שקדמה למועד הגשת הבקשה;

 

 

 

 

(2) היקף ההון העצמי (נכסים והתחייבויות) של המבקש לשנה שנסתיימה עובר להגשת הבקשה,  מאושר בידי רואה חשבון.

 

 

 

 ב/ 11: על פי דרישת המנהל בלבד: תכנית עסקית לחמש שנים הראשונות של הפעלת השירות.

 

 

(2)  נספח ג' - מידע אודות המערכת והשירות המבוקש:

 

 

 

 ג/ 1 : העתק של אישור סוג או לציין את מספרו לגבי כל מרכיב של המערכת.

 

 

 

 ג/ 2 : אם למערכת מרכיב אלחוטי, יש לצרף העתק של רישיון לפי הפקודה או  בקשה לרישיון כאמור.

 

 

(3)  נספח ד' - תצהיר

 

 

 

 ד/ 1 : נוסח תצהיר חתום כדין."

 

 

 

 

 

___ ב________ התשפ"א

(___ ב________2021)

(חמ ___-3 ת_)

 

 

בברכה,

 

 

שר התקשורת

 

 


דברי הסבר

כללי

                 תקנות התקשורת (בזק ושידורים) (פרטי בקשה לרישיון מיוחד), התשס"ד-2004 (להלן - התקנות העיקריות) קובעות את מתכונת ההגשה של בקשה לקבלת רישיון מיוחד, לחידושו או לשינויו. רישיונות מיוחדים ניתנים לסוגים שונים של שירותי בזק או לניסוי. עיקר עניינן של התקנות הוא בסדרי הגשת הבקשות ובסדרי בחינתן, כאשר התנאים המהותיים למתן הרישיונות המיוחדים נקבעו על פי רוב במסמכי מדיניות שפרסמו שר התקשורת ומנכ"ל משרד התקשורת.

                 נוכח חלוף הזמן מעת שהותקנו התקנות העיקריות והתמורות שחלו במבנה הארגוני של משרד התקשורת ובאופן הטיפול בבקשות, נוצר הצורך לעדכן את התקנות ולהתאימן לעת הזו, תוך הגברת וודאות המבקשים ביחס למשך בחינת בקשתם על ידי הגורמים המוסמכים לכך.

לתקנה 1 המוצעת        מוצע לתקן את הפתיח לתקנות העיקריות, כך שהסמכות להתקין אותן תהיה גם מכח סעיף 4ג(ב) לפקודת הטלגרף האלחוטי [נוסח חדש], התשל"ב-1972 (להלן – הפקודה), שעניינו "תנאים למתן רישיון או לחידושו". זאת מכיוון שההוראות הקבועות בתקנות העיקריות חלות גם על רישיונות משולבים, שהם רישיונות מיוחדים שניתנים הן לפי חוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982 (להלן – החוק), והן לפי הפקודה.

לתקנה 2 המוצעת        מוצע לתקן את ההגדרות שבתקנה 1 לתקנות העיקריות, בהתאם לשינוים שנערכו במשרד התקשורת הנוגעים לבעלי תפקידים שונים. בהמשך לכך מוצע להוסיף הגדרה של "הגורם המוסמך", ולקבוע כי הגורם המוסמך הוא שר התקשורת, ולעניין רישיון משולב – השר יחד עם המנהל כהגדרתו בפקודה (עובד המשרד הממונה על ניהול תדרי רדיו וכפוף במישרין למנהל הכללי של המשרד), ביחד או לחוד, לפי העניין. שכן, כאמור בדברי ההסבר לתקנה 1, רישיונות משולבים ניתנים הן לפי החוק והן לפי הפקודה. הגורם המוסמך הוא הגורם אשר בהתאם למוצע בתקנה 12 לתקנות מוסמך להעניק למבקש הפרטני רישיון, בהתאם לסוג הרישיון המבוקש, ולקבוע בו תנאים או לדחות את הבקשה.

                 בנוסף, מוצע לתקן את הגדרת "המנהל" ולהתאימה לשינוי ארגוני שנעשה במשרד התקשורת, במסגרתו בוטל תפקיד סמנכ"ל בכיר הנדסה ורישוי, והסמכויות הרלבנטיות בנוגע לרישוי הועברו למנהל אגף בכיר רישוי. עוד מוצע להגדיר את "השר" כשר התקשורת או מי שהוא הסמיכו לעניין מתן רישיון מיוחד, דרך כלל או לעניין מסוים שכן ניהול העניינים השוטפים עשוי להצריך אצילת סמכויות. בנוסף, מוצע לתקן את ההפניה לפקודה, במסגרת הגדרת "רישיון משולב", וכן למחוק את ההגדרה "תקנות התפעול", שכן לא נעשה בה שימוש בתקנות העיקריות ועל כן היא אינה נחוצה.

לתקנה 3 המוצעת        מוצע  לתקן את תקנה 3(ב) לתקנות העיקריות ולקבוע כי נוסח התצהיר שיש להגיש עם הבקשה הוא נוסח התצהיר שבטופס בקשה לרישיון מיוחד בתוספת לתקנות העיקריות (להלן - הטופס).

לתקנה 4 המוצעת        מוצע  לתקן את תקנה 4 לתקנות העיקריות ולמחוק את תקנת משנה (ב) שפוטרת מבקש רישיון לניסוי ממסירת  פרטים ומידע לפי סימן ג' בפרק ב' בטופס. זאת משום שהטופס המוצע כבר לא מחייב את מי שמבקש רישיון לניסוי למסור את המידע והפרטים האמורים, ועל כן הפטור אינו נדרש.

לתקנה 5 המוצעת        מוצע לבטל את תקנה 5 לתקנות העיקריות שעניינה מסמכים אשר מבקש נדרש לצרף לבקשתו. זאת משום שמסמכים אלה מפורטים בנוסח הטופס.

לשון תקנה 5 שמוצע לבטל:

"(א)     מבקש שהוא יחיד יצרף לבקשה העתק תעודת הזהות או הדרכון שלו וכן העתק תעודת רישום שם העסק, אם אינו זהה לשם המבקש, לפי הוראות פקודת רישום שמות עסק, 1935.

(ב)        מבקש שהוא תאגיד ימציא עם בקשתו העתקים נכונים ותקפים של אלה:

(1)         בחברה – מסמכי התאגדות והחלטות מיוחדות;

(2)         בשותפות – הודעות לרשם השותפויות לפי סעיפים 7 ו-9 לפקודת השותפויות [נוסח חדש], התשל"ה-1975."

לתקנה 6 המוצעת        מוצע  לתקן את תקנה 7 לתקנות העיקריות ולקבוע כי יראו בבקשה לחידוש רישיון מיוחד שהוגשה לאחר 90 ימים לפני תום תוקף הרישיון, כבקשה לקבלת רישיון חדש. יש בקביעה זו להשליך, בין השאר, לעניין האגרה המשתלמת עבורה.

לתקנה 7 המוצעת        מוצע לתקן את תקנה 8(א) לתקנות העיקריות ולהוסיף אפשרות להגשת הבקשה באופן מקוון באתר האינטרנט של משרד התקשורת.

לתקנה 8 המוצעת        מוצע להתאים את תקנה 9 לתקנות העיקריות לביטולה של ועדת הרישוי המשרדית, כמוצע בתקנה  16 להלן.

בנוסף, בסימן ג' בפרק ב' לטופס, מפורטים סוגי הרישיונות שלגביהם נדרש למסור פרטים כלכליים, ובכלל כך דוחות כספיים של המבקש. לעניין זה מוצע להבהיר בתקנה 9(3) לתקנות העיקריות, כי כחלק מסמכות ה"מנהל" לדרוש מידע נוסף, הוא רשאי לדרוש גם דוחות כספיים, אף אם סוג הרישיון לא מחייב זאת לפי הטופס.

לתקנות 9-11 המוצעות            מוצע לתקן את תקנות 10 עד 11 ולבטל את תקנה 12 לתקנות העיקריות, ובכך לבטל את הצורך בהליך דו שלבי להעברת השלמות ותיקון הבקשה. יש בכך להתאים את ההליך למקובל בבדיקת בקשות לרישיונות כלליים שאינו כולל שלב נפרד להשלמת מידע או הכנסת שינויים בבקשה.  זאת מכיוון שפעמים רבות כבר בבחינת הבקשה הראשונית עולה צורך בהעברת מידע, הבהרות ותיקונים נוספים מצד המבקש, וקביעת שלב ייעודי לשם כך מעכבת את הטיפול בה.

לשון תקנה 12 שמוצע לבטל:

"המנהל יבחן בקשה מתוקנת בשנית ויודיע למבקש על החלטתו בכתב, בתוך 14 ימי עבודה ממועד קבלתה, לפי אחת מאלה:

(1)  הבקשה תועבר לועדת רישוי משרדית;

(2)  המבקש לא נענה לדרישת שינויים, ובנסיבות הענין החליט המנהל לפסול את הבקשה."

לתקנה 12 המוצעת      מוצע להחליף את תקנה 13 לתקנות העיקריות, שעניינה מתן סמכות למנהל לפסול בקשה במקרה שהמבקש גילה חוסר מעש בנוגע לבקשתו במשך יותר מששה חודשים, שכן לא נעשה שימוש בתקנה זו. לשם שמירה על יעילות ההליך, מוצע לקבוע כי בהתאם להליך המינהלי התקין, בקשה שתונח על שולחן המנהל מבלי שנמסרו השלמות לגביה במועד שבו ביקש המנהל יראו את המבקש כאילו חזר בו מבקשתו והבקשה לא תיבחן. ככל שיפנה המבקש לחדש את הטיפול בבקשה, הוא עשוי להידרש להעמיד בפני המנהל מידע עדכני מראשיתו.

לשון תקנה 13 שמוצע להחליף:

"13. המנהל רשאי לפסול בקשה, במקרה שהמבקש גילה חוסר מעש בנוגע לבקשתו במשך יותר משישה חודשים."

לתקנה 13 המוצעת      מוצע לתקן את תקנה 14 לתקנות העיקריות ולמחוק את ההפניה לסעיף 12(2), שכן נוכח השינויים המוצעים במנגנון הבחינה החוזרת וביטול תקנה 12 לתקנות העיקריות, אין עוד צורך בהפניה זו.

לתקנה 14 המוצעת      מוצע לתקן את תקנה 16 לתקנות העיקריות ולהתאימה לשינוי הארגוני שנערך במשרד ולבטל את ועדת הרישוי המשרדית, שהרכבה נקבע בתקנות העיקריות. כינוס ועדה בהרכב האמור בתקנה מטיל נטל מיותר אשר עשוי לעכב את הטיפול בבקשות, במיוחד נוכח הסמכויות הטכניות והמינהליות בעיקרן של הוועדה שאינה נדרשת. על כן, מוצע לתקן את התקנה כך שבחינת תקינותן של הבקשות וגיבוש המלצה לגורם המוסמך ביחס אליהן ייעשו בידי המנהל, הוא מנהל אגף בכיר רישוי במשרד. אין בתיקון האמור לגרוע מהליכי העבודה הפנימיים במשרד אשר כרוכים מעת לעת בהיוועצות ותיאום בין-אגפי.

מוצע כי המלצת המנהל תתייחס להתאמת המבקש, השירות והמערכת נושא הבקשה בדומה להמלצת ועדת הרישוי המשרדית לפי הוראות התקנות העיקריות טרם התיקון המוצע.

לשון תקנה 16 שמוצע להחליף:

"16.    (א)  במסגרת בדיקתה של הבקשה, יעביר המנהל כל בקשה לועדת רישוי משרדית (להלן – הועדה), שתורכב מעובדי המשרד כלהלן:

(1)   סמנכ"ל בכיר הנדסה ורישוי – יושב ראש הועדה;

(2)   היועץ המשפטי;

(3)   סמנכ"ל בכיר פיקוח בזק;

(4)   סמנכ"ל בכיר לניהול ספקטרום ורישוי תדרים;

(5)   סמנכ"ל בכיר כלכלה ותקציב;

(6)   עובד בכיר שהמנהל הכללי קבע לכך.

(ב)  המנהל הכללי יקבע את סגנו של יושב ראש הועדה מקרב חברי הועדה; בהעדר היושב ראש, ימלא סגנו את מקומו; הועדה תקבע לעצמה את סדרי עבודתה.

(ג)   הועדה תייעץ למנהל בדבר תקינות הבקשה, ובלי לגרוע מהאמור, תמליץ בפניו בדבר התאמת המבקש, השירות והמערכת נושא הבקשה, בשים לב לשיקולים למתן רישיון הקבועים בסעיף 4(ב) לחוק."

לתקנה 15 המוצעת      מוצע לקבוע כי הסמכות להכריע בבקשה, על דרך של הענקת רישיון לשירותים או לפעולות המבוקשים, כולם או חלקם, וקביעת תנאים ברישיון, או על דרך של דחייתה תוך מתן נימוקים, תהיה מסורה לגורם המוסמך, לפי העניין. עוד מוצע לקבוע כי החלטת הגורם המוסמך תינתן בתוך 90 ימים מיום הודעת המנהל למבקש על הגשת בקשה תקינה, ובכך להגביר את וודאות המבקש באשר ללוחות הזמנים בהם תיבחן בקשתו. מוצע לקבוע כי השר יוכל, מטעמים שירשמו, להאריך את מועד מתן החלטתו כאמור לתקופה נוספת של 90 ימים. החלטה להארכת המועדים לא תהיה כפופה גם להסכמת המנהל כהגדרתו בפקודה ככל שהסכמה זו נדרשת למתן הרישיון.

לשון תקנה 17 שמוצע להחליף:

"17. מצא המנהל כי הבקשה תקינה, יודיע על כך בכתב למבקש; לענין זה, "בקשה תקינה"" –בקשה שהמנהל קבע לגביה כי הוגשה, תוקנה או הושלמה לפי תקנות אלה, וכי נמסרו כל המסמכים הנלווים הדרושים והומצא כל המידע הנחוץ מאת המבקש לשם מתן החלטה לגביה, לרבות כל נתון, שרטוט, תיאור או תרגום."

לתקנה  16 המוצעת     מוצע לעדכן את טופס בקשה לרישיון מיוחד הנלווה לתקנות. הטופס מפרט את המידע והמסמכים שיש להציג בפני המנהל במסגרת הבקשה, ומוצע לעדכנו ולהתאימו לעת הזאת. עוד מוצע לציין באופן ברור איזה מידע נדרש להעביר כחלק מבקשה לחידוש או לשינוי רישיון מיוחד.



[1] ס"ח התשמ"ב עמ' 218 ; התשס"א עמ' 530.

[2] דיני מדינת ישראל, נוסח חדש 25, עמ' 505;  ס"ח התשע"ח עמ' 459.

[3] ק"ת התשס"ד, עמ' 250; ק"ת התש"ע עמ' 393.

[4] לענין תאגיד שאינו חברה או שותפות, ימולאו הפרטים האמורים בשינויים המחוייבים.

[5] מרכיבי פרק זה יצורפו, בשינויים ובהתאמות שיקבע המנהל, כנספח לרישיון.

[6] הוראות פרק זה יחולו גם על רישיון לניסוי, בשינויים המחויבים.

[7] במקרה שהמבקש הוא תאגיד, מורשה חתימה של המבקש.

[8] העיון בפקודה ובתקנות לפיה, חל בהתייחס למגיש בקשה לרישיון משולב בלבד.

[9] מפורסמים באתר האינטרנט של משרד התקשורת www.moc.gov.il .