תזכיר תקנות התקשורת (בזק ושידורים)(תשלומים בעד שירותי בזק)(תיקון), התשפ"א-2021

טיוטת תקנות

 

א. שם התקנות המוצעות

תקנות התקשורת (בזק ושידורים)(תשלומים בעד שירותי בזק)(תיקון), התשפ"א-2021.

 

ב. מטרת התקנות המוצעות והצורך בהן

המספר המקוצר 105 משמש כמוקד טלפוני לאומי לקבלת פניות ודיווחים הנוגעים לפגיעות, אלימות ופשיעה נגד ילדים ובני נוער במרחב המקוון, מיונם וניתובן להמשך טיפול ככל הנדרש ("המוקד"). המוקד נותן מענה לציבור 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. את המוקד מאיישים שוטרים שעברו הכשרה ייעודית, ולצדם נציגי משדרי ממשלה רלוונטיים.

מטרת התיקון היא הוספת המוקד אל רשימת שירותי החירום המפורטת בפרט 15 לתוספת הראשונה לתקנות התקשורת (בזק ושידורים)(תשלומים בעד שירותי בזק), התשס"ז-2007. משמעות הוספת המוקד לתוספת היא ששיחה מאת מנוי של בזק, החברה הישראלית לתקשורת בע"מ, אל מוקד זה תהיה בלא תשלום.

 

ג. להלן נוסח טיוטת התקנות המוצעות:


 

טיוטת תקנות מטעם משרד התקשורת:

 

טיוטת תקנות התקשורת (בזק ושידורים)(תשלומים בעד שירותי בזק)(תיקון), התשפ"א-2021

 

 

 

בתוקף סמכותי לפי סעיפים 15(א)(1) ו-59 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982[1], ובהסכמת שר האוצר, אני מתקין תקנות אלה:

תיקון התוספת הראשונה

1.  

בתוספת הראשונה לתקנות התקשורת (בזק ושידורים) (תשלומים בעד שירותי בזק), התשס"ז-2007[2], בחלק א', בפרט 15, אחרי פסקה (5) יבוא:

 

 

"(6) מוקד לאומי להגנה על ילדים ברשת - מספר מנוי 105;".

 

 

___ ב________ התשפ"א (___ ב________ 2021)

 (חמ _3-2726-ת1)

 

__________________

 

שר התקשורת

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

דברי הסבר

 

המספר המקוצר 105 משמש כמוקד טלפוני לאומי לקבלת פניות ודיווחים הנוגעים לפגיעות, אלימות ופשיעה נגד ילדים ובני נוער במרחב המקוון, מיונם וניתובן להמשך טיפול ככל הנדרש ("המוקד" או "מוקד 105"). המוקד נותן מענה לציבור 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. את המוקד מאיישים שוטרים שעברו הכשרה ייעודית, ולצדם נציגי משדרי ממשלה רלוונטיים.

המוקד הוקם מכוח החלטת ממשלה מספר 1972 מיום 27 בספטמבר 2016, והוא חלק ממערך משולב משטרתי-אזרחי לאכיפה ולמניעה של תופעות אלימות ופשיעה נגד ילדים ובני נוער במרחב המקוון.

המוקד נועד לתת מענה מבצעי משלים למוקד המשטרתי המופעל באמצעות מוקד 100. תכלית הפעלת מוקד 105 במספר נפרד היא לייעל את השירות, כך שאילו המוקד לא היה מופעל השיחות היו מופנות למוקד 100, אשר קבוע כ"שירות חירום ציבורי". 

נוכח כך, בכוונת משרד התקשורת לקבוע כי ייראו את מוקד 105 כ"שירות חירום ציבורי". משמעות הקביעה האמורה, כי על מוקד זה יחולו הוראות הרישיונות מכח חוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב -1982 הנוגעות ל"שירות חירום ציבורי", ובכלל כך ההוראה לפיה על בעל הרישיון לאפשר בכל עת וללא תשלום גישה חופשית ומהירה לשירותים אלו.

לעניין בזק, החברה הישראלית לתקשורת בע"מ (להלן- חברת בזק), נדרש, מעבר לקביעה האמורה, גם לתקן את פרט 15 לתוספת הראשונה לתקנות התקשורת (בזק ושידורים)(תשלומים בעד שירותי בזק), התשס"ז-2007, ולהוסיף את מוקד 105 אל רשימת שירותי החירום המפורטת בסעיף האמור, כך ששיחה מאת מנוי של חברת בזק אל מוקד 105, תהיה בלא תשלום.

מטרת התיקון היא הוספת המוקד אל רשימת שירותי החירום המפורטת בפרט 15 לתוספת הראשונה לתקנות התקשורת (בזק ושידורים)(תשלומים בעד שירותי בזק), התשס"ז-2007. משמעות הוספת המוקד לתוספת היא ששיחה מאת מנוי של בזק, החברה הישראלית לתקשורת בע"מ, אל מוקד זה תהיה בלא תשלום.

 

 

 

 

 

 

 

 



[1] ס"ח התשמ"ב, עמ' 218; התשע"ג, עמ' 116, 136.

[2] ק"ת התשס"ז, עמ' 886; התשע"ג, עמ' 1555.