תוכן עניינים
ב. מטרת התקנות המוצעות והצורך בהן
ג. להלן נוסח טיוטת התקנות המוצעות:
טיוטת תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) (תיקון מס' 4), התשפ"א-2021
2. תחילה
טיוטת תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה) (תיקון מס' 4), התשפ"א-2021
מטרתן של תקנות אלה לתקן את תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), התשנ"ג-1993 (להלן – התקנות העיקריות) בהתאם לסעיפים ב(1)(א) ו-(ב) להחלטת ממשלה מס' 708 מיום 4.1.2021 (להלן – החלטת הממשלה), בהיבט הנוגע לשיעור הירידה במחזור עסקאות המזכה בהנחה בארנונה לפי תקנה 33א לתקנות העיקריות למקבלי מענק סיוע לפי חוק התכנית לסיוע כלכלי לגבי תקופות הזכאות של נובמבר-דצמבר 2020, ינואר-פברואר 2021 ומרץ-אפריל 2021.
בהתאם לנוסח הנוכחי של התקנות, הזכאות להנחה בארנונה לגבי חודשים אלה נקבעה למחזיק בנכס שזכאי למענק בעד השתתפות בהוצאות קבועות מכוח החוק, בתקופות העוקבות לתקופות הזכאות, ושירידת המחזורים שלו הייתה למעלה מ-60% אם מחזור עסקאותיו בשנת 2019 אינו עולה על 200 מיליון ש"ח או שירידת המחזורים שלו הייתה למעלה מ-80% אם מחזור עסקאותיו בשנת 2019 עלה על 200 מיליון ש"ח ולא על 400 מיליון ש"ח.
מוצע לתקן את התקנה בהתאם לסעיפים האמורים מתוך החלטת הממשלה, כך שירידת המחזורים בתקופות הזכאות האמורות, תיבחן בהתאם לשיעורי ירידת המחזורים שנקבעו עבור אותה תקופת זכאות למענק הסיוע.
יצוין כי כאמור בהחלטת הממשלה, תיקון התקנות כמוצע, ומתן ההנחות מכוחן למחזיקים, ייעשה בכפוף לשיפוי מלא של הרשויות המקומיות בגין ההנחות.
טיוטת תקנות מטעם משרד הפנים:
|
|
|
בתוקף סמכותי לפי סעיף 12(ב) לחוק הסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב), התשנ"ג-1992[1], אני מתקין תקנות אלה: |
|
|
1. |
בתקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), התשנ"ג-1993[2], בתקנה 33א, אחרי תקנת משנה (ג1) יבוא: |
||
|
|
|
|
"(ג2) על אף האמור בתקנת משנה (ב), מחזיק בנכס שהוא עוסק שהמנהל קבע לגביו, לפי הוראות סעיף 12 לחוק התכנית לסיוע כלכלי, כי הוא זכאי למענק סיוע לגבי אחת מהתקופות המפורטות בפסקאות (4), (5) ו-(6) להגדרה "תקופת הזכאות" בסעיף 7 לחוק התכנית לסיוע כלכלי, זכאי להנחה בשיעור של 95% מסכום הארנונה הכללית שהוטלה על הנכס בתקופה העוקבת, ובלבד שהרשות המקומית קיבלה אישור מהסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, בהתאם לנתוני רשות המסים, כי המחזיק זכאי להנחה לפי תקנה זו". |
|
2. |
תחילתן של תקנות אלה ביום ד' בטבת התש"ף (1 בינואר 2020). |
||
___________ התשפ"א (___________2021)
(חמ 3-2278-ת2)
__________________
אריה מכלוף דרעי
שר הפנים
מטרתן של תקנות אלה לתקן את תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), התשנ"ג-1993 (להלן – התקנות העיקריות) בהתאם להחלטת ממשלה מס' 708 מיום 4.1.2021.
תקנה 1 –
עניינו של תיקון זה בשיעור הירידה במחזור העסקאות המזכה בהנחה בארנונה לפי תקנה 33א לתקנות העיקריות למקבלי מענק סיוע לפי חוק התכנית לסיוע כלכלי לגבי תקופות הזכאות של נובמבר-דצמבר 2020, ינואר-פברואר 2021 ומרץ-אפריל 2021.
בהתאם לנוסח הנוכחי של תקנה 33א, ירידת המחזורים המזכה בקבלת הנחה לגבי תקופות הזכאות האמורות עומדת על 60% לפחות אם מחזור עסקאותיו בשנת 2019 אינו עולה על 200 מיליון ש"ח או ,80% אם מחזור עסקאותיו בשנת 2019 עלה על 200 מיליון ש"ח ולא על 400 מיליון ש"ח.
בהתאם לסעיפים ב(1)(א) ו-(ב) להחלטת הממשלה מוצע לתקן את התקנה, כך שירידת המחזורים בתקופות הזכאות אשר צוינו לעיל, תיבחן בהתאם לשיעורי ירידת המחזורים שנקבעו עבור אותה תקופת זכאות למענק הסיוע.
לשם כך מוצע לקבוע, כי על אף האמור בתקנה 33א(ב), מחזיק בנכס שהוא עוסק שהמנהל קבע לגביו, לפי הוראות סעיף 12 לחוק התכנית לסיוע כלכלי, כי הוא זכאי למענק סיוע לגבי אחת מהתקופות המפורטות בפסקאות (4), (5) ו-(6) להגדרה "תקופת הזכאות" בסעיף 7 לחוק התכנית לסיוע כלכלי, זכאי להנחה בשיעור של 95% מסכום הארנונה הכללית שהוטלה על הנכס בתקופה העוקבת, ובלבד שהרשות המקומית קיבלה אישור מהסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, בהתאם לנתוני רשות המסים, כי המחזיק זכאי להנחה לפי תקנה זו.
תקנה 2 –
מאחר שתקופת הזכאות הראשונה בה עוסק התיקון המוצע לתקנות היא של נובמבר-דצמבר 2020, ובשים לב לכך שארנונה היא מס שנתי, מוצע לקבוע כי תחילתן של תקנות אלה תהא ביום 1 בינואר 2020.